Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Remoncik silnika
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 9:47, 08 Gru 2010
PRZENIESIONY
Śro 20:08, 08 Gru 2010    Temat postu:

agrupa napisał:


- koła rozrządu (miedziowane) - 100zł (kupiłem fartownie)

Nie pochwalił sie. Co to za czarodziejskie koła? ;>
agrupa napisał:


- regeneracja tulejki wałka rozrządu (ok 100-150zł - dowiadywałem się)

Ałłaaa.. Coś mocno popsute? ;>
agrupa napisał:

- szkiełkowanie silnika.


Serio? Ty? Czemu ?oO

Cytat:

co do tlokow polecam harkiwskij trktornyj zawod

Chyba znamy rożne Charkowskie tłoki. Ich marna jakość, skład, owalizacja( w zasadzie brak owalizacji) jest już mityczna.
Do tego dochodzą lipne oznaczenia i brak przesunięcia sworznia.
Jeśli jednak ktos ma chęć to mam takie po symbolicznym przebiegu około 500km. Oddam chętnemu. Plus taki ze z cała pewnością sa przynajmniej utwardzone.
Przy okazji: mam też komplet do emki jakiś duży nad-wymiar, starszy typ na trzy pierścienie ale sworznie juz fi 21. Te są trochę zmęczone ale dla upartego w almocie mogą powrócić do wymiaru i wykonać owalizacje.. . Tez obdaruje miłośników ordżinału.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Śro 14:44, 08 Gru 2010
PRZENIESIONY
Śro 20:09, 08 Gru 2010    Temat postu:

Prince,
koła mam takie niby stare i w ogóle super, różnią się tym że mają wybite cyferki, duże miedziowane, małe czarne.
Tulejka nie jest popsuta bardzo, w sumie nowy wałek nie mieści mi się w nią i trzeba rozwiercić Smile - to jest cena Warszawska za rozwiercenie.
Szkiełkować będę bo nie mogę domyć bloku, mam spawaną pokrywę aparatu zapłonowego, nową pokrywę rozrządu. Wszystko to się różni odcieniem i fakturą materiału - średnio to wygląda.

PS. Chętnie pokazałbym Ci osobiście te swoje rupiecie i może byśmy zrobili coś z tego Smile

Pozdr
mk
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Śro 17:49, 08 Gru 2010
PRZENIESIONY
Śro 20:10, 08 Gru 2010    Temat postu:

Ja nie kumam co ty chcesz od silnika od dniepra.Wykonany jest ciulowo ale jak robi się remont to fabrykę można gdzie nie gdzie poprawić. Przede wszystkim czysty dobrej jakości olej robi cuda w każdym silniku a w szczególności na panewkach. A to że składany w piwnicy czy nawet w mieszkalnym pokoju co zmienia od silnika składanego w eleganckim warsztacie? Nic bo liczy się ten kto składa a nie w jakim otoczeniu. Ja planuje przejechać na silniku spokojnie 30k. A co do kasy za remont silnika mnie pewnie z 2200-2500zł wyniesie ale również mógłbym zrobić to za 1500zł.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 21:17, 08 Gru 2010    Temat postu:

Silnik Dniepra musi miec przede wszystkim pelnoprzeplywowy filtr oleju.
To mu pomoze przejechac wiecej niz 30 tys km.
Warto by rowniez wiedziec jakie cisnienie daje pompa oleju, bo to zawsze zmienia sie gwaltownie po uzyskaniu wlasciwej temperatury pracy silnika.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
omnia2005




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 11:48, 09 Gru 2010    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

Czy to ma wyglądać jak to? Chyba spełnia wszystkie potrzeby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Czw 16:43, 09 Gru 2010    Temat postu:

Można też inaczej zastosować filtr. A co do oleju to jak zalejesz odpowiedni to nie masz znacznej utraty ciśnienia pod wpływem temperatury.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:52, 09 Gru 2010    Temat postu:

omnia2005 napisał:
http://www.dnepr.at/gerhard/stf04.jpg

[link widoczny dla zalogowanych]

Czy to ma wyglądać jak to? Chyba spełnia wszystkie potrzeby.


Tak tyle ze manometr cisnienia wolalbym miec na oku, czyli na wysokosci szybkosciomierza. Filtr pod cylindrem jest dobrym pomyslem jesli jest osloniety gmolem, jak w tym przypadku Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 17:59, 09 Gru 2010    Temat postu:

balu napisał:
Można też inaczej zastosować filtr. A co do oleju to jak zalejesz odpowiedni to nie masz znacznej utraty ciśnienia pod wpływem temperatury.


