Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Moja (krótka) przygoda z ruskim sprzętem.
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 57, 58, 59  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
odzio




Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 16:28, 08 Paź 2014    Temat postu:

Dawid1981 napisał:

Luz ma byc na sworzniu od 0,005 do 0,014!!!!!!!!!!!!!!!! ale jak pisalem trzymac sie tej górnej.


- podjechałem do jednego starego mechanika zapytać go co o tym sądzi i mówi, że jest OK spasowane, że na ciasno to się dwusuwy robi. Zmierzył suwmiarką zegarową i mówi, że luz jest 5-6setek. Czyli by to znaczyło, że jest "fporząchu" a zdaniem niektórych nawet za ciasno. Tym razem mam w miarę pozytywne odczucia i będę to zakładać. Krawędzie mogły by być przefazowane, oczka na olej bardziej wyrafinowane, być może ktoś gdzieś wyciąga trochę lepszą powierzchnię ale ogólnie daje się to zaakceptować. W połączeniu z kumatym ustawianiem wału, ekspresową robotą, dobrym kontaktem z panem Markiem generalnie nie mogę narzekać. Jeszcze spojrzę na współosiowość. Z przesyłką pobraniową ta robota tulejki i ustawienie wału kosztowała 230zł, do tego paragon i (słowna) gwarancja. Jeszcze mi przecisnął powierzchnie pod łożyska wału, bo ciasno heniek ponapawał (drutem) i bym musiał skatować wał, żeby założyć łożyska.


Ostatnio zmieniony przez odzio dnia Czw 12:33, 09 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Śro 18:13, 08 Paź 2014    Temat postu:

Pewnie tulejka w korbie z dwóch warstw Smile))
Powrót do góry
odzio




Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Śro 19:57, 08 Paź 2014    Temat postu:

Dawid1981 napisał:
Pewnie tulejka w korbie z dwóch warstw Smile))


- nie, na to nie wygląda, ale zrobił takie wyżłobienia przy otworach olejowych. Mówił, że tak robi i chciałem z tego zrezygnować ale zadzwonił jak już zrobił zamiast zaraz jak dostał wał i tak wyszło. Trochę sceptycznie do tego podchodzę. Sam pomysł może i dobry ale przy tak dużym wyżłobieniu tam nie ma oparcia dla sworznia jakie normalnie by było. Zrobiłbym wąską ryskę może albo drugą parę otworów jak fabryczne a to mi się trochę nie podoba - ale przynajmniej będzie dobre smarowanie! Smile)))

Co o tym myślicie?

[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Śro 20:34, 08 Paź 2014    Temat postu:

Umęczona ta tulejka,a to wyżłobienie na olej jest naprawdę zajebiste,jeśli już się przy tym uparł to mógł to zrobić po obwodzie tulejki a nie w poprzek zawsze by oleju tam więcej zostało,faktycznie może mieć słabe oparcie sworzeń teraz,albo jak odzio pisze druga para otworów olejowych a tak to wygląda jak u kowala zrobione,mógł się bardziej postarać chociaż zafazowac delikatnie na wejściu sworznia mógł tak dla kosmetyki,zastanawiam się jak on te wały regeneruje jak do tak banalnej tulejki się nie przyłożył jak potrzeba.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Hius




Dołączył: 06 Cze 2009
Posty: 1095
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa

PostWysłany: Śro 20:37, 08 Paź 2014    Temat postu:

Dlatego mój wał od Olachowskiego leży sobie na półce
Powrót do góry
Zobacz profil autora
profss




Dołączył: 15 Paź 2010
Posty: 328
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Twardogóra-Dolnośląskie

PostWysłany: Śro 20:47, 08 Paź 2014    Temat postu:

Hius napisał:
Dlatego mój wał od Olachowskiego leży sobie na półce

teraz wiem dlaczego twoich tulejek bał cie chyba ruszyć żeby nie schrzanić ich,i wolał zostawić stare cccp
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Adam M.




Dołączył: 15 Mar 2010
Posty: 526
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Czw 3:41, 09 Paź 2014    Temat postu:

Wyglada na to ze dalej te tulejki sa czyms wydrapane a nie wytaczane tak jak powinny byc.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dawid1981
Gość






PostWysłany: Czw 5:50, 09 Paź 2014    Temat postu:

Szkoda ze nie zrobilem mojej tulejki którą zrobilem w garazu hahahahahha 10 razy lepiej -lusterko a otworek sie wierci zaraz po wcisnieciu przed rozwierceniem a nie pozniej sie grzebie w otworze bo wtedy jest taka lekka sciema bo na powstalym gradzie sworzen sie opiera i niby malina a jak sie go zlikwiduje to zaczyna latac hehehehe.Stary knif kamuflujący fuszere.

Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 6:50, 09 Paź 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
corsar




Dołączył: 09 Paź 2012
Posty: 464
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Osielsko

PostWysłany: Czw 8:34, 09 Paź 2014    Temat postu:

Scyzorykiem chyba było skrobane w tej tulejce - ma być lustro jak pisze Dawid.
35 stron napisane a motocykl w proszku.
Odzio - może odstaw mechanikę a zajmij się pisaniem krymiunałów Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
odzio




Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 9:09, 09 Paź 2014    Temat postu:

Przy lampie błyskowej każde zardapanie jakoś tak zaświeciło, że ta tulejka wygląda znacznie gorzej niż faktycznie jest. Zrobiłem nowe fotki bez lampy w tych samych warunkach co tulejkę henia, w tym samym miejscu i o podobnej porze. [2 fotki tulejki henia są gdzieś wcześniej.]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]
Może to nadal nie jest ideał ale z drugiej strony powierzchnia jest nieporównywalnie lepsza niż tych z Iławy.

Wygląda mi na to, że najpierw były wiercone otwory a potem obrabiana tulejka.

W książce Cichowskiego jest wyraźnie napisane, że sworzeń "powinien się przesuwać pod dość silnym naciskiem kciuka" - czyli jeśli u mnie sam wypada, to coś jest chyba źle? [link widoczny dla zalogowanych]


Ostatnio zmieniony przez odzio dnia Czw 9:22, 09 Paź 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
odzio




Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 12:35, 09 Paź 2014    Temat postu:

Tą odpowiedź mi wkleiło u góry dam ją teraz drugi raz chronologicznie:

Dawid1981 napisał:

Luz ma byc na sworzniu od 0,005 do 0,014!!!!!!!!!!!!!!!! ale jak pisalem trzymac sie tej górnej.


- podjechałem do jednego starego mechanika zapytać go co o tym sądzi i mówi, że jest OK spasowane, że na ciasno to się dwusuwy robi. Zmierzył suwmiarką zegarową i mówi, że luz jest 5-6setek. Czyli by to znaczyło, że jest "fporząchu" a zdaniem niektórych nawet za ciasno. Tym razem mam w miarę pozytywne odczucia i będę to zakładać. Krawędzie mogły by być przefazowane, oczka na olej bardziej wyrafinowane, być może ktoś gdzieś wyciąga trochę lepszą powierzchnię ale ogólnie daje się to zaakceptować. W połączeniu z kumatym ustawianiem wału, ekspresową robotą, dobrym kontaktem z panem Markiem generalnie nie mogę narzekać. Podobno przeciskał tulejkę po włożeniu, żeby się ułożyła przed rozwiercaniem na wymiar i twierdził, ze nie było oznak, żeby w Iławie to było robione. Jeszcze spojrzę na współosiowość. Z przesyłką pobraniową ta robota tulejki i ustawienie wału kosztowała 230zł, do tego paragon i (słowna) gwarancja. Jeszcze mi przecisnął powierzchnie pod łożyska wału, bo ciasno heniek ponapawał (drutem) i bym musiał skatować wał, żeby założyć łożyska.


Ostatnio zmieniony przez odzio dnia Czw 12:38, 09 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Czw 14:48, 09 Paź 2014    Temat postu:

Odzio, ten "heniek", na pewno mógłby by Twoim ojcem, może nawet dziadkiem - trochę kultury...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
balu




Dołączył: 19 Lis 2010
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jasło

PostWysłany: Czw 15:35, 09 Paź 2014    Temat postu:

to ja czegoś nie kumam, jak mówię że robię na 2 setki to mówisz i dajesz tabele ze za luźno, tutaj jedziesz d gościa mierzysz mówisz 5-6 setek i że jest ok? To się w końcu zdecyduj czy robisz tak jak ci reszta radzi czy robisz wg książki? Jak wg książki co czynisz zawsze to tulejki do wymiany!!! A co to pana z iławy robił mi wał do aprilli która kręci 13 tysi obr/min i wał do tej pory chodzi.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
odzio




Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 16:24, 09 Paź 2014    Temat postu:

balu napisał:
to ja czegoś nie kumam, jak mówię że robię na 2 setki to mówisz i dajesz tabele ze za luźno, tutaj jedziesz d gościa mierzysz mówisz 5-6 setek i że jest ok? To się w końcu zdecyduj czy robisz tak jak ci reszta radzi czy robisz wg książki? Jak wg książki co czynisz zawsze to tulejki do wymiany!!!


- sorry, znów mi się popierdzieliły liczby o cały rząd. Dawid pisał, że ma być od pół do około półtorej setki a tu jest 5-6 czyli kilka razy za dużo, w porywach 10 razy za dużo. Teraz się zgadza? Jak już macie te liczby pod ręką, bo ja się gubię trochę jeszcze to może ktoś podpowie przy jakiej wielkości jest remont - czy chociaż pan Marek zdołał się zmieścić z rozchalstem jeszcze przed remontem - bo jak mi raz mechanik stoczył tarcze hamulcowe, to były grubo poniżej wymiaru do wymiany - a on je dopiero zakładał Smile

Wałek rozrządu, co mi lekko klinowało w nowej tulejce zrobiłem tak jak pisałem, że zrobię - dałem trochę pasty do zaworów na rurkę miedzianą i po dosłownie kilku obrotach ładnie się ułożyło, że teraz się kręci leciutko w palcach, pewnie to tylko jakiś parch był...


Ostatnio zmieniony przez odzio dnia Czw 16:30, 09 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
odzio




Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 378
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Toruń

PostWysłany: Czw 18:24, 09 Paź 2014    Temat postu:

Miałem lekkie zastrzeżenia do tego pomiaru suwmiarką przez mechanika więc postanowiłem samemu jeszcze raz oszacować luz. Do dokładnych pomiarów mam jedynie mikrometr, co ma pewne plusy, bo posługiwanie jednym urządzeniem eliminuje ewentualne różnice wyskalowania przy porównywaniu różnych przymiarów.

Zaostrzyłem gwoździk na kulkę z obu stron i na osełce co setną go zmniejszałem i przymierzałem do tulejki i taką prymitywną średnicówką ustaliłem, że na pewno luz jest mniejszy niż mechanik mi dziś podał (podał 5-6 setek). Gwoździk większy od sworznia o 5 setek nigdzie nie przechodzi przez średnicę i już, więc nie wiem jak mogło dojść do takich rozbieżności.

Ile luz wynosi dokładnie to trudniej powiedzieć, bo są mikroskopijne różnice zależnie od miejsca w tulejce a i też dość trudno się takim gwoździkiem połapać ultra dokładnie, bo łatwo jest za mocno nacisnąć i na siłę przepchnąć przez średnicę i tym samym zawyżyć odczyt średnicy tulejki. Ale ustaliłem na tyle, ile najlepiej mogłem, że luz raczej w żadnym miejscu nie przekracza 0,02mm i odczyty luzu w tulejce generalnie wypadają między 0,01 a 0,02mm. Więc na razie uznaję, że to się gdzieś kręci w okolicach "górnych tolerancji plus", względem tego co podawał Dawid. Więc konkluzja moja jest taka, że za ciasno nie jest, rażąco za duży luz, jak jeszcze rano myślałem, też nie jest i kręci się to w okolicach już z grubsza akceptowalnych. Biorę poprawkę na ruską maszynę i będę to montować, chyba, że coś jeszcze jest warte uwagi.

Być może spróbuję jeszcze zamiast gwoździka z blaszką, będzie dokładniej.


Ostatnio zmieniony przez odzio dnia Czw 19:15, 09 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 34, 35, 36 ... 57, 58, 59  Następny
Strona 35 z 59

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin