Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Roy
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 302 Przeczytał: 25 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ZAWIERCIE
|
Wysłany: Śro 9:49, 08 Gru 2010 Temat postu: Odmiany skrzyń biegów M-72/K-750 |
|
|
Odmiany skrzyń biegów występujące w motocyklach M-72 i K-750
Ostatnio zmieniony przez Roy dnia Czw 18:59, 09 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 9:52, 08 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Zalezy które k750 i która emka. Tak w ogóle to nie ten temat i nie mnie w związku z tym "sorry" nie do mnie a do moderatora ;P
Poka zdjęcia o co chodzi. Będę za dwie trzy godziny. W katalogach też zobaczysz. |
|
Powrót do góry |
|
|
Roy
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 302 Przeczytał: 25 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ZAWIERCIE
|
Wysłany: Śro 19:13, 08 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Ooo z PW zrobił się temat przedświąteczne czary mary. Facet ma na zamiankę skrzynię twierdzi że od M-72. Zdjęcia wyegzekwuję Chodzi mi o skrzynię do K-750M lata 70. Moja jest ze wstekiem a moim założeniem jest mieć 100% oryginalne k-750. |
|
Powrót do góry |
|
|
bogus
Dołączył: 31 Sie 2009 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrkow Tryb
|
Wysłany: Czw 6:50, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Skrzynki się troszkę różnią mechanizmem zmiany biegów.Flaki są prawdopodobnie te same. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 11:46, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Skrzynki się troszkę różnią mechanizmem zmiany biegów.Flaki są prawdopodobnie te same. |
Nie całkiem. Flaki sie różnią i sa częściowo zamienne.
Tu masz kłowe jakie były w emkach
to nieszczęście.
Możesz je wymienić na późniejszy typ i wtedy jest super fajne.
Zewnętrznie wygląda tak
Wczesny typ
Późniejszy typ
|
|
Powrót do góry |
|
|
Roy
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 302 Przeczytał: 25 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ZAWIERCIE
|
Wysłany: Czw 12:04, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
czyli ten późniejszy typ to jest taki jaki powinien być w K-750M?? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 12:14, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Roy napisał: | czyli ten późniejszy typ to jest taki jaki powinien być w K-750M?? |
Na stronie główniej kolaski ( stronie, nie forum) znajdziesz pewnie instrukcje. Nie mam modelu M ( modernizowanego) , ale wydaje mi się, że to już były kaczki z długą ramą. Niech mnie ktoś poprawi. |
|
Powrót do góry |
|
|
Roy
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 302 Przeczytał: 25 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ZAWIERCIE
|
Wysłany: Czw 13:10, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Dokładnie. mój model K-750M to model z długą ramą. Co do źródeł pierwotnych czyli instrukcji, serwisówek etc. podchodzę raczej z przymrużeniem oka. Przykład: w katalogu części do K-750M widnieje blok ożebrowany (taki jak w pierwszej K-750), błotnik łamany i okrągły wspornik tylnego błotnika. Więc jaka jest wiarygodność takich źródeł?? W katalogu czy instrukcji jest skrzynia wizualnie podobna do tej którą przedstawiłeś na zdjęciu jako ostatnią. Ale krążą też pogłoski że kaśki z długą ramą miały fabrycznie skrzynie ze wstecznym. I komu tu wierzyć |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 13:19, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Nie wiem jak to jest w k-750
jest jeszcze jeden typ takie skrzyni biegów.
Wygląda jak typowa do m-72 a nie ma mocowania sprężyny stopki centralnej oraz jest inaczej przetłoczona przy rurkach dolotowych.
Podobno jest to skrzynia do wczesnej k-750 ale to tylko informacja zasłyszana niczym nie potwierdzona.
Chętnie sam się dowiem o co chodzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 13:30, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Roy-Długa rama została zrobiona pod długą skrzynie. I tego bym się trzymał.
Urodą nie grzeszy to niech przynajmniej nadrabia wstecznym w skrzyni. Połączenie długiej ramy i krótkiej skrzyni zrobi ci okrutnie wyglądający prześwit.
agrupa- nie rozwieję wątpliwości. Kształtów odlewów tych skrzyń, mocowań pod sprężyny było od cholery i jeszcze trochę. Nigdy nawet nie próbowałem inaczej niż pod nadlewach sygnaturach fabryki dochodzić która od czego i z jakiego rocznika. Grunt, że są wzajemnie zamienne ( i wszystkie do kitu )
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 13:32, 09 Gru 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Roy
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 302 Przeczytał: 25 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ZAWIERCIE
|
Wysłany: Czw 19:10, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Piękna nie jest to fakt, ale właśnie wsteczny się przydaje. Czyli twierdzisz że były kaski ze wstekiem?? |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:49, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
A nie były? Spójrz co pisze Prince:] |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 20:03, 09 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
[quote="Prince"
agrupa- nie rozwieję wątpliwości. Kształtów odlewów tych skrzyń, mocowań pod sprężyny było od cholery i jeszcze trochę. Nigdy nawet nie próbowałem inaczej niż pod nadlewach sygnaturach fabryki dochodzić która od czego i z jakiego rocznika. Grunt, że są wzajemnie zamienne ( i wszystkie do kitu )[/quote]
No tego się chyba nie da zrobić w pojedynkę.
Dla mnie sowiecki boxer to trauma w renowacji, nic na 100% nie wiadomo.
Przy ustalaniu takich skrzyń należało by w pierwszej kolejności segregować te które z KMZ i te z IMZ.
Tak więc po raz kolejny temat bez odpowiedzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
granat
Dołączył: 26 Wrz 2009 Posty: 694 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 14:49, 10 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
przede wszystkim sowiecki boxer to nie zabytek i sie go nie "renowuje" tylko robi remont kapitalny, biorąc pod uwage ze nic nie wiadomo po raz kolejny nie jest zabytkiem tylko w wiekszosci zlepkiem mniej czy bardziej pasujacych czesci, a ze nie jest zabytkiem to lepiej sie za niego nie brac bo to strata czasu i pieniedzy, lepiej kupic Junaka, albo cos co przynajmniej czasem pojedzie:P |
|
Powrót do góry |
|
|
Roy
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 302 Przeczytał: 25 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ZAWIERCIE
|
Wysłany: Pią 20:19, 10 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Granat to ironia z twojej strony czy zmieniłeś postrzeganie rusków ;D |
|
Powrót do góry |
|
|
|