|
www.kolyaska.fora.pl Motocykle radzieckie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Czw 11:25, 11 Wrz 2014 Temat postu: Przesiadka z Dniepra na K750.. |
|
|
Ahoj wszystkim. Jak juz pisalem wczesniej w temacie @naped wozka bocznego@, sprzedalem swojego Dniepra i wczoraj stalem sie posiadaczem K750ki. Moj plan przewiduje dolozenie napedu na wozek i zmiany skrzyni na wsteczny. Na razie skrzynia Urala, podobno najlepsza.. Tym razem postanowilem kupic cos po remoncie i chyba na to wyglada... Cena 9tys, wozek boczny tez jest, pomalowany super i z nowa opona.
Zerknijcie prosze na link i ewentualnie powiedzcie, co wg Was jest "nie halo", chociaz i tak juz za pozno...
[link widoczny dla zalogowanych]
Oto co napisal sprzedajacy w aukcji:
Silnik:
- nowy blok silnika
- nowa pompa oleju
- zregenerowany wał
- łożyska FAG z luzem c3, tylne łożysko w podporze rolkowe (kompensacja wydłużenia termicznego, rozwiązanie z pierwszych m-72 i obecnych ktm-ów), efekt brak rozbitego gniazda na łożysko w podporze, podpora przetoczona na simmering
- szpilku ocynkowane wklejone na loctite 243 (brak problemów ze zrzuceniem cylindrów)
- nowe popychacze i wałek rozrządu
- cylindry na tłokach z almotu (z nominalnych od razu na IV szlif zanim udało się je wyprostować - nie wierzcie ,że z nominału uda się wytoczyć I szlif!!)
- zawory azotowane od Paradowskich
- Pierścienie Prima w najlepszej wersji z chromowanym uszczelniającym i olejowym ze sprężynką
- uszczelki z dobrego, olejoodpornego materiału, wycięte przeze mnie
- dobre śruby do montażu silnika, które bez problemu można dokręcić dobrym grubym bitem
- simmeringi Corteco
- nowy kosz sprzęgłowy i całe sprzęgło
- gaźniki chińskie P37A do dolniaka
- nietypowa głęboka miska olejowa, kawał ciężkiego żelastwa, korek oleju z magnesem neodymowym
- olej 20w50, przy wymianie wchodzi 2,5l
- do oryginalnego komina wpasowany samochodowy okrągły Filtron zamiast fabrycznego wkładu, z jednego filtra wychodzą dwa, dołączam drugą połówkę i model pasującego filtra
Skrzynia:
- pospawany blok skrzyni
- przegląd, uszczelnienie, łożyska, środek praktycznie jak nowy
Elektryka:
- alternator 700W od bandita bez przeróbki bloku (posiadam również oryginalną prądnicę)
- diodowa kontrolka ładowania + rezystor wzbudzający (spalona żarówka = brak ładowania, rezystor jest bezawaryjny)
- kable 1,5mm^2, podkładki uziemiające (bardzo dobra masa)
- stacyjka od ciągnika, w lampie przekaźniki - stacyjka pełni funkcję sterującą - styki nigdy się nie wypalą, a przekaźniki nigdy się nie zepsują
- reflektor od skody 105, H4, super snop światła
- cewka dwustrzałowa od Malucha
- moduł zapłonowy Digitech (iskra na filmiku)
- planowałem montaż kierunkowskazów, ale docelowo z tego zrezygnowałem jednak przygotowałem instalację do kierunków w motocyklu i na koszu |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 12:41, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
"nie halo":
-najprawdopodobniej simering na wale zwykla guma do 80 stopni-ale moge sie mylic bo nie widze oznaczen tylko kolor i sprawdzic czy ma strzalke .Jak ma to czy jest dobry kierunek obrotów
-simering na waku rozrzadu kierunkowy -ale szkoda ze nie ten kierunek
-zawleczki na pompie 2 sztuki? zabezpieczaja sitko zeby nie wypadlo ale srub przed odkreceniem juz nie bo dlatego jest drut przez dwie sztuki szedl i zabezpieczalo przed odkreceniem również
-nie w tym miejscu zaklepane zabezpieczenie kola zamachowego
-tloki jakie sa zamontowane kwestia gustu -ale ja nie polecam do szybszej jazdy
-pierscienie prima zjedza radzieckie zeliwo na sniadanie wiec mozesz dlugo sie nie nacieszyc -chyba ze wytulejowane masz cylindry
-zaplon alaaaa moduł czyli wzmacniacz iskry poprawia wolne ale ogolnie nic ciekawego sie nie dzieje -proponuje od potomka i nie poznasz sprzeta ))
-swieca wypalona na bialo czyli dlugo sie tymi zaworami mozesz nie nacieszyc jak tak bedziesz jezdzil
-gazniki kwestia gustu ale mega czule na ustawienie
-nowe pompy oleju czesto maja zebatki z gownolitu czyli brak hartowania -rozbieram i sam hartuje i od razu lapie na okolo 50 hrc.Wytra sie zeby na coraz ciensze szpileczki jak to bedzie miekkie )))
-zle ustawione zazębienie napedu alternatora bo wyje jak wilk )) albo bicie na zębatce.
