Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Zbyszek11
Dołączył: 17 Cze 2020 Posty: 29 Przeczytał: 28 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ząbkowice śl
|
Wysłany: Pon 21:17, 31 Paź 2022 Temat postu: Tłumiki |
|
|
Witam mam pytanie składam m72 z roku 1957 brak tłumików jakie powinny być rybka czy cygaro pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 22:02, 31 Paź 2022 Temat postu: |
|
|
Rybki. |
|
Powrót do góry |
|
|
meter30
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 422 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: Wto 20:41, 05 Lis 2024 Temat postu: |
|
|
Chciałbym trochę rozwinąć temat - M72 1958 - kolanka mają być solo czy portki (z łącznikiem) mam z łącznikiem ale biorę się za renowację i nie wiem czy ich nie zmienić.
Druga sprawa- moje kolanka i tłumiki są całe zardzewiałe, ale nie są pogięte. Chciałbym je uratować, ale tak żeby efekt trwał dłużej niż kilka tygodni. Chrom mi nie pasuje, chce to zrobić na czarny mat.
Piaskowanie czy odrdzewianie (jeśli odrdzewianie to fosol czy inny odrdzewiacz ktorego nie trzeba zmywać?) no czym to o malować? Pełno jest w marketach/ internetach cudownych farb zaroodpornych, ale one się nadają do cross/enduro gdzie tłumik przez większość życia jest ujeb... w błocie i go nie widać. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 23:12, 05 Lis 2024 Temat postu: |
|
|
Kolanka powinny być z łącznikiem. Nie ma takiej farby co wytrzymuje dłużej 700 stopni i deszcz, o błocie nie wspomnę. Chrom czy ocynk na dłuższą metę również się nie sprawdza. Jeżeli nie pasują ci zardzewiałe to zostaje jedynie nierdzewka lub bandaż.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
meter30
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 422 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: Śro 22:23, 06 Lis 2024 Temat postu: |
|
|
Kiedyś gdzieś dawno temu czytałem o nadawaniu koloru cylindrom żeliwnym, było to coś z grafitem z ołówka, łojem bydlęcym i zamknięciem w piekarniku na 3 zdrowaśki - myślałem że są podobne sposoby na tłumiki |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 22:34, 06 Lis 2024 Temat postu: |
|
|
Na tłumikach nie ma tak wysokich temperatur jak na kolankach. Na tłumiku to często zwykłe malowanie proszkowe wytrzymuje. Kolanka na wyjściu z cylindrów przy dużym obciążeniu świecą, i tego żadna farba nie wytrzyma.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
MW-750
Dołączył: 26 Wrz 2019 Posty: 45 Przeczytał: 13 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 20:30, 09 Lis 2024 Temat postu: |
|
|
Do kolan wydechowych używam coś podobnego do tego [link widoczny dla zalogowanych] Niestety malowanie muszę powtarzać co roku bo farba się wyciera. Ale to i tak tańsze i prostsze rozwiązanie od cynkowania, chromowania itd. Na tłumikach słabo się trzyma bo nie są tak gorące jak kolana i farba nie jest w stanie się wygrzać w czasie jazdy jak na kolankach a żona nie pozwala mi włożyć tłumików do piekarnika. Godzina w 200 stopniach w piekarniku utwardza farbę i wtedy nożna zastosować również na tłumikach. |
|
Powrót do góry |
|
|
|