Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 8:56, 29 Paź 2009 Temat postu: URAL RÓZNICE I ZAGWOZDKI |
|
|
Krótko, przy składaniu Urala dowiedziałem sie ciekawych rzeczy z którymi chciałem sie podzielic. Okazało sie Ural miał najwiecej modyfikacji i kombinacji i nieszczesliwy posiadacz może sie naprawde zdziwic i pieprznąc kluczami o sciane o jeden raz za duzo.Porobiłem kilka fotek róznic w budowie poszczególnych podzespołów i chciałem je zamiescic ale nie wiem jak???:)Prosze o pomoc.
Dobra, wiec tak pierwsze co mi sie żuciło w oczy w trakcie remontu to uszkodzony odrzutnik oleju na wale i kiedy kupiłem to sie okazało ze były rózne rodzaje:
1)odrzutnik taki jak w K-750 -pierwsze typy urala
2)Odrzutniki typowe dla urala M-63- przesuniete otwory na sruby-holernie ciezko dostac
3)zgrzewane do wału pózniejsze typy badz robione równolegle
nastepne róznice to wałek nierzadu:
1)first model-to taki jak M-72 piersze serie
2)M-63 wałek z szerokim wiencem zebatym napedzajacym oliwiarke
3)M-67 wałek z wąskim wiencem
Dalej popychacze:
1)wczesniejsze do wałka z szerokim wiencem popychacze miały profil kwadratowy
2) pózniejsze pod wieniec wąski miały juz zaokrąglony
I tu ciekawostka, bracia ze wschodu wymyslili co zrobic zeby przeskoczyc specyfikacje, mianowicie podczas remontu stosuja do starszych silników walek z wąskim wiencem i dokładaja popychacze zaokrąglone, i działa bezawaryjnie. zakładanie popychaczy zaokraglonych powoduje mnioejsze zuzycie układu. Podobno...
Teraz głowice,
1)starsze modele Urala maja głowice pod gaznik K-301,sruby do mocowania gaznika sa w pionie, K-301 łatwo rozpoznac, bo ma pochylona komore pływakowa i jest napis-lewy i prawy, nie sa zamienne,
2)nowsze modele maja juz głowice z mocowaniem srub poziomym pod gaznik K-63, jest juz zamocowany prosto bez udziwinien, gazniki sa zamienne, nie ma znaczenia czy lewy czy prawy
wałek napedowy
1)starsze typy maja taki jak w emach,
2)potem wałek miał szerokie wypusty i tym rózni sie od Kaczki czy wieprza
Lampa
1) wczesny model lampa jak z kaczki
2)lampa krótka
3)absurdalnie brzydka lama z wystajacym licznikiem
Zawieszenie tylne:
1)M-61 tak jak ema
2)M-63 amory kryte jak w starszych kaczkach
3)M-67 amory ze sprezynami na werzchu z krótka szklanka
Piec, ciekawostka ale kazdy ural z lewego boku nad popychaczami ma wybity rok produkcji(dwucyfrowy) i serie:
1)M-63 instalacja 6V, gazniki K-301, skrzynia jak w kaczce
2)M-67 instalacja 12V, gazniki K-63, skrzynia Uralowska z wielkim ulem w charakterze filtra powietrza i ciekawostka-papierowy filtr oleju w studzience sciekowej
Wiecej grzechów nie pamietam, jesli cos przeoczyłem dajcie znac. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 9:49, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
a sporo tego bedzie.... |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 9:58, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Dawa dawa:)Zycie stygnie:) |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:01, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
A zapomniałem!
Skrzynia biegów z ulem, dwie rodzaje zebatek z pieskiem(ta od kopki) szeroka i wąska, nie wiem ossso chozzzi.... |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 10:03, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Ja? Ja sie nie znam. Tylko ze wałki kardanki miały rożne długości. Lampy zaczęły sie od emkowskich gdzie już w struclu m62 były zakładane i takie i kaczkowskie. Dalej porywy z filtrami lub bez ale tż o rożnych kształtach. Amory to nawet nie wiem ile było typów. Skrzynie , falbany, zawieszenia czisas....
Jak tam Twój strucel?
Wąski wieniec to ural. Szeroki to od emki.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 10:09, 29 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Wojt@s
Dołączył: 18 Maj 2009 Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Czw 10:38, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
A mnie ciekawi jedno, czy cylindry, całe bebechy od m-67 nie będą się kłócić ze starymi głowicami ( tymi co gaźniki mają otwory w pionie ). Bo znajomy ma taką przeróbkę.A chodzi to jak kilo-gwoździ. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:05, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
To wszystko wycgodzi w praniu. Różnice zacząłbym od ram i oblachowań bo to pierwsze co sie rzuca w oczy. A róznice w mechanice to o raanyy... Jak z Poldkiem. Milion zmian rocznie. Tylko ze w poldku to chociaż większość była ze sobą zamienna
Głowice to dramat. Naprawdę nie wiem które do których roczników. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 11:55, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Wojt@s napisał: | A mnie ciekawi jedno, czy cylindry, całe bebechy od m-67 nie będą się kłócić ze starymi głowicami ( tymi co gaźniki mają otwory w pionie ). Bo znajomy ma taką przeróbkę.A chodzi to jak kilo-gwoździ. |
Mój Ural ma właśnie takie głowice i jak go kupiłem to chodził chyba ok. Chyba bo było to 5 lat temu i tylko raz się nim przejechałem od momentu kupna :p |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:57, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Gratuluje, mój strucel jeszcze nie zrobiony do konca a juz sie na nim zdązyłem wywalic spieprzac przed poscigiem i wpakowac na patrol:)Z tego co zauwazyłem przejscie na 12V było równoznaczne z nowymi głowicami, i o dziwo!!!(nieee wiezyc sie nie chce....)sa w pełni kompaktybilne ze starymi garkami.
Z ramami nie było wielkiej tragedii
1)ema
2)M63
3)M67 zwana pieszczotliwie "drabina"
Mozna jeszcze wspomniec o modyfikacjach wersji policyjnej własnie M-63"P" jak to ktos nazwał, bez mocowan na wóz i szybszy dyfer ale nie jest to potwierdzone. Głupi Ural a ilez radosci:) |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Czw 22:01, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
idz już spać |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Czw 22:04, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
A o kołach felgach falbanach klamkach kiedy będzie?????????? |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:07, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
granat napisał: |
Z ramami nie było wielkiej tragedii
1)ema
2)M63
3)M67 zwana pieszczotliwie "drabina"
|
Ja to młody jestem ale widziałem jeszcze M-62 i tam rama różni sie od tej niby emowskiej z m-61 |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:31, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Hius, o kołach to nie ma co gadac, falbany i koniec:P to chyba jedyna rzecz jaka nie była zmieniana,ciekawe sa szczeki, maja regulacje jako jedyne w rusach:)Zreszta nie ma co gadac to ma byc instruktaz dla kogos kto chciałby sobie kupic Urala, zeby choc chwile pomyslał zanim zrobi straszny błąd |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:50, 29 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
granat napisał: | Hius, o kołach to nie ma co gadac, falbany i koniec:P to chyba jedyna rzecz jaka nie była zmieniana |
Nie ma tak "letko". Falban w zależności od rocznika były trzy podstawowe rodzaje. Spokojnie. Jak zwykle zamienne.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 22:51, 29 Paź 2009, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 8:34, 30 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Opowiedz...jakies fotki??? |
|
Powrót do góry |
|
|
|