Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

URAL RÓZNICE I ZAGWOZDKI
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 8:56, 29 Paź 2009    Temat postu: URAL RÓZNICE I ZAGWOZDKI

Krótko, przy składaniu Urala dowiedziałem sie ciekawych rzeczy z którymi chciałem sie podzielic. Okazało sie Ural miał najwiecej modyfikacji i kombinacji i nieszczesliwy posiadacz może sie naprawde zdziwic i pieprznąc kluczami o sciane o jeden raz za duzo.Porobiłem kilka fotek róznic w budowie poszczególnych podzespołów i chciałem je zamiescic ale nie wiem jak???:)Prosze o pomoc.
Dobra, wiec tak pierwsze co mi sie żuciło w oczy w trakcie remontu to uszkodzony odrzutnik oleju na wale i kiedy kupiłem to sie okazało ze były rózne rodzaje:
1)odrzutnik taki jak w K-750 -pierwsze typy urala
2)Odrzutniki typowe dla urala M-63- przesuniete otwory na sruby-holernie ciezko dostac
3)zgrzewane do wału pózniejsze typy badz robione równolegle
nastepne róznice to wałek nierzadu:
1)first model-to taki jak M-72 piersze serie
2)M-63 wałek z szerokim wiencem zebatym napedzajacym oliwiarke
3)M-67 wałek z wąskim wiencem
Dalej popychacze:
1)wczesniejsze do wałka z szerokim wiencem popychacze miały profil kwadratowy
2) pózniejsze pod wieniec wąski miały juz zaokrąglony
I tu ciekawostka, bracia ze wschodu wymyslili co zrobic zeby przeskoczyc specyfikacje, mianowicie podczas remontu stosuja do starszych silników walek z wąskim wiencem i dokładaja popychacze zaokrąglone, i działa bezawaryjnie. zakładanie popychaczy zaokraglonych powoduje mnioejsze zuzycie układu. Podobno...
Teraz głowice,
1)starsze modele Urala maja głowice pod gaznik K-301,sruby do mocowania gaznika sa w pionie, K-301 łatwo rozpoznac, bo ma pochylona komore pływakowa i jest napis-lewy i prawy, nie sa zamienne,
2)nowsze modele maja juz głowice z mocowaniem srub poziomym pod gaznik K-63, jest juz zamocowany prosto bez udziwinien, gazniki sa zamienne, nie ma znaczenia czy lewy czy prawy
wałek napedowy
1)starsze typy maja taki jak w emach,
2)potem wałek miał szerokie wypusty i tym rózni sie od Kaczki czy wieprza
Lampa
1) wczesny model lampa jak z kaczki
2)lampa krótka
3)absurdalnie brzydka lama z wystajacym licznikiem
Zawieszenie tylne:
1)M-61 tak jak ema
2)M-63 amory kryte jak w starszych kaczkach
3)M-67 amory ze sprezynami na werzchu z krótka szklanka
Piec, ciekawostka ale kazdy ural z lewego boku nad popychaczami ma wybity rok produkcji(dwucyfrowy) i serie:
1)M-63 instalacja 6V, gazniki K-301, skrzynia jak w kaczce
2)M-67 instalacja 12V, gazniki K-63, skrzynia Uralowska z wielkim ulem w charakterze filtra powietrza i ciekawostka-papierowy filtr oleju w studzience sciekowej
Wiecej grzechów nie pamietam, jesli cos przeoczyłem dajcie znac.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 9:49, 29 Paź 2009    Temat postu:

a sporo tego bedzie....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 9:58, 29 Paź 2009    Temat postu:

Dawa dawa:)Zycie stygnie:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 10:01, 29 Paź 2009    Temat postu:

A zapomniałem!
Skrzynia biegów z ulem, dwie rodzaje zebatek z pieskiem(ta od kopki) szeroka i wąska, nie wiem ossso chozzzi....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 10:03, 29 Paź 2009    Temat postu:

Ja? Ja sie nie znam. Tylko ze wałki kardanki miały rożne długości. Lampy zaczęły sie od emkowskich gdzie już w struclu m62 były zakładane i takie i kaczkowskie. Dalej porywy z filtrami lub bez ale tż o rożnych kształtach. Amory to nawet nie wiem ile było typów. Skrzynie , falbany, zawieszenia czisas....
Jak tam Twój strucel?

Wąski wieniec to ural. Szeroki to od emki.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 10:09, 29 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojt@s




Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 69
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łódź

PostWysłany: Czw 10:38, 29 Paź 2009    Temat postu:

A mnie ciekawi jedno, czy cylindry, całe bebechy od m-67 nie będą się kłócić ze starymi głowicami ( tymi co gaźniki mają otwory w pionie ). Bo znajomy ma taką przeróbkę.A chodzi to jak kilo-gwoździ.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 11:05, 29 Paź 2009    Temat postu:

To wszystko wycgodzi w praniu. Różnice zacząłbym od ram i oblachowań bo to pierwsze co sie rzuca w oczy. A róznice w mechanice to o raanyy... Jak z Poldkiem. Milion zmian rocznie. Tylko ze w poldku to chociaż większość była ze sobą zamienna Rolling Eyes
Głowice to dramat. Naprawdę nie wiem które do których roczników.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 11:55, 29 Paź 2009    Temat postu:

Wojt@s napisał:
A mnie ciekawi jedno, czy cylindry, całe bebechy od m-67 nie będą się kłócić ze starymi głowicami ( tymi co gaźniki mają otwory w pionie ). Bo znajomy ma taką przeróbkę.A chodzi to jak kilo-gwoździ.

Mój Ural ma właśnie takie głowice i jak go kupiłem to chodził chyba ok. Chyba bo było to 5 lat temu i tylko raz się nim przejechałem od momentu kupna :p
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 21:57, 29 Paź 2009    Temat postu:

Gratuluje, mój strucel jeszcze nie zrobiony do konca a juz sie na nim zdązyłem wywalic spieprzac przed poscigiem i wpakowac na patrol:)Z tego co zauwazyłem przejscie na 12V było równoznaczne z nowymi głowicami, i o dziwo!!!(nieee wiezyc sie nie chce....)sa w pełni kompaktybilne ze starymi garkami.
Z ramami nie było wielkiej tragedii
1)ema
2)M63
3)M67 zwana pieszczotliwie "drabina"
Mozna jeszcze wspomniec o modyfikacjach wersji policyjnej własnie M-63"P" jak to ktos nazwał, bez mocowan na wóz i szybszy dyfer ale nie jest to potwierdzone. Głupi Ural a ilez radosci:)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Czw 22:01, 29 Paź 2009    Temat postu:

idz już spać
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Czw 22:04, 29 Paź 2009    Temat postu:

A o kołach felgach falbanach klamkach kiedy będzie??????????
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 22:07, 29 Paź 2009    Temat postu:

granat napisał:

Z ramami nie było wielkiej tragedii
1)ema
2)M63
3)M67 zwana pieszczotliwie "drabina"


Ja to młody jestem ale widziałem jeszcze M-62 i tam rama różni sie od tej niby emowskiej z m-61
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:31, 29 Paź 2009    Temat postu:

Hius, o kołach to nie ma co gadac, falbany i koniec:P to chyba jedyna rzecz jaka nie była zmieniana,ciekawe sa szczeki, maja regulacje jako jedyne w rusach:)Zreszta nie ma co gadac to ma byc instruktaz dla kogos kto chciałby sobie kupic Urala, zeby choc chwile pomyslał zanim zrobi straszny błądSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 22:50, 29 Paź 2009    Temat postu:

granat napisał:
Hius, o kołach to nie ma co gadac, falbany i koniec:P to chyba jedyna rzecz jaka nie była zmieniana

Nie ma tak "letko". Falban w zależności od rocznika były trzy podstawowe rodzaje. Spokojnie. Jak zwykle zamienne.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 22:51, 29 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 8:34, 30 Paź 2009    Temat postu:

Opowiedz...jakies fotki???
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin