Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pią 7:42, 11 Mar 2016 Temat postu: Statystyka uszkodzeń wałów składanych (Ural/M72/K750). |
|
|
Panie i panowie!
Na prośbę naszego znajomego, p. Antoniuka (byłego konstruktora silników sportowych KMZ) chciałbym zebrać statystykę uszkodzeń wałów typu składanego.
Mówiąc uszkodzeń mam na myśli rozcentrowanie albo pęknięcie/złamanie.
Potrzebuję trzy dane:
Typ silnika (650 czy 750); rodzaj uszkodzenia (pęknięcie/rozcentrowanie); ilość km od remontu wału (rzecz jasna, orientacyjnie).
Rzecz jasna zaraz pojawią się pytania, po co to komu, skoro KMZ nie rabotajet.
Ano po to, że w chwili obecnej trwają narady w temacie wyboru wału do wyścigów i te dane mogą nam pomóc. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pią 11:27, 11 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
WaL korbowy z silnika dolnego 750 ccm .Po 11 tys km pęknięta przeciwwaga od strony koła zamachowego w wyniku czego kolo oparło się o blok silnika i nastąpilo zablokowanie . Myslę ze było to spowodowane zbyt dużym wciskiem czopu korbowego wału w przeciwwagę albo porostu zmęczenie materiału bo kat byl ciągle na maxa:))) hihi lub obie przyczyny:)))).
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 12:21, 11 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie ponad 10 lat temu. Silnik k750 - nie pamiętam ile przejechane, ale jak siebie znam to nie więcej niz 2 tyś. Tylna sie przestawiła. Prawdopodobna przyczyna - zatracie czopa poprzez zatkany kanał olejowy w tylnej podporze. Wiec nie wiem czy sie liczy do statystyki.
Ogólnie lepiej takie badania skierować do walarzy. Część z nich pęknięte lub w inny sposób nienadające sie do ponownego użycia odkuwki wymieniało nawet nie informując klienta. |
|
Powrót do góry |
|
|
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Pią 18:41, 11 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
U mnie dwa wały .Urwane korbowody.Pierwszy w m72 zaraz przy główce korbowodu.Obróciło tulejkę i prawdopodobnie z braku smarowania wał MOT.Drugi w K750 pękł w połowie długości ewidentna wina materiału.Silnik rozniosło w kawałki.Cześć korby oparła się o ścianę bloku wyrwało dziurę ,scentrowało wał ta że koło zamachowe stanęło kantem i uszkodziło obudowę skrzyni. |
|
Powrót do góry |
|
|
fapeko
Dołączył: 22 Maj 2014 Posty: 30 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Ostrava
|
Wysłany: Wto 20:28, 15 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
MT 16/ 44000km
[link widoczny dla zalogowanych]
MT 11/ 9800km
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez fapeko dnia Wto 20:30, 15 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Wto 20:40, 15 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Hhahahaha w dnepie to norma:))) .Ale tu chodzilo o waly typu skladanego wiec dnepa odpada:))). |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Czw 7:36, 17 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Dzięki, panowie, za info.
Jakby ktoś sobie jeszcze coś przypomniał - piszcie.
W Dnieprze Eskorcie też były wały składane, ale te się nie skręcały pomimo 50 KM mocy. |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 20:50, 19 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Koledze w dolniaku urwał się korbowód - wał był po remoncie w jednym
ze znanych zakładów. W stopę była wprasowana tuleja jako bieżnia.
Pocieniło to o ok 50 % grubość stopy , może i wcisk był niewłaściwy.
W każdym razie korbowód się urwał - bieżnia została na wale. Zwierzak bo to jemu się przytrafiło nie był szczególnie zadowolony. |
|
Powrót do góry |
|
|
|