Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Odmiany skrzyń biegów M-72/K-750
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 302
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Śro 9:49, 08 Gru 2010    Temat postu: Odmiany skrzyń biegów M-72/K-750

Odmiany skrzyń biegów występujące w motocyklach M-72 i K-750 Cool

Ostatnio zmieniony przez Roy dnia Czw 18:59, 09 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 9:52, 08 Gru 2010    Temat postu:

Zalezy które k750 i która emka. Tak w ogóle to nie ten temat i nie mnie w związku z tym "sorry" nie do mnie a do moderatora ;P

Poka zdjęcia o co chodzi. Będę za dwie trzy godziny. W katalogach też zobaczysz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 302
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Śro 19:13, 08 Gru 2010    Temat postu:

Ooo z PW zrobił się temat Smile przedświąteczne czary mary. Facet ma na zamiankę skrzynię twierdzi że od M-72. Zdjęcia wyegzekwujęVery Happy Chodzi mi o skrzynię do K-750M lata 70. Moja jest ze wstekiem a moim założeniem jest mieć 100% oryginalne k-750.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bogus




Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piotrkow Tryb

PostWysłany: Czw 6:50, 09 Gru 2010    Temat postu:

Skrzynki się troszkę różnią mechanizmem zmiany biegów.Flaki są prawdopodobnie te same.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 11:46, 09 Gru 2010    Temat postu:

Cytat:
Skrzynki się troszkę różnią mechanizmem zmiany biegów.Flaki są prawdopodobnie te same.

Nie całkiem. Flaki sie różnią i sa częściowo zamienne.
Tu masz kłowe jakie były w emkach

to nieszczęście.
Możesz je wymienić na późniejszy typ i wtedy jest super fajne.
Zewnętrznie wygląda tak
Wczesny typ

Późniejszy typ
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 302
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Czw 12:04, 09 Gru 2010    Temat postu:

czyli ten późniejszy typ to jest taki jaki powinien być w K-750M??
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 12:14, 09 Gru 2010    Temat postu:

Roy napisał:
czyli ten późniejszy typ to jest taki jaki powinien być w K-750M??

Na stronie główniej kolaski ( stronie, nie forum) znajdziesz pewnie instrukcje. Nie mam modelu M ( modernizowanego) , ale wydaje mi się, że to już były kaczki z długą ramą. Niech mnie ktoś poprawi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 302
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Czw 13:10, 09 Gru 2010    Temat postu:

Dokładnie. mój model K-750M to model z długą ramą. Co do źródeł pierwotnych czyli instrukcji, serwisówek etc. podchodzę raczej z przymrużeniem oka. Przykład: w katalogu części do K-750M widnieje blok ożebrowany (taki jak w pierwszej K-750), błotnik łamany i okrągły wspornik tylnego błotnika. Więc jaka jest wiarygodność takich źródeł?? W katalogu czy instrukcji jest skrzynia wizualnie podobna do tej którą przedstawiłeś na zdjęciu jako ostatnią. Ale krążą też pogłoski że kaśki z długą ramą miały fabrycznie skrzynie ze wstecznym. I komu tu wierzyć Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 13:19, 09 Gru 2010    Temat postu:

Nie wiem jak to jest w k-750
jest jeszcze jeden typ takie skrzyni biegów.
Wygląda jak typowa do m-72 a nie ma mocowania sprężyny stopki centralnej oraz jest inaczej przetłoczona przy rurkach dolotowych.



Podobno jest to skrzynia do wczesnej k-750 ale to tylko informacja zasłyszana niczym nie potwierdzona.
Chętnie sam się dowiem o co chodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Czw 13:30, 09 Gru 2010    Temat postu:

Roy-Długa rama została zrobiona pod długą skrzynie. I tego bym się trzymał.
Urodą nie grzeszy to niech przynajmniej nadrabia wstecznym w skrzyni. Połączenie długiej ramy i krótkiej skrzyni zrobi ci okrutnie wyglądający prześwit.

agrupa- nie rozwieję wątpliwości. Kształtów odlewów tych skrzyń, mocowań pod sprężyny było od cholery i jeszcze trochę. Nigdy nawet nie próbowałem inaczej niż pod nadlewach sygnaturach fabryki dochodzić która od czego i z jakiego rocznika. Grunt, że są wzajemnie zamienne ( i wszystkie do kitu Wink )


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 13:32, 09 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 302
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Czw 19:10, 09 Gru 2010    Temat postu:

Piękna nie jest to fakt, ale właśnie wsteczny się przydaje. Czyli twierdzisz że były kaski ze wstekiem?? Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 19:49, 09 Gru 2010    Temat postu:

A nie były? Spójrz co pisze Prince:]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
agrupa




Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 733
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Warszawa

PostWysłany: Czw 20:03, 09 Gru 2010    Temat postu:

[quote="Prince"
agrupa- nie rozwieję wątpliwości. Kształtów odlewów tych skrzyń, mocowań pod sprężyny było od cholery i jeszcze trochę. Nigdy nawet nie próbowałem inaczej niż pod nadlewach sygnaturach fabryki dochodzić która od czego i z jakiego rocznika. Grunt, że są wzajemnie zamienne ( i wszystkie do kitu Wink )[/quote]

No tego się chyba nie da zrobić w pojedynkę.
Dla mnie sowiecki boxer to trauma w renowacji, nic na 100% nie wiadomo.
Przy ustalaniu takich skrzyń należało by w pierwszej kolejności segregować te które z KMZ i te z IMZ.

Tak więc po raz kolejny temat bez odpowiedzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
granat




Dołączył: 26 Wrz 2009
Posty: 694
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pią 14:49, 10 Gru 2010    Temat postu:

przede wszystkim sowiecki boxer to nie zabytek i sie go nie "renowuje" tylko robi remont kapitalny, biorąc pod uwage ze nic nie wiadomo po raz kolejny nie jest zabytkiem tylko w wiekszosci zlepkiem mniej czy bardziej pasujacych czesci, a ze nie jest zabytkiem to lepiej sie za niego nie brac bo to strata czasu i pieniedzy, lepiej kupic Junaka, albo cos co przynajmniej czasem pojedzie:P
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 302
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Pią 20:19, 10 Gru 2010    Temat postu:

Granat to ironia z twojej strony czy zmieniłeś postrzeganie rusków ;D
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin