Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Czyzyk
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 191 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:07, 24 Lis 2016 Temat postu: Ocynk przy skrzyni biegów |
|
|
Panowie - jak w temacie
Wybieram się jutro zawieźć kilka drobiazgów do cynkowania i zauważyłem pewne różnice w cynkowaniu.
Chodzi mi o to, że przy skrzyni (m72 i wczesna K750) śrubki podkładki itp są w ocynku białym a widełki belki kardana i dźwignia wycisku sprzęgła w złotym.
Zauważyłem to też przy późniejszej skrzyni (jajko).
Bardzo prosze o pomoc
Czy tak bylo seryjnie , ze te elementy byly w żółtym ocynku i jakie jeszcze ewentualnie byly - zwłaszcza przy skrzyni |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4040 Przeczytał: 19 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 19:42, 24 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Belki, widełki były malowane. Ocynk to później wymyślili. Śrubki, podkładki to daj nierdzewkę, wygląda jak biały ocynk i z naszego punktu widzenia jest wieczne.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Czyzyk
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 191 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 21:16, 24 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
... tak mam zamiar robić moją drugą kaśke, ale przy tej chciałbym się zbliżyć jak najbardziej do oryginału - oczywiście czasem z małymi ustępstwami
dlatego zależy mi dojść prawdy - czy dobrze myśle
w skrzyni m'kowskiej przy pierwszej kaśce te i tylko te dwa elementy były cynkowane na żółto a pozostałe już normalnie czy też nie.
piszesz, że były malowane ale z tego co zrozumiałem to wcześniejsze roczniki - czyli w moim przypadku chyba ta druga wersja - tak ?? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:57, 24 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Nie wiem, nie znam sie, ale tak sobie myślę, ze gdyby mi zależało to bym pisał o jaki model/rocznik motocykla mi chodzi.
No i wałki w kaskach tal 60 były w chromie. Bardzo dobrym zresztą bo często do dziś zachowanym w całkiem niezłym stanie.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Czw 23:09, 24 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Czyzyk
Dołączył: 10 Lis 2014 Posty: 191 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 23:03, 24 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
nie wiem - ja tez sie znam
wydaje mi sie ze jesli pisze emka - pierwsza kaska, to chyba o 58/59r chodzi
no chyba ze byly jeszcze jakies inne wczesne k750 o ktorych nie wiem
w razie czego wyjasniam:
chodzi o skrzynie od kaski z 1959r |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:07, 24 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
No to chrom. I to ładny. |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pią 13:10, 25 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
chrom na wałku, ale nie na widełkach jak pisze kolega, natomiast te okrągłe widełki od strony i skrzyni i wałka najczęściej jednak były w srebrnym ocynku, no i dźwignia sprzęgła też, w późniejszych coraz więcej złota |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 14:18, 25 Lis 2016 Temat postu: |
|
|
Kadm nie ocynk. Nie założę sie ale technologia galwanicznego ocynkowywania weszła później. Tak w ogóle do motoryzacji.
Jak kto ma czas i dociekliwość niech grzebie. Stawiana przeze-mnie teza to tylko na podstawie obserwacji tego co widziałem. A przecież nie da sie zobaczyć wszystkiego
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pią 14:22, 25 Lis 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|