Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przegląd techniczny kłopoty
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
olo




Dołączył: 15 Cze 2018
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pią 12:49, 17 Maj 2019    Temat postu: Przegląd techniczny kłopoty

Witam.
Rok temu kiedy zakupiłem K750 solo w dowodzie miałem wbite że jest na 3 miejsca. Miałem zamiar dokupić kosz dlatego przy przerejestrowaniu nic nie zgłaszałem. Oczywiście kosza nie kupiłem Embarassed a przegląd się zbliża.

Ktoś przerabiał ten temat? muszę teraz iść do wydziału komunikacji zgłosic że jest 2 miejscowy i dadzą mi skierowanie na badania?

I drugi ważniejszy temat jak rozwiązać automat stopu w przednim hamulcu , ma ktoś jakiś patent? I czy u was się tego czepiają?
Od paru lat mam mz ts , nigdy nie miała stopu z przodu fabrycznie , i do ostatniego przeglądu nikt się nawet nie czepiał . Ostatnio facet co prawda podbił
ale mocno kręcił głową i powiedział że mam to zrobić . W k 750 też nie mam tego stopu.
Jakie są wasze spostrzeżenia na ten temat?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 422
Przeczytał: 13 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Pią 18:31, 17 Maj 2019    Temat postu:

Jedź na przegląd sprawnym motorem i ma przejść badania. Nie musisz nic zmieniać w dowodzie rejestracyjnym, ilość miejsc nie ma nic do tego. Jeśli w motocyklu fabrycznie jest światło stopu to ma działać. A jeśli nie było go fabrycznie to nie ma takiego prawa które zmusiłoby Cię do jego montażu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
zapass




Dołączył: 08 Lip 2018
Posty: 32
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Śląsk

PostWysłany: Pią 19:17, 17 Maj 2019    Temat postu:

Różnica solo/kosz to także naciski na oś i masy. Pytanie czy diagnosta będzie się nad tym zastanawiał szczególnie.
Jeżeli faktycznie chciałbyś coś zmienić w danych w dowodzie to wpierw przegląd w okręgowej stacji gdzie podadzą nowe dane i na tej podstawie wydział kom.zmieni dane w dowodzie. WK sam nie zweryfikuje poprawności danych technicznych.
Jak stopu nie było na klamce fabrycznie to nie jest to też wymagane.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 19:24, 17 Maj 2019    Temat postu:

No nie całkiem tak, jak jest rejestracja na 3 osoby to ma być 3 miejsca. Nie ma tak że diagnosta podbije solówce 3 miejsca bo ich nie ma. Wózek ma być na przeglądzie, diagnosta sprawdza w nim światła, oponę i stan ogólny. Nie podbije bez bo nie wiadomo co po tym dokręcisz do motocykla twierdząc że diagnosta podbił na 3. Co do świateł to nigdy nie miałem kierunków i przedniego stopu. Tu istotna jest data pierwszej rejestracji w kraju o ile nie jest pojazd rejestrowany jako zabytek.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siara




Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zyrardow

PostWysłany: Pią 20:15, 17 Maj 2019    Temat postu:

Ja mam zarejestrowany jako dwuosiowy i dwuosobowy- jako, ze teraz jezdze z koszem, pojechalem na przeglad i poprosilem o wydanie papierka dla wydzialu komunikacji o odczepianym wozku bocznym. Z tym papierkiem poszedlem do wydzialu komunikacji i poprosilem o wpis na 3 stronie dowodu o tresci: "Motocykl z doczepianym, odczepianym wozkiem bocznym, miejsc 2+1, osi 2+1."
Pani to wpisala recznie w dowod i podbila pieczatke urzedu.
Teraz jestem kryty na wszystkie okolicznosci. Koszt 63 zl i pare godzin czasu poswiecone...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
olo




Dołączył: 15 Cze 2018
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Pią 22:25, 17 Maj 2019    Temat postu:

Dzięki za odpowiedz.

Macie racje to ja po ostatnim przeglądzie i marudzeniem diagnosty , poczytałem skrótowy artykuł gdzie było napisane że motocykl powinien posiadać :"światła stopu" swiatła a nie światło stąd uznałem że diagnosta ma racje, po waszych wpisach przeglądam rozporządzenie i faktycznie jest napisane albo jedno albo dwa.

Ale jak dobrze rozumiem to motocykl 3 kołowy ( a taki jest z wózkiem ) musi mieć 2.
niestety nie mogę wrzucić linka ( mam za mało postów)

Siara czyli u mnie nie przejdzie, jedynie na co mogę liczyć to to że diagnosta nie spojrzy w dowód, u Ciebie to inna inszość bo miałeś bez a pojechałeś z wózkiem , to tak jak hak w aucie .wózek ma przegląd i możesz jeździć z nim albo bez. Cyrograf 15 dobrze to ujął , bo skąd diagnosta ma wiedzieć że wózek jest sprawny, i że po przeglądzie go nie doczepie?.

Moja K750 pierwszą rejestracje miała w 2016r. A Mz w 1983r.

Na dniach pojadę sie wypytać na stacje diagnostyczną czy najpierw wydział komunikacji czy on robi przegląd i z tym do wydziału.

Tak na marginesie taka krótka anegdota. Poprzedni właściciel miał w dowodzie wbity model KA 750. Babka w WK mówi że nie ma takiego modelu i że mam jechać do diagnosty który stwierdzi co to za model. Ja jej mówie że ma być k 750 i ktoś wcześniej fonetycznie to pewnie napisał, a diagnosta i tak nie będzie wiedział co to za model bo sami wiecie jak jest z ruskimi, ural , dniepr M72, czy k750 to tylko stwierdzi osoba która w tym siedzi.Babka do mnie niech się pan nie martwi oni tam mają tabele książki napewno będą wiedzieli. Jade na stacje , przedstawiam sytuacje a diagnosta do mnie a: a skąd ja mam wiedzieć co to za model" Rolling Eyes
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Walter




Dołączył: 16 Kwi 2019
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 9:32, 18 Maj 2019    Temat postu:

Raczej na bieżąco jestem z tematem koszy i przeglądów bo prowadziłem batalię o zarejestrowanie swojego motka gdzie był dołączony kosz. W Polsce nie ma przepisów dokładnie regulujących tę sprawę. Wiele spraw załatwianych uznaniowo i według interpretacji. Np w moim wydziale komunikacji nie wpiszą inaczej jak 3 miejsca, zmienią masę zaprzęgu i ładowność i na to nie ma bata. W wyniku czego możesz jeździć wyłącznie z koszem bo jeśli trafisz policjanta legalistę może się przypierdzielić. Inne wydziały piszą 2+1 i wtedy jest większe pole manewru. Z mojego doświadczenia wynika, że jeśli choć przez chwilę masz zamiar jeździć po asfalcie to nie warto kombinować. Masz solówkę ale w kwitach kosz, robisz osobny przegląd i rejestrujesz jako solo z adnotacją o zmianie (diagnosta wydaje stosowne dokumenty) masz solo ale jedziesz z koszem również to zmień. Chodzi o to że przy kolizji albo wypadku ubezpieczyciel na 100% się wypnie jak zobaczy taką nieścisłość.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 17:13, 18 Maj 2019    Temat postu:

4. Na wózku bocznym motocykla powinny być umieszczone światła:
1) pozycyjne przednie,
2) pozycyjne tylne,
3) odblaskowe tylne,
4) kierunkowskazów; przepis stosuje się do pojazdu wyprodukowanego po dniu 30 czerwca 1993 r.,
odpowiadające warunkom określonym dla tych świateł; światła pozycyjne powinny się włączać i wyłączać równocześnie ze
światłami pozycyjnymi motocykla.
5. Na wózku bocznym motocykla zabrania się umieszczania światła drogowego, światła mijania i światła przeciwmgłowego

ustawa str 28
[link widoczny dla zalogowanych]

w ustawie nic nie ma o stopie, kiedyś wydrukowane to woziłem ze soba dla tępych glin i diagnostów.


Ostatnio zmieniony przez korbowód dnia Sob 20:39, 18 Maj 2019, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 18:02, 18 Maj 2019    Temat postu:

link nie działa. Mam wątpliwości co do punktu 4. O ile pamiętam to nie data produkcji a pierwszej rejestracji w kraju jest istotna.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Walter




Dołączył: 16 Kwi 2019
Posty: 56
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:24, 18 Maj 2019    Temat postu:

Nie pamiętam dokładnie ale wydaje mi się, że korobowód ma rację. Możesz przywieźć z zagranicy motocykl zabytkowy, który nie spełnia np wymagań oryginalności a kierunków nie ma bo jest za stary.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4041
Przeczytał: 19 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 19:38, 18 Maj 2019    Temat postu:

Tak, o ile rejestrowany jest jako zabytek. Przy zwykłej rejestracji musi przejść zwykłe badanie techniczne i spełniać obecne wymogi. Znajomy tak walczył o pasy, czerwone kierunki i bodaj przeciwmłgowe, na koniec na zabytek zarejestrował.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
korbowód




Dołączył: 02 Mar 2011
Posty: 288
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 20:39, 18 Maj 2019    Temat postu:

Już działa
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dzinx2




Dołączył: 01 Lis 2017
Posty: 21
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Brodnica

PostWysłany: Pią 19:54, 24 Maj 2019    Temat postu:

Witam. Ja pierwszy przegląd próbowałem zrobić tydzień czasu w 7 stacji dopiero się udało . A to kolor pojazdu niezgodny z tłumaczeniami a to kosz w innym kolorze (od kumpla mój się jeszcze nie pomalował) a to pojazd z poza uni oni nie wiedzą a to czasu nie mają. Ogólnie dużo straconego czasu aż w końcu jeden pożądany diagnosta się przyłożył znalazł w systemie wszystkie dane a w uwagach wpisał 2+1 możliwość odłączenia wózka bocznego. A wydział komunikacji i tak wpisał 3 osobowy. Jak zapytałem czemu w uwagach tego nie napisali zarzucali mnie ustawami . P.s. Maszyna po 700 km od remontu zero problemow . Pozdrawiam.
I jeszcze jedno kierunki nie wymagane dopiero po którymś tam roku , dorzuciłem lusterko profilaktycznie i tak żeby było bezpiecznie.


Ostatnio zmieniony przez dzinx2 dnia Pią 19:58, 24 Maj 2019, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
olo




Dołączył: 15 Cze 2018
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zielona Góra

PostWysłany: Czw 10:24, 30 Maj 2019    Temat postu:

Właśnie wróciłem z przeglądu, co prawda powiedziałem co i jak z tymi kierunkami, diagnosta powiedział że nie podbije.Pojade jeszcze do innego, takiego który zna sie na starych motocyklach, jak on nie podbije to zostanie mi bawić się na zabytek.

A co do kierunków to liczy się data pierwszej rejestracji w kraju,więc teoretycznie jak teraz sprowadzisz moto z Rosji które ma 50 lat to kierunki musi meć, a to że diagności podbijają czasem taki sprzęt to raczej z niewiedzy , albo przymykają oko.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 11:41, 30 Maj 2019    Temat postu:

Olo, gdzie Ty mieszkasz?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin