Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kocur
Dołączył: 28 Lut 2012 Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Czw 11:20, 19 Kwi 2012 Temat postu: zamiar skrętu jak sygnalizujecie |
|
|
Jak to jest w kwestii kierunkowskazów albo sygnalizowania zamiaru skrętu. Wiadomo przeważnie nie ma fabrycznie migaczy. I jak to jest z przeglądami czyli prawnie i praktycznie tj na drodze jak sobie radzicie, porostu łapa a jak siedzi ktoś w koszu to kto łapę wystawia , słyszałem że w stanach sygnalizuje się tylko lewą ręką, prawa zawsze na kierownicy. |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 12:18, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Sygnalizuję rękami co jest zgodne z przepisami.
To, że motorek nie ma zamontowanych kierunków to nie
znaczy, że nie powinien mieć ( na przeglądzie). Zależy kiedy był
wyprodukowany. Sprawdź, kiedy w Polsce weszły przepisy o obowiązkowych kierunkach w moto. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 16:14, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Z tego co pamięta to kierunki po 1992r., istotna jest data pierwszej rejestracji w kraju a nie produkcji. Data ta nie dotyczy zabytków na żółtych tablicach. Zamiar skrętu sygnalizuje wyłącznie kierowca, stosowna reką do skrętu. Sygnalizuje się przed manewrem a w samym skręcie trzyma oburącz kierownice. Jedna ręką to za Wielką Wodą w Europie oboma. Czy diaknosta a następnie policjant zna te przepisy odnośnie kierunkowskazów to inna sprawa.
Wojtek
Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Czw 16:16, 19 Kwi 2012, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Czw 17:58, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
A mi w głowie świta taki zapis ,że jak c zegoś nie było fabrycznie to i nie musi,szczególnie w starych sprzętach.Pamiętam jak była walka z obowiązkowymi pasami,a stare samochody tego nie miały i nie było możliwości zamontowania,więc nie musiały być .Póżniej to samo chyba było z zagłówkami.Ale to tylko moje zdanie.Jak ta moja stara Kacha z kolaska, zrobiona na wojskowo, będzie wyglądać z bocznymi gałami!!,to gorzej jak kundel.Ładny cywil może i by wyglądał. |
|
Powrót do góry |
|
|
świdro
Dołączył: 14 Gru 2009 Posty: 173 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 18:37, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
jako że mam motocykle rejestrowane tylko na zabytki to wypowiem się że to czy ma czy nie ma być kierunkow/lusterek jest przesądzone jedynie tym czy w okresie produkcji lusterka były na wyposażeniu czy nie. Jeśli konserwator zabytków przyjął że w orginale niebyło lusterek to nawet jeśli gliniarz sie przyczepi to można sie na niego wywalić pind...lem i odesłać nieuka do studiowania przepisów (w wiekszości przypadków nie mają bladego pojęcia jeśli chodzi o zabytki).
Ostatnio zmieniony przez świdro dnia Czw 21:13, 19 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Czw 19:54, 19 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Zawsze jak widzę policję , lub inspekcję to staję i zadaję baranom pytanie czy moja blaszana rej na przednim błotniku jest legalna czy nie , jak do tej pory żaden i nie wiedział . |
|
Powrót do góry |
|
|
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 450 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Pią 17:33, 20 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Hius napisał: | Zawsze jak widzę policję , lub inspekcję to staję i zadaję baranom pytanie czy moja blaszana rej na przednim błotniku jest legalna czy nie , jak do tej pory żaden i nie wiedział . |
Znajomy kuzyna kiedyś jak jechał samochodem do pracy; zauważył ze kamera zrobiła mu zdjęcie na skrzyżowaniu. Nie wiedział dlaczego i tak to go zaintrygowało ze pojechał w kolo i jeszcze raz przejechał przez to skrzyżowanie.Jeszcze jedno zdjęcie. Po kilku dniach dostał dwa zdjęcia ze jedzie bez pasów i DWA mandaty. Abyś nie miał tak z twoim pytaniem |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 21:09, 20 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Dawno temu jak mialem Junaka i go rejestrowalem bo stal wczesniej 17 lat w stodole to na jednej stacji mi kazali migacze zrobic .Pojechalem do domu i zrobilem ale juz mi sie nie chcialo na ta stacje jechac i pojechalem na inna a Ci mi powiedzieli ze to jest zmiana konstrukcyjna i jak nie bylo migaczy to ma nie byc hahaha paranoja ....... |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 8:29, 21 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Sygnalizuje że jest na to wszystko przepis, teraz nie mam czasu szukać ale postaram się go szybko znależć.
1)kierunkowskazy, jeśli były na wyposażeniu pojazdu są obowiązkowe, jeśli nie, nie sa
2)sygnalizowanie skrętu w przypadku braku kierunkowskazów-tylko ręka przed skrętem, jedna i druga
3)przednia tablica na błotniku jest zasadniczo niezgodna z przepisami podlega pod przepis o "niebezpiecznych, ostrych wystających przedmiotach" czy czymś takim.. |
|
Powrót do góry |
|
|
dominiq_liq
Dołączył: 28 Mar 2012 Posty: 11 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Sob 14:22, 21 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Wklejam ustawę gdzie to jest napisane:
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1) 2)
z dnia 31 grudnia 2002 r.
w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia
(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.)
tekst ujednolicony wg stanu prawnego na dzień 1.12.2010r
Rozdział 3
Światła
§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:
1) drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h;
2) mijania - pojazd samochodowy;
3) kierunkowskazów - pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje się do motocykla jednośladowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r.
4. Na wózku bocznym motocykla powinny być umieszczone światła:
1) pozycyjne przednie,
2) pozycyjne tylne,
3) odblaskowe tylne,
4) kierunkowskazów; przepis stosuje się do pojazdu wyprodukowanego po dniu 30 czerwca 1993 r.,
odpowiadające warunkom określonym dla tych świateł; światła pozycyjne powinny się włączać i wyłączać równocześnie ze światłami pozycyjnymi motocykla.
5. Na wózku bocznym motocykla zabrania się umieszczania światła drogowego, światła mijania i światła przeciwmgłowego.
Ostatnio zmieniony przez dominiq_liq dnia Sob 14:23, 21 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek78
Dołączył: 28 Cze 2012 Posty: 239 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Nie 20:39, 01 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
hej, pytanie tylko co w sytuacji kiedy musisz trzymać gaz przy skręcie w prawo?np:przy opuszczniu ronda lub zmiany pasa z lewego na prawy.? Kiedyś gdzieś docztałem,że dozwolone jest uniesienie LEWEJ ręki nad głowę i palcem wskazującym pokazanie kieunku Osobiście rzadko śmigam lewym pasem,ale opuszczjąc rondo czasem oczekującym na wjazd pokazuę ten gest..chyba kapują |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 21:47, 01 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
To proste, sygnalizujesz zamiar skrętu! W samym skręcie trzymasz wolant! Kilka postów wcześniej to samo pisałem.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 21:31, 02 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Jee tam.
Drzewiej uczono, że do sygnalizowania na motórze potrzebna lewa ręka tylko jest i jak Kolega Tomek78 trafnie zauważył, sygnalizuje się nią zamiar skrętu i w prawo i w lewo. Było to podyktowane tym, że masz mieć zawsze dostęp do zestawu gaz/hamulec i nie odrywać niepotrzebne prawej od kiery.
Później sygnalizowanie "na wiatraka" zarzucono i ludzie zapomnieli, jak widać na załączonym obrazku, teraz widziałem, że jak uczą (o ile uczą) to lewą grabą w lewo, prawą w prawo, co jest bez sensu biorąc pod uwagę do czego ta prawa jest potrzebna.
EDYTA: Se pozwolę edytnąć, bo zerkając znalazłem w googlach sporo łobrazków z handsignalsami, co to wiele osób zapomniało, a używało zię tego drzewiej, jak na zloty choćby się pomykało.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Znaki stare i przydatne.
Ostatnio zmieniony przez Rura dnia Pon 21:40, 02 Lip 2012, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Braciszek62
Dołączył: 02 Lut 2012 Posty: 450 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Uddevalla
|
Wysłany: Pon 22:01, 02 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Hej Rura ! Rysunki owszem ładne tylko ten język. Do szkoły miałem pod górkę. Tak ze preferuje polski, ew.szwedzki. Moja kolyaska ma instalacje 6 V tak ze chyba kierunków nie założę. Będę machał łapkami |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 7:16, 03 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Zasady panujące na wyspach... Śmigałem tam kilka lat na moto i spotykałem się z tym często ale... W PL nikt pojęcia nie ma o tym i nie warto sobie tym głowy zawracać
Po powrocie z wyspy do PL na mój gest powitania nikt nie odpowiadał, tylko lewa w górę ( o zgrozo)...
Cisnę w łuku, prawie na kolanie a głąbale LEWA W GÓRĘ |
|
Powrót do góry |
|
|
|