Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Andy
Dołączył: 06 Wrz 2016 Posty: 86 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Czw 22:42, 08 Sie 2024 Temat postu: Skrzynia z synchronizacją do M72 |
|
|
Witajcie,
nie jestem w tym biegły więc proszę o wyrozumiałość.
Mam M72M z przełomu 1955/56 ze skrzynią kłową i zmieniaczem starego typu (nie jajo). Skrzynię, podobnie jak i resztę najważniejszych rzeczy robiłem u bardzo dobrego specjalisty. Niestety mam problem z biegami. Wchodzą bardzo ciężko, trójka wypada za każdym razem, niezależnie czy włożę ją z dwójki czy zredukuję z czwórki. Ręcznie również masakra, jak chcę przełączyć z jedynki na dwójkę to wajcha przelatuje na czwórkę bo muszę używać dużej siły.
Chcę najpierw spróbować coś poprawić z tym co mam.
Proszę o radę jak mogę poprawić/rozwiązać problemy, o których napisałem.
Jak to się reguluje?
Dziękuję za pomoc. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 22:59, 08 Sie 2024 Temat postu: |
|
|
Przy nożnej zmianie biegów wystają 2 szpilki z kontrami, tym się reguluje zakres przerzucania biegów. Tym ustawisz aby z 1 nie wpadało 4. To niestety nie pomoże na wypadające biegi, to wina zużytych kłów. Do tych skrzyń nie ma dobrych części, wszystko co się trafia jest już mocno zużyte. Można w obudowę skrzyni od M72 wstawić choinkę od starego Urala na przesuwkach, pasuje wprost. Jednak i to trudno osiągalne. Najtaniej wstawić skrzynię od Dniepra.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Andy
Dołączył: 06 Wrz 2016 Posty: 86 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Nie 8:30, 11 Sie 2024 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za jasną informację. |
|
Powrót do góry |
|
|
Rullo
Dołączył: 28 Gru 2023 Posty: 24 Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:16, 11 Sie 2024 Temat postu: |
|
|
Konieczność użycia dużej siły na ręcznej dźwigni może wskazywać na źle złożony układ: gitara zmieniacza - kulka zatrzasku. Może to być wina zbyt głęboko osadzonego korpusu zatrzasku który trze obudową o tzw.gitarę - bez rozbiórki skrzyni właściwie nie do poprawienia.
Przełożenie wnętrzności od K750 (przesuwki z drobnym wielowypustem) jest jak najbardziej możliwe ale wymaga sprawdzenia i często przedystansowania obu wałków (bo wcześniej pracowały w innym korpusie). |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 22:44, 11 Sie 2024 Temat postu: |
|
|
Aby zobaczyć co się wyprawia z przesuwkami na gitarze i samą gitarą trzeba mieć wycięty dekiel. Zostają 3 tylnie śruby i mocowanie osi gitary/dźwigni ręcznej zmiany. Czasami zmiana kształtu krzywek (spawanie i piłowanie) mocno zmienia sytuację. Tak się robiło w czasach kiedy skrzynie dnieprowskie były nieosiągalne. Do tego potrzebny jest zmysł techniczny i duże samozaparcie. Nie radzę namawiać zawodowych mechaników do takiej czynności, mogą zabić śmiechem, lub wykazać się dużą dozą nieokiełznanej agresji (znaczy przyjebać).
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Andy
Dołączył: 06 Wrz 2016 Posty: 86 Przeczytał: 4 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: Pon 22:20, 12 Sie 2024 Temat postu: |
|
|
Dzięki serdeczne, będę to jakoś z pomocą ogarniał, a o wynikach napiszę. |
|
Powrót do góry |
|
|
|