Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

M-72 prądnica
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
klocek




Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:20, 25 Maj 2010    Temat postu: M-72 prądnica

Cześć. Znalazłem w internecie informację , że prądnica G-414 była stosowana od 1957 roku . Czy możecie to potwierdzić ? Do tej pory sądziłem, że M-72 fabrycznie było wyposażone tylko w ,,krótką " prądnicę G-11 i G11A . Jeszcze odnośnie G414 - wychodzi na to , że współpracuje z regulatorem PP31A , gdyż PP302 wszedł do produkcji w 1963 roku ?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 12:35, 25 Maj 2010    Temat postu: Re: M-72 prądnica

klocek napisał:
Cześć. Znalazłem w internecie informację , że prądnica G-414 była stosowana od 1957 roku . Czy możecie to potwierdzić ? Do tej pory sądziłem, że M-72 fabrycznie było wyposażone tylko w ,,krótką " prądnicę G-11 i G11A . Jeszcze odnośnie G414 - wychodzi na to , że współpracuje z regulatorem PP31A , gdyż PP302 wszedł do produkcji w 1963 roku ?

Gdzie były takie rewelacje? Wink
Krótkie prądnice były do wczesnych lat 60tych. Tabelki co do czego i do którego roku miałem- uwielbiam formatowanie dysku ;\
A z regulatorami to prawda. Duże blaszanki były do krótkich prądnic.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klocek




Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 12:44, 25 Maj 2010    Temat postu:

Ok. Czyli emka fabrycznie tylko z krótką prądnicą i blaszanym regulatorem ? Rozumiem , że regulator PP-302 tylko do długiej prądnicy ? Czy regulator blaszany będzie współpracował z długą prądnicą ? Prince podaj mi swój adres mailowy , a za chwilę prześlę ci źródło informacji. Niestety jeszcze nie umiem tego wkleić na forum.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 13:06, 25 Maj 2010    Temat postu:

klocek napisał:
Ok. Czyli emka fabrycznie tylko z krótką prądnicą i blaszanym regulatorem ?

Tak
klocek napisał:

Rozumiem , że regulator PP-302 tylko do długiej prądnicy ? Czy regulator blaszany będzie współpracował z długą prądnicą ? Prince podaj mi swój adres mailowy , a za chwilę prześlę ci źródło informacji. Niestety jeszcze nie umiem tego wkleić na forum.

Mechaniczne reglery są zamnienne. Trzeba tylko pamietać ze krótkie prądnice miały plus na masę.
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 15:08, 25 Maj 2010    Temat postu:

Już dostałem. Dzieki. Nie wiem co to za rewelacje ale jest tam taki fikuśny wykres z którego wynikało by ze pomiędzy 57 a 60 rokiem człowiek radziecki nie montował prądnic. Ta mniejsza poniżej ^^
Wczesne kaczki miały też krótkie prądnice i blaszane regulatory typu RR31A ( te mniejsze). Jeśli dobrze pamiętam to do 63 roku. (Co by już pasowało do wykresu jaki mi przesłałeś).
Krótko później były już długie ale ze starym systemem uszczelnienia z przodu za to z pięknymi bukwami na obudowie stojanu. Chyba do 67r? A dalej juz zwykłe.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 15:15, 25 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klocek




Dołączył: 01 Kwi 2010
Posty: 46
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:52, 25 Maj 2010    Temat postu:

OK. dzięki za wyjaśnienie Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saakaszwili




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piasethusets

PostWysłany: Wto 22:25, 08 Cze 2010    Temat postu:

Ja mam długą pradnicę przekręconą na + na mase i do tego blaszany regulator ( ten mniejszy) i jest elegancko
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 8:35, 09 Cze 2010    Temat postu:

Cytat:
Ja mam długą pradnicę przekręconą na + na mase i do tego blaszany regulator ( ten mniejszy) i jest elegancko


Mechanicznemu reglerowi to nie robi różnicy. Dostępne sa też elektroniczne wkłady regulatorów plusem na masę. Ale już o elektronicznych zapłonach z mapką można wtedy zapomnieć.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Saakaszwili




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Piasethusets

PostWysłany: Śro 21:49, 09 Cze 2010    Temat postu:

ta ale elektroniczny regulator był fajny tylko nie ładował Smile
Założyłem mechaniczny i narazie git.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jura




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 19:13, 20 Cze 2010    Temat postu:

W jaki sposób można sprawdzić poprawność działania cewki stojanu??
[link widoczny dla zalogowanych]


Na zdjęciu widoczne jest przetarcie izolacji, dlatego chciałbym sprawdzić czy wszystko z nią jest ok. Czy zwykłym miernikiem idzie co sprawdzić i jak to dokładnie sprawdzić??


Ostatnio zmieniony przez Jura dnia Nie 19:15, 20 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Nie 20:00, 20 Cze 2010    Temat postu:

Miernikiem to sprawdzisz czy jest przejście i nic więcej. Czy nie ma zwarcia międzyzwojowego to ci elektryk (taki co przewija) może sprawdzić umieszczając cewke w polu magnetycznym. Jak na oko nie widać zwarcia > przypalenia zwojów to zalej to żywicą po odtłuszczeniu i tyle.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Jura




Dołączył: 15 Wrz 2009
Posty: 89
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Nie 21:05, 20 Cze 2010    Temat postu:

Hmm czyli jedynym sposobem jest sprawdzenie u konkretnego elektryka. Mam dylemat czy jednak przewijać ją od razu czy po ewentualnym sprawdzeniu u elektryka zakładać do prądnicy, jak okaże się że jest jeszcze "na chodzi".
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yogurt




Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 17
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 15:01, 13 Lip 2010    Temat postu:

[quote="Prince"]
Cytat:

Ale już o elektronicznych zapłonach z mapką można wtedy zapomnieć.


Dlaczego mozna zapomnieć o tych elektronicznych zapłonach, czy występują jakieś zakłucenia?Myślę nad założeniem czegoś takiego w mojej emce.Teraz mam krótką prądnicę G-11-A, regulator chcę założyć PP-1, taki udało mi się kupić.Będzie to robilo z elektronicznym zapłonem?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 16:45, 13 Lip 2010    Temat postu:

Jeśli udało ci sie zdobyć regulator RR1 to masz niewiarygodnego farta. To pierwszy typ w m72. Chyba ze to RR1 od jeża planety.

Dlaczego można zapomnieć o elektronicznym zapłonie?
Bo elektronika nie jest przystosowana do plusa na masę. Bywa i taka ale bardzo rzadko chyba w anglikach(tylko taka ciekawostka).
Jak to obejść? Zmienić biegunowość w prądnicy- czyli zamienić kable.

No i po mojemu na pierwszy ogień wywalić bebechy z reglera i zastąpić wkład elektronicznym.
Oczywiście dla granatna to będzie kundel nie wart splunięcia Wink


Aaaa. Właśnie. Jeszcze mi sie przypomniało. Niemaszki robią elektroniczne zapłony z plusem na masę i pięknie wkomponowane z cewką pod pokrywki do r61 i r71 - cena kilka lat temu oscylowała w okolicy 500-600zł


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 16:55, 13 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
yogurt




Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 17
Przeczytał: 1 temat

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 19:19, 13 Lip 2010    Temat postu:

Kur... dopiero teraz doczytałem że to do IŻ-a
[link widoczny dla zalogowanych]

Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
teraz już za późno a powinien być taki [link widoczny dla zalogowanych]

Kupiłem sobie takie wkładki do żółwików na led-ach,zobaczymy jak to będzie robiło [link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin