Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pytania do Głównego Konstruktora KMZ
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
nagar




Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 78
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 21:56, 29 Sty 2016    Temat postu:

1. Czy kanał olejowy w wale korbowym w silniku Dniepra w nowym układzie smarowania jest w kształcie łuku ?
Były sprawdzone dwa wały i maja kanał taki jak w starym modelu wału korbowego Dniepra. Wały były kupione dwa lata temu.

2. W głowicach w trakcie remontu gniazda zaworowe powinny być wymieniane na nowe czy można je frezować ?

3. Czapeczki zaworowe miały różne grubości ?

4 Po co jest stosowany na tłoku drugi pierścień zgarniający ?

5. Co sądzi o "ruskim turbo" ?

6. Jakie gaźniki były przewidziane do MT11 ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nagar




Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 78
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pią 21:59, 29 Sty 2016    Temat postu:

7. Dlaczego Escort miał przykręcana osobnymi śrubami klawiaturę zaworową inaczej niż w MT 11 ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wojciech Sikora




Dołączył: 25 Lis 2012
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 22:14, 29 Sty 2016    Temat postu:

1 Z skąd się biorą fabrycznie nowe części (skrzynie ,silniki, dyfry )o fatalnej jakości montażu i wykonania skoro fabryka ju ich nie produkuje od wielu lat.
2 Jaka jest teoretyczna żywotność silnika w Dnieprze mój się rozleciał jak miał 2500km od nowości, skrzynia wytrzymała 3000km a dyfer 3500km
3 Dlaczego we wszystkich kołach w Dnieprze łożyska same wpadają w gniazda.
4 Czemu IMZ stosował amortyzatory tylne produkowane w KMZ a nie produkował u siebie.
5 Co się stało z muzeum fabrycznym KMZ skoro fabrykę przerobiono na osiedle ,czy maszyny wywieziono na złom ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Sob 22:13, 30 Sty 2016    Temat postu:

Pan Antoniuk jeszcze nawiązał do pytania grigoriusa i Dawida; rozwinął trochę swoją wypowiedź:
Мне пришлось в жизни много времени заниматься мотоциклами для эскорта гостей кремля. Для того, чтобы они были по КД, зам.Министра автопрома СССР приказал составлять сертификаты качества на все детали и комплектующие, а право на допуск отклонений от КД разрешил только главному конструктору. Результат -мотоциклы "Днепр 14.9М" проходили гарантийные испытания 20 000 км пробега даже без замены тросов, и легко выдерживали рессурсные испытания (это пробег 45 000 км).
Скажу без лукавства: мотоциклы КМЗ с деталями и комплектующими, выполненными по КД, гораздо лучше мотоциклов ИМЗ.

Na pozostałe pytania odpowiedzi wkrótce, musicie uzbroić się w cierpliwość. Niemniej jednak pan Antoniuk denerwuje się, kiedy pytam go o upadek fabryki i dalsze losy jej pozostałości - ma po prostu do niej duży sentyment i wkładał w to, co robił dużo serca.
Wojtek Sikora - na twoje pytanie odnośnie oczekiwanych przebiegów - w albumie w bibliotece są te dane. Jednak jak pisze p. Antoniuk, są to wartości "oczekiwane".
A muzeum fabryczne zostało rozkradzione, jeszcze niedawno była w sprzedaży na wschodnim portalu aukcyjnym "Kaśka" z tego muzeum (jest na zdjęciu w artykule o fabryce KMZ, kolor metalik bordo), sam widziałem ją na żywo i widziałem też ogłoszenie, sądzę więc, że pozostałe sprzęty podzieliły jej los.


Ostatnio zmieniony przez brzytwa dnia Sob 22:23, 30 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Pon 21:01, 01 Lut 2016    Temat postu:

Odpowiedź pana Antoniuka w temacie braku łukowatych kanałów w wale Dniepra (nowy system smarowania):
Система смазки мотора КМЗ, которая на картинке, выдумана, изготовлена и испытана в 1980 году, уже прошло 36 лет, а Вы говорите, что она новая. Рассказ о ней имеет длинную историю. Раскажу вкратце ее..
1979 год. Я проектировал для ШКГ оппозитный четырехтактный мотор рабочим объемом 750 куб.см. Для получения и передачи высокой мощности мотор нужно раскручивать до 10000/мин и необходим еще более мощный сборный кривошип - кузня цельного компактного коленвала, a la BMW, для нас очень дорогая. Коленвал такой я изобрел. Стала проблемой система смазки кривошипных подшипников шатунов этого коленвала. Она возникает при частоте вращения коленвала свыше 8000/мин, когда центробежные силы в системе смазки стают значительными. И, по сути, решение этой проблемы описано в статье журналиста А.Ткаченко,
Класс ШКГ 750 куб.см Москва упразднила и я перепроектировал этот мотор на 1000 куб.см для мотокросса.
В 1981 году минавтомотопром издал приказ-постановление "О проведении конкурса на лучшее предложение по совершенствованиюДВС ..." и я принял в нем участие. Мое предложение "Коленчатый вал" награждено поощрительной премией, а опубликованное А.Ткаченко - это вторая часть текста и картинок моей пояснительной записки предложения "Коленчатый вал", практически 1:1.
Центробежная сила возрастает или уменьшается пропорционально квадрату частоты вращения коленвала. Мотор серийный раскручивается до 5500/мин, поэтому нужды в сложном по исполнению обводном канале нет.И не нужно его там искать. Вот как это было и, что я об этом думаю.

Artykuł, na który się powoływałem i o którym pisze pan Antoniuk: [link widoczny dla zalogowanych]
A tu odpowiedź na temat "ruskiego turbo":
Устройство русские турбо" я вижу впервые и ничего о нем не думаю.


Ostatnio zmieniony przez brzytwa dnia Pon 22:16, 01 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Wto 15:35, 02 Lut 2016    Temat postu:

Brzytwa, pisałeś, że muzeum KMZ rozkradziono, a dokumentacje techniczne pojechały na makulaturę. Dlaczego nikt tego nie przypilnował? ja rozumiem, że zakład upadł, ale czy na całej Ukrainie nie znalazła się chociażby jedna osoba, lub instytucja, inne muzeum,które mogliby to przejąć? aż wierzyć się nie chce, że ukraince są takimi bezmózgami, chociaż historia już wiele razy udowadniała, że tak właśnie jest. I dorobek tylu lat masy ludzi właśnie przeszedł do historii z chwilą wywalenia dokumentacji i nie upilonowania muzeum, coś strasznego..
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 7:00, 03 Lut 2016    Temat postu:

Muzeum ostatnio (tzn podczas naszej ostatniej wizyty, chyba ze dwa lata temu) przeniesiono do głównej hali. Co się z nim dzieje teraz, trudno mi powiedzieć, tak, jak piszę - Kaśkę z niego rozpoznaliśmy na zdjęciach na jednej z aukcji. W Irbicie też była podobna sytuacja. Też chcieli rozsprzedać kolekcję zakładowych motocykli, ale Aleksander Bułanow, obecny dyrektor muzeum, pojechał specjalnie do Moskwy, podobno spotkał się z Putinem i załatwił środki na powstanie muzeum.
Dokumentację natomiast zabezpieczył jeden z pracowników biura konstrukcyjnego i dzięki temu można sobie z niej skorzystać.
Być może i w Kijowie ktoś uratował papiery, ale na tę chwilę nie mam takiej informacji.


Ostatnio zmieniony przez brzytwa dnia Śro 7:52, 03 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 12:22, 03 Lut 2016    Temat postu:

Brak poszanowania dla dokumentów historycznych a co za tym idzie ich niszczenie i wyrzucanie nie jest przypadłością Ukrainców.
To raczej przypadłość wspólna dla naszego kręgu kulturowego. Zachodnia granica tego kręgu przebiega na linii Odry - niestety.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
kris-tofer




Dołączył: 28 Mar 2013
Posty: 357
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Sokołów Podlaski

PostWysłany: Śro 20:54, 03 Lut 2016    Temat postu:

Oby tak było, że ktoś się tylko pomylił i przez przypadek wyprowadził tą kaśkę z muzeum, którą widziałeś na aukcji Smile bo na prawdę szkoda byłoby.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Pią 23:18, 05 Lut 2016    Temat postu:

Fabryka w Kijowie istnieje , ale nie produkuje motocykli . Nawet ostatnio wypłacali zaległe swiadczenia swoim byłym pracownikom....

A przy okazji...Może jakies dane techniczne do mojego Patrola?jakie swiece ? Jaka jest srednica cylindra?Róznice w stounku do standartowego silnika i skrzyni dniepra?

Pytam o swiece , bo były wkrecone z długim gwintem , a nawet w Kijowie przy fabryce robili wielkie oczy na widok tych swiec....


Ostatnio zmieniony przez Marcin-organizator dnia Pią 23:22, 05 Lut 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Nie 18:49, 07 Lut 2016    Temat postu:

nagar napisał:
7. Dlaczego Escort miał przykręcana osobnymi śrubami klawiaturę zaworową inaczej niż w MT 11 ?

Ponieważ w zwykłej głowicy te aluminiowe "uszy" zwyczajnie się obrywały.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nagar




Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 78
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Pon 22:34, 21 Mar 2016    Temat postu:

Może jest jeszcze mozliwosć zapytania ?

1. Dlaczego tryb czwartego biegu w skrzyni ze wstecznym jest łożyskowany na tulejce z brązu, a pozostałe stalowe ?
2. Dlaczego ta tulejka czwartego biegu właśnie ma kanały smarujące a stalowe nie mają
3. Czy prowadnice przesuwek mają siedzieć na wałku ciasno czy siłę mają przenosić kliny ?


Ostatnio zmieniony przez nagar dnia Pon 22:39, 21 Mar 2016, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Wto 7:34, 22 Mar 2016    Temat postu:

Skrzynie biegów były dziełem innego konstruktora w KMZ, J. Endelmana.
S. Antoniuk jest raczej specjalistą od silników, ale brał udział w badaniach doświadczalnych całego motocykla Dniepr Eskort, więc może coś będzie pamiętał. Zapytam.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 20:47, 23 Mar 2016    Temat postu:

Втулки шестерен первых трех передач КП из металлокерамики, а не стали, ибо металлокерамика дешевле бронзы и это приемлемый вариант. Мы разработали конструкцию и организовали изготовление опытно-промышленой партии 50 шт КП, в которых все шестерни вторичного вала были на подшипниках качения - это наилучший вариант. Полагали, что будем изготавливать такие КП серийно 4-хступенчастые с задним ходом и 5-тиступенчастые для одиночек. Увы, прихватизация все это поломала.
Odpowiedź p. Siergieja Antoniuka na pierwsze pytanie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nagar




Dołączył: 12 Paź 2013
Posty: 78
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Rzeszów

PostWysłany: Śro 21:59, 23 Mar 2016    Temat postu:

Czyli te metalowe sa ze względów ekonomicznych ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin