Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
827628
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wys Maz
|
Wysłany: Wto 16:18, 18 Lis 2014 Temat postu: M72 z 1947 prosto zza Buga |
|
|
Poniżej zdjęcia motocykla którego kupiłem prosto z Ukrainy, ogólnie ok ale jeśli chodzi o zapewnienia że był robiony remont to bzdura.
Niestety o ile ktoś go pomalował i skręcił do kupy to silnik, skrzynia i dyfer wszystko do remontu.
Motocykl miał założone cylindry od K750 (w sumie to dalej ma) i tłoki nominalne. Tak były wytłuczone że wydał dopiero 4 szlif.
Dużo pracy wymagało porządne uszczelnienie wszystkiego.
Model 1947
Ostatnio zmieniony przez 827628 dnia Wto 13:38, 09 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
irbit
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: Śro 8:56, 19 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Od Szaszy ? |
|
Powrót do góry |
|
|
827628
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wys Maz
|
Wysłany: Śro 9:15, 19 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Zgadza się. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 9:21, 19 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Akurat mocowanie tylnego błotnika jest prawidłowe.
Regulator nie ten, złe mocowanie sygnału - rama chyba też przy przednim mocowaniu silnika nie "skręca" należycie (jest młodsza), ale "siedzący w temacie", znajdą pewnie wiele nieprawidłowości i znów dostaniemy gratisową lekcję
Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Śro 9:22, 19 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Śro 14:22, 19 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Silnik i skrzynia nie są z 47 roku.
Błotnik wydaje się dobry.
Generalnie fajny materiał - tylko kwestia za ile. |
|
Powrót do góry |
|
|
827628
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wys Maz
|
Wysłany: Śro 14:50, 19 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Po czym sądzisz że skrzynia i silnik nie są z 47. Jak patrzyłem opisy M-ek to tak trudno jednoznacznie powiedzieć że są z innego roku. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 17:31, 19 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Pierwsze skrzynie były takie jak w BMW. Te najwcześniejsze to nawet miały znaczki BMW, bo na niemieckich formach robione. Kolejne były bez znaczków ale dalej uszczelniane na sznur a nie simeringi. Nie wielowypust a stożek na wyjściu. Jak to nie jest jednoznaczne to trudno.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Śro 17:39, 19 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
I jeszcze chyba dolna linka sprzegła i brak filtra powietrza.... |
|
Powrót do góry |
|
|
irbit
Dołączył: 07 Kwi 2010 Posty: 188 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lubaczów
|
Wysłany: Śro 17:48, 19 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Silnik w 1947 roku był jeszcze sygnowany po prawej stronie nad cylinderm |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 18:15, 19 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
No i czar prysł. Niestety, niski błotnik i tylne siedzenie na dwie sprężyny zwykle oznaczają kundla a nie lata 40-te.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Marcin-organizator
Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 367 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Lebork
|
Wysłany: Śro 18:20, 19 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | No i czar prysł. Niestety, niski błotnik i tylne siedzenie na dwie sprężyny zwykle oznaczają kundla a nie lata 40-te.
Wojtek |
jeszcze sztywne koło w kolasce.... |
|
Powrót do góry |
|
|
827628
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wys Maz
|
Wysłany: Śro 22:18, 19 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Do 1950 roku wyprodukowano 30tyś m72 i niech ktoś mi powie że niemieckie formy z przed 1941 roku wytrzymały by tyle lat. Więc nie doszukiwał bym się znaków /bmw w 1947 roku. Jeśli ktoś tak sądzi to niech to poprze dowodami.
Kolejna sprawa to koło wózka.
"Najstarszej wersji rama koszowa była na sztywnym kole tzn. bez wzmocnień z pałąkiem jednak w 1944 wprowadzono zmiany; zaczęto montować resorowane koło na drążku skrętnym. Te dwie wersje wówczas produkowano równocześnie dodając po drodze dodatkowy dolny uchwyt na błotnik"
Natomiast nie widać mocowania przedniej kuli kosza co tez by sporo mówiło o roczniku.
"Po 1948 modernizacje przeszło przednie dolne mocowanie wózka bocznego. Starą wersję przykręcaną na szpilce wyparł spaw do ramy motocyklowej na stałe."
Błotnik nie ma pałąka czyli model przed 1948.
"W 1948 do ramy zaczęto wspawywać w części suwakowej wzmocnienia, dodatkowo zmienił się sposób mocowania tylniego błotnika. Miało to na celu sprawne wyciąganie motocykla za pomocą pałąka. "
Regulator jest nie z tego roku nie wiem jak prądnica.
Cyrograf15 chyba coś ci się poprzestawiało przeczytaj cytat:
"Siedzenie pasażera najstarszego typu resorowały dwie małe sprężyny, zamocowane do stelaża siedziska, który przykręcano bezpośrednio do bagażnika. W tym czasie tylny błotnik był dużo węższy i głębszy i nie wymagał jeszcze przetłoczeń dla sprężyn (zmieniło się to wraz z wprowadzeniem szerszego błotnika ok. 1946). Dodatkowo nitowano blaszki-zaciski na poprowadzoną na zewnątrz instalację. Pierwsze bagażniki nie posiadały podłużnych otworów „z tyłu”- zaczęto je wycinać nie co później w celu łatwiejszego oraz szybszego dostępu do odkręcenia/przykręcenia śrub. Jego dolne mocowanie skonstruowano tak, że były po dwa na stronę - górne mocowanie łączyło się ze śrubą suwaka a dolne miało trzymać pałąk tylnego błotnika. "
I czar wypowiedzi prysł.
Może ktoś z szanownych kolegów posiada stary katalog części z końca lat 40 do m72? W takim katalogu dokładnie widać by było różnice.
Cytaty pochodzą z:
[link widoczny dla zalogowanych]
Zdjęcia modelu z 1945 roku.
Ostatnio zmieniony przez 827628 dnia Czw 8:06, 20 Lis 2014, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Śro 23:33, 19 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Oj, widzę że musiało strasznie kosztować i strasznie piecze teraz dupa. Pisałem ogólnie o poglądzie odnośnie siedzenia. Skoro tak znakomicie znasz się to po co pytasz? Z resztą, rama, silnik czy skrzynia to są drobiazgi, siedzenie jest istotne (którego akurat nikt się nie czepia). Kropką nad i, są koła w całości malowane oraz instalacja z luźnych kabli radośnie powiewająca, co dodatkowo świadczy jak to było robione.
Powodzenia!
Wojtek
PS
Na zdjęciu jest napisane 45 r. a ty to dajesz jako przykład 44 r.
Proponuje łyk zimnej wody i chwilę na ochłonięcie.
Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Śro 23:37, 19 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
827628
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wys Maz
|
Wysłany: Czw 8:18, 20 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Wkradła się literówka powinno być 45.
Cyrograf15 trzymaj się faktów a nie ogólnych poglądów.
Czytałem na forum dobre i konkretne opinie na temat M72 w podobnych tematach ale dla różnych roczników. Są na forum fascynaci którzy potrafią w kilku zdaniach ocenić motocykl.
Cyrograf15 Ty do nich nie należysz skoro taki laik w temacie jak ja jest w stanie wytknąć bzdury w Twojej opinii.
Nie twierdzę że motocykl jest perfekcyjnie zrobiony, chodzi mi bardziej czy nie zawiera rażących odstępstw od rocznika.
Z wypowiedzi pozostałych forumowiczów wynika że motocykl jest dość kompletny rocznikowo, na ile da się to wywnioskować z niedokładnych zdjęć.
Ostatnio zmieniony przez 827628 dnia Czw 8:18, 20 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 11:52, 20 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Lampa jest z klapką, czyli późniejsza.
Co do regulatora czy prądnicy to normalne, że są późniejsze
bo trafić takie coś z lat 40 to prawie cud.
Bez lepszych zdjęć detali trudno coś więcej powiedzieć - może tylko
tyle, że jest to motocykl do roboty pomalowany jedynie na zielono,żeby ładniej
wyglądał. Przez to nie wiadomo, co kryje się pod farbą. |
|
Powrót do góry |
|
|
|