Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Nie 11:25, 07 Gru 2014 Temat postu: Zdejmowanie koła zamachowego |
|
|
Pytanie może proste i oczywiste ale jak zdejmujecie koła zamachowe, trochę już tego zdjąłem ale mam takie z którymi są spore problemy, niektóre fajnie puszczają po wkręceniu dwóch śrubek i odepchnięcie go od podpory wału, choć problem czasami jest z gwintami w tych kołach, nie da się dopasować żadnego gwintu do wkręcenia, jak ktoś wcześniej coś kombinował, a co do ściągacza wewnętrznego do łożysk, właśnie złamałem ostatnio jedną łopatkę, w ściągaczu i dupa, muszę kupić nowy, jakieś patenty? Miałem dwuramienny ściągacz, nie wiem czy te trójramienne podejdą pod względem rozstawu.
Ostatnio zmieniony przez dziubek25077 dnia Nie 11:26, 07 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Nie 12:38, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Ja mam ceownik, wkręcam te dwie śruby a trzecią napinam do wkręconej śruby zamachu tak na 2 gwinty. Jak jest dobrze napięte to uderzenie młotkiem i puszcza zawsze. Jak nie ma w co wkręcić To trzeba przyspawać do koła. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Stara ema
Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Nie 12:57, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Pamiętając że w niektórych kołach jest gwint M10x1 a w niektórych zwykły M10. To znaczy z takimi się spotkałem. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4061 Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 13:00, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Zawsze można zniszczone gwinty przerobić na większe. Takie rozwiercenie i nagwintowanie ma znikomy wpływ na wyważenie koła. Ściągacz zrobić tak jak pisze Balu, nie niszcz śrubami mufy.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Nie 13:36, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
o taki:
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Nie 15:48, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Sciagacz spoko ale jak wam sie cos porobi z gwintami to wystarczy jeden lub dwa mlotki i nic wiecej )))).
Jeden mlotek przykladacie na plaskiej powiechchni kola jak najbardziej z boku i drugim mlotkiem czasami wystarczy lekkie puknięcie lub dwa i kolo zlatuje:)))).Wiem ze zaraz napiszecie ze cos sie tam niszczy stozek itd. ale jak ktos nie ma sciagacza to moza tak sobie poradzic i naprwde nic sie nie stanie:))).
Odnośnie sciagacza to sciagacz tez idealnie centralnie nie ciagnie przy dokrecaniu wiec na jeden kit wyjdzie. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4061 Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 21:37, 07 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Jak jest dobrze dopasowany stożek to młotkami nie ma najmniejszych szans. Zwykle jest źle dopasowane, ale to inna inszość.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pon 7:41, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | Jak jest dobrze dopasowany stożek to młotkami nie ma najmniejszych szans. Zwykle jest źle dopasowane, ale to inna inszość.
Wojtek |
Uwierz mi ze najlepiej dopasowany na swiecie zeskoczy jak mydelko )))
Sciagalem w ten sposób dotarate na calej powierzchni stozki na pascie i dowalone na maxa .W nowym silniku tez sciagalem i zawsze jeden,lub dwa strzaly mlotkiem i mialem je w ręce ))).
Spróbować a pozniej pisac czy dalo rade ))).Ja to nazywam "odbicie koła" .Dwa mlotki -jeden przykladacie z boku kola ale we wnęce nie na rancie a drugim walicie a ten przyłożony .
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Pon 7:44, 08 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Pon 18:03, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Moje koło zeszło ściągaczem/solidnym/ ale nie omieszkam sprawdzić patent Dawida.Skoro schodzi to dlaczego nie spróbować przy najbliższej okazji .
Ostatnio zmieniony przez j35 dnia Pon 18:04, 08 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
corsar
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 464 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osielsko
|
Wysłany: Pon 20:23, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Weź duży młotek - łożysko będzie zachwycone :/ |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pon 22:14, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
corsar napisał: | Weź duży młotek - łożysko będzie zachwycone :/ |
Nic mu nie będzie )))) to patent w rusku sprawdzony przez stara gwardie )) .
Nikomu nie każę tego sposobu uzywac ale wcale tam takiej strasznej sily nie uzywalem bo czesto robilem to na silniku w ramie a tam pola do popisu nie masz z mlotkiem.
Po drugie ciagniecie sciagaczem na sile do konca az zeskoczy to niezbyt prawidlowo bo zawsze sie tylko sciagacz dokreca i lekkie puknieciew sciagacz z czola mlotkiem i kolo w ręce )). |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Pon 22:42, 08 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
I ja tak robiłem jak pisze Dawid !, napinałem -naciągałem ściągaczem -strzał w śrubę i odchodziło. Ale warto spróbować innej metody . |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4061 Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 0:19, 09 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Troszkę kultury technicznej zalecam. Zamiast siekierą można ściągaczem zdjąć koło. Tak wiem, po co kręcić stykami zapłonu w celu regulacji przerwy jak można je kombinerkami wygiąć, ... . A na sam koniec, zalać całość olejem syntetycznym, bo on wszystko leczy.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 7:02, 09 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Napisalem jak sie mozna poratowac jak oberwie gwinty a mozecie sobie uzywac sciagacza na spokojnie ale Pan Cyrograf jest forumowym krytykiem ktory tylko czeka az komus dociac a nic konkretnego nie napisal w tym temacie ))).
Jak widze sciagacz znali wszyscy a tego sposobu nikt!!!!!!!!!!! wiec juz mnie nie baw kolego kultura techniczną w radzieckim zaprzegu bo ona tam nie istnieje!!!!!!!!!!!!! hahahahhaha.Nie mam pojęcia jak te motocykle opuszczaja bramy fabryki po samym spojrzeniu na polączenia spawane a Ty mi tu o kulturze piszesz technicznej!!!!!!!!!!!???????????? Nie rozsmieszaj mnie twoimi docinkami bo poziom jakosci spoin jest zdecydowanie NSD nie piszac o wielu innych rzeczach!!!!!!!!!.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Wto 8:47, 09 Gru 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4061 Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 7:40, 09 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Ruski są fatalnie wykonane, ale nawet im trzeba dać szansę aby działały. Parokrotnie rozbierałem i składałem fabrycznie nowe Dniepry właśnie w tym celu.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
|