|
www.kolyaska.fora.pl Motocykle radzieckie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 21:17, 15 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
No widzicie- wciągnęliście sie. A tyle było pitolenia.
odzio- śrub sprzęgła nie trzeba dociągać po kolei. Wystarczą dwie długie szpilki i nakrętki po przekątnej. Później dokręcasz wszystkie bez użycia siły, kolana czy przystawiania lodówką
I tak- po to niektórzy stosują łożyska rolkowe. Ja nie stosowałem. Kleju w tylnej podporze też nie. Wydaje mi się że wał nie nagrzewa się aż tak bardzo żeby łożyska C3 i kupa miecha miały problem ze skompensowaniem rozszerzalności cieplnej. To oczywiście bardziej na czuja niz z obliczeń.
Blaszki w przędnej podporze okej. W naturze tam był taki sam drut przepleciony przez łby śrubek jak w tylnej podporze.
Powierzchnia robocza współpracująca z uszczelniaczem nie obrobi sie tak prędko. Pamiętajmy jakie przebiegi międzyremontowe te silniki sa w stanie zrobić Sa dostępne w handlu i można zastosować pierścień-tuleje utwardzoną. Tylko trzeba dobrze obrobić pod nią i po niej koło zamachowe. Trochę za dużo pitolenia jak na ruska, bo toczyć trzeba ze stożka a pamiętam, ze masz problem z fachowcami od obróbki. |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Śro 23:02, 15 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: | I tak- po to niektórzy stosują łożyska rolkowe. Ja nie stosowałem. Kleju w tylnej podporze też nie. Wydaje mi się że wał nie nagrzewa się aż tak bardzo żeby łożyska C3 i kupa miecha miały problem ze skompensowaniem rozszerzalności cieplnej. To oczywiście bardziej na czuja niz z obliczen |
Mi sie wydaje ze bardziej i wiecej rozszerzy sie aluminiowy blok silnika niz stalowy wał powodujac ze raczej nie grozi mu zacisniecie...
to oczywiscie bardziej na czuja i z jakiejs tam praktyki niz z obliczen.... |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 6:40, 16 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Marcin-organizator napisał: | Prince napisał: | I tak- po to niektórzy stosują łożyska rolkowe. Ja nie stosowałem. Kleju w tylnej podporze też nie. Wydaje mi się że wał nie nagrzewa się aż tak bardzo żeby łożyska C3 i kupa miecha miały problem ze skompensowaniem rozszerzalności cieplnej. To oczywiście bardziej na czuja niz z obliczen |
Mi sie wydaje ze bardziej i wiecej rozszerzy sie aluminiowy blok silnika niz stalowy wał powodujac ze raczej nie grozi mu zacisniecie...
to oczywiscie bardziej na czuja i z jakiejs tam praktyki niz z obliczen.... |
Niestety tu nie chodzi tylko o temperature i rozszerzalność cieplna tylko o tolerancje i pasowania jakie tam są zawarte.
JEzeli macie nowy wal i np przednia podpore lozyskowa w która lozysko ciasno wchodzi a ktora tez ciasno wchodzi w blok silnika i na wal tez ciasnawo to zwykle lozysko poprostu zacisnie i w wyniku pracy na wysokich obrotach moze byc z nim problem i moze nastąpic oberwanie podpory tak jak nastapilo to w jednym z moich silników dlatego na przedniej podporze obowiazkowo lozysko z luzem C3(przy skladaniu wszystko bylo malina a pozniej jak rozebralem lozysko wyraznie bylo uszkodzonea powodem tego byla duza temperatura co bylo widac po kolorze lozyska -spalony olej).
Tylna podpora łozysko tez ciasno wchodzi na wal korbowy ale sama aluminiowa podpore juz nie tak ciezko ale tez nie wpada dlatego mozna tu pominąć lożysko z luzem C3 ale wszystko własnie zalezy od zuzycia czopów na wale i siedzeń w podporach bo jak jest ciasno to zacisnie pierscien lozyskowy co moze zle skutkowac w przyszlosci dlatego bezpieczniej dac oba lozyska dobrej jakosci z luzem powiekszonym C3 )).Tak ze sami wiecie ze z ruskiem bywa różnie a szczegolnie z niepowtarzalnymi miarami we wszystkich miejscach.))).Łożyska z luzem powiekszonym C3 stosuje sie wlasnie tam gdzie sa wysokie bardzo obroty lub jest wymagane ciasne pasowanie na obu pierscieniach łożyskowych.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 7:18, 16 Paź 2014, w całości zmieniany 4 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Czw 7:48, 16 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Dawid ale jemu chodzi wyraznie o luz wzdłuzny wału...
"To cholerstwo strasznie mocno trzyma i obawiam się teraz, że albo będzie się przesuwać wewnętrzna bieżnia po wale (jeśli akurat w tym kierunku co jest miejsce), albo będzie prężyć i rozginać wał, albo dekiel - albo wszystkiego po trochu i niezbyt mi się to podoba. Czy dobrze myślę, że tam musi być albo kulkowe suwliwie w deklu albo ewentualnie rolkowe jednak?"
Tak ja to przynajmniej odczytałem |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 7:56, 16 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Hahaha -no fakt nie czytam tego tak wnikliwie bo ta "Krótka przygoda" zrobila sie zaje...............scie dluga ))) hahahah. |
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 378 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 13:30, 16 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Bardzo wam dziękuję za wypowiedzi w tej kwestii. Sporo tam się dzieje na tych łożyskach i trzeba wiedzy, żeby to ogarnąć. Rozszerzalność, luzy na samych łożyskach, praca sprzęgła, pasowanie itd. Faktem jest, że jakby zapytać konstruktorów co o tym sądzą to patrząc po tym, co na bazie doświadczeń skonstruowali to ma być kulkowe wsadzone w tylną podporę z możliwością przesuwania się w niej i koniec. Czyli to co zrobiłem wklejając je to już jest tryb awaryjny i tylko kwestia na ile to może zaszkodzić.
Oba łożyska mam z luzem C3 - więc to jest okoliczność łagodząca. Możliwość przypalenia przedniego łożyska jeszcze by mnie tak nie martwiła bo można je wymienić. Natomiast ewentualność, że wał mógłby jakoś przy tym się nadwyrężyć, w związku z tym, że jest go dużo trudniej naprawić - to już jest istotna sprawa - ale nie wiem na ile to teraz grozi. Oczywiście nie interesuje mnie tylko rozszerzalność termiczna - bardziej mnie interesuje to czego nie wiem i dlatego was pytam.
Czyli jaki wniosek - wiadomo, że źle zrobiłem ale być może uda się zminimalizować zagrożenie dzięki luzom C3?
No bo co teraz mogę realnie zrobić, poza zostawieniem tego jak jest - wstawić rolkowe (wkleić w lekko wytartą podporę) a jak kulkowe to chyba nowa podpora jedynie miałaby sens. Ta podpora co jest, jakoś tam na delikatny wcisk łapała ale też widać na niej, że już u góry łożysko nie dotykało.
Dlatego rozważam 2 opcje - rolkowe wklejone na wszelki wypadek i kulkowe w nowym deklu. Po tym, jak doszło do mnie że ma być suwliwie na podporze znów myślę o rolkowym, bo jednak to nie jest tak jak do niedawna myślałem, że oba przenoszą osiowo sprzęgło, jednak prawie wszystko bierze przód. Teraz tylko kwestia czy zrobić tak dopiero w przyszłości przy czyszczeniu odrzutników - czy lepiej teraz od razu? Przeczytam jeszcze raz wasze wypowiedzi, przemyślę i zdecyduję, chyba, że ktoś jeszcze coś doda co by na moim miejscu zrobił. Jeżeli zagrożenie, że coś się nasyfi jest spore to rozbiorę to i poprawię. Jeszcze raz dziękuję za pomoc.
Jak trzeci raz rozbiorę silnik to pewnie już powoli będę mógł nawiązać do Hiusa pod względem szybkości rozbierania silnika, hehe
***
Co do składania sprzęgła to oczywiście używałem 2 śrub ale pomyślałem, że mniej będę wyginać tarcze (bo nie wiem ile bezpiecznie można) jak śruby pomocnicze wkręcę tylko na tyle, żeby docelowe śruby łapały i potem wszystkimi równo ciągnąłem (i tu mnie twardniejący środek do gwintów za tyłek złapał). |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4041 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 15:19, 16 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
W dolniaku wał dystansuje się na przednim łożysku. Tylne kulkowe będzie się przesuwać w mufie, dla tego lepiej dać rolkowe. Sprzęgło dociskasz na dwie śruby/szpilki i dokręcasz wtedy 4 docelowe.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Czw 19:39, 16 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
No czyta się bez mała jak trylogię Sienkiewicza w zimowe wieczory, choć w tym przypadku wiedza i pomysły kol. Odzia bywają niekiedy powiedzmy to delikatnie
PORAŻAJĄCE |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 20:56, 16 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Hius napisał: | No czyta się bez mała jak trylogię Sienkiewicza w zimowe wieczory, choć w tym przypadku wiedza i pomysły kol. Odzia bywają niekiedy powiedzmy to delikatnie
PORAŻAJĄCE |
Hhahahahahaha |
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 378 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 21:59, 16 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Hius napisał: | pomysły kol. Odzia bywają niekiedy powiedzmy to delikatnie
PORAŻAJĄCE |
- a propos to dziś przyszły czujniki podciśnienia kolektora ssącego do Vectry - Odzio będzie ustawiać gaźniki, miejmy nadzieję w niedalekiej przyszłości - a kto wie czy się do trójwymiarowych map zapłonu elektronicznego jeszcze nie przydadzą
Te czujniczki są bardzo tanie na allegro używane 10zł [link widoczny dla zalogowanych] bardzo małe (25x45mm) i mogą się okazać bardzo przydatne, do tego bardzo proste w użyciu - bo analogowe.
A Wy jak normalnie synchronizujecie podciśnienie w gaźnikach - na słuch, na wakuometr z wężyka - czy jak? |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 8:14, 17 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Olej gaźniki, masz zacięcie to pakuj wtrysk!
Podepniesz pod trójwymiarową mapę zapłonu i będziesz ogień! |
|
Powrót do góry |
|
|
corsar
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 464 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osielsko
|
Wysłany: Pią 9:12, 17 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
klapek napisał: | Olej gaźniki, masz zacięcie to pakuj wtrysk!
Podepniesz pod trójwymiarową mapę zapłonu i będziesz ogień! |
Tylko, kurka wodna, pod który wydech podpiąć sondę lambda? |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 9:21, 17 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
To proste -w łącznik, przed wydechami.
Ogarnij się...
|
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 378 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Pią 10:32, 17 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
corsar napisał: | Tylko, kurka wodna, pod który wydech podpiąć sondę lambda? |
- się śmiejecie z sondy, ale dzięki niej możnaby sobie optymalny i równy na obie strony skład mieszanki ustawić i to na niskich i wysokich. Sonda ze szrotu grosze kosztuje, zainstalować w jakimś starym kolanku, jedynie trzeba by się koło tematu zakręcić, wiedzieć jak to działa, trzeba by prawdopodobnie użyć wewnętrznej grzałki dla wolnych i jakby raz taki temat przerobić co i jak to potem dokładne i szybkie ustawienie gaźników to byłby śmieszny pryszczu. Najlepsze, że to by się zwyczajnie opłacało w postaci zmniejszonego spalania, zaoszczędzenia na popalonych świecach i tłokach itd.
A wracając do rzeczywistości to chyba dziś przełożę to łożysko na rolkowe - i dzień w plecy. Myślę, że lepiej i taniej wyjdzie robienie poprawek teraz niż po nadwyrężeniu jakiś części silnika a i tak jeszcze będą niespodzianki przede mną... Szkoda, ze nie można przy okazji wyczyścić odrzutnika na zapas
Jeszcze kwestia smarowania zimera na wale - rolkowe, które mają w okolicy zdaje się nie ma blachy i wstawię oryginalny odrzutnik. Czy dobrze kombinuję, że muszę zrobić w nim jakieś dziurki do smarowania - czy może on tak jak jest nie jest na tyle szczelny, że dopuszcza odpowiednie smarowanie na zimering? |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Pią 20:32, 17 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Odzio zaspawaj odrzutniki po diabła Ci one jeszcze kłopot z jakimś czyszczeniem
a tak z ciekawości zapytam żonaty , kawaler, rozwodnik może ? |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|