Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Wto 18:51, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: |
no właśnie nie bardzo, porównywałem z tym rocznikiem inne pole numerowe różnice w odlewie i sygnatórkach |
Sugerowałem się tym dużym okrągłym nadlewem z lewej strony, wokół otworu na szpilkę dolnego mocowania silnika. Nadlew na numer całkiem normalny, standardowy. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Stołek
Dołączył: 02 Sty 2012 Posty: 115 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: Wto 18:55, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Zdjęcia dzięki Śmiglowi
 |
|
Powrót do góry |
|
 |
Stara ema
Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 22:27, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki! |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 22:27, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
mam taki sam z 55, do którego roku montowali ten model |
|
Powrót do góry |
|
 |
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Wto 22:43, 26 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Ostatnie jakie widziałem c-35a to 55r, najwcześniejsze c-23 to 56r (całe blaszaki)
Gabe jak się ogarnę w robocie to coś popiszę ale dużo tego nie będzie.
Jak się przyjrzysz na kąt padania mocowania od szpilki kosza do bloku i od szpilki kosza do pokrywy rozrządu jest różne. |
|
Powrót do góry |
|
 |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Śro 9:16, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
agrupa - albo mówimy o dwóch różnych rzeczach, albo zupełnie nie czaję z tym kątem
Mnie interesuje tylko silnik jako silnik. Jeśli jest w nim górne mocowanie w karterze albo w pokrywie rozrządu to widać to od strony lewej. Najlepiej widać na gołym silniku. Nie ma tutaj co rozpatrywać jakiś kąt pomiędzy szpilką kosza a blokiem silnika i od szpilki kosza do pokrywy rozrządu. |
|
Powrót do góry |
|
 |
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Śro 13:01, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
GABE napisał: | tadzioh napisał: | to zaczynamy, który rok? |
To jest KMZ rok 1954 - początki produkcji, nr silnika ok 4-5 tys.  |
Nie sugerować się proszę nabitym rokiem na bloku, to moja twórczość
Rocznik w papierach był 54, numerów silnika ja nie tykałem, były to czasy kiedy musiały z papierem się zgadzać, a czy wcześniej ktoś przebijał nie wiem.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
 |
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 21:15, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
GABE napisał: | agrupa - albo mówimy o dwóch różnych rzeczach, albo zupełnie nie czaję z tym kątem
Mnie interesuje tylko silnik jako silnik. Jeśli jest w nim górne mocowanie w karterze albo w pokrywie rozrządu to widać to od strony lewej. Najlepiej widać na gołym silniku. Nie ma tutaj co rozpatrywać jakiś kąt pomiędzy szpilką kosza a blokiem silnika i od szpilki kosza do pokrywy rozrządu. |
Ja nie zbieram zdjęć gołych bloków, najbardziej interesują mnie całe sztuki.
Niestety z tym jest tak że to zacieniony element, dość blisko baku i ogólnie większość zdjęć nie pokazuje rozwiązania. Mam dwa zdjęcie gdzie jest IMZ 56r z blokiem silnika ze szpilkami (motocykle oryginalne, nie ruszane).
Jak coś znajdę w swoich archiwach pokażę. |
|
Powrót do góry |
|
 |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Śro 21:50, 27 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Chyba rozumiem o co Ci chodzi Też czasami nie mogę się dopatrzyć tych szpilek ale głównie staram się znaleźć takie zdjęcia gdzie dobrze widać silnik. |
|
Powrót do góry |
|
 |
austringer
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 126 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pon 18:36, 04 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Jak wygląda sprawa z ramą kosza z tzw pałąkiem. Na pewno są dwa typy jeden ma błotnik z przodu mocowany za pomocą cybanta drugi typ ramy ma z przodu przyspawana blachę do której montuje się przód błotnika. Jak odróżnić najmłodszą ramę z pałąkiem i czy ema z 56 roku mogła wyjść z koszem na pałąku ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
austringer
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 126 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pon 23:53, 04 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
 |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 9:17, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
austringer napisał: | [link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych] |
ty nygusie tyle czasu jeszcze tego pałąka nie dopasowałeś? weź to popraw bo patrzeć na to nie mogę z czystym sumieniem  |
|
Powrót do góry |
|
 |
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 9:25, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Pałąk tylnego błotnika nie wygląda za pięknie
Starsze ramy z pałąkiem to te z błotnikiem mocowanym cybantem.
W 56 to już za późno na ramę z pałąkiem, nawet na tą w późniejszej wersji.
Ostatnio zmieniony przez śmigiel dnia Wto 9:25, 05 Mar 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
austringer
Dołączył: 07 Mar 2010 Posty: 126 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Płock
|
Wysłany: Wto 11:30, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Pałąk już poprawiony dawno a zdjęcie zamieściłem ponieważ chciałem sprawdzić w praktyce wskazówki zamieszczania zdjęć na forum. No dobrze to do którego roku wychodziły z fabryki emki wyposażone w kosz z pałąkiem ? Zgodnie z literaturą portalu Kolyaska podaję link [link widoczny dla zalogowanych] rozpoczęcie produkcji ramy kosza resorowanego na drążku skrętnym nastąpiło w 1956 roku. Ale nie podano dokładnie czy pierwsze ramy resorowane opuściły fabrykę już w styczniu 56 roku czy może we wrześniu 56 roku lub innym miesiącu ? W instrukcji obsługi z 56 roku podano że koło jezdne tzw słoneczko zaczęto produkować od 1954 roku ale podano też, że jednocześnie produkowane jest starszy typ koła tzw półbęben i w tej samej instrukcji opisano dwa rodzaje ram kosza z pałąkiem i z drążkiem skrętnym. Czy motocykle które wychodziły z IMZ były wyposażane automatycznie w instrukcje obsługi jeśli tak to po co w nich opisywali nie produkowane już rozwiązania techniczne ?Może ktoś spotkał się z prawdziwkiem z 56 roku wyposażonym w ramę kosza z pałąkiem ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 12:11, 05 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Żeby to wszystko ogarnąć to trzeba zatrudnić detektywa
W tym linku, który podajesz jest napisane np:
Model M-72M (modernizowany) produkowano w zakładach IMZ w latach 1956-61. Przedni błotnik zamocowany został wyżej, nieruchomo.
Ale już tutaj pojawia się nieścisłość, bo jak wyśledzono w IMZ błotnik "górny" zastąpił "dolny"
już w roku 53/54.
Temat z tą ramą kosza z pałąkiem jest ciekawy, może uda się ustalić do którego roku ją
produkowali, ale nie jest to proste zadanie. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|