|
www.kolyaska.fora.pl Motocykle radzieckie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wild
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 187 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 14:27, 01 Lis 2012 Temat postu: M-72 lata wojenne |
|
|
Cytat: | ale co konkretnie Cię zaskakuje w kwestii wojennej emki?
Może uda się coś wyjaśnić. |
Cytat: | I dlaczego prądnica nie ma standardowego wymiaru (średnicy) jak na zachodzie 3" |
Cytat: | lecz zrobić tak jak on - czyli wzorować się na katalogach, zdjęciach fabrycznych, a jego sprzęt możemy podziwiać). Tyczy się to np. wojennych Emek - jeżeli chcesz taką złożyć musisz opierać się na dokumentacji BMW R-71 |
nie znalazłam na forum tematu, pod który mogłabym się podkleić, także zaczynamy kminić
co do samej prądnicy się nie wypowiem, bo nie mam pewności, ale gratis wrzucam zdjęcia:
z katalogiem wojennym emki.. ehh.. no właśnie, dochodzimy do ciekawego punku, np:
- nosek ramy
są dwie szkoły - że nosek to bujda na resorach, inni podtrzymują że był
Gośka
Ostatnio zmieniony przez wild dnia Czw 14:40, 01 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Czw 15:30, 01 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Według katalogu BMW oraz Bosch w R-71 były stosowane prądnice RD 45/6/2800 RS17 lub RS21. Ta na zdjęciu - nie mogę dokładnie odczytać S17?
Właśnie prądnice RD miały średnicę 76,2mm
Jak widać na zdjęciach stare kartery miały otwór na zębatkę prądnicy owalnego kształtu, a pod nim małą dziurkę. W niektórych prądnicach Bosch i Lucas była śruba lub bolec ustalający który wchodził w właśnie w tą małą dziurkę. Rozwiązanie to chyba nie miało żadnego zastosowania w tym przypadku, bo nie można by skasować luzu międzyzębnego. Dlatego w późniejszych karterach otwór przybrał okrągły kształt.
Przypuszczam, że takie rozwiązanie konstrukcyjne było spowodowane tym, iż w innych silnikach BMW stosowano magdyna i w prądnicach które były montowane w magdynach były takie trzpienie ustalające więc zrobili taką dziurkę na wszelki wypadek. Trochę zakręciłem
- nosek ramy - jeśli chodzi o blokadę kierownicy to był jak najbardziej. Takie rozwiązanie stosowano w BMW jeszcze po wojnie np. w modelu R-51/2. |
|
Powrót do góry |
|
|
wild
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 187 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 16:34, 01 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
okey - nosek jest jak widać, ale zauważ, że górna półka nawet nie jest przewiercona na wylot a tu kolejka pułapka. mam zdjęcia, gdzie są i na przestrzał.
na zdjęciu jest S17.
Gośka |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Sob 15:24, 03 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
wild napisał: | okey - nosek jest jak widać, ale zauważ, że górna półka nawet nie jest przewiercona na wylot a tu kolejka pułapka. mam zdjęcia, gdzie są i na przestrzał.
na zdjęciu jest S17.
Gośka |
Odnoszę wrażenie, że za wszelką cenę próbujesz udowodnić, iż katalogi się mylą. Zgadza się, że w katalogach nadlew w górnej półce jest przewiercony.
To teraz zacznę swoje wypociny:
Początkowo nosek był, potem wspawano trójkątne wzmocnienia, następnie zlikwidowano nosek, a na końcu zmieniono wzmocnienia na półokrągłe. W międzyczasie zmieniono inne elementy które nie są tematem tego rozważania.
W książce "S.J.Iwanicki, M.A.Pozdniakow, W.W.Rogożyn, Motocykle radzieckie, 1954, PDF, ros. " na stronie 229 możemy zobaczyć ramę bez noska, z trójkątnymi wzmocnieniami i mocowaniem pod regler jak w późniejszych wersjach. Można by próbować twierdzić, że ktoś zapomniał wrysować nosek, ale rama jest inaczej zwymiarowana, niż na wcześniejszych rysunkach technicznych i posiada też późniejsze mocowanie reglera. Książka jest z 1954 roku, zakładając, że przygotowanie takiego dzieła zajmuje 1 rok, możemy przypuszczać, że takie rozwiązanie mogło być już stosowane przed 1953 rokiem. Dlaczego przed, a nie po? Ponieważ w przeciwieństwie do rysunków technicznych które przygotowują do wdrożenia nowego modelu, książki opisują stan już dokonany. Jest to rysunek wypełniający lukę pomiędzy katalogiem z 1948 a następnym z 1955 roku. [link widoczny dla zalogowanych]
Do brzegu..... Kiedy stwierdzono, że blokada kierownicy i tak nie jest wykorzystywana, zaprzestano wspawywania noska, a więc po co wiercić dziurę w nadlewie. Łatwiej zrezygnować z otworu pod blokadę, niż zrobić nową formę odlewniczą. Takie górne półki to nic niezwykłego, przypuszczam, że jest to około roku 1952-55. Ważne, że mają numer 7208153 i ZIS.
Takie ramy również. Ramę taką posiada np. Stopa
[link widoczny dla zalogowanych]
inni też, ale nie pamiętam.
Nie wszystko jest w katalogach, czasami trzeba też sięgnąć do książek. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Sob 18:09, 03 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Nie za bardzo chce sie wczuwać w rozważania o wojennych emkach, ale gdzie jest, ze one były wiercone? W bemece były. Ale w rusku to po prostu dziura jak bąbel odlewniczy.
Najlepszym przykładem jak katalogi i instrukcje były z dupy robione jest oprawka do jakiegoś konkretnego modelu na której jest inny model. Nie pamiętam juz o które to chodzi. Ale wiecie- plan trzeba było zrealizować a wzorować sie na czymś trzeba. |
|
Powrót do góry |
|
|
wild
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 187 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 19:37, 03 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Cytat: | ale gdzie jest, ze one były wiercone? W bemece były. Ale w rusku to po prostu dziura jak bąbel odlewniczy. |
ten "bąbla" nie przypomina ale fakt, że mnie zaintrygował
oraz dla porównania:
w kolekcji mam jeszcze całą masę górnych półek z wspomnianym "bąblem", i są to pewnie lata 50, bo nawet kolorki się pojawiają ale tu, starali się, faktycznie było coś na rzeczy? nie żebym była złośliwa.. ale temat drążę bo jest ciągle on dla mnie niejasny.
Cytat: | Odnoszę wrażenie, że za wszelką cenę próbujesz udowodnić, iż katalogi się mylą |
słowo - złe odnosisz wrażenie. jaki miałabym mieć w tym cel? chodzi o to, że co osoba to inna opinia -a zdanie jest jak....a ja wolę jednak zdjęcie części z numerem i cechą.
Cytat: | Kiedy stwierdzono, że blokada kierownicy i tak nie jest wykorzystywana |
a czy taka blokada kiedykolwiek była w męce?
p.s: zostaw w spokoju te trójkątne wzmocnienia pogadamy jeszcze o nich.
Gośka |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Sob 19:55, 03 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
O widzisz. Takiej jak ta pierwsza jeszcze nie widziałem. Ta druga to współczesna replika.
Czy tylko mnie wielkość tych zdjęć wydaje sie za duza? |
|
Powrót do góry |
|
|
wild
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 187 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Sob 20:35, 03 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
fotki są coś około 800/900 do 1024 pikseli przy krótszym boku.. - daję duże, bo lepiej szczegóły widać
jeszcze jedna cuś takiego:
p.s: po czym poznałeś, że to replika?
Gośka |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Nie 17:05, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Cytat: | nie żebym była złośliwa.. ale temat drążę bo jest ciągle on dla mnie niejasny.
Gośka |
wild - Chyba sobie jaja z ludzi robisz?
Przecież ta górna półka bez farby jest od BMW, nawet numer ma 2511622506 (jeśli dobrze odczytałem). Ponadto, we właściwościach obrazka jest "http://wild-sovietboxer.pl/M-72/bmw_polka_gorna.jpg"
Tylko jeszcze nie wyczaiłem od jakiego modelu. Może Ty nam to powiesz?
prince - to tak potocznie, że były wiercone |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 20:09, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Pierwsze Emy były robione na niemieckich maszynach i formach. Nie da się tego rozpoznać co ruskie a co niemieckie. Ta półka z powodzeniem mogła być zrobiona przez ruskich na niemieckiej formie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
wild
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 187 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Nie 20:15, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
wrzuciłam półkę od BMW by było odniesienie do tych emowskich. no proszę, nie wierzę, że się nie domyśliłeś albo zwyczajnie w świecie się czepiasz.
a od jakiej bejcy? według katalogu BMW z 1939 dla modeli R-51, R-66, R-61 i 71 nr 251162540 jest dla półki górnej. zdjęcia tamtej pochodzą z allegro.
Gośka |
|
Powrót do góry |
|
|
Steegen
Dołączył: 17 Mar 2010 Posty: 490 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Stegna/Mikoszewo
|
Wysłany: Nie 20:19, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
No dobra o półkę już żesta się poczapali ,no to teraz jak z suwakami staliwne do wojennej czy alu,z wywinieńciem na dolnej szklance czy bez.Dalej klamki proste czy wygięte,staliwne,czy alu,a morze mosiądz, tak samo rolgaz znal czy staliwny .Widziałem rózne cudadztwa i nasłuchałem się róznych bajek od włascicieli,bo przeca każdy miał wojeną EMKĘ
To jak czapiem się dale czy próbujemy cosik ustalić |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 20:34, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Z tymi blokadami kierownicy dość szybko dali sobie spokój.
Niby w tym katalogu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest rama z noskiem i wzmocnieniami,
ale mam wcześniejszy model (bez wzmocnień) i bez noska.
I bądź tu mądry.
Większość górnych półek ma tylko nieobrobiony nadlew pod blokadę,
a takie przygotowane pod blokadę są rzadkie.
Co do oznaczeń BMW na ruskich częściach z początku produkcji, to zdania
są podzielone i raczej do swoich racji nikt nikogo nie przekona |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 21:28, 04 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ja tam jestem przekonany bo miałem taką skrzynie biegów od Emy gdzie były oznaczenia BMW bardzo nieczytelne. Wyglądało to tak jak by ktoś młotkiem sprał formę odlewniczą. Skrzynia strego typu uszczelniana sznurem łojowym i wyjście na wałek na stożku a nie wielowypuście.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Pon 21:43, 05 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
wild - nie doczytałem, że to dla porównania. Tak wielkie zdjęcia wkleiłaś, że gdzieś mi to umknęło (a niby taki dociekliwy jestem )
A masz może zdjęcia wnętrza prądnicy G-11 (koniecznie musi być taka, a nie G-11A) ponieważ mam pewną teorię na temat prądnic.
Chodzi mi o zdjęcia wnętrza pokrywy tylnej, tak, żeby było widać szczotki.
Przepraszam za złośliwości |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|