|
www.kolyaska.fora.pl Motocykle radzieckie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
odzio
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 378 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 16:28, 08 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Dawid1981 napisał: |
Luz ma byc na sworzniu od 0,005 do 0,014!!!!!!!!!!!!!!!! ale jak pisalem trzymac sie tej górnej. |
- podjechałem do jednego starego mechanika zapytać go co o tym sądzi i mówi, że jest OK spasowane, że na ciasno to się dwusuwy robi. Zmierzył suwmiarką zegarową i mówi, że luz jest 5-6setek. Czyli by to znaczyło, że jest "fporząchu" a zdaniem niektórych nawet za ciasno. Tym razem mam w miarę pozytywne odczucia i będę to zakładać. Krawędzie mogły by być przefazowane, oczka na olej bardziej wyrafinowane, być może ktoś gdzieś wyciąga trochę lepszą powierzchnię ale ogólnie daje się to zaakceptować. W połączeniu z kumatym ustawianiem wału, ekspresową robotą, dobrym kontaktem z panem Markiem generalnie nie mogę narzekać. Jeszcze spojrzę na współosiowość. Z przesyłką pobraniową ta robota tulejki i ustawienie wału kosztowała 230zł, do tego paragon i (słowna) gwarancja. Jeszcze mi przecisnął powierzchnie pod łożyska wału, bo ciasno heniek ponapawał (drutem) i bym musiał skatować wał, żeby założyć łożyska.
Ostatnio zmieniony przez odzio dnia Czw 12:33, 09 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 18:13, 08 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Pewnie tulejka w korbie z dwóch warstw )) |
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 378 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Śro 19:57, 08 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Dawid1981 napisał: | Pewnie tulejka w korbie z dwóch warstw )) |
- nie, na to nie wygląda, ale zrobił takie wyżłobienia przy otworach olejowych. Mówił, że tak robi i chciałem z tego zrezygnować ale zadzwonił jak już zrobił zamiast zaraz jak dostał wał i tak wyszło. Trochę sceptycznie do tego podchodzę. Sam pomysł może i dobry ale przy tak dużym wyżłobieniu tam nie ma oparcia dla sworznia jakie normalnie by było. Zrobiłbym wąską ryskę może albo drugą parę otworów jak fabryczne a to mi się trochę nie podoba - ale przynajmniej będzie dobre smarowanie! )))
Co o tym myślicie?
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
profss
Dołączył: 15 Paź 2010 Posty: 328 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie
|
Wysłany: Śro 20:34, 08 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Umęczona ta tulejka,a to wyżłobienie na olej jest naprawdę zajebiste,jeśli już się przy tym uparł to mógł to zrobić po obwodzie tulejki a nie w poprzek zawsze by oleju tam więcej zostało,faktycznie może mieć słabe oparcie sworzeń teraz,albo jak odzio pisze druga para otworów olejowych a tak to wygląda jak u kowala zrobione,mógł się bardziej postarać chociaż zafazowac delikatnie na wejściu sworznia mógł tak dla kosmetyki,zastanawiam się jak on te wały regeneruje jak do tak banalnej tulejki się nie przyłożył jak potrzeba. |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Śro 20:37, 08 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Dlatego mój wał od Olachowskiego leży sobie na półce |
|
Powrót do góry |
|
|
profss
Dołączył: 15 Paź 2010 Posty: 328 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie
|
Wysłany: Śro 20:47, 08 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Hius napisał: | Dlatego mój wał od Olachowskiego leży sobie na półce |
teraz wiem dlaczego twoich tulejek bał cie chyba ruszyć żeby nie schrzanić ich,i wolał zostawić stare cccp |
|
Powrót do góry |
|
|
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 3:41, 09 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Wyglada na to ze dalej te tulejki sa czyms wydrapane a nie wytaczane tak jak powinny byc. |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 5:50, 09 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Szkoda ze nie zrobilem mojej tulejki którą zrobilem w garazu hahahahahha 10 razy lepiej -lusterko a otworek sie wierci zaraz po wcisnieciu przed rozwierceniem a nie pozniej sie grzebie w otworze bo wtedy jest taka lekka sciema bo na powstalym gradzie sworzen sie opiera i niby malina a jak sie go zlikwiduje to zaczyna latac hehehehe.Stary knif kamuflujący fuszere.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 6:50, 09 Paź 2014, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
corsar
Dołączył: 09 Paź 2012 Posty: 464 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Osielsko
|
Wysłany: Czw 8:34, 09 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Scyzorykiem chyba było skrobane w tej tulejce - ma być lustro jak pisze Dawid.
