Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzysztof
Dołączył: 20 Cze 2011 Posty: 147 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 13:03, 20 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Nie mam zbyt dużego doświadczenia ale jak widze zdjęcia jednego i drugiego to ten z 1947 roku różni sie od tego z 1945 np. wajchą od biegów, kopniakiem i gaźnikami może to nie są istotne różnice ale są |
|
Powrót do góry |
|
|
827628
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wys Maz
|
Wysłany: Czw 16:33, 20 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Te zdjęcia z 1945 roku wkleiłem ponieważ nie miałem lepszych na których jest motocykl z lat 40 w oryginalnym stanie.
Jak czytałem historię m72 to co rok albo i częściej dokonywano zmian. Rosjanie nie przykładali wagi do jednolitości serii montowali to co mieli pod ręka. Oglądałem kiedyś dokument o fabryce M72 w którym były pracownik wypowiadał się że ciągle miano braki części i na magazynach i taśmach stało mnóstwo motocykli które nie były kompletne. Jak dostarczono jakieś detale to składano w pierwszej kolejności do końca te którym akurat tylko tych detali brakowało. A potem uruchamiano taśmę i składano resztę.
Też był ciekawy materiał o formach do aluminium. Gość wypowiadał się że jeszcze w latach 50 korzystano z maszyny do robienia form produkcji niemieckiej, odlewane detale w formach często były krzywe i mało wychodziło poprawnych. Później zastosowano wyciskanie ciśnieniowe aluminium co poprawiło jakość detali. Wyciskane detale różniły się składem aluminium od wcześniejszych odlewanych. |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 21:35, 20 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Po co deliberować nad maszyną być może z 47 jak jest do kupienia
prawdziwy rarytas z 44 |
|
Powrót do góry |
|
|
|