Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytanie o handlarza.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 8:49, 29 Sty 2012    Temat postu:

Mrkubek napisał:
http://www.kolyaska.pl/mt11.html

Masz poczytaj sobie o mt 11 Very Happy

Mt9 nie musi równać się remont silnika
Ale ruskie sprzęty raczej wolą najpierw remont Albo chociaz dobry przegląd i ewentualnie niwelowanie wad

Popieram, jaki by nie był najpierw rozebrać, przejżeć i złożyć po ludzku
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 10:43, 29 Sty 2012    Temat postu:

Ja tam sie nie znam. Ale to wygląda na fajną propozycję i cenowo i model też.
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawelg111




Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:11, 29 Sty 2012    Temat postu:

tadzioh napisał:
Mrkubek napisał:
http://www.kolyaska.pl/mt11.html

Masz poczytaj sobie o mt 11 Very Happy

Mt9 nie musi równać się remont silnika
Ale ruskie sprzęty raczej wolą najpierw remont Albo chociaz dobry przegląd i ewentualnie niwelowanie wad

Popieram, jaki by nie był najpierw rozebrać, przejżeć i złożyć po ludzku


no właśnie każdy radzi zrobić przegląd / remont lub po prostu po ludzku poskładać tylko na co zwrócić uwagę??
Rozebrać na części pierwsze i wszystko po kolei montować dopracowując bądź wymieniając na nowe podzespoły?
Może jest jakiś "dekalog" przeglądowy? co trzeba obowiązkowo sprawdzić/wymienić/wyregulować?
Podejrzewam że gaźniki, luzy na zaworach, zapłon bankowo wyregulować.. co poza tym??

I jeszcze jedno pytanko jak sobie radzicie bez kluczy serwisowych? dużo kombinacji czy raczej nie ma problemu??


Ostatnio zmieniony przez pawelg111 dnia Nie 13:32, 29 Sty 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Nie 13:31, 29 Sty 2012    Temat postu:

Sprawdzać luzy przede wszystkim

Zawory czy są szczelne.

i to w sumie cała filozofia.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawelg111




Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 13:34, 29 Sty 2012    Temat postu:

Mrkubek napisał:
Sprawdzać luzy przede wszystkim


Zaworów czy jeszcze jakieś inne?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Nie 14:22, 29 Sty 2012    Temat postu:

na łożyskach, tulejkach, czy nie chodzą za lekko korbowody.
Chodzi mi o rozebranie i przejrzenie całego silnika.
Ja to zrobiłem i nie żałuje Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawelg111




Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 14:55, 29 Sty 2012    Temat postu:

ponowie jeszcze raz zapytanie odnośnie przydatności kluczy serwisowych. Bardzo ułatwiają naprawy czy bez większych problemów można się bez nich obejść??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Nie 17:26, 29 Sty 2012    Temat postu:

Klucze serwisowe - a co to? Wink
Nie potrzebujesz żadnych kluczy serwisowych, jak dłubiesz przy swoich sprzętach to dasz radę tym co masz, jak nie to będziesz kupował to co w danej chwili Ci potrzebne i tak uzbierasz sobie ważne narzędzia. Przyrządy oferowane na allegro do rusków, może i ułatwiają sprawę ale wg mnie ułatwianie życia za TAKĄ kasę jest nie dla mnie Wink
ps Kaśka, którą prince wrzucił bardzo mi się podoba!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawelg111




Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 17:49, 29 Sty 2012    Temat postu:

Mnie też ale chyba na początek wezmę górniaka.. Kaśka na deser.. (o ile żona nie zabije wcześniej:P)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
omnia2005




Dołączył: 15 Lis 2009
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 18:58, 29 Sty 2012    Temat postu:

Ta oferta stoi już (rocznikowo) 3 rok
Brak flepów
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 20:14, 29 Sty 2012    Temat postu:

pawelg111 napisał:
ponowie jeszcze raz zapytanie odnośnie przydatności kluczy serwisowych. Bardzo ułatwiają naprawy czy bez większych problemów można się bez nich obejść??

co do kluczy potrzebnych nie zawsze dostępnych w każdym garażu to np:
do odkręcenia głowic dniepra nasadka 12 cienkościenna
wkrętak udarowy do sprzęgła
klucz nasadowy 36 z pokaźną dźwignią (powyżej metra)do koła zamachowego
przyrząd do blokowania koła zamachowego własnej konstrukcji
klucz 41 do trawersy
klucz pazurkowy do kołpaka i wkrętki dyfra
więcej grzechów nie pamiętam, niech koledzy dopiszą
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawelg111




Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon 9:40, 30 Sty 2012    Temat postu:

tadzioh napisał:
co do kluczy potrzebnych nie zawsze dostępnych w każdym garażu to np:
do odkręcenia głowic dniepra nasadka 12 cienkościenna
wkrętak udarowy do sprzęgła
klucz nasadowy 36 z pokaźną dźwignią (powyżej metra)do koła zamachowego
przyrząd do blokowania koła zamachowego własnej konstrukcji
klucz 41 do trawersy
klucz pazurkowy do kołpaka i wkrętki dyfra
więcej grzechów nie pamiętam, niech koledzy dopiszą



Myślę że warto by tę listę rozbudować tak więc ja też zchęcam do dopisywania Wink

A teraz już inne kwestie. Po przeczytaniu paru artykułów ewidentnie widać że rosyjskie motory mają swoją duszę ale i też humorki. Czy kupujesz nowy czy stary i tak najpierw musi wylądować na warsztacie żeby zminimalizować ewentualne niespodzianki
Nie wiem czy nie dostanę jakiegoś bana za podawanie adresów z innych forów ale ciekawie jest remont opisany tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Z tego całego artykułu zastanawia mnie sprawa pierścieni
Tak jest napisane w artykule :"Jak kupujecie zestaw z almotu, to ich pierścienie w kosz a w dorabianych robimy sami luzy, bo są zrobione na 0. Pierwszy pierścień 0.25 resztę po 0.2"
Czy jest może w necie zestaw: cylindry tłoki pierścienie głowice nowe nie pochodzące zza wschodniej granicy który jest naprawdę trwały i nie wymaga jakiś ingerencji??
Kolejna sprawa łożyska - jaką firmę polecacie?
Czy można kupić i ewentualnie gdzie kupić wał korbowy dla Dniepra ale też nie zza wschodniej granicy o większej wytrzymałości niż oryginalne podobnie też wałek rozrządu?
Zawory to widzę że polecani są Paradowscy.
Jak widać uciekam od nowych części ze wschodu a może niepotrzebnie? Może idzie kupić u nich coś porządnie zrobionego? Problem w tym że muszę się zdać na jakiegoś handlarza który będzie to dla mnie załatwiał i wysyłał bo sam mam dość daleko do granicy...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Pon 10:32, 30 Sty 2012    Temat postu:

łożyska
polskie są dobre, japońskie są dobre, czeskie są dobre.

Zestaw do rusa
To jest bardzo ciezka sprawa. Cylindry i tłoki bardzo dobre robi ALMOT (polska firma)
Ale niestety pierścienie mają od firmy MOTUS. Są to bardzo źle wykonane pierścienie (gorzej niż ruskie)
Duzo ludzi bierze pierścienie z łodzi z firmy BLUS.
Ja brałem od nic do swojej suzuki rg80 i są to bardzo dobre pierścienie, a i ludzie z innych forów chwalą.

Wał-Jeśli czopy są dobre to oddac do szlifowania i kupic panewki na większy rozmiar i dziękuję.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pon 14:53, 30 Sty 2012    Temat postu:

Mrkubek napisał:
łożyska
polskie są dobre, japońskie są dobre, czeskie są dobre.

Zestaw do rusa
To jest bardzo ciezka sprawa. Cylindry i tłoki bardzo dobre robi ALMOT (polska firma)
Ale niestety pierścienie mają od firmy MOTUS. Są to bardzo źle wykonane pierścienie (gorzej niż ruskie)
Duzo ludzi bierze pierścienie z łodzi z firmy BLUS.
Ja brałem od nic do swojej suzuki rg80 i są to bardzo dobre pierścienie, a i ludzie z innych forów chwalą.

Wał-Jeśli czopy są dobre to oddac do szlifowania i kupic panewki na większy rozmiar i dziękuję.

ponadto blus ci zrobi olejowe ze sprężyną
Powrót do góry
Zobacz profil autora
pawelg111




Dołączył: 27 Sty 2012
Posty: 28
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:18, 31 Sty 2012    Temat postu:

Mogę się spytać jaką firmę polecacie jeśli chodzi o łożyska??
Nie rozumiem jeszcze kwestii luzów na pierścieniach i jak dobiera się panewki oraz robi szlif korbowodu
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4  Następny
Strona 3 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin