Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 8:41, 23 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Tak jak piszesz - emki z WZM były składane z różnych części.
W "polskich" emkach z WZM był spory udział starych części -
po prostu dostaliśmy wyeksploatowane motocykle z ZSRR
Ta obudowa wygląda na produkowaną w Moskwie w pierwszych seriach.
Jak masz jeszcae jakieś stare części to wrzuć foty. |
|
Powrót do góry |
|
 |
wild
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 187 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Pią 12:31, 23 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Grzechu, no widzisz - im więcej informacji, tym lepiej.
Spiker - bardzo, bardzo ładna przekładnia ) a co do WZM to na odkrywcy jest wątek, do którego kilka osób wrzuciło ciekawe fotki. nawet na allegro ktoś kilka fantów sprzedawał.
a tak..... to czy ktokolwiek zwrócił uwagę na ten przedni błotnik?
Gośka
Ostatnio zmieniony przez wild dnia Nie 12:59, 06 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 20:57, 25 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Na temat tego błotnika nic nie wiem.
Ale przyszło mi do głowy pytanko - czy istniały błotniki
tylne o profilu późniejszym ( czyli nie te wąskie jak w r71 )
bez pałąka ? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 22:56, 25 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
A cholera ich wie czy fabryczne. Ale zdarzają sie na zdjęciach "z epoki". |
|
Powrót do góry |
|
 |
Stara ema
Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 12:13, 27 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Przepraszam za lekkie zboczenie z tematu otóż nurtuje mnie pytanie na temat wózków bocznych i ich sposobu mocowania do motocykla. Z tego co gdzieś ktoś mi mówił wojenne emki miały przednie kule mocujące przyspawane na stałe do ramy jakieś 3-4cm przed osią szpilki silnika, następnie zrobiono modyfikacje i montowano kule przykręcaną do szpilki silnika, potem znowu były spawane a na koniec przykręcane. Czy ktoś mógł by to potwierdzić i usystematyzować co i kiedy było. Pytanie mnie takie naszło jak kumpel kupił do swojej solówki 1948r wózek z pałąkiem, no i gdzieś ktoś mu dorobił kulę nakręcaną na szpilkę silnika ale wówczas szpilka jest cofnięta o ok 3-4cm i rozstaw między kulami a kielichami się różni, czy ramy wózków były z różnymi rozstawami kielichów. Trochę zagmatwałem ale myślę że chyba wiadomo o co mi chodzi. |
|
Powrót do góry |
|
 |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Wto 14:41, 27 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
1. Najpierw były nakręcane na szpilkę silnika.
2. Potem spawane ale jako oddzielny element od wzmocnienia otworu na szpilkę silnika.
3. Przykręcane w formie obejmy.
4. Spawane do ramy razem ze wzmocnieniem otworu. |
|
Powrót do góry |
|
 |
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 15:50, 27 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Wydaje mi się, że wersje 3 i 4 to tak równolegle szły.
Nie spotkałem się z wersją 2 - ciekawe jak wyglądała ?
Pytanie odnośnie filtrów powietrza - na rys. techn. z 1942 roku jest
taki rozbudowany filtr z regulacją dopływu powietrza.
Czy widział ktoś w dokumentacji taki filtr siatkowy, powszechnie wstawiany
do skrzyń "starych emek" jak ten z aukcji:
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
 |
Stara ema
Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Wto 22:39, 27 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki za odpowiedź. |
|
Powrót do góry |
|
 |
agrupa
Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 733 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 1:08, 28 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ja mam tylko jedno zdjęcie takiej ramy z opcją 2 ale kulę widać słabo i jest tam jakaś grubsza rzeźba spawalnicza więc nie wiem czy to fabryka. |
|
Powrót do góry |
|
 |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Śro 19:23, 28 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Mało jest takich zdjęć, bo cylinder, rura, albo wózek zasłaniają, ale widziałem. Może to i jest jakaś forma przeróbki? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Stara ema
Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Czw 9:13, 29 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
A takie pytanie do którego roku produkowano wózki najstarszego typu(sztywne bez pałąka)? Tak sobie luźno myślę że skoro nakręcana na szpilkę kula to najstarsza wersja to też wózek najstarszego typu miał zapewne inny rozstaw kielichów tylko że ema kumpla jest z 1948r. no i czy wtedy jeszcze takie wózki były czy już z pałąkiem. |
|
Powrót do góry |
|
 |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Czw 10:57, 29 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Chodziło mi o coś takiego
nr 2
nr 4
Na niektórych rysunkach widać różnicę. |
|
Powrót do góry |
|
 |
wild
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 187 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 11:39, 29 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
ja jeszcze wrócę do tego błotnika:
dla porównania - od lewej męka
Gośka
Ostatnio zmieniony przez wild dnia Czw 11:41, 29 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 12:48, 29 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Rama wózka z pałąkiem pojawiła się ok 45 roku .
( na fotkach zaprzęgów HD WLA są najczęściej ramy wózka z pałąkiem )
Ram bez pałąka było prawdopodobnie dość mało wyprodukowanych ( w porównaniu
do ram z pałąkiem) bo trudno ją obecnie spotkać.
Nie zastanawiałem się nad rozstawem mocowań ( czy nie da się tego wyregulować
tylnym mocowaniem ?)
Poza tym ram z pałąkiem były dwa typy.
Co do błotników to dobrze, że jest tyle typów przednich, bo każdy może sobie
wybrać, jaki mu się podoba
Mnie akurat podoba się właśnie ten ostatnio prezentowany, jak
widać od BMW różni się mocowaniem pałąka. |
|
Powrót do góry |
|
 |
wild
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 187 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 13:51, 29 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
śmigiel, a teraz znów porównaj błotniki. Emka MMZ Alexa
Gośka |
|
Powrót do góry |
|
 |
|