Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 16:34, 09 Cze 2021 Temat postu: Poddałem się z zapłonem. |
|
|
Całe życie jeździłem na mechanicznych zapłonach. Poddałem się i założyłem elektronika, ciekawe jak długo będzie to działać. Drugi wrzuciłem na zapas do wózka, jakoś im nie dowierzam.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 8:23, 10 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
Ja spaliłem... zapłon PoTomka i teraz siedzi mechaniczny, ale w wolnej chwili wystruga się zapłon na module od cc700. A Ty co założyłeś - Sovek? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 9:03, 10 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
Tak, Sovek. Kupiłem dwa różnych typów, założyłem taki z diodą, ten drugi bezkontaktowy wrzuciłem na zapas. Ponoć dobrze obciąć elektronikę i umieścić poza silnikiem, zostawiając sam czujnik. Nie zrobiłem tego, zobaczę czy to będzie działać. Po pierwszych testach wygląda że motocykl nie chodzi gorzej jak na mechanicznym, lepiej też nie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 9:14, 10 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
PS
Elektronik wychodzi taniej jak mechaniczny, za pewne dla tego są bardziej obecnie popularne. Kompletny elektronik to jakieś 200 zł. Mechaniczny 120 zł + cewka. I tu zaczyna się problem, ruskie padają jak muchy, a cewka od Malca obecnie około 200 zł. Do tego jeszcze kable, fajki. Taki komplet mechaniczny wyjdzie jakieś 350 zł.
Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Czw 9:14, 10 Cze 2021, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
nowy12345
Dołączył: 10 Lip 2019 Posty: 54 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Czw 9:23, 10 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
Ja mam w dwoch sprzetach zalozony Sovek i odkad to zamontowalem to temat zaplonu przestal mnie martwic i interesowac. Zakladasz raz i juz tam nie zagladasz. Cewki tez mam oryginalne Sovek ale umieszczone poza deklem aparatu, tylko pod bakiem, nie chcialo sie mi tego probowc na sile tam wszystkiego upychac (mowa o silnikach K750 i M72). Kupowalem w cenach 150-170 za kompletne zaplony, podobno na rynku sa tez podrobki i ejst nawet o tym film na YT jak to sprawdzic (m.in. po pudelku) i moje wychodza ze sa raczej oryginalne. Z ciekawostek to raz przez przypadek zle podlaczylem akumulator tj. zamienilem plus z minusem, dopiero po ilus tam kopnieciach sie zoreintowalem i juz bylem prawie pewien ze pewnie spalilem zaplon, ale okazalo sie, ze nie. Podpialem poprawnie bieguny i wszystko pracuje. Ja mam obie wersje z dioda. Ogolnie jestem zadowlony. Gdybym sie mial na sile czepiac to brakuje dzwigni przyspieszacza zaplonu, na mechanicznym mozna bylo czasami fajnie "postraszyc" z tlumika, tutaj niestety tego nie ma. Na koniec tylko dodam, ze jako przezorny zawsze ubezpieczony w koszu rowniez wozi sie tradycyjny zaplon, tak na wszelki wypadek |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 9:56, 10 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
W Dnieprze cewka Sowek wprost pasuje w miejsce fabrycznej. Maluchowską miałem pod zbiornikiem.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 10:21, 10 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
Cewka Magneti Marelli od cc700 kosztuje ~40zł plus rezystor 12pln |
|
Powrót do góry |
|
|
rohhor
Dołączył: 26 Kwi 2017 Posty: 238 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:14, 10 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
cewka MZ/Trabant 6volt - 50 zl - pasuje do rusa, sprawdzone |
|
Powrót do góry |
|
|
czeki
Dołączył: 13 Lis 2016 Posty: 60 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 16:59, 10 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
wszystkie elektroniki mają automatyczną regulację wyprzedzenia zapłonu?
trochę mnie denerwuje mechaniczny zapłon,ale operowanie dźwignią przyśpieszenia/opóźnienia to część frajdy jazdy tym zaprzęgiem |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 17:58, 10 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
Nie wszystkie mają mapowanie. W wypadku Soveka to te z diodą mają. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 16:13, 11 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
Coś ten zapłon gorszy od mechanicznego. Tam gdzie zwykle testowałem i na zwykłym bez problemu zgodnie z nawigacją było 110 km/h to o 105 km/h długo się prosiłem i na tym koniec. Może jak go przyśpieszyć będzie coś lepiej?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
orita
Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 18:07, 13 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
Cześć.
