Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Ostatki produkcji M 72 N/1 - "bardzo wczesna Kaśka"
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
gregor




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Nie 20:46, 27 Paź 2013    Temat postu:

Witam,
Wrzucam tłumaczenie tekstu zamieszczonego przez Crazy'ego, wszystko od fragmentu K-175:

W Kijowskiej fabryce motocykli zaprojektowano nową konstrukcję - motocykl M-53. Jego wprowadzanie do produkcji będzie przeprowadzone w trzech etapach.

Najpierw będzie wprowadzony motocykl M72H1. Będzie miał zainstalowany nowy przedni widelec i koła. Ta maszyna zostanie wydana pod koniec 1957 roku. W przyszłości , w motocykl ustawiona zostanie nowa rama z „pływającym” tylnym kołem, siedzenie z poduszką, ulepszone hamulce i wprowadzony szereg innych zmian .
Produkcja takich motocykli ( M72H2 ) musi być realizowana w II kwartale 1958. Pod koniec 1958 do motocykla M72H2 zainstalowany zostanie nowy lekki wózek boczny, „nowe kontrole?” i zmieni się system zasilania. Jednocześnie projektanci pracują nad korektą projektu nowego silnika o mocy 500cm3 z zaworami napowietrznymi (górnymi). Charakterystyczną cechą tego silnika jest to, że na nim są stosowane łożyska w dolnych głowicach korbowodu. Moc tego silnika będzie nieco wyższa niż silników M-72, które jak wiadomo mają moc 750cm3. Konstrukcja tego silnika powinna być gotowa do końca 1958 roku.

No i właściwie to ja się cieszę że nie udało im się wprowadzić tego "siedzenia z poduszką" Very Happy.

Podsumowując:

Etap I (koniec 1957-marca 1958)- modyfikacja zawieszenia - wahacze i koła - Czyli stara poczciwa M-ka z dodatkiem Razz

Etap II (kwiecień-czerwiec 1958) - wszystkie te modyfikacje rama itd. (można by się pokusić że tych siedzeń kanapowych nie udało im się wprowadzić, albo na tyle mało że do dzisiaj nie przetrwały) i na tym etapie przygoda mogła się zakończyć

Etap III (koniec 1958) - nowy wózek i nowy silnik (według danych z tamtych czasów zostało zmontowanych tylko kilka modeli)
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Śro 22:24, 06 Lis 2013    Temat postu:

Tak więc dalej trzymam się obranego kursu i postaram się przywrócić M72 N2 do życia Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Wto 9:48, 26 Lis 2013    Temat postu:

Widzieli..?
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Pią 18:32, 29 Lis 2013    Temat postu:

Tak patrzę i sobie myślę że mam bardzo mieszane uczucia co do oryginalności tego motocykla. Pomijam to co wymienił że nie jest oryginalne. W sumie to "niewiele" no nie wiem czy komuś sie przyda prawie kompletne M52, ale bez przodu ;>
Pomijam też lampę z tyłu. Z przodu zresztą też Razz.

No i jest jeszcze kilka spraw, ale to nie ma sensu wypisywać. Bo zaraz będzie plaga cudem ocalałych M72 - którym brakuje naprawdę niewiele.
Jakby na to nie popatrzeć to składak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cwsm111




Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 8:06, 30 Lis 2013    Temat postu:

Przylącze sie i ja do dyskusji, w połowie lat 90-tych,mialem dwa motocykle k750,59 i 60 rok oba na wachaczu zachowane w oryginale, egzemplarz z 59roku miał silnik taki jak M72,bylem przekonany że ktoś go wymienił. Wygląda na to że zagadka rozwiązana...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Sob 8:38, 30 Lis 2013    Temat postu:

W 59-tym był bez użebrowania, ale już Kaśkowy raczej...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
cwsm111




Dołączył: 28 Lis 2013
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Sob 18:39, 30 Lis 2013    Temat postu:

klapek napisał:
W 59-tym był bez użebrowania, ale już Kaśkowy raczej...
zapamietałem że cała jednostka była od M72...tematu nie drązyłem, uznałem to za przeszczep. K750 bylo dość wczesne...ale lampe już miało z daszkiem. Z czystej ciekawości zerkne na foty.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
gregor




Dołączył: 10 Lip 2013
Posty: 55
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jarosław

PostWysłany: Nie 0:33, 01 Gru 2013    Temat postu:

Tak jak Klapek mówi był Kaśkowy. Ciekawa jest grafika zamieszczona na początku przez Princea, tam już pojawia się data '58. To z kolei pokrywałoby się z planem który sąsiedzi nasi mieli na M-53, ale to już może być zbieg okoliczności i takie sobie gdybanie.

Fotki jak możesz to zamieść, może ktoś coś ciekawego wypatrzy.

U mnie już prawie końcówka z solówką Very Happy. Szkoda tylko że to zima już:/
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 12:46, 28 Mar 2019    Temat postu:

Zdjęcia eskortowej K-750 z początku lat 60-tych pewnie Wszyscy widzieli.
Białe pasy na błotnikach, oponach, dwukolorowe obręcze kół.

[link widoczny dla zalogowanych]


Czy jest gdzieś zdjęcie lewego boku, na którym widać malowanie zbiornika?

Pewnie to będzie takie samo malowanie, ale...

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Czw 14:20, 28 Mar 2019, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Czyzyk




Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 191
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 20:56, 28 Mar 2019    Temat postu:

co to za silnik ??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 21:00, 28 Mar 2019    Temat postu:

Czyzyk napisał:
co to za silnik ??

Na temat 500-tki, zapraszam do biblioteki, tutaj konkretny temat.
Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dz@hym




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wieś w zamojskim..

PostWysłany: Pią 21:43, 21 Cze 2019    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych]
Panowie jakieś sugestie? Ja mam 59 ale goły blok-jak w emie więc już mi coś nie pasi..proszę o opinie-motocykl dla kolegi!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pon 7:37, 24 Cze 2019    Temat postu:

Blok silnika do zmiany, a reszta super. Nawet regulator się zachował stary.
Ciekawe czy te szparunki, to robota właściciela...

Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
meter30




Dołączył: 05 Cze 2013
Posty: 422
Przeczytał: 14 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jędrzejów

PostWysłany: Pon 8:12, 24 Cze 2019    Temat postu:

Motocykl wydaje się ładny, ale za taką treść ogłoszenia ja od razu rezygnuję
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Wto 8:20, 25 Cze 2019    Temat postu:

Motocykl jak najbardziej w oryginale, 59 rok to tak egzotyczny rocznik jeśli chodzi o zestawienie poszczególnych części to co poniektórzy mogą zwariować, jeśli chodzi o bloki silników, to w 59 były gołe bez użebrowania ale były już w pełni użebrowane, znowuż zastosowanie błotnika z szerokim dołem od samego początku wykluczało by jego bycie w zestawie z silnikiem użebrowanym, jednak tak nie jest, były takie zestawienia, widziałem miałem na kilku przypadkach, motocykl z ogłoszenia jest jak najbardziej oryginalny i zestawiony tak jak ma być, w 59 r takie zestawienia były w konfiguracji z emkowym koszem, którego rama różniła się od emkowych, gdzie mało kto widzi różnice. W 59 roku zastosowali nowy przedni błotnik, krótki wąski tzw rynnowy, z zagiętym przodem lekko do opony, takie stwarzał wizualne wrażenie, i taka konfiguracja była jeszcze z gołym nie użebrowanym blokiem silnika, totalna egzotyka również w przełomie lat 59/60, gdzie ramy kosza już kaskowe miały mocowanie pod błotnik kosza emkowy, wszystko oryginalnie, żadnych rzeźb garażowych, kładzenie oparcia siedzenia po likwidacji klapy w gondoli odbywało się pierw za pomocą aluminiowego przycisku przypominającego pokrętło, a później czarne tworzywo jak na korkach baku. Tematy wczesno kaśkowe są tak zawiłe że większość niewtajemniczonych szukając wczesnego modelu nie ma pojęcia na co zwrócić uwage
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin