|
www.kolyaska.fora.pl Motocykle radzieckie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregor
Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Czw 23:05, 12 Wrz 2013 Temat postu: Ostatki produkcji M 72 N/1 - "bardzo wczesna Kaśka" |
|
|
Witam,
Zanim posypią się obelgi za takie porównanie, postaram się wyjaśnić do czego zmierzam … a właściwie czego chciałbym się dowiedzieć.
[link widoczny dla zalogowanych]
Grafika właściwie wszystkim znana, podpisana M72 N. Wszystko pięknie i malinowo, tylko że zamiast suwaków mamy ramę Kaśki. Właściwie jest to też jedyna grafika gdzie taką konfigurację widziałem. (ok. złośliwych uprzedzę – możliwe że niewiele widziałem )Dlatego chciałbym prosić o pomoc w ustaleniu na ile taka konfiguracja mogła być produkowana??
Czy może ktoś z szacownego grona próbował znaleźć coś na ten temat? Czy może ktoś posiada jakieś fotografie?
W instrukcji z ’61 faktycznie jest kilka części pokazanych i potwierdzających zamieszczony obrazek, jednak ramy Kaśkowej w połączeniu z silnikiem z Mki się nigdzie nie doszukałem. Sprawa jest trudna bo właściwie jeżeli takie złożenie mogło powstać, to tylko w ’58, a z tego okresu nigdzie instrukcji nie udało mi się znaleźć. Co mnie zaintrygowało (w tej instrukcji) to fakt że silnik z Mki podpisany był jako K750.
Tak, więc mam bardzo słabą teorię opierającą się na podpisie silnika z Mki jako K750 i fakt tej grafiki.
Co do błotnika „płetwy”, płaskich bębnów, kierownicy i lampy z Mki, nie mam wątpliwości, gdyż zarówno w pierwszych Kaśkach jak i ostatnich Mkach takowe były.
Pytanie, co dalej. Jak wyglądała tarcza kotwiczna , czy tak jak te Mkowskie jeszcze, czy już te właściwe dla wczesnych K750. Co z ramą?
Prosiłbym o pomoc w tej sprawie. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 6:06, 13 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Yyyy, ale o co chodzi..?
Na zamieszczonym przez Ciebie obrazku jest K-750. Gdzie tu widać eMkę..?
Dokładnie takich samych, jest na kolyaska, przynajmniej 3.
Na tym forum masz dokładnie opisane bębny, dokładnie opisane tarcze kotwiczne, bloki.
Są odpowiedzi na wszystkie Twoje pytania. Stąd nie bardzo rozumiem, w jakim celu założyłeś temat. |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pią 6:25, 13 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Posiadam dwie kaśki w oryginale z pierwszych lat produkcji, jedną z 1959 (druga połowa roku) i 1960. Generalnie wszystko by sie zgadzało poza silnikiem który jak twierdzisz na grafice jest z emki, możliwe, lecz w 1959 roku w kaśkach były silniki kaśkowskie z tym że blok silnika był goły bez żadnego użebrowania, natomiast to co tu widać to głowice typowo emkowskie, no a blok jakby też z emki patrząc na pokrywe zapłonu, więc nie pozostaje nic innego jak czekać aż ktoś nas oświeci
Ostatnio zmieniony przez dziubek25077 dnia Pią 6:28, 13 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 7:17, 13 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Obrazek jak wiele innych bubli w ruskach. Również w instrukcjach, serwisowkach, katalogach. Co z tego, ze była jakaś ilość egzemplarzy jak nie było serii. Możliwe, ze była to koncepcja - rysownik zabrał sie za rysowanie a fabryka za ostateczne dopracowanie silnika. Akurat mam gdzieś zdjęcie takiego egzemplarza, a nie rysunek. Ale jak mówię- stawiam, że serii na 99% nie było. Rysunek trafił na okładkę m-72 a to k-750W. Rosja. Plan wykonano- sztuka jest sztuka. |
|
Powrót do góry |
|
|
Crazy
Dołączył: 21 Paź 2010 Posty: 165 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 7:51, 13 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
..
