Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Produkcja IMZ-KMZ

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Wto 17:22, 11 Cze 2013    Temat postu: Produkcja IMZ-KMZ

Długo zastanawiałem się czy publikować swoje przemyślenia na temat faktycznej ilości wyprodukowanych motocykli M-72 i K-750 i doszedłem do wniosku, że najwyżej narażę się na kpiny i niechęć ze strony osób które w znaczny sposób zawyżają ilość wyprodukowanych Emek i Kasiek. W jednych z opracowań wyczytałem, że samych Emek wyprodukowano 3 miliony???

Wyszedłem od tego, że na stronie kolyaski można wyczytać w którym roku dana fabryka wypuściła jubileuszowy egzemplarz, milionowy, czy też dwu- lub trzy-milionowy. Zestawiając znane najniższe i najwyższe numery ram z poszczególnych lat (porównując je ze znanymi numerami z poprzedniego i następnego roku), można w przybliżeniu oszacować wielkość produkcji rocznej danego modelu. Porównując całkowitą ilością wyprodukowanych egzemplarzy danego modelu z przypuszczalną produkcją roczną oraz produkcją innych modeli można w przybliżeniu określić produkcję roczną fabryki. Założyłem, że jeżeli rozpoczynano produkcję jakiegoś modelu to wielkość produkcji zwiększała się w czasie, i rosła gwałtownie w momencie zaprzestania produkcji wcześniejszego modelu. Z początkowego okresu produkcji M-72 w niektórych przypadkach dysponuję tylko numerami silników, ale nie powinno to zbytnio odbiegać od numerów ram ponieważ, dopiero w ostatnich latach różnica ta wynosiła 10-15 tys. Niestety nie dysponuję numerami ram K-750 po 1966 roku, co wydaje się dosyć podejrzane, ale oczywiście nie z mojej winy. Ramy K-750M od 1964 roku rozpoczęto numerować od zera, natomiast w przypadku M-72M i H była to kontynuacja numeracji.

http://www.kolyaska.fora.pl/images/galleries/206203583651b74bfebc4e5-967038-wm.jpg



Nie należy się trzymać się ściśle moich dywagacji, ponieważ będą one się zmieniały wraz ze wzrostem wiedzy o numerach ram z poszczególnych lat. Każdy może na swój sposób zrobić sobie takie porównanie i jestem ciekaw, czy znajdziemy jakiś consensus?
Zaznaczam, że produkcja jednego modelu nie powinna przewyższać całkowitej produkcji fabryki Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 20:30, 11 Cze 2013    Temat postu:

Do Twojego zestawienia M-72 mogę dodać pewne numery najniższe albo najwyższe rocznikowo ( silniki):
44XX z 1942
110XX z 1944
257XX z 1948
311XX z 1949

Numery pasują do zestawienia.

Kawał dobrej roboty z tym zestawieniem.
Też mnie skręcało jak czytałem te bzdury o 3 milionach emek.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Wto 20:45, 11 Cze 2013    Temat postu:

Dzięki śmigiel dopiszę te numery i poprawię tabelkę, ale trochę to potrwa, bo przerabianie z OpenOffice na PDF potem w Corelu na JPG to strasznie upierdliwa sprawa. Łatwiej byłoby bezpośrednio w tabelce edytora tekstu, ale tego nie da się wkleić na stronę. Wszystko się przesuwa i miesza.
Może ktoś jeszcze coś dopisze i więcej się tego uzbiera Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Wto 21:15, 11 Cze 2013    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
albo
[link widoczny dla zalogowanych] - w tm wyedytujesz pdfa i wyeksportujesz w obrazek jak masz taką chęć Wink.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
j35




Dołączył: 07 Lis 2009
Posty: 501
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ok.Szczecinka

PostWysłany: Wto 22:26, 11 Cze 2013    Temat postu:

Gabe to ja mam w papieren M 72 H1 nr.ramy A382xx i w paszporcie Ruskim rok 1958.Lekko odbiega od Twojej tabeli .Ale ja bym sie nie sugerował numerami silników i ram.Nawet w PRL-u było wypuszczonych mase ram i silników do sprzedaży w PZM-otach/sklepach/ do naszych WSK itp,więc ram i silników jako części zamiennych mogło być wypuszczonych na rynek w pip.Wiadomo że wszystko sie psuło ,łamało i niszczyło.I być może ruskie też wypuszczali części zamienne z nowymi numerami.I napewno tak było, bo w moich papierach też jest zmiama "Dwigatiela" na dużo wyższy numer.Wiec z jakiegoś magazynu ten piec przyjechał.A ze w ruskim sprzecie wszystko jest wymienne to niestety trudno będzie to wszystko wyjaśnić.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
GABE




Dołączył: 04 Lip 2009
Posty: 629
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Spała

PostWysłany: Śro 8:10, 12 Cze 2013    Temat postu:

Właściwie, tylko uporządkowałem to co jest ogólnie dostępne i wiadome. Każdy ma jakąś hipotezę, jedynie problem w udowodnieniu tego.
Z pewnością występowały ramy K-750 z literką na początku numeru ramy, ale były nabite tylko na ramie, bo w paszporcie i na tabliczce znamionowej występował już numer bez literki. Jednakże kolejność numeracji pomimo początkowej literki nie powinna odbiegać od normy. Mogła to być wersja dla milicji, wojska, na eksport, lub rynek cywilny????
Na pewno trudno będzie udowodnić wszystkie przypuszczenia, ale trzeba próbować Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
brzytwa
Administrator



Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 953
Przeczytał: 2 tematy

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrków Trybunalski

PostWysłany: Śro 8:17, 12 Cze 2013    Temat postu:

W pewnych latach wychodziły też ramy bez numerów, o czym poinformował nas pracownik KMZ - podobno starzy milicjanci mieli takie wykazy "w głowie", który rok był bez numerów.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Śro 8:33, 12 Cze 2013    Temat postu:

śmigiel napisał:
Do Twojego zestawienia M-72 mogę dodać pewne numery najniższe albo najwyższe rocznikowo ( silniki):
44XX z 1942
110XX z 1944
257XX z 1948
311XX z 1949

Numery pasują do zestawienia.

Kawał dobrej roboty z tym zestawieniem.
Też mnie skręcało jak czytałem te bzdury o 3 milionach emek.


to i jeszcze ja się dorzucę mam papiery m72 z 1953r z numerem ramy 15305
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin