Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

PRZYGOTÓWKA DO ODRESTAUROWANIA K-750 1960r.
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 20:42, 18 Wrz 2012    Temat postu: PRZYGOTÓWKA DO ODRESTAUROWANIA K-750 1960r.

Postanowiłem założyć nowy temat, bo pytań i wątpliwości będe miał całą mase wiec chciałbym to zgromadzić w jednym miejscu jesli będziecie mogli mi pomóc Smile
Dokumentację juz troche zgromadziłęm, ale pytanie mam takie na początek, czy w pierwszych kaśkach gdzie lampa była coś ala emkowska była to taka sama lampa czy podobna? Chodzi mi o to czy jak kupie z emki to będzie taka jak powinna być czy szukać takiej z kaśki?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 7:30, 19 Wrz 2012    Temat postu:

Lampa od eMki. Twoja będzie czwartą wczesną Kaśką na tym forum. W tych trzech są lampy z klapką i stacyjką na okrągły kluczyk.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Śro 8:37, 19 Wrz 2012    Temat postu:

NO to git, o to mi chodziło, chce tą kaśke zrobić naprawde bez kompromisów, co troche mnie przeraża bo będzie niemało kosztować Wink
Ale czego sie nie robi dla pasji Smile
Narazie zabieram sie za poszukiwania poszczególnych części zobaczymy jak mi wo wyjdzie.
A jeżlich chodzi o fajki świecy stosujecie może takie co są na allegro cccp ??wyglądają fajnie, pochodzenie mają słuszne, bo moje są z innej parafii.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 8:54, 19 Wrz 2012    Temat postu:

Fajki te czarne, niskie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Śro 13:59, 19 Wrz 2012    Temat postu:

Pytanie na szybko, bo koniec aukcji za 3 h czy ta kiera z M-72 jest taka jak powinienem mieć w k-750 na wahaczu i rogatej kierownicy?
Chodzi mi też o samą kierownice jak i o rolgaz bo u mnie ponoć nowszy model
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez dziubek25077 dnia Śro 14:09, 19 Wrz 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 11:30, 23 Wrz 2012    Temat postu:

Kolejna prośba o rade, przymierzajac się do remontu silnika, polecacie kupić za niemałą cene oryginalne cylindry z tłokami i pierścieniami z epoki jak w tej aukcji?
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy może lepiej szlif + współczesne tłoki? Ja ogólnie jestem za rozwiązaniem pierwszym, co oryginał to oryginał, niewiem jednak jak to jest w przypdku rosyjskiej produkcji, cena nie mała ale myśle że warto, do tego można kupić jeszcze oryginalny nie śmigany wał i glowice i silnik jak nówka.
Co o tym sądzicie?
I drugie pytanie czy te cylindry będą pasować do mojego silnika K-750 z 1960?
Do tego ten wał:
[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez dziubek25077 dnia Nie 11:48, 23 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 11:48, 23 Wrz 2012    Temat postu:

Ja bym nie dowierzał temu co sprzedawca napisze, taki papier kiedyś sprzedawano na allegro, a poza tym ruskie to ruskie z reguły wykonane z gównolitu i to niezależnie od daty produkcji, myślę że za te pieniądze zrobisz cylindry na porządnych materiałach i tłokach, z zewnątrz i tak będą jak oryginał. Pasować to będzie tylko pytanie jak długo pochodzi, za cenę wału też pewnie wykonasz porządną regenerację starego, poszukaj na forum, gdzieś ktoś podawał kalkulację remontu silnika.

Ostatnio zmieniony przez grzeh750 dnia Nie 11:53, 23 Wrz 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 11:56, 23 Wrz 2012    Temat postu:

Do tego znalazłem jeszcze nowe słuszne do mojego modelu głowice:
[link widoczny dla zalogowanych]
Dlatego rozważam taką opcje bo moje cylindry są dosyć skorodowane, po wyczyszczeniu ich mocno się odchudzą, fakt że z zewnątrz będzie "prawie" jak oryginał, ale liczy sie też środek. W polskich motocyklach czy motorowerach jak użyłem nowych oryginalnych części do silnika to zerowanie licznika i silnik jak z fabryki. A niewiem jak sie ma z jakością w ruskach.
Ale z drugiej strony jak wyszło w oryginale to jakie by nie było doskonałe ale jakieś było. Z zamiennikami też jest różnie a tu przynajmniej było by oryginalnie Smile
Troche mnie ceny przerażają bo 2000 zł poszło by jak nic na same części podstawowe a gdzie reszta...
Ale sukcesywnie chciałbym to pokompletować.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 12:22, 23 Wrz 2012    Temat postu:

Powtarzam jeszcze raz, poczytaj na forum, tam jest wszystko na temat Rosyjskich oryginałów i ich Polskich zamienników, utopić kasę jest łatwo, potem tylko płacz i zgrzytanie zębami zostaje.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 12:31, 23 Wrz 2012    Temat postu:

Krótko- nie tędy droga.

Głowice z linka horrendalnie drogie. Wał nowy nie znaczy ze dobry. A cylindry nawet nowe da sie kupić taniej. Duuuozo taniej. Przy czym i tak lepiej zrobić konkretnie na polskich tłokach, pierścieniach tulejach itd.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Nie 12:31, 23 Wrz 2012    Temat postu:

pożądna firma regenerująca wały. Szlif cylindra, tłoki almot, zawory paradowscy, zimery współczesne (nie te ruskie zamienniki bo to śmieć). Łozyska japońskie, koła rozrządu sprawdź swoje(lepsze stare dobre niż gówniane nowe) ewentualnie ciche koła, wałek rozrządu stary dobry lub świątek. I będzie pan zadowolony Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 13:29, 23 Wrz 2012    Temat postu:

Ok Ok Smile
Dzięki za rady, zatem nie bede spiszył się z zakupem Smile
Został mi poprostu nawyk szukania oryginałów do polskich motocykli, tu teoria jest zupełnie inna, nic nie zastąpi prl-owskiego oryginału od współczesnych bubli, do do ruskich tak jak pisałe nie mam wiedz y ani doświadcznia.
Cena cylindrów fakt zniechęca, ale robiąc te co mam oryginalne zakres prac będzie potężny a niewiem czy uzyskam porządany efekt. Są sporo skorodowane. Jak zejdzie z żeber rdza będą lichutkie, niewiadomo jeszcze jak środek, tłoki ładnie chodzą ale niewiadomo jak to wygląda.
Co do zakupu nowych cylindrów to co polecacie? Szukać coś wspólczesnego? Bardziej zależy mi na stworzeniu eksponatu niż taniej zabawki do latania po polach, ale też niechce utopić nie małej dla mnie kasy w zakup kiepskich części.
Sorki za nawał pytań ale pewnie na każdym etapie mojej renowacji będzie ich sporo Smile a czasowo też to troche zejdzie Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
grzeh750




Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 1508
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łask-Kolumna

PostWysłany: Nie 13:43, 23 Wrz 2012    Temat postu:

A popytaj tego, niech Ci przyśle bardziej szczegółowe zdjęcia może żebra będą lepsze niż w twoich, cena nie wygórowana nawet jak byś miał tulejować
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 13:51, 23 Wrz 2012    Temat postu:

Na razie najlepsza ale najdroższa droga to tulejowanie cylindrów. Chyba, ze wypali patent z utwardzaniem- a to nie prędko sie okaże.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Nie 15:29, 23 Wrz 2012    Temat postu:

niewiem czy dobrze myśle ale tulejowanie mnie przeraża, ot maksymalnie możliwe osłabienie ścianki cylindra, biorąc pod uwage jeszcze "zczyszczenie" sporej warstwy mięcha z zewnątrz boje sie żeby nie jeździć na skorupce. Czy te ruskie niby nowe cylindry to aż tak kiepskie rozwiązanie? (pomijając juz cene)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin