Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M72 z 1947 prosto zza Buga
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
827628




Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wys Maz

PostWysłany: Wto 16:18, 18 Lis 2014    Temat postu: M72 z 1947 prosto zza Buga

Poniżej zdjęcia motocykla którego kupiłem prosto z Ukrainy, ogólnie ok ale jeśli chodzi o zapewnienia że był robiony remont to bzdura.
Niestety o ile ktoś go pomalował i skręcił do kupy to silnik, skrzynia i dyfer wszystko do remontu.
Motocykl miał założone cylindry od K750 (w sumie to dalej ma) i tłoki nominalne. Tak były wytłuczone że wydał dopiero 4 szlif.
Dużo pracy wymagało porządne uszczelnienie wszystkiego.

Model 1947











Ostatnio zmieniony przez 827628 dnia Wto 13:38, 09 Cze 2015, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
irbit




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubaczów

PostWysłany: Śro 8:56, 19 Lis 2014    Temat postu:

Od Szaszy ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
827628




Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wys Maz

PostWysłany: Śro 9:15, 19 Lis 2014    Temat postu:

Zgadza się.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 9:21, 19 Lis 2014    Temat postu:

Akurat mocowanie tylnego błotnika jest prawidłowe.
Regulator nie ten, złe mocowanie sygnału - rama chyba też przy przednim mocowaniu silnika nie "skręca" należycie (jest młodsza), ale "siedzący w temacie", znajdą pewnie wiele nieprawidłowości i znów dostaniemy gratisową lekcjęWink


Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Śro 9:22, 19 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Śro 14:22, 19 Lis 2014    Temat postu:

Silnik i skrzynia nie są z 47 roku.
Błotnik wydaje się dobry.
Generalnie fajny materiał - tylko kwestia za ile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
827628




Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wys Maz

PostWysłany: Śro 14:50, 19 Lis 2014    Temat postu:

Po czym sądzisz że skrzynia i silnik nie są z 47. Jak patrzyłem opisy M-ek to tak trudno jednoznacznie powiedzieć że są z innego roku.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 17:31, 19 Lis 2014    Temat postu:

Pierwsze skrzynie były takie jak w BMW. Te najwcześniejsze to nawet miały znaczki BMW, bo na niemieckich formach robione. Kolejne były bez znaczków ale dalej uszczelniane na sznur a nie simeringi. Nie wielowypust a stożek na wyjściu. Jak to nie jest jednoznaczne to trudno.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Śro 17:39, 19 Lis 2014    Temat postu:

I jeszcze chyba dolna linka sprzegła i brak filtra powietrza....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
irbit




Dołączył: 07 Kwi 2010
Posty: 188
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lubaczów

PostWysłany: Śro 17:48, 19 Lis 2014    Temat postu:

Silnik w 1947 roku był jeszcze sygnowany po prawej stronie nad cylinderm
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 18:15, 19 Lis 2014    Temat postu:

No i czar prysł. Niestety, niski błotnik i tylne siedzenie na dwie sprężyny zwykle oznaczają kundla a nie lata 40-te.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Marcin-organizator




Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 367
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Lebork

PostWysłany: Śro 18:20, 19 Lis 2014    Temat postu:

Cyrograf15 napisał:
No i czar prysł. Niestety, niski błotnik i tylne siedzenie na dwie sprężyny zwykle oznaczają kundla a nie lata 40-te.
Wojtek


jeszcze sztywne koło w kolasce....
Powrót do góry
Zobacz profil autora
827628




Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wys Maz

PostWysłany: Śro 22:18, 19 Lis 2014    Temat postu:

Do 1950 roku wyprodukowano 30tyś m72 i niech ktoś mi powie że niemieckie formy z przed 1941 roku wytrzymały by tyle lat. Więc nie doszukiwał bym się znaków /bmw w 1947 roku. Jeśli ktoś tak sądzi to niech to poprze dowodami.

Kolejna sprawa to koło wózka.
"Najstarszej wersji rama koszowa była na sztywnym kole tzn. bez wzmocnień z pałąkiem jednak w 1944 wprowadzono zmiany; zaczęto montować resorowane koło na drążku skrętnym. Te dwie wersje wówczas produkowano równocześnie dodając po drodze dodatkowy dolny uchwyt na błotnik"

Natomiast nie widać mocowania przedniej kuli kosza co tez by sporo mówiło o roczniku.
"Po 1948 modernizacje przeszło przednie dolne mocowanie wózka bocznego. Starą wersję przykręcaną na szpilce wyparł spaw do ramy motocyklowej na stałe."

