Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
nagar
Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 78 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 21:56, 29 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
1. Czy kanał olejowy w wale korbowym w silniku Dniepra w nowym układzie smarowania jest w kształcie łuku ?
Były sprawdzone dwa wały i maja kanał taki jak w starym modelu wału korbowego Dniepra. Wały były kupione dwa lata temu.
2. W głowicach w trakcie remontu gniazda zaworowe powinny być wymieniane na nowe czy można je frezować ?
3. Czapeczki zaworowe miały różne grubości ?
4 Po co jest stosowany na tłoku drugi pierścień zgarniający ?
5. Co sądzi o "ruskim turbo" ?
6. Jakie gaźniki były przewidziane do MT11 ? |
|
Powrót do góry |
|
|
nagar
Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 78 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 21:59, 29 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
7. Dlaczego Escort miał przykręcana osobnymi śrubami klawiaturę zaworową inaczej niż w MT 11 ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Wojciech Sikora
Dołączył: 25 Lis 2012 Posty: 48 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:14, 29 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
1 Z skąd się biorą fabrycznie nowe części (skrzynie ,silniki, dyfry )o fatalnej jakości montażu i wykonania skoro fabryka ju ich nie produkuje od wielu lat.
2 Jaka jest teoretyczna żywotność silnika w Dnieprze mój się rozleciał jak miał 2500km od nowości, skrzynia wytrzymała 3000km a dyfer 3500km
3 Dlaczego we wszystkich kołach w Dnieprze łożyska same wpadają w gniazda.
4 Czemu IMZ stosował amortyzatory tylne produkowane w KMZ a nie produkował u siebie.
5 Co się stało z muzeum fabrycznym KMZ skoro fabrykę przerobiono na osiedle ,czy maszyny wywieziono na złom ? |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Sob 22:13, 30 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Pan Antoniuk jeszcze nawiązał do pytania grigoriusa i Dawida; rozwinął trochę swoją wypowiedź:
Мне пришлось в жизни много времени заниматься мотоциклами для эскорта гостей кремля. Для того, чтобы они были по КД, зам.Министра автопрома СССР приказал составлять сертификаты качества на все детали и комплектующие, а право на допуск отклонений от КД разрешил только главному конструктору. Результат -мотоциклы "Днепр 14.9М" проходили гарантийные испытания 20 000 км пробега даже без замены тросов, и легко выдерживали рессурсные испытания (это пробег 45 000 км).
Скажу без лукавства: мотоциклы КМЗ с деталями и комплектующими, выполненными по КД, гораздо лучше мотоциклов ИМЗ.
Na pozostałe pytania odpowiedzi wkrótce, musicie uzbroić się w cierpliwość. Niemniej jednak pan Antoniuk denerwuje się, kiedy pytam go o upadek fabryki i dalsze losy jej pozostałości - ma po prostu do niej duży sentyment i wkładał w to, co robił dużo serca.
Wojtek Sikora - na twoje pytanie odnośnie oczekiwanych przebiegów - w albumie w bibliotece są te dane. Jednak jak pisze p. Antoniuk, są to wartości "oczekiwane".
A muzeum fabryczne zostało rozkradzione, jeszcze niedawno była w sprzedaży na wschodnim portalu aukcyjnym "Kaśka" z tego muzeum (jest na zdjęciu w artykule o fabryce KMZ, kolor metalik bordo), sam widziałem ją na żywo i widziałem też ogłoszenie, sądzę więc, że pozostałe sprzęty podzieliły jej los.
Ostatnio zmieniony przez brzytwa dnia Sob 22:23, 30 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Pon 21:01, 01 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Odpowiedź pana Antoniuka w temacie braku łukowatych kanałów w wale Dniepra (nowy system smarowania):
Система смазки мотора КМЗ, которая на картинке, выдумана, изготовлена и испытана в 1980 году, уже прошло 36 лет, а Вы говорите, что она новая. Рассказ о ней имеет длинную историю. Раскажу вкратце ее..
1979 год. Я проектировал для ШКГ оппозитный четырехтактный мотор рабочим объемом 750 куб.см. Для получения и передачи высокой мощности мотор нужно раскручивать до 10000/мин и необходим еще более мощный сборный кривошип - кузня цельного компактного коленвала, a la BMW, для нас очень дорогая. Коленвал такой я изобрел. Стала проблемой система смазки кривошипных подшипников шатунов этого коленвала. Она возникает при частоте вращения коленвала свыше 8000/мин, когда центробежные силы в системе смазки стают значительными. И, по сути, решение этой проблемы описано в статье журналиста А.Ткаченко,
Класс ШКГ 750 куб.см Москва упразднила и я перепроектировал этот мотор на 1000 куб.см для мотокросса.
В 1981 году минавтомотопром издал приказ-постановление "О проведении конкурса на лучшее предложение по совершенствованиюДВС ..." и я принял в нем участие. Мое предложение "Коленчатый вал" награждено поощрительной премией, а опубликованное А.Ткаченко - это вторая часть текста и картинок моей пояснительной записки предложения "Коленчатый вал", практически 1:1.
Центробежная сила возрастает или уменьшается пропорционально квадрату частоты вращения коленвала. Мотор серийный раскручивается до 5500/мин, поэтому нужды в сложном по исполнению обводном канале нет.И не нужно его там искать. Вот как это было и, что я об этом думаю.
