Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Przebieg

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 302
Przeczytał: 27 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Sob 12:41, 20 Maj 2023    Temat postu: Przebieg

Na forum Iza, kolega McFrag wrzucił post, jakoby modelem 49 na jednym remoncie silnika i przy znikomej ilości awarii przejechał 50 tys. km i motocykl dalej jest sprawny.

Pytanie: na jaki przebieg można liczyć w przypadku motocykli M72/M61/M62, gdyby zrobić super hiper remont, łącznie z osiowaniem, lekkim doprężaniem, tulejowaniem cylindrów, tłokami jakości premium itd.?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4038
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Sob 19:42, 20 Maj 2023    Temat postu:

Tulejowane cylindry gorzej odprowadzają ciepło jak fabryczne, regenerowany > używany wał zawsze ma osłabione > odgniecione posadowienia łożysk, wszelkie elementy ulegają zmęczeniu materiału. Najlepszy remont ma małe szanse na dorównanie fabrycznie nowemu. Obecnie dostępne części są przeważnie bardzo podłej jakości. Części obecnie oferowane jako "stare zapasy" to II i III gatunek, o ile nie jest to jakiś odrzut z produkcji wyniesiony z złomowiska. Almoty, najlepsze obecnie dostępne tłoki nie zrobią takiego przebiegu jak fabryczne z produkcji wielkoseryjnej pół wieku temu. Premium to się wódki napij i skończ bredzić o takim remoncie.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dioblik




Dołączył: 28 Mar 2021
Posty: 119
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków okolice

PostWysłany: Wto 15:39, 23 Maj 2023    Temat postu:

Dobre pytanie. Akurat mamy okazję obserwować taką Emke po remoncie w Krakowie. Mówię tu o "Emce Roberta". Był osiowany blok , tulejowane cylindry... Cóż, pozostaje nam czekać na jakiś poważny przebieg lub awarie Smile I wtedy będziemy mieli odpowiedź jako taką.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Steegen




Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 490
Przeczytał: 5 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Stegna/Mikoszewo

PostWysłany: Wto 18:48, 23 Maj 2023    Temat postu:

Ema robiona w 2001r. Na maluchu zawory star, wał robiony samemu na polibudzie w gdańsku. Koło wyważane. Reszta chyba org już nie pamiętam obecnie 60 tys i kręci się dalej niemniej wał lekka słychać. Jakieś tam pierdoly robione. Dobry przebieg czy malo
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Micha




Dołączył: 28 Paź 2009
Posty: 54
Przeczytał: 7 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Pińczów

PostWysłany: Wto 18:55, 23 Maj 2023    Temat postu:

W starej rosyjskiej książce czytałem, że do fabryki w Irbicie zgłaszali się właściciele M61 do remontu głównego z przebiegiem 50-60 tyś. Wszystko zależy od staranności obsługi i użytkowania motocykla. Ja jak narazie przejechałem 12 tyś. I jest na razie ok. M61 z 1960 roku. Tłoki Almot, pierścienie Tomring, wał nowy stara produkcja, zawory Mazda z prowadnicami od Ursusa. Pracuje na 6-ciu voltach zapłon fabryczny i gaźniki K38.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 302
Przeczytał: 27 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Śro 15:12, 24 Maj 2023    Temat postu:

Steegen napisał:
Ema robiona w 2001r. Na maluchu zawory star, wał robiony samemu na polibudzie w gdańsku. Koło wyważane. Reszta chyba org już nie pamiętam obecnie 60 tys i kręci się dalej niemniej wał lekka słychać. Jakieś tam pierdoly robione. Dobry przebieg czy malo


Przebieg taki, że dałbym się namówić na remont za kupę kasy Smile Dobry wynik!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4038
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 15:26, 24 Maj 2023    Temat postu:

50-60 tyś to tyle co wytrzymuje dobrze zrobiony wał, na podobny przebieg mają szanse tłoki. Zawory zwykle połowę z tego wytrzymują. Fabryczny wał wytrzymywał nawet 100 tyś, w tym czasie robiło się szlif i ze dwa, trzy razy zawory.

Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin