Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Nie 18:56, 09 Wrz 2012 Temat postu: WIELKA PROŚBA O WERYFIKACJE MOJEJ K-750 1960r. |
|
|
Witam
Po moim wielkim nudzeniu o poszukiwaniu motoru, wkońcu znalazłem, czy dobrze.. niewiem.
Chyba średnio, ale to co sie naoglądałem to poprostu ręce opadały, na oryginał straciłęm nadzieje. przynajmniej w moim budżecie.
Kupiłem kaśke w Skarżysku Kamiennej, rocznik 1960, na wahaczu, rogata kierownica, krótka rama zgodna z tabliczką (odziwo)
Co do silnika to jest z użebrowanym blokiem więc chyba oryginalny?
Błotnik tylny i w koszu prawdopodobnie z dniepra.
Lampa przednia niewiem czy taka powinna być po po opisach wnioskuje że chyba taka jak w emce więc chyba też będzie do wymiany. Skrzynia bez wstecznego, rama nigdzie nie podcinana, nie kombinowana więc chyba oryginał, dyfer... tu niewiem.
Co do reszty szczegułów to chciałbym poprzez waszą pomoc zweyfikować co było by jeszcze do wymiany tak żeby rocznik 1960 był 1960 i kaśka kaśką. Wiem że sporo rzeczy pewnie nieoryginanych może być, ale zależało mi na zakupie ramy z silnikiem z jednego kawałka, a to jak zacząłem oglądać u handlarzy to poprostu ręce opadają.
Na bajzlu w Łodzi niestety nie było nic ciekawego za normalną kase. U syna sama... nie bede sie denerwował bo przejechałem dodatkowo chyba z 500 km nadarmo. Syf kiła i mogiła.
Wracając do tematu bardzo prosze o weryfikacje części i każda uwaga bedzie dla mnie cenna. Niewiem jak sprawa wygląda z kołami, wszystkie z kalamitkami, ale czy kaśkowskie?
Gondola jest jak w emce, otwierana z tyłu z kołem zapasowym.
Poniżej fotki które pomogą w weryfikacji
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 19:25, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
No i bardzo dobrze kupiłeś. Rzadszy model a do uzupełnienia niewiele.
Reling błotnika tylnego i błotnik tylny. Lampa tylna oczywiście ( ale nie emkowa), amortyzator ( ten wiesz który ) rolgaz, gaźniki i na tym zawieszeniu nie jeździj- jest wyrąbane do cna a tarcza kotwiczna to dramatyczny patent.
W wahaczyku brakuje gwintu- tadzioch ma gwintownik- może pomoże.
Korpus mostu to sprawa dyskusyjna. Niby nie jest z 60 roku ale praktycznie wymieniali całe mosty a ten wzór był produkowany dosłownie chwile później.
Kola w tym modelu powinny byc typu płaski aluminiowy bęben o mniejszej niż w późniejszych modelach średnicy. To też nie do końca wyjaśnione w którym dokładnie roku przeszli ze smarowniczki w środku na smarowniczkę na zewnątrz. Ale uwaga- smarowniczka na zewnątrz była i w późniejszych typach( tych o większej średnicy)
Gondola słuszna. Błotnik do niej już nie. Tłumiki , głowice, rama kosza,podstawa akumulatora, regulator, prądnica, kranik, licznik..
Ojć, jednak nazbierało sie tego. Pokaz zdjęcie tabliczki bo w sumie traci mi to 63 rokiem - może tabliczka i papiery są dorobione.
Dobra. Znalazłem i powiększyłem. Chyba tabliczka dokupiona w łodzi. Chociaż pewności nie mam- dawno nie miałem do czynienia.
Ale żeby nie było. Da sie to uzupełnić bez bólu. Materiał/ baza do remontu jest w miarę- wiesz już jak trudno znaleźć motocykl w miarę możliwości nie bardzo skundlony.
Tajemnica ile dałeś?
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Nie 19:46, 09 Wrz 2012, w całości zmieniany 6 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 19:27, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Mniej więcej się zgadza. Gondola starsza ale z otwieraniem to wygodniejsza. Lampki tylnie młodsze i rolgaz młodszy.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Nie 19:55, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Tajemnica żadna 4000 zł mam dokumentacje, jedynie przegląd tłumaczenie i ogień do WK.
A jak z lampą przednią, ma być emkowska? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 19:57, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Lampa to dziwna sprawa bo na większości zdjęć wprawdzie jest emkowa ale bywały juz i takie.
Sprawa do sprawdzenia- jaki gwint mają korki ( sruby ) górnej półki. Zawias jest z 60 a korki bakelitowe odrobinę późniejsze- czyżby model przejściowy?
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Nie 20:01, 09 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Nie 20:09, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Dziś jak na "trzeźwo" ogladałem w garaży przeszłą mnie mysl czy dobrze zrobiłem. Może trzeba było poczekać, poszukać jeszcze...
Sporo jak widać do wymiany no i naprawy. Wiadomo koszy przynajmniej 2 x większe od zakupu. Napewno nieraz będe was molestował o pewne szczegóły Choć im dłużej sie na to patrzy tym wiecej widać Kopałem ją dziś chyba z 1,5 godziny. Pare razy zakaszlała, nadłużej z 10 sekund
Czyli chyba silnik bez braków.
Ale o silnik i rame moge być spokojny? (pod względem oryginlaności)?
