Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:47, 08 Gru 2010 PRZENIESIONY Śro 20:08, 08 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
agrupa napisał: |
- koła rozrządu (miedziowane) - 100zł (kupiłem fartownie)
|
Nie pochwalił sie. Co to za czarodziejskie koła? ;>
agrupa napisał: |
- regeneracja tulejki wałka rozrządu (ok 100-150zł - dowiadywałem się)
|
Ałłaaa.. Coś mocno popsute? ;>
agrupa napisał: |
- szkiełkowanie silnika. |
Serio? Ty? Czemu ?oO
Cytat: |
co do tlokow polecam harkiwskij trktornyj zawod
|
Chyba znamy rożne Charkowskie tłoki. Ich marna jakość, skład, owalizacja( w zasadzie brak owalizacji) jest już mityczna.
Do tego dochodzą lipne oznaczenia i brak przesunięcia sworznia.
Jeśli jednak ktos ma chęć to mam takie po symbolicznym przebiegu około 500km. Oddam chętnemu. Plus taki ze z cała pewnością sa przynajmniej utwardzone.
Przy okazji: mam też komplet do emki jakiś duży nad-wymiar, starszy typ na trzy pierścienie ale sworznie juz fi 21. Te są trochę zmęczone ale dla upartego w almocie mogą powrócić do wymiaru i wykonać owalizacje.. . Tez obdaruje miłośników ordżinału. |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 14:44, 08 Gru 2010 PRZENIESIONY Śro 20:09, 08 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Prince,
koła mam takie niby stare i w ogóle super, różnią się tym że mają wybite cyferki, duże miedziowane, małe czarne.
Tulejka nie jest popsuta bardzo, w sumie nowy wałek nie mieści mi się w nią i trzeba rozwiercić - to jest cena Warszawska za rozwiercenie.
Szkiełkować będę bo nie mogę domyć bloku, mam spawaną pokrywę aparatu zapłonowego, nową pokrywę rozrządu. Wszystko to się różni odcieniem i fakturą materiału - średnio to wygląda.
PS. Chętnie pokazałbym Ci osobiście te swoje rupiecie i może byśmy zrobili coś z tego
Pozdr
mk |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Śro 17:49, 08 Gru 2010 PRZENIESIONY Śro 20:10, 08 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Ja nie kumam co ty chcesz od silnika od dniepra.Wykonany jest ciulowo ale jak robi się remont to fabrykę można gdzie nie gdzie poprawić. Przede wszystkim czysty dobrej jakości olej robi cuda w każdym silniku a w szczególności na panewkach. A to że składany w piwnicy czy nawet w mieszkalnym pokoju co zmienia od silnika składanego w eleganckim warsztacie? Nic bo liczy się ten kto składa a nie w jakim otoczeniu. Ja planuje przejechać na silniku spokojnie 30k. A co do kasy za remont silnika mnie pewnie z 2200-2500zł wyniesie ale również mógłbym zrobić to za 1500zł. |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:17, 08 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Silnik Dniepra musi miec przede wszystkim pelnoprzeplywowy filtr oleju.
To mu pomoze przejechac wiecej niz 30 tys km.
Warto by rowniez wiedziec jakie cisnienie daje pompa oleju, bo to zawsze zmienia sie gwaltownie po uzyskaniu wlasciwej temperatury pracy silnika. |
|
Powrót do góry |
|
|
omnia2005
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 100 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 11:48, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy to ma wyglądać jak to? Chyba spełnia wszystkie potrzeby. |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Czw 16:43, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Można też inaczej zastosować filtr. A co do oleju to jak zalejesz odpowiedni to nie masz znacznej utraty ciśnienia pod wpływem temperatury. |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 17:52, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
omnia2005 napisał: | http://www.dnepr.at/gerhard/stf04.jpg
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy to ma wyglądać jak to? Chyba spełnia wszystkie potrzeby. |
Tak tyle ze manometr cisnienia wolalbym miec na oku, czyli na wysokosci szybkosciomierza. Filtr pod cylindrem jest dobrym pomyslem jesli jest osloniety gmolem, jak w tym przypadku |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 17:59, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
balu napisał: | Można też inaczej zastosować filtr. A co do oleju to jak zalejesz odpowiedni to nie masz znacznej utraty ciśnienia pod wpływem temperatury. |
Probowales ?
Bo ja tak przez ostatnie 5 lat ( nie Dniepr tylko BSA A65 ) i cisniene spada jak siekiera do stawu od 40 psi na wolnych na zimnym oleju do 7 psi na goracym.
Poza tym przeszedlem przez wszystkie mozliwe oleje i jedyny ktory potrafi utrzymac wyzsze cisnienie na wolnych przy goracym silniku to full syntetic Royal Purple SAE 20W50, nawet Amsoil po godzinie szybkiej jazdy w wysokiej temperaturze sie poddaje. |
|
Powrót do góry |
|
|
Roy
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 302 Przeczytał: 25 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ZAWIERCIE
|
Wysłany: Czw 19:05, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
a co z olejami do współczesnych motocykli firmy Motul, Bel-ray, Castrol nie dają rady?? |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 19:30, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
A właśnie! Adam, jak się skończyły testy samochodowych oliw? Opuściłem kilkanaście stron wątku i już jakoś nie po drodze było wrócić do tego... |
|
Powrót do góry |
|
|
blady606
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 22:14, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Adam M. napisał: | balu napisał: | Można też inaczej zastosować filtr. A co do oleju to jak zalejesz odpowiedni to nie masz znacznej utraty ciśnienia pod wpływem temperatury. |
Probowales ?
Bo ja tak przez ostatnie 5 lat ( nie Dniepr tylko BSA A65 ) i cisniene spada jak siekiera do stawu od 40 psi na wolnych na zimnym oleju do 7 psi na goracym.
Poza tym przeszedlem przez wszystkie mozliwe oleje i jedyny ktory potrafi utrzymac wyzsze cisnienie na wolnych przy goracym silniku to full syntetic Royal Purple SAE 20W50, nawet Amsoil po godzinie szybkiej jazdy w wysokiej temperaturze sie poddaje. |
Przepraszam że się trące , ale pan Adam ma rację .
Jeszcze chyba nie wymyślili silnika włączając w to silniki formuły pierwszej żeby zawsze ciśnienie oleju było takie same lub zbliżone do tego na zimnym jak i gorącym silniku , a wpływ ma na to nie tylko olej ale tez sama konstrukcja silnika .
Taka mała porada dla kolegi Balu , którą już wcześniej napisałem , zamiast dywagacji , zabierz się do dokończenia swojego silnika , potem zrób notatki z jazd próbnych , docierania i eksploatacji i wklej je na forum .
Na przykład : jakie miał ciśnienie oleju przy pierwszym odpaleniu , jakie po 500km przebiegu a jakie na majdanie w Bornym czy Darłówku i takie tam .
Na pewno będzie to dobry materiał porównawczy dla przyszłych remontujących silniki .
Tak mi się wydaje
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:47, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
fanem dniepra nie jestem, ale gdybym sie za taki silnik zabierał to koniecznie z przednią pokrywą nowego dniepra z pełno przepływowym filtrem. Tak- sa normalnie w handlu.
Moze tez usprawnienie pompy i na pewno usprawnienie tego kijow(ski)ego pomysłu z uszczelnieniem przy wale. Nie pamiętam jak to szlo. Znajomy z Krakowa może podeśle fotki.
Cytat: | PS. Chętnie pokazałbym Ci osobiście te swoje rupiecie i może byśmy zrobili coś z tego |
Jak tylko wymyśle jak sie do Ciebie przemieścić |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 0:44, 10 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
klapek napisał: | A właśnie! Adam, jak się skończyły testy samochodowych oliw? Opuściłem kilkanaście stron wątku i już jakoś nie po drodze było wrócić do tego... |
No wiec stanelo na tym ze oleje samochodowe nadawaly by sie swietnie do motocykli, gdyby nie obnizono w ich skladzie procentu skladnikow odpowiedzialnych za ochrone mechaniczna wspolpracujacych powierzchni krzywek rozrzadu i popychaczy / szklanek zaworow.
Robione to jest dlatego ze skladnik ten dziala ujemnie na trwalosc catalitic converter ( zapomnialem polskiej nazwy ).
Z tego powodu warto kupowac oleje motocyklowe, chyba ze roznica w cenie jest prawie 100% jak u mnie, wiec ja dalej jezdze na samochodowych.
Nie widze zadnych zlych skutkow ale duzych przebiegow nie robie. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 8:31, 10 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Dzięki, myślałem że to zmowa producentów a jednak jest różnica. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 9:13, 10 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Adam M. napisał: | catalitic converter |
Katalizatora? |
|
Powrót do góry |
|
|
|