Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawelg111
Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 0:31, 03 Kwi 2012 Temat postu: Pytania w trakcie remontu dnieprusa |
|
|
Witam. Mam nadzieję, że nie zostanę "zbanowany" za ten temat. Założyłem osobny temat by nie tworzyć niepotrzebnie wielu innych z pytaniami które mogą się pojawić w trakcie remontu.
Pierwsza rzecz która mnie zastanawia czy to jest normalne zachowanie głowicy i rozrządu? Otóż zdjąłem gaźniki do remontu a króćce dolotowe zatkałem flizeliną żeby nie leciał kurz do głowicy. Gdy nacisnąłem na kopkę rozrusznika zauważyłem że (mówimy teraz o lewym cylindrze) tłok który właśnie zaczyna fazę sprężania przez chwilę wydmuchuje zawartość cylindra w stronę gaźnika. Opisze może kolejno jak to przebiega:
1 zapłon w komorze spalania
2 tłok cofa się w cylindrze
3 następnie powrót tłoka do gmp czyli faza wydechu (zawór wydechowy oczywiście open)
4 tłok znowu się cofa (otwiera się zawór dolotowy)
5tłok znowu zaczyna fazę sprężania I W TYM MOMENCIE NASTĘPUJE WYPYCHANIE PRZEZ TŁOK MIESZANKI W STRONĘ GAŹNIKÓW (widać to zwłaszcza po flizelinie którą mam włożoną w kanał, najpierw się wysuwa z głowicy po czym wraca) do momentu aż zawór nie zamknie się całkowicie.
luzy na zaworach sprawdzałem, nawet wyjąłem na chwilę popychacz zaworu o którym mówię żeby sprawdzić czy czasem gdzieś zawór nie ma przedmuchu ale nie. Trzyma dobrze.
Jaka jest szansa że źle jest ustawiony rozrząd?
Czy może winne są sprężyny odpowiedzialne za powrót zaworu? Jakby sprężyna nie dociągała zaworu do gniazda na tyle że będzie szczelne do momentu gdy tłok nie spręży zawartości cylindra do wartości w której to ciśnienie nie dociśnie zaworu uszczelniając go tym samym.
poza tym odnoszę wrażenie że bardziej ten problem dotyczy lewego cylindra niż prawego, tak więc gdyby to było wynikiem problemów z rozrządem raczej dotyczyło by obu garów w tym samym stopniu... |
|
Powrót do góry |
|
|
cyborg
Dołączył: 26 Maj 2009 Posty: 292 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Brodnica
|
Wysłany: Wto 7:26, 03 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Że tak zapytam.. Masz problemy z praca silnika czy po prostu szukasz dziury w calym..?
Poczytaj sobie o silnikach spalinowych, i o katach otwarcia zaworow to dowiesz sie ze zawor ssacy nie otwiera sie gdy tlok jest w GMP (tylko wczesniej) i nie zamyka gdy tlok jest w DMP (tylko pozniej), analogicznie zawory wydechowe..
Ostatnio zmieniony przez cyborg dnia Wto 12:31, 03 Kwi 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
pawelg111
Dołączył: 27 Sty 2012 Posty: 28 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 11:00, 03 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Raczej nie szukam dziury w całym tylko pytam. Dniepra mam od tygodnia a odpaliłem go dwa razy po kilkanaście sekund podając mu paliwo bezpośrednio do cylindrów (gaźniki do kapitalnego remontu) i odpalił raczej bez większych problemów, a pytam się dlatego że jeszcze nie mam doświadczenia z tym sprzętem i póki jestem na początku remontu nie chce niczego przeoczyć... |
|
Powrót do góry |
|
|
mcswirus
Dołączył: 28 Gru 2011 Posty: 92 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zwierzyniec
|
Wysłany: Wto 20:29, 03 Kwi 2012 Temat postu: |
|
|
Cyborg napisał w jakim kierunku masz zmierzać
Ja dodam, że to normalne. Jak znasz podstawy fizyki
i wiesz co to bezwładność to szybko załapiesz w czym rzecz |
|
Powrót do góry |
|
|
|