Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MW-750
Dołączył: 26 Wrz 2019 Posty: 45 Przeczytał: 15 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 20:14, 13 Cze 2023 Temat postu: Potrzebuję pożyczyć gaźniki K-301 |
|
|
Potrzebuję pożyczyć do przetestowania dwa SPRAWNE gaźniki K-301 najlepiej z jeżdżącego motocykla w którym dobrze się spisywały.
Moje moto bez problemu odpala ale w czasie jazdy mocno przerywa. Stały spec od gaźników poddał się po kilkunastu próbach ich wyregulowania i twierdzi że moje gaźniki już są zbyt mocno wypracowane i nie reagują na regulacje. Nie mam innych sprawnych gaźników do porównania a chcę wykluczyć awarię układu zapłonowego (przerywacz, kondensator, cewka). Po testach zwrócę je lub jeżeli będzie można to odkupię.
Najchętniej podjadę do kogoś w okolicy Trójmiasta do przetestowania na miejscu lub wysyłka przez Inposta jeżeli gaźniki są gdzieś na drugim końcu Polski.
Wiem, że K-301 to słabe gaźniki i wszyscy zmieniają je na nowocześniejsze - ale zależy mi na oryginalności motocykla i jeżeli się da, to wolał bym mieć K-301.
PS.
A może jeździ ktoś Dnieprem 650 na gaźnikach K-302 ? Jeżeli tak, to jak radzą sobie z silnikiem 650 ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:06, 13 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
K 301/2 to moim zdaniem najbardziej udane ruskie gaźniki. Obecnie trudno osiągalne w dobrym stanie. Można kupić zestawy naprawcze. Do Dniepra ciut małe, brakuje góry obrotów. Fabrycznie szły do starszych Urali, tych co miały tej samej średnicy zawory ssące i wydechowe, tam bardzo ładnie pracowały.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 8:49, 14 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Z powodzeniem jeżdżę MT-9 na K-302,parę ładnych lat. Oprócz drobnych regulacji nic tam nie robiłem.Motor jest żwawy w terenie i na szosie.Jedyne co to w upałach nietrzyma wolnych obrotòw,jak dlugo stoję to muszę ruszyć manetką i jest ok. Na Łodzi w maju widziałem nowe K-302 za 700zł. para.
Ostatnio zmieniony przez Artur pmi dnia Śro 8:53, 14 Cze 2023, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 10:39, 14 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Są i takie nowe po 370 zł, ale co to warte to nie wiem.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
MW-750
Dołączył: 26 Wrz 2019 Posty: 45 Przeczytał: 15 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 19:35, 14 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Artur pmi napisał: | Z powodzeniem jeżdżę MT-9 na K-302,parę ładnych lat. Oprócz drobnych regulacji nic tam nie robiłem.Motor jest żwawy w terenie i na szosie.Jedyne co to w upałach nietrzyma wolnych obrotòw,jak dlugo stoję to muszę ruszyć manetką i jest ok. Na Łodzi w maju widziałem nowe K-302 za 700zł. para. |
Nie wieszają się pływaki z uwagi na pochyloną komorę pływakową? Nie zdarzają się wycieki paliwa z powodu pochylonych pływaków? |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:17, 14 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Zdarza się,że po postoju tygdniowym (a jeżdżę w każdą sobotę i niedzielę) przelewa się pod zatapiaczem pływaka jeżeli muszę go kopać z 10 razy.W trakcie jazdy nigdy nie wylatywało paliwo.Na ciepłym silniku np. w trakcie przerwy na fajkę po dwa razy tylko zatopię pływaki i pali od kopa.Na zimnym jednak te paliwo czuć i wycieka zanim zapali.Nie są to nowe gaźniki,pewnie wymagają już regeneracji.Narazie nie grzebię bo motór dobrze na nich przyspiesza i pracuje.Wyjątkiem to pilnowanie manetki na wolnych obrotach.Mnie to nie przeszkadza a jeżeli będę wymieniał,to na te same. |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:26, 14 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Dodam też,że jeżdżę tak jak piszesz na zapłonie mechanicznym,jedno z drugim reliktem minionej epoki musi się zgrać.Wówczas motor jest nie do zdarcia. |
|
Powrót do góry |
|
|
MW-750
Dołączył: 26 Wrz 2019 Posty: 45 Przeczytał: 15 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 21:44, 27 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Udało sie podmienić gaźniki i na innych motocykl pracuje prawidlowo - czyli aparat zapłonowy, świece i paliwo zostały wykluczone. Dwóch niezależnych specjalistów od gaźników stwierdziło że mój prawy gaźnik jest już tak wypracowany wewnątrz że żaden zestaw naprawczy już mu nic nie pomoże a z lewym jest niewiele lepiej. Potrzebuję więc kupić dwa sprawne gaźniki K-301 lub chociaż sam prawy. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 22:48, 27 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
To może zaryzykuj te 370 zł? Jakie są to nie wiem ale są nowe.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 22:04, 30 Cze 2023 Temat postu: |
|
|
Do ruskich gaźników nie trzeba specjalistów.Regulacja 301 i 302 jest prosta jak seks. Na poczekaniu w krzaczorach idzie je ustawić. Zestaw naprawczy wraz z szufladą doszczelni gaźnik.Te gaźniki nie potrzebują finezji. |
|
Powrót do góry |
|
|
MW-750
Dołączył: 26 Wrz 2019 Posty: 45 Przeczytał: 15 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 14:44, 27 Sie 2023 Temat postu: |
|
|
Ogłoszenie nieaktualne - udało mi się zakupić sprawny komplet i motocykl jeździ bez problemu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 20:59, 29 Sie 2023 Temat postu: |
|
|
Stare,sprawne 301/302 są na pewno lepsze i sprawniejsze niż jakieś kitajce.Jak silnik osiągnie temp. Pracy to pływaki przestają się wieszać.Ot. taka przypadłość szuflad.Dobrze mieć ćiut wyższe obr. biegu jałowego,zwłaszcza w upale.Spalanie jest duże na tych gaźnikach,ale to ma jechać.Nikt się nie przejmował normami UE. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 7:56, 30 Sie 2023 Temat postu: |
|
|
Mam dokładnie odwrotne zdanie. Zgodnie z moim doświadczeniem to najbardziej ekonomiczne gaźniki. Można je tak ustawić że motocykl pali na trasie około 5l na 100 km. Tyle że grozi to szybkim wypaleniem zaworów.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|