Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Roy
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 303 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ZAWIERCIE
|
Wysłany: Czw 16:09, 06 Paź 2016 Temat postu: Szprychy- jaka powłoka ochronna? |
|
|
Jaka wg was jest najlepsza powłoka ochronna na szprychy? Ocynke, chrom czy może coś innego? Kiedyś czytałem że chrom się nie nadaje na szprychy, gdyż one pracują i chrom może pękać. Co o tym sądzicie? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 20:27, 06 Paź 2016 Temat postu: |
|
|
Chrom techniczny, tanio nie będzie, ale pytasz o najlepsze.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 8:30, 20 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
No to lećmy z kokesm.
Kto ma dostęp albo po sąsiedzku taką galwanizernię, żeby podrzucić mi komplet szprych do chromu technicznego?
Aktualizacja. Firma Grot7 oczekuje 10zł od szprychy. Czyli jednak lepiej kupić nowe w ASO.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 20:07, 23 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 7:13, 24 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Może tutaj będzie taniej [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 7:14, 24 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 14:38, 24 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki Dawid1981. Co sie dowiedziałem od nich.
Chrom techniczny sam w sobie nie stanowi właściwego zabezpieczenia antykorozyjnego. Pod spód musi pójść nikiel i to on jest gwarantem "antykorozyjnosci". Chrom ma być twardy i zabezpieczać przed mechanicznymi uszkodzeniami niklu.
Opcja "ocynk" daje skuteczne zabezpieczenie antykorozyjne- ale kto miał do czynienia z ocynkiem ten wie, że to sie łatwo ściera(zostaje na paluchach nawet przy zaplataniu koła). Wiec to żadna wytrzymałość mechaniczna na piach, kamyczki itp.
Do moich celów sie nie nada. Potrzebuje zapleść nowe koło do turystycznego enduro. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 23:11, 24 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Kup szprychy cale zrobione z chromu lub tytanu albo dorób sam i bedzie malies |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:52, 24 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Dawid1981 napisał: | Kup szprychy cale zrobione z chromu lub tytanu albo dorób sam i bedzie malies |
Nie no. za 3 stówki to kupuje oryginały yamahy i mam przez kolejne ćwierć wieku problem z bańki.
Ale myślałem w swej naiwności, że obskoczę temat powłoki za 150zł bo latanie na kole i inne wygibasy im nie zaszkodziły, wjedzie nowa obręcz, tarcza i łożyska i będzie. A tu znok. W tym kraju położenie nowej powłoki galwanicznej ( estetyka nie ma znaczenia) jest nieopłacalna, niemożliwa albo technologicznie przerasta część galwani. Te 10 lat temu sie dało a teraz sie nie da
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 23:52, 24 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 1:58, 25 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Co wy wdychacie? Jaki chrom techniczny na szprychy? Jaki 3 stówki? Jaki problem z chromowaniem szprych? Jaki tytan?
To chyba jakiś prima aprilisowy wątek.
Za 300 zł kupisz w Niemczech albo UK robione na zamówienie szprychy z nierdzewki, a chrom zrobi Ci przynajmniej z 30 chromowni w całej Polsce...
Nie znacie google.pl? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 7:25, 25 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Chrom zrobi wiele chromowni, tyle że dekoracyjny bez podkładu i przy odbiorze pan ci powie żeby tego czasem z domu nie wynosić bo zardzewieje.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 10:22, 25 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
marcello napisał: | Co wy wdychacie? Jaki chrom techniczny na szprychy? Jaki 3 stówki? Jaki problem z chromowaniem szprych? Jaki tytan?
To chyba jakiś prima aprilisowy wątek.
Za 300 zł kupisz w Niemczech albo UK robione na zamówienie szprychy z nierdzewki, a chrom zrobi Ci przynajmniej z 30 chromowni w całej Polsce...
Nie znacie google.pl? |
W rusku dorobilem z nierdzewki inox a teraz bede robil z tytanu??? Coś nie tak????? Tytan jest drogi ale musze to stestować |
|
Powrót do góry |
|
|
muzyk1418
Dołączył: 17 Mar 2011 Posty: 9 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:23, 25 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Co do chromu na miedzi i niklu: [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 14:52, 25 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
muzyk1418 napisał: | Co do chromu na miedzi i niklu: [link widoczny dla zalogowanych] |
No dobra i dzięki za zainteresowanie, ale jakby przeznaczenie inne. Bo wiesz, myślę ze tą wuseką nie strzeliłeś 10tys km po szutrach, piachach i błocie. A enduro tak ma. Mnie chodzi o to żeby nie zaplatać koła ponownie za dwa lata
|
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 15:05, 25 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
K..... co z bzdury wypisujecie. Chromowanie z użyciem podkładu z różnych powłok (miedź, nikiel itp) to normalna usługa w każdej chromowni. Jeśli tego nie robią lub oszukują (co łatwo sprawdzić) to nie chromownia tylko syfiarnia. Chrom techniczny na szprychy to kompletny bezsens i nawet nie bedę tłumaczył dlaczego bo to przedszkole rekonstrukcji motocykli. Tytan owszem stosuje się ale po to żeby koło było lekkie kosztem sztywności i wytrzymałości - do ruska nadaje się jak rękawiczki z delikatnego jagnięcego zamszu.
Ocynk owszem delikatny ale bardzo elastyczny i do pewnego stopnia samonaprawialny - przy dobrej opiece dosyć trwały.
Chrom odpowiednio pielęgnowany jest prawie wieczny.
Inox mimo, że trochę gorszy bo twardy i szybciej pęka niż zwykła stal to na szprychy się nadaje i "prawie" nie rdzewieje, przy odrobinie pielęgnacji za 100 wypolerujesz i będzie błyszczeć prawie jak chrom...
Nie ma czegoś takiego jak najlepsza powłoka, bo każdy materiał ma specyficzne właściwości ale robiłem juź koła 60 letnich motocykli na szprychach chromowanych, malowanych lub ocynkowanych, ktore wystarczyło tylko wyczyścic i wycentrować i 5 letnich nadających się na złom. Jak dbasz tak masz!
A Dawid i Wojtek jak piszecie tylko po to żeby pobić rekord ilości postów, to może przerzućcie się na forum gazeta.pl bo tam takie bzdety lepiej pasują. I piszcie po polsku.... |
|
Powrót do góry |
|
|
marcello
Dołączył: 04 Mar 2016 Posty: 604 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pią 15:14, 25 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: | muzyk1418 napisał: | Co do chromu na miedzi i niklu: [link widoczny dla zalogowanych] |
No dobra i dzięki za zainteresowanie, ale jakby przeznaczenie inne. Bo wiesz, myślę ze tą wuseką nie strzeliłeś 10tys km po szutrach, piachach i błocie. A enduro tak ma. Mnie chodzi o to żeby nie zaplatać koła ponownie za dwa lata
|
Do krosówek są takie nakładki Spoke Coats zabezpieczjące na stalowe szprychy.
Albo kup gotowe koła u angola [link widoczny dla zalogowanych] i po temacie... |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 15:21, 25 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
marcello aniele Ty mój. Powiedz co mam zastosować żeby nie pielęgnować. Bo mnie, jak się błyszczy to kompletnie nie interesi. Ważne żeby nie rdzewiało i wyglądało na stalowe. No i niekonieczne w cenie nowych szprych z ASO. Wycentrujesz? ;>
Cytat: | Do krosówek są takie nakładki Spoke Coats zabezpieczjące na stalowe szprychy.
Albo kup gotowe koła u angola Tutaj i po temacie... |
Nie, nie. To nie do świni. Świnka za młoda na wymianę szprych. Tą razą do XTZ Tenere.
No i nakładek nie chcę. Nie widać wtedy kiedy szprycha jest luźną, no i to chyba zbyt młodzieżowe jak dla mnie
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pią 15:25, 25 Lis 2016, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
|