Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 21:12, 22 Lut 2013 Temat postu: M72 - Wczesne lata 50-te IMZ KMZ |
|
|
Zakładam nowy temat, żeby pasjonaci i badacze
mogli gawędzić w jednym miejscu o ramach silnikach itp. |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Pią 21:23, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
to zaczynamy, który rok?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 22:20, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ja się poddaję, na tak wylizanym bloku można tylko zjeść obiad ;P
ale pod lewym garnkiem imz miał jakieś cyferki i taki dziwny odcisk jak by coś w formie było zatkane
Co do górnego mocowania silnika Moim zdaniem w IMZ pojawiło się w 56r. Mam trzy prawdziwki z tego roku gdzie takie mocowanie jest (można to zobaczyć po kącie mocowania, starszego typu bardziej w dół, nowsze bardziej poziomo) Niestety lepiej tego nie widać bo zazwyczaj kosz zasłania
Co do nadlewu to widuję kwadratowy na starszych imz-atch i kmz. na pewno 59r na pewno okrągły (sam mam taki a numer 100% oryginał)
Najwyższy numer silnika i motocykla z IMZ jaki znam (oryginalna tabliczka znamionowa i motocykl w 90% oryginalny to:
rama - 2024(1)46 silnik - 222102
rocznik to 60r. Na tabliczce pojemność 750 i M-72M
Ostatnio zmieniony przez agrupa dnia Pią 22:53, 22 Lut 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Pią 23:00, 22 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Gdybym pokazał uwalony to by nic nie było widać, scheblowane miał tylko pole numerowe niestety (widocznie za czasów numeru silnika w dowodzie)
bardzo gładki odlew choć nie głaskany nawet w miejscach nie widocznych jak komora koła. Próbowałem na nim czyszczenie kulką ceramiczną jakieś 2 lata temu, ale efekt nie powalający jak widać. Brak bitego rocznika, wałek na łożysku, wystający napis z prawej strony pod cylindrem IBETA (Iweta?) widać wydrapane w formie.
Dziwny odcisk o którym wspominasz- jest takie coś tuż nad nadlewem pompy oleju
Ostatnio zmieniony przez tadzioh dnia Pią 23:06, 22 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
oldtimer2012
Dołączył: 01 Lut 2013 Posty: 94 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Prochowice
|
Wysłany: Sob 8:19, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
TADZIOH, a przed potraktowaniem tego silnika kulka, piaskowales go? Nie była zbyt duża granulacja kulki?
Ostatnio zmieniony przez oldtimer2012 dnia Sob 8:21, 23 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 8:38, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Z tym silnikiem to za trudne.
Może jakiś inny zestaw pytań |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Sob 8:41, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
nie piaskowałem, ale te kulki były jakieś felerne przy 4atm i dyszy 5mm proch z nich został
Znaczki na zbiorniku, jak wiadomo zbiornik M72 odróżniamy po dodatkowych uchwytach na dole zbiornika w przedniej części, pytanie co do znaczków kiedy i jakie? a jeśli bez to co wzamian jaki emblemat? pytanie wiadomo dotyczy IMZ bo KMZ znaczków nie stosowało rzadko spotyka się malowany emblemat.
Ostatnio zmieniony przez tadzioh dnia Sob 8:56, 23 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
oldtimer2012
Dołączył: 01 Lut 2013 Posty: 94 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Prochowice
|
Wysłany: Sob 8:50, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
No to rzeczywiście felerne. Ja uczyłem sie szkielkowac na 8 atm, to na cewce zostały małe wgniotki, poprawna to 4 atm jak piszesz? Narazie wypiskowalem silnik od Simsona i czekam na kule ale jak najdrobniejsze... |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Sob 9:17, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ze znaczkami ja widzę to mniej więcej tak:
Pierwsze emki ze znaczkiem MMZ, potem bez znaczka.
Do znaczka powrócono ( IMZ) na krótko około roku ???
Moim zdaniem na krótko, bo mało jest zdjęć z epoki emek ze znaczkami,
mało jest dzisiaj takich zbiorników.
Kalkomania na zbiorniku to moim zdaniem produkcja na rynek cywilny.
A moje pytanie:
Kiedy zrezygnowano z regulatora RR1 - ja sądzę, że 49 -50 rok
ale w wydawnictwie MON z 56 roku dalej piszą o RR1 nic nie wspominają
o RR31 !!!
Kiedy wprowadzono błotnik tylny przewężany pod siodło tylne starego typu. |
|
Powrót do góry |
|
|
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 9:30, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jak coś to mnie poprawcie
- Znaczki MMZ - kótre widać tylko na rycinach - wczesne lata 40.
- IMZ brak znaczków lata 40 i początek 50
- IMZ w momencie pojawienia się falban pojawia się przykręcany znaczek imz
- IMZ okolice 58r (najwcześniejsze rocznik jakie znalazłem) znika znaczek przykręcany i wjeżdża kalkomania "irbit" przy okazji znikają boczki przykręcane a pojawiają się "kropelki"
- KMZ nigdy nie miało znaczków ale szparowało cały motocykl. |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Sob 21:07, 23 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
agrupa - a mógłbyś podać te numery silników (oczywiście chodzi mi o tysiące, a resztę można wyiksować) i opisać jaki nadlew na numer silnika, czy zwężany u dołu czy na całej długości jedna szerokość. Bardzo możliwe, że istniały oba rodzaje mocowania w 1956 roku.
Jaki kąt mocowania? |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Wto 10:51, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: | to zaczynamy, który rok? |
To jest KMZ rok 1954 - początki produkcji, nr silnika ok 4-5 tys. |
|
Powrót do góry |
|
|
Stara ema
Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 11:38, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jaki klakson powinien być w 1953? Prosił bym o fotkę jak to możliwe. |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 11:43, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
C-35A - ebonitowy z blaszanym przodem.
Nie mam akurat zdjęć |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 14:23, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
GABE napisał: | tadzioh napisał: | to zaczynamy, który rok? |
To jest KMZ rok 1954 - początki produkcji, nr silnika ok 4-5 tys. |
no właśnie nie bardzo, porównywałem z tym rocznikiem inne pole numerowe różnice w odlewie i sygnatórkach |
|
Powrót do góry |
|
|
|