Mam podobny problem - cały czas w rusku zapłon mechaniczny. Zastanawiam się nad zmianą tylko że w temacie elektronicznych jestem lajkonikiem . Tu pytanie do użytkowników - jakie są najbardziej niezawodne? Druga wątpliwość - cewki. Po ostatniej awarii cewki w napadzie wściekłości wywaliłem do śmieci prawie wszystkie cewki -zostały mi tylko dwa zelmoty i jeden biazet. Jak minęła złość to zacząłem przeglądać alledrogo. Cena zelmotów dwustrzałowych zwariowały - 200 zł za używki to jakieś szaleństwo . Cewki ruskie (sovek) te plastikowe tu mam poważną wątpliwość - w opisie jest że pasują do 6 i 12 v , wiem że można używać 6 v cewki w instalacji 12 v ale nie długo sprawdziłem kiedyś na sobie. Coś mi tu pachnie ściemą czy to tylko mój brak wiedzy ? Cewka o cc700 ( i inne do elektroniki ) -czy można jej używać długo w zapłonie mechanicznym? Bo mnie się wydaje że nie . Układ z cewkami pojedynczymi (jednostrzalowe) np. MZ - można w mechanicznym ale to chyba spowoduje zwiększenie iskrzenia na aparacie i wypalenie (szybsze) styków -cały czas piszę o zapłonie mechanicznym typu ural czy dniepr bez palca rozdzielacza. Chyba że się mylę to poproszę o naprostowanie .
Zdaje się że kiedyś kolega Dawid1981 pisał o cewkach do harleya ale jakich? Ewentualnie zamiennik cewki do malucha z zaplonem mechanicznym dwustrzalowy nabył bym - Bo mam tych zaplonów z sześć i szkoda mi je wywalić.
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 18:24, 13 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
Cewki do przerywacza i bezstykowego zapłonu są różne. Jeśli zamienić to spalisz cewkę lub zapłon. Cewka od Malca jest bardzo dobra, jednak jak widać droga. Trzeba szukać cewki dwubiegunowej od czegoś co miało przerywacz, dodatkowo przewody wysokie napięcia muszą być wymienne, te przyrośnięte zwykle są za krótkie. Stare Japonie miały takie, może i Hruśnie.
Wojtek
PS
Cewka od Malca wymaga opornika! |
|
Powrót do góry |
|
|
orita
Dołączył: 07 Wrz 2009 Posty: 185 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łódź
|
Wysłany: Nie 20:49, 13 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
Masz rację, właśnie idzie mi o to że cewki do zapłonu mechanicznego są według mnie inne niż te w bezstykowych, szukałem zamiennika, możliwe że źle ale wyszło mi że np. cewka od starej Pandy czy kaszlaka do 1987 będzie pasować . Chodziło mi o to czy ktoś zna konkretny zamiennik takiej cewki, to może występować w naturze tylko ja np. źle szukam lub znam się za słabo.
Druga sprawa -w uralu też mieści się cewka sovek, podobnie jak w dnieperach , ogólnie we wszystkich blokach silników górnozaworowych . W końcu były tam te same ( w płótnie ) ponieważ są one nadal dostępne w handlu a nie brałeś ich pod uwagę w rozważaniach to wnioskuję że masz taką samą opinię o nich jak ja -czyli nie najlepszą.
Moja wątpliwość to że w opisach na alledrogo piszą że pasują do 6 i 12 v - to się klóci z moją wiedzą. Według mnie nie ma takich cewek uniwersalnych . Albo 6 albo 12 , inaczej spali się dość szybko .
Z przewodami pełna zgoda, nie pisałem ale sądziłem że to oczywiste że zrobię je sobie z jakiś porządnych na metry ( miedzianych, nie silikonowych ) ., zintegrowane odpadają.
U siebie zrobilem identycznie -cewka wisi na szpilkach od górnego mocowania bloku silnika . Pewnie wiesz że do co najmniej jednego zelmota nie potrzeba przewodu oporowego , temat znany . Co z tego jwk zelmotow już nie ma ;-( .
Szukam zamiennika bo ostatnio walczylem 3 dni ze starą . Tylko że np. ja nie wiem jak go znaleźć, znalazłem sporo zamienników w internecie ale nie są już dostępne -produkcję zakończono.
O cewce do HD pomyślałem bo jak za używki zelmotów wołają 200 zł lub więcej to 3-4 setki nie jest już tak drogo. Chyba Dawid o tym pisał.
Pozdrawiam. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4038 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 6:36, 14 Cze 2021 Temat postu: |
|
|
Obawiam się że dobrze szukasz, bezstykowe zapłony wygrały 50 lat temu.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
|