Ogolnie fajny sprzecik tylko troszke pozmieniac i dopracowac ))
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 12:55, 11 Wrz 2014, w całości zmieniany 5 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Czw 13:20, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Dawid1981 napisał: | "nie halo":
-najprawdopodobniej simering na wale zwykla guma do 80 stopni-ale moge sie mylic bo nie widze oznaczen tylko kolor i sprawdzic czy ma strzalke .Jak ma to czy jest dobry kierunek obrotów
-simering na waku rozrzadu kierunkowy -ale szkoda ze nie ten kierunek
-zawleczki na pompie 2 sztuki? zabezpieczaja sitko zeby nie wypadlo ale srub przed odkreceniem juz nie bo dlatego jest drut przez dwie sztuki szedl i zabezpieczalo przed odkreceniem również
-nie w tym miejscu zaklepane zabezpieczenie kola zamachowego
-tloki jakie sa zamontowane kwestia gustu -ale ja nie polecam do szybszej jazdy
-pierscienie prima zjedza radzieckie zeliwo na sniadanie wiec mozesz dlugo sie nie nacieszyc -chyba ze wytulejowane masz cylindry
-zaplon alaaaa moduł czyli wzmacniacz iskry poprawia wolne ale ogolnie nic ciekawego sie nie dzieje -proponuje od potomka i nie poznasz sprzeta ))
-swieca wypalona na bialo czyli dlugo sie tymi zaworami mozesz nie nacieszyc jak tak bedziesz jezdzil
-gazniki kwestia gustu ale mega czule na ustawienie
-nowe pompy oleju czesto maja zebatki z gownolitu czyli brak hartowania -rozbieram i sam hartuje i od razu lapie na okolo 50 hrc.Wytra sie zeby na coraz ciensze szpileczki jak to bedzie miekkie )))
-zle ustawione zazębienie napedu alternatora bo wyje jak wilk )) albo bicie na zębatce.
Ogolnie fajny sprzecik tylko troszke pozmieniac i dopracowac )) |
Dzieki Dawid, Ty zawsze umiesz pocieszyc .....
Szczerze mowiac sprzet przyjechal w nocy, nawet go nie odpalalem jeszcze, teraz pisze z pracy. Nie jezdze duzo, weekendy sporadycznie, ale chyba sprzet wytrzyma 1000km? Cholerka, chcialbym ten naped dorobic jeszcze, ale skrzynia ze wstekiem do krotkiej ramy chyba nie podejdzie.. Wycie alternatora wybadam na zywo, bo na filmiku moze byc inaczej, np jakis zwierz w garazu |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 13:26, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Olej naped bo z tym tylko koszty i dodatkowe klopoty )).Inny wahacz itd .
Pod naped alternatora podkladasz blaszke 0.2-0,4 mm z prawej strony na pryzmie na samym przodzie i powinno pomoc. |
|
Powrót do góry |
|
|
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Czw 13:32, 11 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Co do wstecznego, to moze to sobie podaruje, bo walek do skrocenia, a ta skrzynia ponoc igla (zreszta Yeti tez ponoc widzieli ) , co do napedu, mam jeszcze troche kasy przeznaczonej na to, nie wiem, zawsze to w zime i w blocie troche wiecej zabawy.. Tylko sprowadzenie ramy kosza do Uk bedzie znow wyzwaniem. Blaszke podloze jak cos. Dzieki Dawid.
Jestem juz po pierwszym odpaleniu sprzeta. Pali od kopa, za pierwszym strzalem, musze tylko przyzwyczaic sie do dzwigienki przyspieszacza, ale o tym juz byo tysiace razy na forum, zreszta czytalem
Dawid, zadnego wilka w garazu nie slyszalem.. nic nie wyje, moze gosc to poprawil, ja bym slyszal, bo w poprzednim dnieprze tez musialem poprawiac. No nic. Bede kompletowal powoli czesci pod naped...
Ostatnio zmieniony przez hakin1 dnia Pią 8:07, 12 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
szefostwo
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 277 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skwierzyna/Poznań
|
Wysłany: Pon 16:08, 15 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Jak wrażenia w stosunku do Dniepra?
Dawid - czyli jak powinno być zaklepane to zabezpieczenie? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 17:09, 15 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
szefostwo napisał: |
Dawid - czyli jak powinno być zaklepane to zabezpieczenie? |
Tak samo jak masz zabezpieczoną śrubę na prądnicy. |
|
Powrót do góry |
|
|
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Śro 13:45, 17 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
szefostwo napisał: | Jak wrażenia w stosunku do Dniepra?
Dawid - czyli jak powinno być zaklepane to zabezpieczenie? |
Co do jazdy ogolnie, to K750 idzie jak burza w porownaniu do Dniepra, a ktos mowil, ze gorniaki lepsze od dolniakow.. Mam juz kupiony kompletny naped do wozka, razem wyszlo ok1600zl, plus musze pomalowac rame, wahacz itp. Wiem, ze strace na mocy i warunkach jezdnych, ale naped mialem w dnieprze i chcialbym go miec i tu. Nie mam tylko skrzyni ze wstekiem na razie i nie wiem za bardzo skad dobrac krotszy walek do dluzszej skrzyni.. |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Śro 14:51, 17 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Obetnij. |
|
Powrót do góry |
|
|
hakin1
Dołączył: 18 Lis 2013 Posty: 308 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: UK
|
Wysłany: Sob 16:55, 20 Wrz 2014 Temat postu: |
|
|
Wałek obetnę. Mam jeszcze pytanie odnośnie przycisku do sygnału dźwiękowego Jest on obok dźwigienki przyśpieszacza, oryginalny. Musze zrobić sygnał, ale nie wiem, jak kabel podłączyć do tego przycisku, gdyż po rozkręceniu go, nie ma nawet miejsca, zeby go podłaczyć. Proszę Was o jakieś porady, bo zgłupiałem na maxa dzięki. Mirek
Dobra, niestety browary spowodowały chwilowy zanik wzroku Dziurka sie odnalazła do podłaczenia kabla. Sory za zaśmiecanie forum. Odezwe się pewnie jak utknę podczas podłączania napędu, ale to za jakies 2 tyg. Pozdrawiam wszystkich na zaprzęgach
Ostatnio zmieniony przez hakin1 dnia Sob 17:22, 20 Wrz 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|