Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
klocek
Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 46 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 12:20, 25 Maj 2010 Temat postu: M-72 prądnica |
|
|
Cześć. Znalazłem w internecie informację , że prądnica G-414 była stosowana od 1957 roku . Czy możecie to potwierdzić ? Do tej pory sądziłem, że M-72 fabrycznie było wyposażone tylko w ,,krótką " prądnicę G-11 i G11A . Jeszcze odnośnie G414 - wychodzi na to , że współpracuje z regulatorem PP31A , gdyż PP302 wszedł do produkcji w 1963 roku ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 12:35, 25 Maj 2010 Temat postu: Re: M-72 prądnica |
|
|
klocek napisał: | Cześć. Znalazłem w internecie informację , że prądnica G-414 była stosowana od 1957 roku . Czy możecie to potwierdzić ? Do tej pory sądziłem, że M-72 fabrycznie było wyposażone tylko w ,,krótką " prądnicę G-11 i G11A . Jeszcze odnośnie G414 - wychodzi na to , że współpracuje z regulatorem PP31A , gdyż PP302 wszedł do produkcji w 1963 roku ? |
Gdzie były takie rewelacje?
Krótkie prądnice były do wczesnych lat 60tych. Tabelki co do czego i do którego roku miałem- uwielbiam formatowanie dysku ;\
A z regulatorami to prawda. Duże blaszanki były do krótkich prądnic. |
|
Powrót do góry |
|
|
klocek
Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 46 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 12:44, 25 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Ok. Czyli emka fabrycznie tylko z krótką prądnicą i blaszanym regulatorem ? Rozumiem , że regulator PP-302 tylko do długiej prądnicy ? Czy regulator blaszany będzie współpracował z długą prądnicą ? Prince podaj mi swój adres mailowy , a za chwilę prześlę ci źródło informacji. Niestety jeszcze nie umiem tego wkleić na forum. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 13:06, 25 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
klocek napisał: | Ok. Czyli emka fabrycznie tylko z krótką prądnicą i blaszanym regulatorem ? |
Tak
klocek napisał: |
Rozumiem , że regulator PP-302 tylko do długiej prądnicy ? Czy regulator blaszany będzie współpracował z długą prądnicą ? Prince podaj mi swój adres mailowy , a za chwilę prześlę ci źródło informacji. Niestety jeszcze nie umiem tego wkleić na forum. |
Mechaniczne reglery są zamnienne. Trzeba tylko pamietać ze krótkie prądnice miały plus na masę.
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 15:08, 25 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
Już dostałem. Dzieki. Nie wiem co to za rewelacje ale jest tam taki fikuśny wykres z którego wynikało by ze pomiędzy 57 a 60 rokiem człowiek radziecki nie montował prądnic. Ta mniejsza poniżej ^^
Wczesne kaczki miały też krótkie prądnice i blaszane regulatory typu RR31A ( te mniejsze). Jeśli dobrze pamiętam to do 63 roku. (Co by już pasowało do wykresu jaki mi przesłałeś).
Krótko później były już długie ale ze starym systemem uszczelnienia z przodu za to z pięknymi bukwami na obudowie stojanu. Chyba do 67r? A dalej juz zwykłe.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 15:15, 25 Maj 2010, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
klocek
Dołączył: 01 Kwi 2010 Posty: 46 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:52, 25 Maj 2010 Temat postu: |
|
|
OK. dzięki za wyjaśnienie |
|
Powrót do góry |
|
|
Saakaszwili
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piasethusets
|
Wysłany: Wto 22:25, 08 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Ja mam długą pradnicę przekręconą na + na mase i do tego blaszany regulator ( ten mniejszy) i jest elegancko
pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 8:35, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: | Ja mam długą pradnicę przekręconą na + na mase i do tego blaszany regulator ( ten mniejszy) i jest elegancko |
Mechanicznemu reglerowi to nie robi różnicy. Dostępne sa też elektroniczne wkłady regulatorów plusem na masę. Ale już o elektronicznych zapłonach z mapką można wtedy zapomnieć. |
|
Powrót do góry |
|
|
Saakaszwili
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 7 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piasethusets
|
Wysłany: Śro 21:49, 09 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
ta ale elektroniczny regulator był fajny tylko nie ładował
Założyłem mechaniczny i narazie git. |
|
Powrót do góry |
|
|
Jura
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 89 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 19:13, 20 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
W jaki sposób można sprawdzić poprawność działania cewki stojanu??
[link widoczny dla zalogowanych]
Na zdjęciu widoczne jest przetarcie izolacji, dlatego chciałbym sprawdzić czy wszystko z nią jest ok. Czy zwykłym miernikiem idzie co sprawdzić i jak to dokładnie sprawdzić??
Ostatnio zmieniony przez Jura dnia Nie 19:15, 20 Cze 2010, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 20:00, 20 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Miernikiem to sprawdzisz czy jest przejście i nic więcej. Czy nie ma zwarcia międzyzwojowego to ci elektryk (taki co przewija) może sprawdzić umieszczając cewke w polu magnetycznym. Jak na oko nie widać zwarcia > przypalenia zwojów to zalej to żywicą po odtłuszczeniu i tyle.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Jura
Dołączył: 15 Wrz 2009 Posty: 89 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Nie 21:05, 20 Cze 2010 Temat postu: |
|
|
Hmm czyli jedynym sposobem jest sprawdzenie u konkretnego elektryka. Mam dylemat czy jednak przewijać ją od razu czy po ewentualnym sprawdzeniu u elektryka zakładać do prądnicy, jak okaże się że jest jeszcze "na chodzi". |
|
Powrót do góry |
|
|
yogurt
Dołączył: 06 Lip 2010 Posty: 17 Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 15:01, 13 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
[quote="Prince"] Cytat: |
Ale już o elektronicznych zapłonach z mapką można wtedy zapomnieć. |
Dlaczego mozna zapomnieć o tych elektronicznych zapłonach, czy występują jakieś zakłucenia?Myślę nad założeniem czegoś takiego w mojej emce.Teraz mam krótką prądnicę G-11-A, regulator chcę założyć PP-1, taki udało mi się kupić.Będzie to robilo z elektronicznym zapłonem? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 16:45, 13 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Jeśli udało ci sie zdobyć regulator RR1 to masz niewiarygodnego farta. To pierwszy typ w m72. Chyba ze to RR1 od jeża planety.
Dlaczego można zapomnieć o elektronicznym zapłonie?
Bo elektronika nie jest przystosowana do plusa na masę. Bywa i taka ale bardzo rzadko chyba w anglikach(tylko taka ciekawostka).
Jak to obejść? Zmienić biegunowość w prądnicy- czyli zamienić kable.
No i po mojemu na pierwszy ogień wywalić bebechy z reglera i zastąpić wkład elektronicznym.
Oczywiście dla granatna to będzie kundel nie wart splunięcia
Aaaa. Właśnie. Jeszcze mi sie przypomniało. Niemaszki robią elektroniczne zapłony z plusem na masę i pięknie wkomponowane z cewką pod pokrywki do r61 i r71 - cena kilka lat temu oscylowała w okolicy 500-600zł
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 16:55, 13 Lip 2010, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
yogurt
Dołączył: 06 Lip 2010 Posty: 17 Przeczytał: 1 temat
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 19:19, 13 Lip 2010 Temat postu: |
|
|
Kur... dopiero teraz doczytałem że to do IŻ-a
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
teraz już za późno a powinien być taki [link widoczny dla zalogowanych]
Kupiłem sobie takie wkładki do żółwików na led-ach,zobaczymy jak to będzie robiło [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
|