NA tym mi najbardziej zależało, skrzynia skoro jest utrudniona wymiana chyba też oryginał. Ogólnie jak sie na nią patrzy słychać wołanie o remont
Przez chwile przeszła mi myśl pchnąć dalej i szukać innej....
Ale czy warto? Chyba trzeba będzie podołać zadaniu
Pozatym obawiam sie troche tego wahacza z przodu. Niby bajer fajny, unikat, ale przednie koło lata jak żyd po pustym sklepie (nie obrażając żydów)
Wiadomo, trzeba regenerować, ale jak to będzie w przyszłości? |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Nie 20:23, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Moja Katarzyna ma (raczej) oryginalny regulator i jest na nim 1960r. Korki mam bakielitowe... Wątpię aby Ktoś. coś przy tym dłubał. Przecież to z rowu wyjęte |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:26, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Zostałbym przy tym co masz. Kawał pracy ale i nietuzinkowy model który warto przywracać do życia. Skrzynie bym zostawił. Zawieszenie po remoncie nie sprawia problemów. Koszty będą- no niestety, mało kto na początku sobie zdaje sprawę ile trzeba walki i pieniędzy przy generalce ruska.
Ps Blok silnika masz taki jak powinien być.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Nie 20:28, 09 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Nie 21:23, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Ja kosztów jestem doskonale świadom
Do tej pory robiłem troche komarów, wfmek itp. i koszty ponisłem większe niż coponiektórym wydaje sie że taniej zrobią ruska.
Teraz spróbuje zgromadzić co tylko dam rade z brakujących lub nieoryginalnych części, to bede też zwrcał sie z prośami jaky ktoś potykał się w garażu o rzeczy które mi będą potrzebne
Mam jescze pytanie, jak wyglądają sprawy elektryki u mnie? 6V osprzęt? Handlarz podłączył aku z auta do odpalenia, czy nie narobił tym dziadostwa?
Ostatnio zmieniony przez dziubek25077 dnia Nie 21:37, 09 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 22:06, 09 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Tu instalacja wygląda podobnie jak reszt. Do odpalenia podepnij akumulator wprost na cewke i olej resztę instalacji. Nie ma co teraz wnikać w prądy które w całości są do roboty.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
goyas
Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krzyżowice
|
Wysłany: Pon 19:36, 10 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Widzę że w Skarżysku i Siedlcach byłeś warto tam jechać z 4 tyś w kieszeni czy czekać aż coś na allegro się pojawi? |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pon 19:51, 10 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
powiem tak do siedlec jechałęm z nastawieniem że naprawde coś wybiore.
syn sama ma jeszcze emki ewentualnie które można by rozważyć żeby kupić, ale jakoś chętny je sprzedać to nie jest i cena od 8000 w zwyż. Reszta kasiek dnieprów i inncych jest tak skundlona i do tego stan blacharski poprostu rozpacz, na zdjęciach wyglądają nieźle ale w rzeczywistości masakra. Jak zapytałęm czy jest w stanie coś odpalić to wielka łacha i niestety nawet nie chciał spróbować odpalić teoretycznie najładniejszej kaśki choć naprawde była kiepska.
W do skarzyska dotarłem o 21:00 wiec dokonałem zakupu przy latarce
Gość dość fajny doradzi podpowie, motory wiadomo jak wszędzie mniej lub wiecej skundlone, ale juz nie tak jak w siedlcach. Wyglądają dużo lepiej i papiery też są ok, odprawa i reszta FV więc tylko tłumaczenia przegląd i do WK (zobaczymy jak mi pójdzie )
Z 4000 zł spokojnie do skarżyska możesz jechać jeszcze ci zostanie bo najdroższą kaśkę własnie kupiłem ja
ceny od 3000 do 4000, chyba że coś bez papierów to jeszcze taniej.
Jak ci niezależy na konkretnym modelu to jest naprawde bardzo ładny nie skundlony dniepr mt12 i rewelacyjnym stanie blacharskim.
Jedynie brak przekazania napędu na kosz, wał na koszu jest ale dyfer jest bez napędu na kosz, reszta oryginał, i jest on za 3000 zł.
Wiec jak coś to juz lepiej do skarżyska, siedce omijaj szerokim łukiem |
|
Powrót do góry |
|
|
goyas
Dołączył: 20 Cze 2010 Posty: 18 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Krzyżowice
|
Wysłany: Wto 12:42, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź.Z Kasiek miał coś jeszcze ciekawego czy zostały tylko jakieś paści bo chce się wybrać po sprzęt dla siebie zaraz po bazarze w Katowicach. |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Wto 14:13, 11 Wrz 2012 Temat postu: |
|
|
Na bazarze w katowicach nie spodziewaj się szału. W maju był tylko jeden sowiet po remoncie za 8000 zł. typowy bajzel w katowicach to jakieś niecałe 10 % całości, reszta to ciuchy szmaty i osprzęt do motorów raczej nie epokowych.
CO do reszty kasiek sieżko mi sie wypowiedzieć bo tak jak pisałem ja kupiłem i oglądałem przy latarce i gwiazdach
mało rozsądznie ale nie wyszlo źle. Sprzęty są jak każde niewiele ale skundlone, też szukałem oryginału. Fajny był kiedyś na allegro ale poszedł za 18500 zł lub cos kolo tego. Reszta normalnie jeżdżona niestety z jednego kawałka nigdy nie będzie. |
|
Powrót do góry |
|
|
|