Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Nie 8:49, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Mrkubek napisał: | http://www.kolyaska.pl/mt11.html
Masz poczytaj sobie o mt 11
Mt9 nie musi równać się remont silnika
Ale ruskie sprzęty raczej wolą najpierw remont Albo chociaz dobry przegląd i ewentualnie niwelowanie wad |
Popieram, jaki by nie był najpierw rozebrać, przejżeć i złożyć po ludzku |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 10:43, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Ja tam sie nie znam. Ale to wygląda na fajną propozycję i cenowo i model też.
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
pawelg111
Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:11, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: | Mrkubek napisał: | http://www.kolyaska.pl/mt11.html
Masz poczytaj sobie o mt 11
Mt9 nie musi równać się remont silnika
Ale ruskie sprzęty raczej wolą najpierw remont Albo chociaz dobry przegląd i ewentualnie niwelowanie wad |
Popieram, jaki by nie był najpierw rozebrać, przejżeć i złożyć po ludzku |
no właśnie każdy radzi zrobić przegląd / remont lub po prostu po ludzku poskładać tylko na co zwrócić uwagę??
Rozebrać na części pierwsze i wszystko po kolei montować dopracowując bądź wymieniając na nowe podzespoły?
Może jest jakiś "dekalog" przeglądowy? co trzeba obowiązkowo sprawdzić/wymienić/wyregulować?
Podejrzewam że gaźniki, luzy na zaworach, zapłon bankowo wyregulować.. co poza tym??
I jeszcze jedno pytanko jak sobie radzicie bez kluczy serwisowych? dużo kombinacji czy raczej nie ma problemu??
Ostatnio zmieniony przez pawelg111 dnia Nie 13:32, 29 Sty 2012, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Nie 13:31, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Sprawdzać luzy przede wszystkim
Zawory czy są szczelne.
i to w sumie cała filozofia. |
|
Powrót do góry |
|
|
pawelg111
Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 13:34, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Mrkubek napisał: | Sprawdzać luzy przede wszystkim |
Zaworów czy jeszcze jakieś inne? |
|
Powrót do góry |
|
|
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Nie 14:22, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
na łożyskach, tulejkach, czy nie chodzą za lekko korbowody.
Chodzi mi o rozebranie i przejrzenie całego silnika.
Ja to zrobiłem i nie żałuje |
|
Powrót do góry |
|
|
pawelg111
Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 14:55, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
ponowie jeszcze raz zapytanie odnośnie przydatności kluczy serwisowych. Bardzo ułatwiają naprawy czy bez większych problemów można się bez nich obejść?? |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Nie 17:26, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Klucze serwisowe - a co to?
Nie potrzebujesz żadnych kluczy serwisowych, jak dłubiesz przy swoich sprzętach to dasz radę tym co masz, jak nie to będziesz kupował to co w danej chwili Ci potrzebne i tak uzbierasz sobie ważne narzędzia. Przyrządy oferowane na allegro do rusków, może i ułatwiają sprawę ale wg mnie ułatwianie życia za TAKĄ kasę jest nie dla mnie
ps Kaśka, którą prince wrzucił bardzo mi się podoba! |
|
Powrót do góry |
|
|
pawelg111
Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 17:49, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Mnie też ale chyba na początek wezmę górniaka.. Kaśka na deser.. (o ile żona nie zabije wcześniej:P) |
|
Powrót do góry |
|
|
omnia2005
Dołączył: 15 Lis 2009 Posty: 100 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 18:58, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Ta oferta stoi już (rocznikowo) 3 rok
Brak flepów |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Nie 20:14, 29 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
pawelg111 napisał: | ponowie jeszcze raz zapytanie odnośnie przydatności kluczy serwisowych. Bardzo ułatwiają naprawy czy bez większych problemów można się bez nich obejść?? |
co do kluczy potrzebnych nie zawsze dostępnych w każdym garażu to np:
do odkręcenia głowic dniepra nasadka 12 cienkościenna
wkrętak udarowy do sprzęgła
klucz nasadowy 36 z pokaźną dźwignią (powyżej metra)do koła zamachowego
przyrząd do blokowania koła zamachowego własnej konstrukcji
klucz 41 do trawersy
klucz pazurkowy do kołpaka i wkrętki dyfra
więcej grzechów nie pamiętam, niech koledzy dopiszą |
|
Powrót do góry |
|
|
pawelg111
Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 9:40, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: | co do kluczy potrzebnych nie zawsze dostępnych w każdym garażu to np:
do odkręcenia głowic dniepra nasadka 12 cienkościenna
wkrętak udarowy do sprzęgła
klucz nasadowy 36 z pokaźną dźwignią (powyżej metra)do koła zamachowego
przyrząd do blokowania koła zamachowego własnej konstrukcji
klucz 41 do trawersy
klucz pazurkowy do kołpaka i wkrętki dyfra
więcej grzechów nie pamiętam, niech koledzy dopiszą |
Myślę że warto by tę listę rozbudować tak więc ja też zchęcam do dopisywania
A teraz już inne kwestie. Po przeczytaniu paru artykułów ewidentnie widać że rosyjskie motory mają swoją duszę ale i też humorki. Czy kupujesz nowy czy stary i tak najpierw musi wylądować na warsztacie żeby zminimalizować ewentualne niespodzianki
Nie wiem czy nie dostanę jakiegoś bana za podawanie adresów z innych forów ale ciekawie jest remont opisany tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
Z tego całego artykułu zastanawia mnie sprawa pierścieni
Tak jest napisane w artykule :"Jak kupujecie zestaw z almotu, to ich pierścienie w kosz a w dorabianych robimy sami luzy, bo są zrobione na 0. Pierwszy pierścień 0.25 resztę po 0.2"
Czy jest może w necie zestaw: cylindry tłoki pierścienie głowice nowe nie pochodzące zza wschodniej granicy który jest naprawdę trwały i nie wymaga jakiś ingerencji??
Kolejna sprawa łożyska - jaką firmę polecacie?
Czy można kupić i ewentualnie gdzie kupić wał korbowy dla Dniepra ale też nie zza wschodniej granicy o większej wytrzymałości niż oryginalne podobnie też wałek rozrządu?
Zawory to widzę że polecani są Paradowscy.
Jak widać uciekam od nowych części ze wschodu a może niepotrzebnie? Może idzie kupić u nich coś porządnie zrobionego? Problem w tym że muszę się zdać na jakiegoś handlarza który będzie to dla mnie załatwiał i wysyłał bo sam mam dość daleko do granicy... |
|
Powrót do góry |
|
|
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Pon 10:32, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
łożyska
polskie są dobre, japońskie są dobre, czeskie są dobre.
Zestaw do rusa
To jest bardzo ciezka sprawa. Cylindry i tłoki bardzo dobre robi ALMOT (polska firma)
Ale niestety pierścienie mają od firmy MOTUS. Są to bardzo źle wykonane pierścienie (gorzej niż ruskie)
Duzo ludzi bierze pierścienie z łodzi z firmy BLUS.
Ja brałem od nic do swojej suzuki rg80 i są to bardzo dobre pierścienie, a i ludzie z innych forów chwalą.
Wał-Jeśli czopy są dobre to oddac do szlifowania i kupic panewki na większy rozmiar i dziękuję. |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Pon 14:53, 30 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Mrkubek napisał: | łożyska
polskie są dobre, japońskie są dobre, czeskie są dobre.
Zestaw do rusa
To jest bardzo ciezka sprawa. Cylindry i tłoki bardzo dobre robi ALMOT (polska firma)
Ale niestety pierścienie mają od firmy MOTUS. Są to bardzo źle wykonane pierścienie (gorzej niż ruskie)
Duzo ludzi bierze pierścienie z łodzi z firmy BLUS.
Ja brałem od nic do swojej suzuki rg80 i są to bardzo dobre pierścienie, a i ludzie z innych forów chwalą.
Wał-Jeśli czopy są dobre to oddac do szlifowania i kupic panewki na większy rozmiar i dziękuję. |
ponadto blus ci zrobi olejowe ze sprężyną |
|
Powrót do góry |
|
|
pawelg111
Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:18, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Mogę się spytać jaką firmę polecacie jeśli chodzi o łożyska??
Nie rozumiem jeszcze kwestii luzów na pierścieniach i jak dobiera się panewki oraz robi szlif korbowodu |
|
Powrót do góry |
|
|
|