Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Roy
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 302 Przeczytał: 27 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ZAWIERCIE
|
Wysłany: Sob 12:41, 20 Maj 2023 Temat postu: Przebieg |
|
|
Na forum Iza, kolega McFrag wrzucił post, jakoby modelem 49 na jednym remoncie silnika i przy znikomej ilości awarii przejechał 50 tys. km i motocykl dalej jest sprawny.
Pytanie: na jaki przebieg można liczyć w przypadku motocykli M72/M61/M62, gdyby zrobić super hiper remont, łącznie z osiowaniem, lekkim doprężaniem, tulejowaniem cylindrów, tłokami jakości premium itd.? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Sob 19:42, 20 Maj 2023 Temat postu: |
|
|
Tulejowane cylindry gorzej odprowadzają ciepło jak fabryczne, regenerowany > używany wał zawsze ma osłabione > odgniecione posadowienia łożysk, wszelkie elementy ulegają zmęczeniu materiału. Najlepszy remont ma małe szanse na dorównanie fabrycznie nowemu. Obecnie dostępne części są przeważnie bardzo podłej jakości. Części obecnie oferowane jako "stare zapasy" to II i III gatunek, o ile nie jest to jakiś odrzut z produkcji wyniesiony z złomowiska. Almoty, najlepsze obecnie dostępne tłoki nie zrobią takiego przebiegu jak fabryczne z produkcji wielkoseryjnej pół wieku temu. Premium to się wódki napij i skończ bredzić o takim remoncie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Dioblik
Dołączył: 28 Mar 2021 Posty: 119 Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków okolice
|
Wysłany: Wto 15:39, 23 Maj 2023 Temat postu: |
|
|
Dobre pytanie. Akurat mamy okazję obserwować taką Emke po remoncie w Krakowie. Mówię tu o "Emce Roberta". Był osiowany blok , tulejowane cylindry... Cóż, pozostaje nam czekać na jakiś poważny przebieg lub awarie I wtedy będziemy mieli odpowiedź jako taką. |
|
Powrót do góry |
|
|
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Wto 18:48, 23 Maj 2023 Temat postu: |
|
|
Ema robiona w 2001r. Na maluchu zawory star, wał robiony samemu na polibudzie w gdańsku. Koło wyważane. Reszta chyba org już nie pamiętam obecnie 60 tys i kręci się dalej niemniej wał lekka słychać. Jakieś tam pierdoly robione. Dobry przebieg czy malo |
|
Powrót do góry |
|
|
Micha
Dołączył: 28 Paź 2009 Posty: 54 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Pińczów
|
Wysłany: Wto 18:55, 23 Maj 2023 Temat postu: |
|
|
W starej rosyjskiej książce czytałem, że do fabryki w Irbicie zgłaszali się właściciele M61 do remontu głównego z przebiegiem 50-60 tyś. Wszystko zależy od staranności obsługi i użytkowania motocykla. Ja jak narazie przejechałem 12 tyś. I jest na razie ok. M61 z 1960 roku. Tłoki Almot, pierścienie Tomring, wał nowy stara produkcja, zawory Mazda z prowadnicami od Ursusa. Pracuje na 6-ciu voltach zapłon fabryczny i gaźniki K38. |
|
Powrót do góry |
|
|
Roy
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 302 Przeczytał: 27 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ZAWIERCIE
|
Wysłany: Śro 15:12, 24 Maj 2023 Temat postu: |
|
|
Steegen napisał: | Ema robiona w 2001r. Na maluchu zawory star, wał robiony samemu na polibudzie w gdańsku. Koło wyważane. Reszta chyba org już nie pamiętam obecnie 60 tys i kręci się dalej niemniej wał lekka słychać. Jakieś tam pierdoly robione. Dobry przebieg czy malo |
Przebieg taki, że dałbym się namówić na remont za kupę kasy Dobry wynik! |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 15:26, 24 Maj 2023 Temat postu: |
|
|
50-60 tyś to tyle co wytrzymuje dobrze zrobiony wał, na podobny przebieg mają szanse tłoki. Zawory zwykle połowę z tego wytrzymują. Fabryczny wał wytrzymywał nawet 100 tyś, w tym czasie robiło się szlif i ze dwa, trzy razy zawory.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|