35 stron napisane a motocykl w proszku.
Odzio - może odstaw mechanikę a zajmij się pisaniem krymiunałów |
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 378 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 9:09, 09 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Przy lampie błyskowej każde zardapanie jakoś tak zaświeciło, że ta tulejka wygląda znacznie gorzej niż faktycznie jest. Zrobiłem nowe fotki bez lampy w tych samych warunkach co tulejkę henia, w tym samym miejscu i o podobnej porze. [2 fotki tulejki henia są gdzieś wcześniej.]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Może to nadal nie jest ideał ale z drugiej strony powierzchnia jest nieporównywalnie lepsza niż tych z Iławy.
Wygląda mi na to, że najpierw były wiercone otwory a potem obrabiana tulejka.
W książce Cichowskiego jest wyraźnie napisane, że sworzeń "powinien się przesuwać pod dość silnym naciskiem kciuka" - czyli jeśli u mnie sam wypada, to coś jest chyba źle? [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez odzio dnia Czw 9:22, 09 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 378 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 12:35, 09 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Tą odpowiedź mi wkleiło u góry dam ją teraz drugi raz chronologicznie:
Dawid1981 napisał: |
Luz ma byc na sworzniu od 0,005 do 0,014!!!!!!!!!!!!!!!! ale jak pisalem trzymac sie tej górnej. |
- podjechałem do jednego starego mechanika zapytać go co o tym sądzi i mówi, że jest OK spasowane, że na ciasno to się dwusuwy robi. Zmierzył suwmiarką zegarową i mówi, że luz jest 5-6setek. Czyli by to znaczyło, że jest "fporząchu" a zdaniem niektórych nawet za ciasno. Tym razem mam w miarę pozytywne odczucia i będę to zakładać. Krawędzie mogły by być przefazowane, oczka na olej bardziej wyrafinowane, być może ktoś gdzieś wyciąga trochę lepszą powierzchnię ale ogólnie daje się to zaakceptować. W połączeniu z kumatym ustawianiem wału, ekspresową robotą, dobrym kontaktem z panem Markiem generalnie nie mogę narzekać. Podobno przeciskał tulejkę po włożeniu, żeby się ułożyła przed rozwiercaniem na wymiar i twierdził, ze nie było oznak, żeby w Iławie to było robione. Jeszcze spojrzę na współosiowość. Z przesyłką pobraniową ta robota tulejki i ustawienie wału kosztowała 230zł, do tego paragon i (słowna) gwarancja. Jeszcze mi przecisnął powierzchnie pod łożyska wału, bo ciasno heniek ponapawał (drutem) i bym musiał skatować wał, żeby założyć łożyska.
Ostatnio zmieniony przez odzio dnia Czw 12:38, 09 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 14:48, 09 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Odzio, ten "heniek", na pewno mógłby by Twoim ojcem, może nawet dziadkiem - trochę kultury... |
|
Powrót do góry |
|
|
balu
Dołączył: 19 Lis 2010 Posty: 408 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jasło
|
Wysłany: Czw 15:35, 09 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
to ja czegoś nie kumam, jak mówię że robię na 2 setki to mówisz i dajesz tabele ze za luźno, tutaj jedziesz d gościa mierzysz mówisz 5-6 setek i że jest ok? To się w końcu zdecyduj czy robisz tak jak ci reszta radzi czy robisz wg książki? Jak wg książki co czynisz zawsze to tulejki do wymiany!!! A co to pana z iławy robił mi wał do aprilli która kręci 13 tysi obr/min i wał do tej pory chodzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 378 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 16:24, 09 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
balu napisał: | to ja czegoś nie kumam, jak mówię że robię na 2 setki to mówisz i dajesz tabele ze za luźno, tutaj jedziesz d gościa mierzysz mówisz 5-6 setek i że jest ok? To się w końcu zdecyduj czy robisz tak jak ci reszta radzi czy robisz wg książki? Jak wg książki co czynisz zawsze to tulejki do wymiany!!! |
- sorry, znów mi się popierdzieliły liczby o cały rząd. Dawid pisał, że ma być od pół do około półtorej setki a tu jest 5-6 czyli kilka razy za dużo, w porywach 10 razy za dużo. Teraz się zgadza? Jak już macie te liczby pod ręką, bo ja się gubię trochę jeszcze to może ktoś podpowie przy jakiej wielkości jest remont - czy chociaż pan Marek zdołał się zmieścić z rozchalstem jeszcze przed remontem - bo jak mi raz mechanik stoczył tarcze hamulcowe, to były grubo poniżej wymiaru do wymiany - a on je dopiero zakładał
Wałek rozrządu, co mi lekko klinowało w nowej tulejce zrobiłem tak jak pisałem, że zrobię - dałem trochę pasty do zaworów na rurkę miedzianą i po dosłownie kilku obrotach ładnie się ułożyło, że teraz się kręci leciutko w palcach, pewnie to tylko jakiś parch był...
Ostatnio zmieniony przez odzio dnia Czw 16:30, 09 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
odzio
Dołączył: 15 Paź 2013 Posty: 378 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Toruń
|
Wysłany: Czw 18:24, 09 Paź 2014 Temat postu: |
|
|
Miałem lekkie zastrzeżenia do tego pomiaru suwmiarką przez mechanika więc postanowiłem samemu jeszcze raz oszacować luz. Do dokładnych pomiarów mam jedynie mikrometr, co ma pewne plusy, bo posługiwanie jednym urządzeniem eliminuje ewentualne różnice wyskalowania przy porównywaniu różnych przymiarów.
Zaostrzyłem gwoździk na kulkę z obu stron i na osełce co setną go zmniejszałem i przymierzałem do tulejki i taką prymitywną średnicówką ustaliłem, że na pewno luz jest mniejszy niż mechanik mi dziś podał (podał 5-6 setek). Gwoździk większy od sworznia o 5 setek nigdzie nie przechodzi przez średnicę i już, więc nie wiem jak mogło dojść do takich rozbieżności.
Ile luz wynosi dokładnie to trudniej powiedzieć, bo są mikroskopijne różnice zależnie od miejsca w tulejce a i też dość trudno się takim gwoździkiem połapać ultra dokładnie, bo łatwo jest za mocno nacisnąć i na siłę przepchnąć przez średnicę i tym samym zawyżyć odczyt średnicy tulejki. Ale ustaliłem na tyle, ile najlepiej mogłem, że luz raczej w żadnym miejscu nie przekracza 0,02mm i odczyty luzu w tulejce generalnie wypadają między 0,01 a 0,02mm. Więc na razie uznaję, że to się gdzieś kręci w okolicach "górnych tolerancji plus", względem tego co podawał Dawid. Więc konkluzja moja jest taka, że za ciasno nie jest, rażąco za duży luz, jak jeszcze rano myślałem, też nie jest i kręci się to w okolicach już z grubsza akceptowalnych. Biorę poprawkę na ruską maszynę i będę to montować, chyba, że coś jeszcze jest warte uwagi.
Być może spróbuję jeszcze zamiast gwoździka z blaszką, będzie dokładniej.
Ostatnio zmieniony przez odzio dnia Czw 19:15, 09 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|