|
www.kolyaska.fora.pl Motocykle radzieckie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pepe
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 202 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko Zdroj
|
Wysłany: Czw 16:59, 29 Paź 2020 Temat postu: silnik garbusa w rusku |
|
|
Cześć , wieki nie zaglądałem na żadne forum motocyklowe , i nie wiem czy mogę tu zapytać o ten mezalians ,ale czy może ktoś z Was ma flanszę montażu silnika garbusa do skrzyni od ruska ? jak to działa i czy może ma ktoś takowa na sprzedaż itp.Czy się w to zagłebiać , czy dać sobie spokój . Czy lepszy silnik garbusa , czy zaporozca , z którym mniej problemów z zastosowaniem tego zestawu do ramy od dniepra?
Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 19:18, 29 Paź 2020 Temat postu: |
|
|
Przed laty w Tarnowie było kilka takich wynalazków. Redukcje odlewali, chłodnice oleju przenosili na wężach elastycznych. Moment lepszy, bo i pojemność większa, ale moc ta sama co w Rusku. Nie wiem czy ci ludzie jeszcze żyją, to było w czasach kartek na paliwo.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Fido
Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:05, 01 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Flansza to ciężki temat.
Teoretycznie nie do dostania.
I jeden ciort, czy to pod Garba czy Zapa.
Trzeba samemu wyrezać.
Niezależnie który piec zastosujesz, to i tak ruską ramę trzeba przedłużać.
Ja robiłem na VN 750 ale ciut za delikatna ta rama.
Ostatnio zmieniony przez Fido dnia Pon 13:23, 02 Lis 2020, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pon 7:18, 02 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Miałem taki motocykl, sprzedałem za psie pieniądze, czego czasami żałuję.
Rama była od M-72 przerabiana, flansza toczona ze stali.
Z plusów to potężna moc, a raczej moment obrotowy. Dawało się ruszać z czwórki, no i mogłeś nie dotykać gazu, a i tak przyspieszał.
Najlepiej się odkręcało na krętych drogach, pięknie się składał w zakręty.
Maks, co na nim osiągnąłem, to 125km/h, maszyna się dalej rozpędzała, ale ja już się wystraszyłem (przypominam, z tyłu był suwak).
Minusy były takie, że miałem kiepskie hamulce. Do tego pojazdu muszą już wg mnie być tarcze, z tyłu też, a jeśli nie, to z tyłu chociaż hydraulika.
Ramy nie rób na suwaku, zrób normalnie na wahaczu. Aha, skrzynia obowiązkowo 5-ka, a dyfer minimum 10x32. Wtedy się nacieszysz.
Na koniec najważniejsze - silnik, który można do tego użyć, to musi być od busa - chodzi o to, żeby z przodu miał miejsce do zawieszenia w ramie. Inaczej się tylko nawk...wiasz. |
|
Powrót do góry |
|
|
pepe
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 202 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Busko Zdroj
|
Wysłany: Pon 20:30, 02 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Dziękuję, temat na przyszlosc . kiedyś pokombinuję. |
|
Powrót do góry |
|
|
Roy
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 302 Przeczytał: 25 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ZAWIERCIE
|
Wysłany: Czw 12:02, 12 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Silnik garba- drogi remont. Jak trafisz silnik, w którym kartery nie są wypracowane i nie trzeba osiować wału to jeszcze, w przeciwnym razie może to skrobnąć nawet i dychę.
Silnik ZAP- remont tańszy, części jeszcze są, kłopotliwy w związku z wystającym gaźnikiem ponad silnik, trzeba się mocno natrudzi z górną częścią ramy i zbiornikiem paliwa. |
|
Powrót do góry |
|
|
Fido
Dołączył: 02 Gru 2015 Posty: 21 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 19:39, 14 Lis 2020 Temat postu: |
|
|
Rób w ten deseń
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|