Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Walter
Dołączył: 16 Kwi 2019 Posty: 56 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:35, 07 Maj 2019 Temat postu: Olej Orlen20W50 Ultor? |
|
|
Wiem że temat wałkowany po tysiąckroć ale nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na pytanie jakie mnie dręczy. Chce zalać silnik po remoncie olejem 20W50 (tak mi zalecił człowiek zajmujący się remontami). W dużym GSie też stosowałem olej o tych parametrach. Do GSa lałem Motula ale to jest spory koszt, do Dniepra chciałem lać Orlen. W mojej okolicy Lubro jest praktycznie niedostępny, wszędzie jest Ultor ale on jest zalecany do Diesli. Ma ktoś doświadczenia w tej materii? |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 7:45, 07 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Po remoncie nie potrzebujesz tak lepkiego oleju, bo nie masz przedmuchów. Jak silnik dobrze zrobiony to najzwyklejszy minerał na okres docierania, a potem półsyntetyk 10W |
|
Powrót do góry |
|
|
Walter
Dołączył: 16 Kwi 2019 Posty: 56 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 7:52, 07 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Tak mnie człowiek poinstruował i tego się trzymam. |
|
Powrót do góry |
|
|
gargamel
Dołączył: 09 Cze 2014 Posty: 17 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubin
|
Wysłany: Wto 20:19, 07 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Od czasu remontu cały czas jeżdżę na 20w50 i sobie chwalę. Ostatnio zalałem Orlenowski olej. Należy pamiętać, że po remoncie trzeba często go zmieniać. Mnie zawsze uczono, że najlepszy olej do świeży olej. |
|
Powrót do góry |
|
|
Walter
Dołączył: 16 Kwi 2019 Posty: 56 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:50, 07 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Oczywistym jest że olej trzeba zmieniać często. Mało mi się uśmiecha płacić 100zł za 4l Motula uważanego notabene za olej bardzo słaby. Oleju do diesli mam w ciul, do benzyny muszę kupować więc pytam czy ktoś testował. Słyszałem opinie, że sprawdza się wyśmienicie ale też są tacy co krytykują w czambuł. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 23:12, 07 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
W czasach ZSRR mieli na stacjach масло, lali to do: silnika Ziła, skrzyni biegów Białorusi, dyfra Łady, no i do Dniepra, bo nic innego nie było. Proponuje kupić w ASO do Haruśni, będzie jeszcze droższy.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
meter30
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 422 Przeczytał: 14 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: Śro 10:20, 08 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | W czasach ZSRR mieli na stacjach масло, lali to do: silnika Ziła, skrzyni biegów Białorusi, dyfra Łady, no i do Dniepra, bo nic innego nie było. Proponuje kupić w ASO do Haruśni, będzie jeszcze droższy.
Wojtek |
Dniepr to nie ecoboost czy inny common rail. Lej to co tłuste i tanie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Walter
Dołączył: 16 Kwi 2019 Posty: 56 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 10:20, 08 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
No właśnie. Ten silnik został zaprojektowany tak że i na płynnym smalcu powinien chodzić (podobno). I to nie jest temat pod tytułem: pomóżcie mi jak z gówna miód wycisnąć tylko podzielcie się doświadczeniami. Chyba nie ma sensu lać wysokiej jakości olejów motocyklowych do silnika konstrukcyjnie pamiętającego IIWŚ. Jeśli się mylę to mnie poprawcie. |
|
Powrót do góry |
|
|
siwawy
Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 94 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:08, 08 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Kup 4l motula bedziesz mial na dwie wymiany nie oszczedzaj na oleju |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 20:57, 08 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
To prawda że Motul się nada, i to dokładnie tak samo jak Lubro. Tu jest sprzęgło suche, nie ma potrzeby lać motocyklowych. Zmiany robi się co 2 tyś., w związku z czym parametry jego żywotności są dowolne. Najlepiej przed wlaniem splunąć 3 razy przez lewe ramię, bo da to zdecydowanie więcej jak syntetyk. Ma być w miarę gęsty, od 15 W w górę i tyle.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Walter
Dołączył: 16 Kwi 2019 Posty: 56 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 21:49, 08 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | To prawda że Motul się nada, i to dokładnie tak samo jak Lubro. Tu jest sprzęgło suche, nie ma potrzeby lać motocyklowych. Zmiany robi się co 2 tyś., w związku z czym parametry jego żywotności są dowolne. Najlepiej przed wlaniem splunąć 3 razy przez lewe ramię, bo da to zdecydowanie więcej jak syntetyk. Ma być w miarę gęsty, od 15 W w górę i tyle.
Wojtek |
Dzięki. O takie info mi chodziło, rozumiem że nikt Ultora nie lał więc i ja nie będę testował. |
|
Powrót do góry |
|
|
siwawy
Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 94 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 20:51, 09 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Mozesz zalac hipola a nawet wode, mozes splunac a nawet nasrac do silnika, tez pojedzie. Bmw r1200 wiekszosc widlakow chodzi na mineralnym 20w50 motulu czy zaplacisz 25zl za litr czy 17 czy to jest duza roznica? Skoro placisz za remont pieca 3000 to duza roznica? Lej najlepszy na jaki cie stac |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 21:35, 09 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
W woli ścisłości to ostatnio Lubro kupowałem po 10 zł za litr. Zmiana oleju kosztuje mnie flaszke. Można kupić jak kogoś stać dwie flaszki, jedną rozbić bo na jedno wyjdzie. Centuś krakowski jestem i pewnie dla tego tak nie robię.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
zapass
Dołączył: 08 Lip 2018 Posty: 32 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 5:38, 10 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Współczesny syntetyk wiąże zanieczyszczenia w sobie tak, żeby je "dowieźć" do filtra papierowego. Filtr odśrodkowy może sobie nie poradzić z oddzieleniem zanieczyszczeń od oleju. Tak czytałem i tego się trzymam. Zgadzam się ze stwierdzeniem, że liczy się przede wszystkim częsta wymiana. |
|
Powrót do góry |
|
|
Walter
Dołączył: 16 Kwi 2019 Posty: 56 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 10:19, 10 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
O olejach do diesli czytałem, że zawierają składniki, które mają sobie radzić z sadzą. W benzyniakach jest to problem marginalny a wraz z niestandardowym układem smarowania Dniepra to dodatkowe komplikacje. |
|
Powrót do góry |
|
|
|