Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
gregor
Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Nie 20:46, 27 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Witam,
Wrzucam tłumaczenie tekstu zamieszczonego przez Crazy'ego, wszystko od fragmentu K-175:
W Kijowskiej fabryce motocykli zaprojektowano nową konstrukcję - motocykl M-53. Jego wprowadzanie do produkcji będzie przeprowadzone w trzech etapach.
Najpierw będzie wprowadzony motocykl M72H1. Będzie miał zainstalowany nowy przedni widelec i koła. Ta maszyna zostanie wydana pod koniec 1957 roku. W przyszłości , w motocykl ustawiona zostanie nowa rama z „pływającym” tylnym kołem, siedzenie z poduszką, ulepszone hamulce i wprowadzony szereg innych zmian .
Produkcja takich motocykli ( M72H2 ) musi być realizowana w II kwartale 1958. Pod koniec 1958 do motocykla M72H2 zainstalowany zostanie nowy lekki wózek boczny, „nowe kontrole?” i zmieni się system zasilania. Jednocześnie projektanci pracują nad korektą projektu nowego silnika o mocy 500cm3 z zaworami napowietrznymi (górnymi). Charakterystyczną cechą tego silnika jest to, że na nim są stosowane łożyska w dolnych głowicach korbowodu. Moc tego silnika będzie nieco wyższa niż silników M-72, które jak wiadomo mają moc 750cm3. Konstrukcja tego silnika powinna być gotowa do końca 1958 roku.
No i właściwie to ja się cieszę że nie udało im się wprowadzić tego "siedzenia z poduszką" .
Podsumowując:
Etap I (koniec 1957-marca 1958)- modyfikacja zawieszenia - wahacze i koła - Czyli stara poczciwa M-ka z dodatkiem
Etap II (kwiecień-czerwiec 1958) - wszystkie te modyfikacje rama itd. (można by się pokusić że tych siedzeń kanapowych nie udało im się wprowadzić, albo na tyle mało że do dzisiaj nie przetrwały) i na tym etapie przygoda mogła się zakończyć
Etap III (koniec 1958) - nowy wózek i nowy silnik (według danych z tamtych czasów zostało zmontowanych tylko kilka modeli) |
|
Powrót do góry |
|
|
gregor
Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Śro 22:24, 06 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Tak więc dalej trzymam się obranego kursu i postaram się przywrócić M72 N2 do życia |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 9:48, 26 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Widzieli..?
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
gregor
Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Pią 18:32, 29 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Tak patrzę i sobie myślę że mam bardzo mieszane uczucia co do oryginalności tego motocykla. Pomijam to co wymienił że nie jest oryginalne. W sumie to "niewiele" no nie wiem czy komuś sie przyda prawie kompletne M52, ale bez przodu ;>
Pomijam też lampę z tyłu. Z przodu zresztą też .
No i jest jeszcze kilka spraw, ale to nie ma sensu wypisywać. Bo zaraz będzie plaga cudem ocalałych M72 - którym brakuje naprawdę niewiele.
Jakby na to nie popatrzeć to składak. |
|
Powrót do góry |
|
|
cwsm111
Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 8:06, 30 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Przylącze sie i ja do dyskusji, w połowie lat 90-tych,mialem dwa motocykle k750,59 i 60 rok oba na wachaczu zachowane w oryginale, egzemplarz z 59roku miał silnik taki jak M72,bylem przekonany że ktoś go wymienił. Wygląda na to że zagadka rozwiązana... |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Sob 8:38, 30 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
W 59-tym był bez użebrowania, ale już Kaśkowy raczej... |
|
Powrót do góry |
|
|
cwsm111
Dołączył: 28 Lis 2013 Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Sob 18:39, 30 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
klapek napisał: | W 59-tym był bez użebrowania, ale już Kaśkowy raczej... | zapamietałem że cała jednostka była od M72...tematu nie drązyłem, uznałem to za przeszczep. K750 bylo dość wczesne...ale lampe już miało z daszkiem. Z czystej ciekawości zerkne na foty. |
|
Powrót do góry |
|
|
gregor
Dołączył: 10 Lip 2013 Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jarosław
|
Wysłany: Nie 0:33, 01 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Tak jak Klapek mówi był Kaśkowy. Ciekawa jest grafika zamieszczona na początku przez Princea, tam już pojawia się data '58. To z kolei pokrywałoby się z planem który sąsiedzi nasi mieli na M-53, ale to już może być zbieg okoliczności i takie sobie gdybanie.