Artykuł, na który się powoływałem i o którym pisze pan Antoniuk: [link widoczny dla zalogowanych]
A tu odpowiedź na temat "ruskiego turbo":
Устройство русские турбо" я вижу впервые и ничего о нем не думаю.
Ostatnio zmieniony przez brzytwa dnia Pon 22:16, 01 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Wto 15:35, 02 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Brzytwa, pisałeś, że muzeum KMZ rozkradziono, a dokumentacje techniczne pojechały na makulaturę. Dlaczego nikt tego nie przypilnował? ja rozumiem, że zakład upadł, ale czy na całej Ukrainie nie znalazła się chociażby jedna osoba, lub instytucja, inne muzeum,które mogliby to przejąć? aż wierzyć się nie chce, że ukraince są takimi bezmózgami, chociaż historia już wiele razy udowadniała, że tak właśnie jest. I dorobek tylu lat masy ludzi właśnie przeszedł do historii z chwilą wywalenia dokumentacji i nie upilonowania muzeum, coś strasznego.. |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Śro 7:00, 03 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Muzeum ostatnio (tzn podczas naszej ostatniej wizyty, chyba ze dwa lata temu) przeniesiono do głównej hali. Co się z nim dzieje teraz, trudno mi powiedzieć, tak, jak piszę - Kaśkę z niego rozpoznaliśmy na zdjęciach na jednej z aukcji. W Irbicie też była podobna sytuacja. Też chcieli rozsprzedać kolekcję zakładowych motocykli, ale Aleksander Bułanow, obecny dyrektor muzeum, pojechał specjalnie do Moskwy, podobno spotkał się z Putinem i załatwił środki na powstanie muzeum.
Dokumentację natomiast zabezpieczył jeden z pracowników biura konstrukcyjnego i dzięki temu można sobie z niej skorzystać.
Być może i w Kijowie ktoś uratował papiery, ale na tę chwilę nie mam takiej informacji.
Ostatnio zmieniony przez brzytwa dnia Śro 7:52, 03 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 12:22, 03 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Brak poszanowania dla dokumentów historycznych a co za tym idzie ich niszczenie i wyrzucanie nie jest przypadłością Ukrainców.
To raczej przypadłość wspólna dla naszego kręgu kulturowego. Zachodnia granica tego kręgu przebiega na linii Odry - niestety. |
|
Powrót do góry |
|
|
kris-tofer
Dołączył: 28 Mar 2013 Posty: 357 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sokołów Podlaski
|
Wysłany: Śro 20:54, 03 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Oby tak było, że ktoś się tylko pomylił i przez przypadek wyprowadził tą kaśkę z muzeum, którą widziałeś na aukcji bo na prawdę szkoda byłoby. |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Pią 23:18, 05 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
Fabryka w Kijowie istnieje , ale nie produkuje motocykli . Nawet ostatnio wypłacali zaległe swiadczenia swoim byłym pracownikom....
A przy okazji...Może jakies dane techniczne do mojego Patrola?jakie swiece ? Jaka jest srednica cylindra?Róznice w stounku do standartowego silnika i skrzyni dniepra?
Pytam o swiece , bo były wkrecone z długim gwintem , a nawet w Kijowie przy fabryce robili wielkie oczy na widok tych swiec....
Ostatnio zmieniony przez Marcin-organizator dnia Pią 23:22, 05 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Nie 18:49, 07 Lut 2016 Temat postu: |
|
|
nagar napisał: | 7. Dlaczego Escort miał przykręcana osobnymi śrubami klawiaturę zaworową inaczej niż w MT 11 ? |
Ponieważ w zwykłej głowicy te aluminiowe "uszy" zwyczajnie się obrywały. |
|
Powrót do góry |
|
|
nagar
Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 78 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pon 22:34, 21 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Może jest jeszcze mozliwosć zapytania ?
1. Dlaczego tryb czwartego biegu w skrzyni ze wstecznym jest łożyskowany na tulejce z brązu, a pozostałe stalowe ?
2. Dlaczego ta tulejka czwartego biegu właśnie ma kanały smarujące a stalowe nie mają
3. Czy prowadnice przesuwek mają siedzieć na wałku ciasno czy siłę mają przenosić kliny ?
Ostatnio zmieniony przez nagar dnia Pon 22:39, 21 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Wto 7:34, 22 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Skrzynie biegów były dziełem innego konstruktora w KMZ, J. Endelmana.
S. Antoniuk jest raczej specjalistą od silników, ale brał udział w badaniach doświadczalnych całego motocykla Dniepr Eskort, więc może coś będzie pamiętał. Zapytam. |
|
Powrót do góry |
|
|
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 953 Przeczytał: 2 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Śro 20:47, 23 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Втулки шестерен первых трех передач КП из металлокерамики, а не стали, ибо металлокерамика дешевле бронзы и это приемлемый вариант. Мы разработали конструкцию и организовали изготовление опытно-промышленой партии 50 шт КП, в которых все шестерни вторичного вала были на подшипниках качения - это наилучший вариант. Полагали, что будем изготавливать такие КП серийно 4-хступенчастые с задним ходом и 5-тиступенчастые для одиночек. Увы, прихватизация все это поломала.
Odpowiedź p. Siergieja Antoniuka na pierwsze pytanie. |
|
Powrót do góry |
|
|
nagar
Dołączył: 12 Paź 2013 Posty: 78 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Śro 21:59, 23 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Czyli te metalowe sa ze względów ekonomicznych ? |
|
Powrót do góry |
|
|
|