Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Michal_
Dołączył: 08 Kwi 2013 Posty: 424 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin/wieś spod Hrubieszowa
|
Wysłany: Czw 23:18, 19 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Cytat: | JA mam w silniku tylko skorupy zewnetrzne oryginalne |
ta jasne
-nie chce być mocno uszczypliwy, ale nieoświadczeni też tu czytają i mogą potraktować to dosłownie...
a odnośnie tunningów dolniaka to moim zdaniem najbardziej znacząca jest poj cylindra i zamontowanie zapłonu który jest dokładny , na wałku gt od świątka największą różnice zanotowałem w spalaniu, chciałem jeszcze zamontować takie głowice jak od tego niemca (nie wiem kto przeglądał tą stronę ale goś całkiem sensownie swe modyfikacje opisuje)-niby lepsza komprecha (mam nawet pospawane i wstępnie obrobione), założyć zawory ssące o większym grzybku ( też mam kupionne) ale nie mam czasu na eksperymenty, a idzie sezon (nie to żebym nie jeździł zimą!) to se na łatwizne poszedłem i też bmw kupiłem.
Ostatnio zmieniony przez Michal_ dnia Czw 23:19, 19 Lut 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pią 7:04, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Michal_ napisał: | Cytat: | JA mam w silniku tylko skorupy zewnetrzne oryginalne |
ta jasne
-nie chce być mocno uszczypliwy, ale nieoświadczeni też tu czytają i mogą potraktować to dosłownie... |
Tak z ciekawości - masz wał zrobiony (frezowany) od podstaw? Z czego dobrałeś korbowody? Bo jeśli tylko karter został ci oryginalny... |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 8:06, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Hhahaha wiecie o co chodzi a sie nabijacie.Wal ma w korbach wcisniete tuleje lozyskowe na dolnym czopie wiec juz nie oryginal,tulejki na korbie pod sworzen 20mm z innego brązu i tez nie oryginal,lozysko rolkowe na wale od strony kola i nie oryginal,walek Swiatka z innymi fazami nie oryginal,tloki maluch pierscienie prima tuleje w cylindrach Krotoszyn ,zawory od t25 Paradowskich,pradnica maluch nie gadac ze nie daje rady bo od 3 lat akumy nie wyciagalem ,zaplon od Potomka,gazniki k68PEKAR oryginal ale nie w dolnym,filtr powietrza przerobiony na wkladzie nie z papieru nooooooo rozrzad oryginalny i kolo zamachowe ze spreglem na zalewanych tarczach bo to w rusku sie nawet sprawdza ale niedlugo tarcze metalowe sprzegla dorobie z odpowiedniego materialu i odpowiednio proste.
Korby moge dorobic kute ale kwestia kasy bo 2 sztuk mi nie odkują .Kute korby w samochodach z bardzo wysilonym silnikiem sa robione ze stali 40HM.Waly korbowe tez mozna dorobic od podstaw ale tak samo kasa.NArazie ciezej jest z dostepem do maszyn ale kwestia czasu. |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 12:54, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Takie cos na centrum obróbcze.Podzwon po firmach i moze Ci zrobią .Ale za program wykasuja tez sporo.
Korby mozna zapytac czy odkują w bumarze ale tam 2 sztuk napewno nie zrobią. |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pią 19:34, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Korbowody to już mam. Myslałem, że masz dojścia do takiego "centrum obróbczego". |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 20:34, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Jest duzo firm z takimi centrami wiec jak pisalem tylko many i sie dzieje )) |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Pią 20:41, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Pytanie z czystej ciekawości....wiem ze dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają...itp...itd....ale tak mniej więcej o jakiej wielkości rzędu pieniądzach mówimy przy takiej technologi wykonania wału? |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pią 22:15, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Będzie to chyba równowartość silnika od BMW |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 23:47, 20 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
1. A czy wał nie byłby lepszy kuty?
2. Kiedyś ktoś sprzedawał kute korbowody o przekroju H do dniepra. Ja podejrzewam, że zostały one dobrane po wymiarach z katalogowych.