Ostatnio zmieniony przez Crazy dnia Śro 20:39, 22 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
gregor
Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Sob 22:18, 14 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Akurat mam gdzieś zdjęcie takiego egzemplarza |
Prince mógłbym Cię prosić o przesłanie takiego zdjęcia? Zgadzam się, tak mogło być z tym rysunkiem - można przypuszczać po, o ile dobrze wypatrzyłem klamkach kierownicy, które bardziej wyglądają mi na późniejsze Kaśki
dziubek25077
Tak jak najbardziej się zgadzam z tym co piszesz o silnikach.
Crazy
Cytat: | przecież pierwsze "kaśki" z 58r miały oznaczenie M-72 H2 i były produkowane równocześnie z emką M-72 H1
|
No i powiem szczerze że nie trafiłem na oznaczenia M-72 H2 lub jak kto woli N2, o ile temat ten nie był już poruszany na forum, to może mógłbyś napisać coś więcej?
Rozumiem że większość z Was sporo już wie, dlatego właśnie pytam - jeżeli też temat M72 H2 był już poruszany na forum to przepraszam i prosiłbym o namiar gdzie go szukać.
Może niezbyt szczęśliwie zacząłem ten temat - to mój pierwszy więc proszę też o wyrozumiałość - ale słowa krytyki jak najbardziej są mile widziane
Crazy:
W takim razie co z tarczą kotwiczną w wersji M72 H2?jeszcze taka jak z Mki, czy już taka jak w k750W?
Czy były jakieś opisy oficjalne?
Prince twierdzi że serii nie było - w co też jestem skłonny uwierzyć bo jak to ujął, nasi sąsiedzi ze wschodu mają nieco inne podejście.
klapku:
Na kolyasce to zdjęcie było podpisane jako M72 dlateo je wrzuciłem.
Co więcej interesuje mnie jak mogła wyglądać opisana przez Crazy M72 H2 czyli pierwsza Katarzyna. Mi nie udało się natrafić na zdjęcia oryginalnej kaśki z oryginalnie wstawionym silnikiem Mki, dlatego temat założyłem. Być może mam mylne wrażenie, ale wydaje mi się że masz na myśli pierwsze K750W z silnikiem bez żeberek - mnie interesuje wersja z silnikiem Mki
pozdrawiam
G |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 7:16, 15 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Spotkałem Crazy'ego na bazarze w wawie. Ponowne chylę czoła dla historycznej wiedzy o tych motorkach.
Ze swojej strony wkleję co mam. O m-72H2 nic nie wiedziałem. Tzn zachowało mi sie kilka materiałów z epoki. Interpretację/kolejność zostawiam bardziej obcykanym ( tak Crazy- ukłon do Ciebie )
gregor- wklejaj zdjęcie tego co masz. Może uda się z tego też coś wykuć.
Zaznaczam tylko dla niewprawnego oka ze- silniki są różne(nie tyle chodzi o blok co o same pokrywy rozrządu i co za tym idzie zapłonu), modele też różnie opisane. Płynność przejścia produkcji widoczna. A kolejność wklejenia przypadkowa.