Probowales ?
Bo ja tak przez ostatnie 5 lat ( nie Dniepr tylko BSA A65 ) i cisniene spada jak siekiera do stawu od 40 psi na wolnych na zimnym oleju do 7 psi na goracym.
Poza tym przeszedlem przez wszystkie mozliwe oleje i jedyny ktory potrafi utrzymac wyzsze cisnienie na wolnych przy goracym silniku to full syntetic Royal Purple SAE 20W50, nawet Amsoil po godzinie szybkiej jazdy w wysokiej temperaturze sie poddaje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 302
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Czw 19:05, 09 Gru 2010    Temat postu:

a co z olejami do współczesnych motocykli firmy Motul, Bel-ray, Castrol nie dają rady??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 19:30, 09 Gru 2010    Temat postu:

A właśnie! Adam, jak się skończyły testy samochodowych oliw? Opuściłem kilkanaście stron wątku i już jakoś nie po drodze było wrócić do tego...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
blady606




Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 294
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 22:14, 09 Gru 2010    Temat postu:

Adam M. napisał:
balu napisał:
Można też inaczej zastosować filtr. A co do oleju to jak zalejesz odpowiedni to nie masz znacznej utraty ciśnienia pod wpływem temperatury.


Probowales ?
Bo ja tak przez ostatnie 5 lat ( nie Dniepr tylko BSA A65 ) i cisniene spada jak siekiera do stawu od 40 psi na wolnych na zimnym oleju do 7 psi na goracym.
Poza tym przeszedlem przez wszystkie mozliwe oleje i jedyny ktory potrafi utrzymac wyzsze cisnienie na wolnych przy goracym silniku to full syntetic Royal Purple SAE 20W50, nawet Amsoil po godzinie szybkiej jazdy w wysokiej temperaturze sie poddaje.


Przepraszam że się trące , ale pan Adam ma rację .
Jeszcze chyba nie wymyślili silnika włączając w to silniki formuły pierwszej żeby zawsze ciśnienie oleju było takie same lub zbliżone do tego na zimnym jak i gorącym silniku , a wpływ ma na to nie tylko olej ale tez sama konstrukcja silnika .

Taka mała porada dla kolegi Balu , którą już wcześniej napisałem , zamiast dywagacji , zabierz się do dokończenia swojego silnika , potem zrób notatki z jazd próbnych , docierania i eksploatacji i wklej je na forum .

Na przykład : jakie miał ciśnienie oleju przy pierwszym odpaleniu , jakie po 500km przebiegu a jakie na majdanie w Bornym czy Darłówku i takie tam .

Na pewno będzie to dobry materiał porównawczy dla przyszłych remontujących silniki .

Tak mi się wydaje

Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 22:47, 09 Gru 2010    Temat postu:

fanem dniepra nie jestem, ale gdybym sie za taki silnik zabierał to koniecznie z przednią pokrywą nowego dniepra z pełno przepływowym filtrem. Tak- sa normalnie w handlu.
Moze tez usprawnienie pompy i na pewno usprawnienie tego kijow(ski)ego Wink pomysłu z uszczelnieniem przy wale. Nie pamiętam jak to szlo. Znajomy z Krakowa może podeśle fotki.

Cytat:
PS. Chętnie pokazałbym Ci osobiście te swoje rupiecie i może byśmy zrobili coś z tego


Jak tylko wymyśle jak sie do Ciebie przemieścić Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 0:44, 10 Gru 2010    Temat postu:

klapek napisał:
A właśnie! Adam, jak się skończyły testy samochodowych oliw? Opuściłem kilkanaście stron wątku i już jakoś nie po drodze było wrócić do tego...


No wiec stanelo na tym ze oleje samochodowe nadawaly by sie swietnie do motocykli, gdyby nie obnizono w ich skladzie procentu skladnikow odpowiedzialnych za ochrone mechaniczna wspolpracujacych powierzchni krzywek rozrzadu i popychaczy / szklanek zaworow.
Robione to jest dlatego ze skladnik ten dziala ujemnie na trwalosc catalitic converter ( zapomnialem polskiej nazwy ).
Z tego powodu warto kupowac oleje motocyklowe, chyba ze roznica w cenie jest prawie 100% jak u mnie, wiec ja dalej jezdze na samochodowych.
Nie widze zadnych zlych skutkow ale duzych przebiegow nie robie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 8:31, 10 Gru 2010    Temat postu:

Dzięki, myślałem że to zmowa producentów a jednak jest różnica.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Pią 9:13, 10 Gru 2010    Temat postu:

Adam M. napisał:
catalitic converter

Katalizatora? Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin