Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dziej076
Dołączył: 15 Lis 2012 Posty: 142 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: Śro 22:09, 11 Cze 2014 Temat postu: Rama K 750 i przeguby . |
|
|
Hej witam . Mam takie male pytanko czy orjetuje sie ktos do ktorego roku w K 750 ( chodzi mi o wersje od 1958 do 1963 ) dokrecano przedni przegob kosza bocznego do ramy motocykla a od ktorego roku je spawano do ramy . Oczywiscie mowa o tzw krotkich ramach .Pozdrawiam dziej |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 22:30, 11 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Spawane znam tylko z niektórych emek i dnieprów. W K750(zwłaszcza wczesnych) nie widziałem takiej mianiany. |
|
Powrót do góry |
|
|
dziej076
Dołączył: 15 Lis 2012 Posty: 142 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: Śro 22:38, 11 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Prince . Ja mam krotka rame z oryginalnie spawanym do ramy przednim przegubem kolowym . Rama krotka wiec definitywnie K 750 tylko czy to bedzie K 750 od 1961 r kiedy to np zaczeli w nie montowac duze lampy i kola z jedna kalamitka plus ebonitowe korki przednich teleskopow i ebonitowy amortyzator skretu oraz ebonitowy korek wlewu benzyny , czy moze to K 750 M od 1963 do konca krotkich ram . |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Śro 23:00, 11 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Mam k-750 z 1959 1960 1962 a miałem jeszcze 1963 i wszystkie miały kręcone, może zdolny rusek ukręcił gwint i przykręcił spawarką? |
|
Powrót do góry |
|
|
dziej076
Dołączył: 15 Lis 2012 Posty: 142 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: Śro 23:18, 11 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Wyglada na oryginalny ciagly spaw wiec sadze ze jest to oryginal . Moze to K 750 M bo zwroccie uwage ze w ksiazce obslugi k 750 m przegob jest juz spawany do ramy . Moze od 1963 przechodzili z dokrecanych na spawane ? |
|
Powrót do góry |
|
|
dziej076
Dołączył: 15 Lis 2012 Posty: 142 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: Czw 1:26, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Katalog K 750 M rysunek 19 --- rama . Ewidentnie jest juz dospawany prawy przedni przegob do ramy brak nr katalogowego czesci . Katalog K 750 z 1959 r widok podobnej ramy przegob zaznaczony jako odrebny element z numerem katologowym . Wnioskuje z tego ze gdzies ok 1963 r moze nieco predzej stopniowo odchodzono od dokrecanych przegubow na rzecz spawanych na stale do ramy . Moze od 1961 r kiedy to zaczeto oszczedzac np bakielitowe zamiast aluminoiwych nakretki gorne przedniego zawieszenia itp . |
|
Powrót do góry |
|
|
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Czw 15:30, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Tu masz krótką ramę nie kombinowaną z spawaną kulą:
[link widoczny dla zalogowanych]
Roku niestety nie znam dostałem ją od kolegi. |
|
Powrót do góry |
|
|
dziej076
Dołączył: 15 Lis 2012 Posty: 142 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: Czw 15:53, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
Dokladnie mam identyczna .Zastanawial mnie tylko fakt czy to stosowali dopiero od modelu K750M czy pozne K750 tez juz tak mialy . Wkoncu w zasadzie rama prawie niczym sie nie roznila ta z 1959 czy 1968 oczywiscie mowa o krotkich ramach . Moze jakos po numeracji szlo by dojsc do konsensusu do kiedy dokrecany przegob a od kiedy spawany .
Powod :
zastanawia mnie fakt czy gdybym uzyl krotkiej ramy ze spawanym przegubem do budowy K 750 np z 1962 r czy takowa rama zgadzalaby sie z oryginalem . |
|
Powrót do góry |
|
|
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Czw 19:45, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
K 750 M to już raczej długa rama.M- modernizowana i tu idzie chyba już skrzynia ze wstecznym.Po numerach raczej nie dojdziesz,nie wszystkie miały numer ta akurat nie ma.Różnic w tych ramach to się nie dopatrzyłem poza jakością spawów im nowsza tym większe grzdacze Jak chcesz oryginał to nie prościej odciąć uchwyt i założyć dokręcany?Pasuje bezproblemowo. |
|
Powrót do góry |
|
|
dziej076
Dołączył: 15 Lis 2012 Posty: 142 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: Czw 20:07, 12 Cze 2014 Temat postu: |
|
|
STEEGEN ----MYLISZ SIE I TO POTEZNIE !!!!!
K 750 oraz K 750 B ( krotka rama ) produkowana od 1958/59 do 1963
K 750 M ( czyli wersja modernizowana ) takze na krotkiej ramie skrzynia bez wstecznego 6204 tzw jajko produkowana od 1963/64 do 1968 .
Od 1968 r na rynek wchodzi K 650 z dluga rama ale skrzynia 6204 bez wstecznego
Od 1968/69 do 1971 wychodzily kaski na dlugich ramach i na krotkich . Dopiero w 1971 definitywnie zaprzestano produkcji krotkich ram i od tego czasu K 750 M wylacznie w dlugiej ramie rowniez od tego roku 1971 wchodzi na rynek skrzynia biegow ze wstecznym ( pierwsze modele MT9 ) i prawdopodobnie montuja w kaski dlugie ramy i skrzynie biegow ze wstecznym biegiem .
W miedzyczasie wychodzily rowniez wersje wojskowe zarowno 750 ccm pojemnosci jak i 650 ale to juz inna sprawa . |
|
Powrót do góry |
|
|
|