Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 13:26, 23 Kwi 2009 Temat postu: Wyglad silnika - kulinarne |
|
|
Poszukuje kogoś, kto miałby kontakt z ktosiem mającym pojecie/kontakt/styczność z produkcją lub podwykonawstwem garnków lub patelni.
Zmieniam branżę ale to nie to ;P
Mam jedną jednostkę napędową do M72. Artysta mi nie znany wiedziony weną pomalował ją lata temu na fioletowo. Lakier okazał sie na tyle skuteczny ze nie dało sie go bezinwazyjnie usunąć. Zatem zrobiłem polerkę. jakoś tak zaczęło mi trącić cepelią wiec wykiełkowałem. Nie spodobało mi sie i coś mi sie widzi ze to będzie najlepszy środek czyszczący drogi w kraju.
Materiału ubywa a silnik pikny nie jest. Zatem wydumałem ze taka powłoka ciemno metaliczna jak na niektórych garnkach (na zewnątrz) będzie fajna.
Ale jak ktoś ma dobry przepis na szarlotkę budyniową to też fajnie
A no tak. I zdjęcie poglądowe co chwiałbym osiągnąć.
[link widoczny dla zalogowanych]
Chodzi o powlokę na silniku a nie resztę ciasteczka
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 15:36, 23 Kwi 2009, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
w_brat Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 235 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 16:18, 23 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Nie wiem czy cię zadowoli ale spr. można. Robiłem u nich tłoki i kolektor wylotowy parę lat temu. Może blok też czymś pokryją. Tani niestety nie są. [link widoczny dla zalogowanych] Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:41, 24 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
w_brat- firme znam. Ceny koszmarne ale technologia fajna. Niestety te powłoki izoluja cieplnie i to już całkiem mnie przekonuje zeby poszukac jeszcze. Ale bardzo dziękuję. Jak ktoś ma jakieś pomysły na fajne wykończenie alu to też chętnie.
Bardzo ciekawe efekty daje anodowanie - niestety każdy element ma trochę inny skład stopu i w trakcie anodowania wychodzą te różnice bardzo wyraźnie. Kilka lat temu wrzuciłem do anodowania garść pokrywek zaworowych i po zabiegu nie było dwóch takich samych ;D |
|
Powrót do góry |
|
|
w_brat Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 235 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 12:53, 27 Kwi 2009 Temat postu: |
|
|
Może spr anodowania. [link widoczny dla zalogowanych] Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Wto 11:58, 02 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Hmm... a moze lepiej anodowania? ;D |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 11:12, 03 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Kurde. A może nie macie racji i to jednak sprawa anodowania ;P
Nadal poszukuje kogoś od garnków |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pon 20:33, 08 Cze 2009 Temat postu: |
|
|
Princu pokryj silnik teflonem jak patelnię Zapytaj w Nowej Dębie
Może oni pokrywają teflonem |
|
Powrót do góry |
|
|
sledzio
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Nie 18:50, 13 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Na moje oko to może być kataforeza (silnik BMW), robię tak garki i elementy stalowe, ramy błotniki i wiele innych pierduł. Aluminium też robią, ja jednak nie miałem okazji. Trwałość powłoki rewelacja, idealny podkład pod lakiery, koszy niewielki, za komplet garów do emy płacę 20 zł. Trzeba by było zawieść chłopakom kawałek starego bloku na próbę. |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pon 0:42, 14 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Czy mógłbyś zamieścić jakieś zdjęcie tak zrobionego elementu? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 11:14, 14 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Hmm. Przyłączam sie do prośby o foto elementów. Kataforeza wygląda nieźle. Zdaje sie ze to co iron man miał pancerzu ^^
No i to proces jak lakierowanie proszkowe. Pewnie będzie izolowało cieplnie i czy wiadomo już jak zniesie temperaturę garnków? Proszek słabo znosi. |
|
Powrót do góry |
|
|
sledzio
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Wto 11:57, 15 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Ech wszyscy chcą foty a ja nie jestem fotograf , ale w końcu trzeba zacząć to co mam na obecną chwilę, wydech do indyka robiony kataforezą , tłumnik był polerowany dlatego powierzchnia jest bez skazy, drobne uszkodzenia będą widoczne , powłoka jest dosyć cieńka.
[link widoczny dla zalogowanych]
Trochę mało go widać , teraz szykuję znowu garnki do kachy i uralca jak odbiorę zrobię fotki dokładniejsze. Chłopaki robią jak narazie tylko czarny i siwy kolor i tylko te widziałem. Ogólne wygląda to naprawdę nieźle jednak podstawa to wytrzymałość powłoki. Z doświadczenia mogę powiedzieć że dużo trwalsza niż podkład cynkowy proszkowy. Jak się trochę obrobię to zrobię parę dodatkowych fot. |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 12:28, 15 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
no niezle to wychodzi, jesli jest tak jak mówisz z wytrzymałoscia to rewelka!Patent na przyszłosc... |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 21:16, 15 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Co sie dowiedziałem miedzy innymi od speca któremu sie nie chce pisać ;]
Kataforeza - jest jak ford T. Wszystkie kolory dostępne pod warunkiem ze będzie to czarny. Lypa z UV. Czyli płowieje. Temperatura do 350stopni. Troce jak galwan bo nakłada sie w wanience, ale "widzi"środek. Zatem nada sie na zbiornik w środku/smrodku i benzyna nie rozpuszcza. Można położyć na nią proszek- wiec kolor w zasadzie przestaje mieć znaczenie. Stosowana zamiast ocynku. Ale oczyścić przedmiot trzeba samemu. No i jest kuloodporna. Tu akurat proszek w zupełności wystarcza. Ale te baki mnie korcą
Aha. A, że przez zanurzenie no to na silniku odpada ;\
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 21:17, 15 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
sledzio
Dołączył: 11 Gru 2009 Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: Śro 9:19, 16 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Witam ponownie.
Faktycznie powłoka nakładana jest jak galwaniczna , na zbiorniki od środka i inne elementy które trudno jest pomalować rewelacja , pod warunkiem że się je uprzednio oczyści np wypiaskuje. ( to chyba oczywiste przy jakimkolwiek nakładaniu powłok).
Jeżeli chodzi o pokrycie bloku silnika to nie widzę przeszkód trzeba tylko zabezpieczyć środek i neutralne miejsca.
Co do koloru u nas robią czarny i szary , ale wiem ze jest możliwość wybrania innego( pewnie kwestia kasy). A i jeszcze jedna sprawa nie odbarwia się jak proszek w zetknięciu z paliwem, z proszkiem mam złe doświadczenia w szczególności jak coś podciekało na ramę.
Wracając do tematu, stopy aluminium z tego co pamiętam można zabarwić nawet domowym sposobem poprzez kąpiel nawet nie elektrolityczną więcej tutaj : [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
gobert Moderator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 848 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 12:45, 18 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
[quote="sledzio"]...
[link widoczny dla zalogowanych]
...quote]
Ten Scout 101 to z własnej kolekcji? |
|
Powrót do góry |
|
|
|