Nie ma zdjęcia jakby niepozowanego- co dla mnie oznacza ze fabryka robiła zdjęcie żeby moc sie gdzieś tam pochwalić ale z życia nic. Wnioski zostawiam - piszcie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Nie 11:52, 15 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Przesyłam zdjęcie mojej Kaski rok 59,właśnie z silnikiem ramy.Zdjęcie jest z przed kilku lat.Obecnie jest rozebrana,gdyż wcześniej jeszcze w LWP dostała strzała i ma zgięta główkę ramy.Na zdjęciu przednie koło jest późniejsze gdyż tamto było przebite.Lampa przód też późniejsza widocznie uległa destrukcji przy strzale.tłumiki założyłem kaskowe gdyż emko we poszły do mojej emy.Lampa tył junak ktoś kiedyś zmienił chyba w LWP.Zbiornik oryginał emkowy przemalowany gdyż był jakiś czas w emce.Wózek przy niej był kompletny od emy.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Steegen dnia Pon 6:53, 16 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
gregor
Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Nie 18:44, 15 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Witam,
Cieszę się że temat ma potencjał i że przy okazji udało się dowiedzieć już coś więcej
Wielkie dzięki za zdjęcia Ciekawy jestem zdjęcia pierwszego (silnik Mki, ale pokrywa wydaje się z K750W. Zastanawia mnie też przetłoczenie na tylnym błotniku pod wzmocnienie siedzenia(wydaje mi się czy tam jest?)
zdjęcie nr 2 też jest ciekawe ma zimówki i wygląda już jak te Kaśki z '59 - popierałoby to teorię że M 72 H2 była płynnym przejściem i już w '58 powstały klasyczne K750W?
Zdjęcie 3 natomiast - pierwszy z góry to identycznie jak z forumowego zdjęcia i też 58
Sporo tu tych znaków zapytania
Crazy
jak znajdziesz chwilę prosimy Cię o pomoc
Wkleję zdjęcie tego co nabyłem (fotka jeszcze tego co było po stronie wschodniej) zaznaczam też że chciałbym wrócić do wersji pierwotnej ('5.
Papiery są z tego właśnie roku - oryginalne czy nie, ważne że są i traktuję to jako pkt. wyjściowy.
Niestety ze zdjęcia nie uda się ustalić jak mogła wyglądać ta wersja potencjalnie w 58, bo albo ktoś zmienił zawieszenie (w całości z błotnikiem, kierownicą i lampą - co mogłoby być zrozumiałe przez wzgląd na trudności w jego regeneracji w tamtym czasie i tym samym prostsze rozwiązanie teleskopów (tylko czy wymieniałby ktoś cały przód?) albo zwyczajnie papiery są nie teges .
No ale jak wspomniałem są jakie są. Tknęła mnie obecność silnika z Mki (który mógł być zwyczajnie wsadzony w ramę- niekoniecznie musi być z oryginału )plus zdjęcie na forum, które zamieściłem już wcześniej i postanowiłem się dowiedzieć czegoś więcej
[link widoczny dla zalogowanych]
Pomijam fakt skrzyni z późniejszej wersji |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 18:54, 15 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Chyba Cie zmartwię. Przewaga elementów od modelu drugiej połowy lat 60tych dla mnie wskazuje, ze papiery są nieteges. Silnik to nic innego jak emka ale przeszczepy silników w tych motocyklach to nic dziwnego. Coś jak u nas silniki poloneza dużym fiacie. Po prostu ktoś miał taki pod ręką i działał.
Jeśli będziesz miał jeszcze zapał możemy sie doktoryzować. Temat sam w sobie rzeczywiście ma potencjał. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Nie 18:57, 15 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli to '58 to wózek powinien być na pałąku.
Jaki masz regler i z którego roku? To samo z sygnałem. |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Nie 19:17, 15 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Autor tematu już przypadł mi do gustu, (oczywiście tylko pod względem docieklowości spokojnie - mam żone ) fajnie że drążysz ciekawy temat takie okazy o ile powstawały a mogło tak być rzeczywiście są najlepszym kąskiem w kolekcji, nie mniej jednak również chyba musze cie zmartwić że nabyłeś motocykl poprostu poskładany z kilku, lub dwóch. Sam ciągle sie ucze ale napisze to co zdążyłem zauwazyć że silnik faktycznie jak piszą koledzy z emki poprostu ktoś wsadził co miał, lub zdobył, z takiej zamiany możesz sie tylko cieszyć bo dużo więcej wart niż kaśkowski, skrzynia z późniejszej kaśku typ 6204, gaźniki, tłumiki, kolyaska, przednie zawieszenie z lampą, koła, kierownica z klamkami, amortyzatory tylne to wszystko z późniejszej kaśki, ale baza do remontu i doprowadzania do oryginału bardzo fajna, chyba ładnie zachowany blacharsko. w tej konfiguracji co masz najbliżej i atrakcyjniej zrobić 1960 rok ale sporo do wymiany masz.
Pokaże ci pare fotek mojej zdobyczy z 1959 w pełnym oryginale (poza kabelkami które w bawełnie sie rozleciały),
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez dziubek25077 dnia Nie 19:21, 15 Wrz 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
j35
Dołączył: 07 Lis 2009 Posty: 501 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ok.Szczecinka
|
Wysłany: Nie 19:55, 15 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Gregor,jakbym swoją widział, tylko że mam silnik Kachy i bez żółwika łamany błotniki kolor inny!.Ale w papiren '58 M72H1. Tylko że z tego 58 to pewnie koło przywiozłem, z którego bęben cierpliwie czeka na Prince .
Ostatnio zmieniony przez j35 dnia Nie 19:58, 15 Wrz 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
gregor
Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Nie 20:42, 15 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
Witajcie,
Prince
Jak najbardziej zapał mam, a temat warto pociągnąć.
To co zamieściłem na zdjęciu to był stan sprzed 2 lat powinienem właściwie od tego zacząć:/. Przez spory kawałek czasu (próbowałem sam znaleźć różne rzeczy i tak śledziłem sobie to forum, ale się nie zarejestrowałem co już stwierdziłem było głupotą ) Przez ten czas doszedłem do zgromadzenia części - mniej więcej '59 rok czyli wczesna Kaśka.
Tak więc prace są już trochę zaawansowane. Ostał się silnik z Mki i tu właśnie śledzenie tych zdjęć się zaczęło - nie rozpisywałem się z tym żeby niepotrzebnie nie generować tekstu - wspominałem co nieco w miejscu gdzie jest możliwość przedstawienia się
Natomiast tutaj łudziłem się że skoro był silnik z Mki to ... no sami wiecie czasem się bardziej chce w coś uwierzyć niż jest
klapek
sygnał - słoneczko
dziubek25077
heheh spoko też mam żonę . No i tak przy okazji na dniach spodziewam się potomka tak więc jakby mnie gdzieś wcięło, to proszę kontynuujcie temat. Postaram się zaglądać w miarę możliwości;).
Dzięki za zdjęcia - gdzie wyhaczyłeś taki okaz? o ile można wiedzieć. Kapitalna sprawa taki prawdziwek.
Mój niestety jak Frankenstein Czyli wygląda na to że w pierwszych wersjach były przetłoczenia pod wzmocnienie siedzenia na tylnym błotniku. (co do nabycia tego motocykla to popełniłem wszystkie możliwe błędy jakie można było - z perspektywy czasu to się cieszę że nie dostałem wieprza )
j35
Widać że "handlarze" lubią tą datę mój był na tyle przyzwoity że w papierach w takim razie (skoro są nie teges) wpisał K750. |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Nie 21:26, 15 Wrz 2013 Temat postu: |
|
|
gregor u mnie na dniach tez potomek a raczej potomka
CO do okazu to wychaczyłem z allegro, aż sie dziwie że przez pare dni nikt go nie kupił, ja długo nie czekałęm i sie udało, fakt że za takie cos trzeba zapłacić, ale moim zdaniem warto.
Miałem juz 5 kasiek z czego tylko 2 okazy to piękne prawdziwki w oryginalnym lakierze, reszta niestety wszystko robione na handel i kundle niesamowite, ale brałem jako baze części a nóż sie przydadzą
powodzenia |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|