Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:52, 30 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Wstydze sie wiec nie robie dla siebie:P |
|
Powrót do góry |
|
|
blady606
Dołączył: 02 Maj 2009 Posty: 294 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 10:24, 31 Paź 2009 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: | Ja bym dał. Dla odważnych skrót często spotykany na ławkach i blokach. Ale nie masz oryginalnej tabliczki znamionowej z tej kaczki? Granda. Ja bym sie wstydził wytaczać z garażu ;P |
Czy to mowa to tak popularnym skrócie haśla wszystkich partii politycznych cytuję Chcemy Wam Dać Pieniądze ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 8:52, 03 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
albo "Chwała Wam Dzielni Policjanci". Lub "Chciałbym Wstąpic Do Policji" |
|
Powrót do góry |
|
|
gemini-ah
Dołączył: 17 Lis 2009 Posty: 44 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań-Swarzędz
|
Wysłany: Czw 12:10, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Drąże sobie temat orginalności mojej Kaśki i mam pytanko.
Czy numery nabijane na ramie, silniku, dyfrze, skrzyni biegów mogą być pomocne w określeniu daty produkcji tych elementów?
Czy nabity nr oznaczał kolejny wyprodukowany element od początku produkcji i czy zachowywano ciągłość numeracji w cały okresie produkcji danego modelu? |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:30, 19 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Masz numer na ramie????Szczesciaż, zasadniczo nie było:)teoretycznie jest szansa bo kwestia napisania do fabryki, ale to raczej błedne koło, mysle ze mozesz spokojnie zapomniec. w przypadku urala na silniku był bity rocznik ale w kaczce to nie:( |
|
Powrót do góry |
|
|
gemini-ah
Dołączył: 17 Lis 2009 Posty: 44 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań-Swarzędz
|
Wysłany: Wto 15:43, 24 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Mam nabite numery na ramie, silniku, dyfrze i skrzyni biegów.
Numery na ramie i silniku zgadzją się z tabliczką znamionową i papierami (a te wyglądają na autentyczne). Nr ramy 23tys, nr silnika 28 tys. ,
dyfer nr 24 tys. , skrzynia nr 15tys (ale już typu 6204).
Zastanawiam się czy są to orginalne podzespoły (numery) z którymi wyjechał z fabryki, czy może póżniejsza twórczość właściciela.
Karter silnika mam nowszego typu chyba był wymieniony przez rosjanina i ma przebite numery,
z tego co wiem to powinen być z żebrowaniem do okoła miski olejowej lub całkiem gładki.
Jeśli są to numery seryjne to chyba odpowiadają z grubsza rocznikowi produkcj 1960 i podzespoły mogły być zamontowane w fabryce.
Co o tym sądzicie? Szczególnie liczę na odpowiedź właścicieli wczesnych K-750. Jakie macie roczniki motocykli, nabite numery i typy podzespołów. |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 9:37, 25 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Sory, bo cos nie kumam, jak masz papiery to po co drazysz temat rocznika nie ma wpisanego?Czy po prostu sprawdzasz czy wszystko jest od jednej sztuki?Jesli to drugie to chyba mało realne.... |
|
Powrót do góry |
|
|
gemini-ah
Dołączył: 17 Lis 2009 Posty: 44 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań-Swarzędz
|
Wysłany: Czw 11:58, 26 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Dokładnie, chcę sprawdzić czy podzespoły pochodzą z jednego egz.
W moim motocyklu jest kilka rozwiązań nietypowych jak na specyfikacj (którą wyszukałem w necie) wczesnej K-750.
Ciekawi mnie w jakiej formie motocykl opóścił fabrykę a co jest modyfikacją późniejszych właścicieli.
Szczególnie interesuje mnie od kiedy montowano poszczególne typy karterów silnika (przejście z gładkiego na żebrowany) i lampy przednie nowszego typu FG116.
Ja mam skorupę lampy FG116 ale wnętrze jest od M72. Od kiedy montowano stacyjki na płaski klucz?
Inną ciekawostką jest to,że błotnik na koszu mam od M72 na mocowaniach które wyglądają "fabrycznie".
Mam nadzieje że wypowiedzą się właściciele podobnych Kasiek. |
|
Powrót do góry |
|
|
Kowrowiecz
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 52 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zgorzelec
|
Wysłany: Czw 21:01, 26 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
Miałem kiedyś Kaśke z 1960 r.Czyli jedną z pierwszych.
Mam nadal polską ksiązke o K-750W.
Wynika z niej ze od początku Kaski miały żebrowane kartery,małą pokrywę z przodu.Pierwsze miały głowice płaskie z trzema żeberkami ( u nas nazywane zimowe)od 1963 roku odchodzono od przedniego wachacza pchanego.I od tego roku zaczęto zakładać przyszpieszacz zapłonu odśrodkowy i cewkę dwustrzałowa.
Tak między innymi to co pamiętam |
|
Powrót do góry |
|
|
storm007
Dołączył: 22 Maj 2009 Posty: 104 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Silesia
|
Wysłany: Pią 8:54, 27 Lis 2009 Temat postu: |
|
|
gemini-ah napisał: | Dokładnie, chcę sprawdzić czy podzespoły pochodzą z jednego egz.
. |
Sadze ze marne a szanse aby do tego dojsc. KMZ to nie BMW gdzie jest wszystko w archiwach co do joty z jakim wyposazeniem motocykl wyszedl. Po prostu skladali z tego co im dostarczono na hale i nikt sie nie martwil aby odnotowac szczegolowo z jakim osprzetem czy w jakim kolorze maszyna wyszla. Co najwyzej byl wpisany nr silnika. |
|
Powrót do góry |
|
|
gemini-ah
Dołączył: 17 Lis 2009 Posty: 44 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań-Swarzędz
|
Wysłany: Śro 14:11, 02 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Wiem że szanse na potwierdzenie orginalnośći motocykla i uzyskanie 100% pewności w jakiej postaci opóścił fabrykę są małe.
Będę zadowolony jeśli uda mi się przybliżyć go do tego stanu na tyle ile się da.
Czy ma ktoś z forumowiczów kaśkę z gładkim typem kartera silnika?
Czym się różni taki karter od emowego?
Będę wdzięczny za zdjęcia takiego silnika. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 14:20, 02 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
No ja mam w dzikej kaczce. Od tego co masz różni sie brakiem żeberek^^. Od typowego emkowskiego górnym mocowaniem do ramy. Ja mam spitolony pod alternator i polerką. Taki był jak go kupiłem po jakimś chłopcu czoperowcu. Poprawiłem tylko frezarką to co on wyrżnął kątówką. Rożnica jest w pokrywie rozrządu ale wszystko jest zamienne.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 14:22, 02 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
gemini-ah
Dołączył: 17 Lis 2009 Posty: 44 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań-Swarzędz
|
Wysłany: Śro 18:51, 02 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
Czyli kartery M-72 i K-750 są zamienne ?
Ciekawi mnie bardzo kiedy przeszli w fabryce z tego gładkiego na żebrowany. Wiesz z jakiego roku jest twój?
W mojej K-750 (rocznik 1960) mam nieorginalny karter (wymieniony jeszcze przez rosjanina). Zastanawiam się jaki był orginalnie zamontowany.
Możesz mi przesłać zdjęcia swojego silnika ? |
|
Powrót do góry |
|
|
slawo
Dołączył: 23 Kwi 2009 Posty: 244 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 20:38, 02 Gru 2009 Temat postu: RE |
|
|
A kanał- otwór kontrolny ciśnienia oleju ? We wczesnych nie było ?
Ostatnio zmieniony przez slawo dnia Śro 20:39, 02 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:13, 03 Gru 2009 Temat postu: |
|
|
gemini-ah napisał: | Czyli kartery M-72 i K-750 są zamienne ?
Ciekawi mnie bardzo kiedy przeszli w fabryce z tego gładkiego na żebrowany. Wiesz z jakiego roku jest twój?
W mojej K-750 (rocznik 1960) mam nieorginalny karter (wymieniony jeszcze przez rosjanina). Zastanawiam się jaki był orginalnie zamontowany.
Możesz mi przesłać zdjęcia swojego silnika ? |
Oprócz górnego mocowania do ramy są zamienne. Nie tropiłem jakoś specjalnie w których latach bloki z zebrami dookoła bloku wyparły gładkie. Wydaje sie ze rocznik 60 powinien już mieć. [link widoczny dla zalogowanych] . Zdjęcie pochodzi ze artykułu Mysi ze strony głównej kolaski.
Jednak to co fabryka chce pokazać a to co rzeczywiście robiła to zupełnie inne sprawy. Z numerami nabijanymi na części to dłuższy wywód. Nawet nie wiedziałbym jak sie do tego zabrać. Dość powiedzieć ze jeśli sugerować sie to numerami katalogowymi nadlanymi na części a mniej tym co jest nabite.
Zdjęcia mojego bloku w obecnej formie nie mam. Mam wcześniejszą wersje jeszcze z przykręconą redukcja alternatora- obecnie jest przyspawana. [link widoczny dla zalogowanych]
Slawo- nie wiem. Otwór jest nie w bloku a w cylindrze. W praktyce z nimi to już była żonglerka chyba tylko tyci mniejsza niż z oponami W emkach nie było. Ale wszystkie późniejsze modele korzystały z masowo wyprodukowanych cylindrów emek. |
|
Powrót do góry |
|
|
|