Fotki jak możesz to zamieść, może ktoś coś ciekawego wypatrzy.
U mnie już prawie końcówka z solówką . Szkoda tylko że to zima już:/ |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 12:46, 28 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Zdjęcia eskortowej K-750 z początku lat 60-tych pewnie Wszyscy widzieli.
Białe pasy na błotnikach, oponach, dwukolorowe obręcze kół.
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy jest gdzieś zdjęcie lewego boku, na którym widać malowanie zbiornika?
Pewnie to będzie takie samo malowanie, ale...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Czw 14:20, 28 Mar 2019, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Czyzyk
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 191 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:56, 28 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
co to za silnik ?? |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 21:00, 28 Mar 2019 Temat postu: |
|
|
Czyzyk napisał: | co to za silnik ?? |
Na temat 500-tki, zapraszam do biblioteki, tutaj konkretny temat.
|
|
Powrót do góry |
|
|
dz@hym
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 174 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wieś w zamojskim..
|
Wysłany: Pią 21:43, 21 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Panowie jakieś sugestie? Ja mam 59 ale goły blok-jak w emie więc już mi coś nie pasi..proszę o opinie-motocykl dla kolegi! |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pon 7:37, 24 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Blok silnika do zmiany, a reszta super. Nawet regulator się zachował stary.
Ciekawe czy te szparunki, to robota właściciela...
|
|
Powrót do góry |
|
|
meter30
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 422 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: Pon 8:12, 24 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Motocykl wydaje się ładny, ale za taką treść ogłoszenia ja od razu rezygnuję |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Wto 8:20, 25 Cze 2019 Temat postu: |
|
|
Motocykl jak najbardziej w oryginale, 59 rok to tak egzotyczny rocznik jeśli chodzi o zestawienie poszczególnych części to co poniektórzy mogą zwariować, jeśli chodzi o bloki silników, to w 59 były gołe bez użebrowania ale były już w pełni użebrowane, znowuż zastosowanie błotnika z szerokim dołem od samego początku wykluczało by jego bycie w zestawie z silnikiem użebrowanym, jednak tak nie jest, były takie zestawienia, widziałem miałem na kilku przypadkach, motocykl z ogłoszenia jest jak najbardziej oryginalny i zestawiony tak jak ma być, w 59 r takie zestawienia były w konfiguracji z emkowym koszem, którego rama różniła się od emkowych, gdzie mało kto widzi różnice. W 59 roku zastosowali nowy przedni błotnik, krótki wąski tzw rynnowy, z zagiętym przodem lekko do opony, takie stwarzał wizualne wrażenie, i taka konfiguracja była jeszcze z gołym nie użebrowanym blokiem silnika, totalna egzotyka również w przełomie lat 59/60, gdzie ramy kosza już kaskowe miały mocowanie pod błotnik kosza emkowy, wszystko oryginalnie, żadnych rzeźb garażowych, kładzenie oparcia siedzenia po likwidacji klapy w gondoli odbywało się pierw za pomocą aluminiowego przycisku przypominającego pokrętło, a później czarne tworzywo jak na korkach baku. Tematy wczesno kaśkowe są tak zawiłe że większość niewtajemniczonych szukając wczesnego modelu nie ma pojęcia na co zwrócić uwage |
|
Powrót do góry |
|
|
|