Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Istquai102
Dołączył: 15 Kwi 2021 Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 15:07, 09 Sie 2021 Temat postu: Zmiana falban na półbębny |
|
|
Mam koła falbany, chciałbym półbębny w M72. Co oprócz kół muszę zmienić? Co z dyfrem? Wystarczy zmienić samą obudowę?
No i kolejne pytanie, będzie mniejsze i szersze koło z tyłu: 16, 4,5" szerokości z oponą 150/80
Bez ingerencji w ramę to się uda?
Ostatnio zmieniony przez Istquai102 dnia Pon 15:12, 09 Sie 2021, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 17:37, 09 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
Półbębny mają wąskie szczęki, trzeba je wymieć wraz z obudową dyfra jak i przednią tarczą kotwiczną. Szerszego koła jak 120 nie wsadzisz, nie z względu na ramę a belkę kardanu. Jaka to rama?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Istquai102
Dołączył: 15 Kwi 2021 Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 8:43, 10 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
No rozumiem, że belka kardanu będzie stykać się z kołem. Dlatego kombinuję co i jak przerobić, bo motocykl będzie custom, z przodu zawieszenie springer, rama przedłużona o 6cm i mam już gotowe koło z oponą do włożenia ale silnik jeszcze niegotowy, więc nie mogę przymierzyć
Ostatnio zmieniony przez Istquai102 dnia Wto 9:02, 10 Sie 2021, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 9:32, 10 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
Skręcasz szpilki silnika, rozcinasz poziome poprzeczki (te gdzie przykręca się tylni błotnik) i rozginasz siłownikiem ramę. W powstałe szczeliny w poprzeczkach wspawujesz wstawki. Aby zawieszenie działało sztyce suwaków muszą być równoległe. Dla opony 150-160 sztyce trzeba rozsunąć o około 4,5 cm. Trzeba wykonać jeszcze dłuższą oś i poszerzyć piastę koła. bez tego trzeba w jedną stronę przeciągać na szprychach felgę względem piasty, co może skutkować rwaniem szprych podczas jazdy gdyż jedna strona jest zdecydowanie bardziej obciążona.
Wojtek
PS
Takie manewry to się robiło 30 lat temu, teraz to z H-D można robić. Koszty te same a wartość całkowicie odmienna. |
|
Powrót do góry |
|
|
Istquai102
Dołączył: 15 Kwi 2021 Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 9:51, 10 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
O widzisz, dzięki za szczegóły. Pozostaje jeszcze kwestia równego rozgięcia z obu stron w domowych warunkach. |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Śro 5:48, 11 Sie 2021 Temat postu: |
|
|
Można inaczej.
Trzeba rozciąć falbanę i wstawić tulejkę o długości ~ 29mm.
Szprychy dorabia się u Bartnika, około 3-5 mm dłuższe.
Wtedy opona wejdzie szersza.
Oczywiście tulejka rozpierająca łożyska w kole tez musi być dłuższa, a oska koła musi być podtoczona. |
|
Powrót do góry |
|
|
Istquai102
Dołączył: 15 Kwi 2021 Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 18:10, 23 Gru 2021 Temat postu: |
|
|
Wracam z tematem. W którym miejscu należy wstawić tuleje? I co mi to da, skoro falbana wciąż będzie musiała być przecentrowana na bok?
Ostatnio zmieniony przez Istquai102 dnia Czw 18:23, 23 Gru 2021, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 20:03, 23 Gru 2021 Temat postu: |
|
|
Tulejka idzie pomiędzy łożyska. Jeżeli poszerzasz piastę to i tuleje trzeba, jak nie to zostaje fabryczna.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Istquai102
Dołączył: 15 Kwi 2021 Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20:06, 23 Gru 2021 Temat postu: |
|
|
Ok, a opona 150 ma szanse wejść bez cięcia ramy? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 20:24, 23 Gru 2021 Temat postu: |
|
|
Raczej nie. Realna szerokość opony zależy od producenta i modelu opony, zwykle nie idealnie odpowiada temu co jest napisane na oponie. Do tego inny kształt mają samochodowe i motocyklowe. 5.60 (odpowiednik 140) od Syreny udawało się wsadzić, a motocyklowe 130 już nie wszystkie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Istquai102
Dołączył: 15 Kwi 2021 Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:51, 23 Gru 2021 Temat postu: |
|
|
Dzięki, już wszystko wiem.
Czyli tutaj rama musiała być poszerzana przy oponie 170.
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 23:18, 23 Gru 2021 Temat postu: |
|
|
Tak, dodatkowo popatrz na przegub gumowy względem pionowej belki ramy. Wygląda że cały silnik jest przesunięty w prawo.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Istquai102
Dołączył: 15 Kwi 2021 Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:27, 23 Gru 2021 Temat postu: |
|
|
Silnik można przesunąć o ten centymetr w prawo bez ingerencji.
Ostatnio zmieniony przez Istquai102 dnia Czw 23:28, 23 Gru 2021, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 23:45, 23 Gru 2021 Temat postu: |
|
|
Idzie o to że pomimo poszerzenia ramy trzeba było przesunąć dodatkowo silnik, aby belka kardana nie tarła o oponę. |
|
Powrót do góry |
|
|
Roy
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 302 Przeczytał: 25 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ZAWIERCIE
|
Wysłany: Pon 12:34, 27 Gru 2021 Temat postu: |
|
|
Szkoda psuć Emy na takie customu. Kase umoczysz i nic więcej. Ale jak już to lepiej zrobić nową ramę (np. pociąc dnieprowa i przerobić na sztywniaka) albo do emkowej wsadzić przekładnie kątowa na łańcuch i jakaś regulację naciągu na mimośrodzie |
|
Powrót do góry |
|
|
|