Ale idąc w takie hardcory, to trzeba by odlać od nowa blok z porządnego materiału i obrobić go osiowo po wstępnym złożeniu. Pewnie po drodze wyjdzie, że trzeba wprowadzić kilka poprawek i przeróbek i tak cena wzrośnie do ceny limuzyny przyzwoitej klasy
Nie twierdzę, że nie jest to możliwe (choćby na youtube są filmiki prezentujące różne indywidualne konstrukcje - silnik gwiazdowy na elementach z boksera vw, silnik V z dwóch cylindrów od silnika lotniczego, etc...), ale albo ma się bardzo dużo pieniędzy, albo park maszynowy wysokiej klasy (na jedno wychodzi). No i wiedzę i praktykę, i czas. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Sob 1:20, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Jak se ruskie robiły wydumiki (np eskorta) to też sie nie spuszczali tylko zrobili wał składany i na rolkach. A z kosztami to się nie musieli aż tak certolić. Ja rozumiem sport, wyniki, obroty i panew byłaby lepsza. Ale na pewno jest potrzeba? Na autostradzie trzymam sobie Ténéré na 6-7tyś - tam wał na rokach jakoś lata setki tys km i o jego awariach nie słyszałem. Czyli to nie sam problem łożyskowania, a okolic- czyli materiału i smarowania jest. |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Sob 15:50, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Błażej napisał: |
Kiedyś ktoś sprzedawał kute korbowody o przekroju H do dniepra. Ja podejrzewam, że zostały one dobrane po wymiarach z katalogowych.
|
Myślałeś o tych? [link widoczny dla zalogowanych]
Do wzięcia od ręki u Szymka. Trzeba było je zrobić, bo nie można dostać obecnie prostych oryginalnych.
Co do wału - na przesłanym przeze mnie filmiku widać, że wał nie jest kuty, a tak się robi wały do niektórych tuningowych maszyn. Wałów do Eskorta w sprzedaży obecnie nie ma i nie wiadomo, czy jeszcze się taki biały kruk pojawi. Ale ja akurat rolek na wale nie chcę. Antoniuk z KMZ zaprojektował taki wał, bo wtedy oleje były słabej jakości, a maszyna musiała być niezawodna. Dziś z olejami problemu nie ma. Jeżdżę na Castrolu - silnik został po ostatnim katowaniu w Brannej rozebrany i wszystko wygląda elegancko - tj bez śladów zużycia.
Karter podszedł mi od wersji z popychaczami typu uralowskiego - są lżejsze od oryginalnych o 1/3 wagi.
Co z tego wyjdzie, to się zobaczy. |
|
Powrót do góry |
|
|
PoTomek
Dołączył: 18 Lip 2011 Posty: 110 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Sob 16:18, 21 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
W temacie wałów korbowych - nie myślal ktoś owałach od BMW - kilka widziałem na alledrogo ( z korbowodami zresztą)? |
|
Powrót do góry |
|
|
Błażej
Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 267 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 22:37, 23 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Tak, dokładnie o tych korbowodach. One są zamawiane na wymiar, czy dobrane z katalogu produktów?
A nie będzie tak, że pomijając koszty, wsadzi się takie korbowody, kute tłoki, mocny wał, poskłada to do kupy i po odpaleniu rozerwie blok, albo w najlepszym przypadku powyrywa z niego szpilki i wytłucze gniazda? |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Wto 7:04, 24 Lut 2015 Temat postu: |
|
|
Są robione pod wymiar. Samochodowe mają za wąską stopę pod panewkę.
O całym wale od BMW nie myślałem: jeśli poszedłbym w tę stronę, to wziąłbym raczej skrócony wał od Garbusa (takie przeróbki już widziałem).
Gniazd nie wytłucze, bo są robione nowe. Zakres zmian w głowicy jest bardzo poważny, nie sądzę, żeby tu był problem. Jasne, wszystko może się zdarzyć, ale jeżeli nie spróbuję, to się nie dowiem.
Dlatego właśnie piszę, że rozmawiamy o tuningu mechanicznym, a nie "tuningu optycznym". |
|
Powrót do góry |
|
|
|