Błotnik nie ma pałąka czyli model przed 1948.
"W 1948 do ramy zaczęto wspawywać w części suwakowej wzmocnienia, dodatkowo zmienił się sposób mocowania tylniego błotnika. Miało to na celu sprawne wyciąganie motocykla za pomocą pałąka. "


Regulator jest nie z tego roku nie wiem jak prądnica.

Cyrograf15 chyba coś ci się poprzestawiało przeczytaj cytat:

"Siedzenie pasażera najstarszego typu resorowały dwie małe sprężyny, zamocowane do stelaża siedziska, który przykręcano bezpośrednio do bagażnika. W tym czasie tylny błotnik był dużo węższy i głębszy i nie wymagał jeszcze przetłoczeń dla sprężyn (zmieniło się to wraz z wprowadzeniem szerszego błotnika ok. 1946). Dodatkowo nitowano blaszki-zaciski na poprowadzoną na zewnątrz instalację. Pierwsze bagażniki nie posiadały podłużnych otworów „z tyłu”- zaczęto je wycinać nie co później w celu łatwiejszego oraz szybszego dostępu do odkręcenia/przykręcenia śrub. Jego dolne mocowanie skonstruowano tak, że były po dwa na stronę - górne mocowanie łączyło się ze śrubą suwaka a dolne miało trzymać pałąk tylnego błotnika. "
I czar wypowiedzi prysł.

Może ktoś z szanownych kolegów posiada stary katalog części z końca lat 40 do m72? W takim katalogu dokładnie widać by było różnice.
Cytaty pochodzą z:
[link widoczny dla zalogowanych]

Zdjęcia modelu z 1945 roku.



Ostatnio zmieniony przez 827628 dnia Czw 8:06, 20 Lis 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Śro 23:33, 19 Lis 2014    Temat postu:

Oj, widzę że musiało strasznie kosztować i strasznie piecze teraz dupa. Pisałem ogólnie o poglądzie odnośnie siedzenia. Skoro tak znakomicie znasz się to po co pytasz? Z resztą, rama, silnik czy skrzynia to są drobiazgi, siedzenie jest istotne (którego akurat nikt się nie czepia). Kropką nad i, są koła w całości malowane oraz instalacja z luźnych kabli radośnie powiewająca, co dodatkowo świadczy jak to było robione.

Powodzenia!
Wojtek

PS
Na zdjęciu jest napisane 45 r. a ty to dajesz jako przykład 44 r.
Proponuje łyk zimnej wody i chwilę na ochłonięcie.


Ostatnio zmieniony przez Cyrograf15 dnia Śro 23:37, 19 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
827628




Dołączył: 16 Lis 2014
Posty: 73
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wys Maz

PostWysłany: Czw 8:18, 20 Lis 2014    Temat postu:

Wkradła się literówka powinno być 45.
Cyrograf15 trzymaj się faktów a nie ogólnych poglądów.
Czytałem na forum dobre i konkretne opinie na temat M72 w podobnych tematach ale dla różnych roczników. Są na forum fascynaci którzy potrafią w kilku zdaniach ocenić motocykl.
Cyrograf15 Ty do nich nie należysz skoro taki laik w temacie jak ja jest w stanie wytknąć bzdury w Twojej opinii.

Nie twierdzę że motocykl jest perfekcyjnie zrobiony, chodzi mi bardziej czy nie zawiera rażących odstępstw od rocznika.
Z wypowiedzi pozostałych forumowiczów wynika że motocykl jest dość kompletny rocznikowo, na ile da się to wywnioskować z niedokładnych zdjęć.


Ostatnio zmieniony przez 827628 dnia Czw 8:18, 20 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Czw 11:52, 20 Lis 2014    Temat postu:

Lampa jest z klapką, czyli późniejsza.
Co do regulatora czy prądnicy to normalne, że są późniejsze
bo trafić takie coś z lat 40 to prawie cud.
Bez lepszych zdjęć detali trudno coś więcej powiedzieć - może tylko
tyle, że jest to motocykl do roboty pomalowany jedynie na zielono,żeby ładniej
wyglądał. Przez to nie wiadomo, co kryje się pod farbą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin