Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
827628
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wys Maz
|
Wysłany: Nie 21:11, 12 Kwi 2015 Temat postu: |
|
|
Na stronie 7 jest wszystko dobrze pokazane:
[link widoczny dla zalogowanych]
Ciekawie zamontowany jest sygnał i jest "jakiś inny" i oczywiście ładny regulator.
Po co ktoś montował akumulator obok ramy jak widać że jest też i podstawka pomiędzy ramą a skrzynią?
Teraz zupełnie inne pytanie:
Na stronie 27 tego postu Crazy umieścił takie oto zdjęcie ram:
Sprawa prosta czym starsza rama tym bardziej przesunięty otwór mocowania silnika.
Jeśli otwór silnika przesuwa się z biegiem lat do tyłu ramy to są dwie konsekwencje tego faktu:
1. Silnik jest przesunięty względem ramy do tyłu wówczas aby skompensować różnice na przesunięciu silnika wał kardana musi być krótszy.
2. Silnik, skrzynia, dyfer zawsze są w tej samej odległości wówczas aby zdjęcie powyżej miało sens mówi być dłuższa rama o długość przesuniętego otworu.
Jak by nie patrzeć to jeśli ramy różnią się przesuniętym otworem mocowania silnika to stare ramy muszą być krótsze od nowszych albo z biegiem lat zmieniała się długość wałka kardana na krótszy.
A z tego co wiem to stare czy nowe ramy czy kardany w m72 nie są krótsze ani dłuższe!!!
Mam nadzieję że jasno opisałem sytuację.
Poniżej jest zdjęcie z nałożonymi na siebie ramami:
Widać na nim przesunięty łuk, ale zdjęcia są robione pod różnymi kątami i nie mają identycznej skali.
Tak więc konsekwencją przesuniętego mocowania silnika jest dłuższa rama albo krótszy wałek napędowy (mniej miejsca pomiędzy skrzynią a akumulatorem), która wersja jest prawdziwa?
Ostatnio zmieniony przez 827628 dnia Pon 10:29, 20 Kwi 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
827628
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wys Maz
|
Wysłany: Nie 20:15, 13 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Nikt nie obalił mojej teorii, czyżby była prawdziwa? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:05, 13 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
Ja tam się nie znam, to sie wypowiem. Po mojemu to kąt zagięcia jest inny i rura w pion idzie pod innym kątem. I żadnych dłuższych ani krótszych nie było. |
|
Powrót do góry |
|
|
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Nie 21:35, 13 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
A gdzie był montowany wodotrysk ? |
|
Powrót do góry |
|
|
827628
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 73 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wys Maz
|
Wysłany: Nie 21:46, 13 Wrz 2015 Temat postu: |
|
|
No tak co racja to racja. |
|
Powrót do góry |
|
|
warszawa224
Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 9:04, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
........ post kontrolny aby móc wrzucić zdjęcie
Ostatnio zmieniony przez warszawa224 dnia Pią 9:06, 22 Sty 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
warszawa224
Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 9:05, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
..................... |
|
Powrót do góry |
|
|
warszawa224
Dołączył: 23 Wrz 2015 Posty: 69 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Pią 9:06, 22 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Witajcie. Co do numeracji silnika wojennego to wrzucam swój, który właśnie złożyłem.
Warto zwrócić uwagę niesamowicie brzydki odlew aluminium wyglądający jak gąbka. Wydaje mi się, że jest to nowy, przeleżany odrzut z taśmy. Gdy wkładałem popychacze to były jeszcze nadlewy od form, które trzeba usunąć aby je włożyć.
|
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Nie 20:51, 24 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Dziwny numer, wg mnie nie z epoki.
Odlew bloku na pewno by nie przeszedł kontroli jakościowej - w garażu ktoś go
robił czy co ? |
|
Powrót do góry |
|
|
dawers
Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 85 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań
|
Wysłany: Śro 19:26, 16 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
Witam kolegów,
mam pytanie do jakich lat były montowane kierownice widoczne na zdjęciu. charakterystyczne mocowania do półki oraz kierownica o nieco węższym ugięciu patrząc od góry oraz płytsza patrząc z boku. Jak widać zachowała się reszta farby w miejscu mocowania dzwigni przyspieszacza.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
pozdrawiam,dawers |
|
Powrót do góry |
|
|
grzeh750
Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 1508 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łask-Kolumna
|
Wysłany: Śro 22:55, 16 Mar 2016 Temat postu: |
|
|
[quote="warszawa224"]Witajcie. Co do numeracji silnika wojennego to wrzucam swój, który właśnie złożyłem.
Warto zwrócić uwagę niesamowicie brzydki odlew aluminium wyglądający jak gąbka. Wydaje mi się, że jest to nowy, przeleżany odrzut z taśmy. Gdy wkładałem popychacze to były jeszcze nadlewy od form, które trzeba usunąć aby je włożyć.
Ciekawe czy się nie będzie pocił olejem, mam przykre doświadczenia z takimi odrzutami. |
|
Powrót do góry |
|
|
dawers
Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 85 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań
|
Wysłany: Nie 6:16, 17 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
przypadkowa znajda, ktoś ma zdjecie jak tu była rozwiązana mechanizm zmiany biegów? do którego roku takie rozwiązanie stosowano?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
prosiłbym tez o wypowiedz w kwestii kierownicy pokazanej powyżej
pozdr.dawers
Ostatnio zmieniony przez dawers dnia Nie 6:19, 17 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 7:28, 17 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Prosze bardzo. Tu jest
|
|
Powrót do góry |
|
|
dawers
Dołączył: 20 Paź 2012 Posty: 85 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: poznań
|
Wysłany: Nie 9:56, 17 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
dziekuje Prince, kosmiczny przykład zastosowania tu pokazałeś.
Mi to rozwiązanie pachniało dzwignią ręczną a takowej nie widziano przy M-72. Moze to repro, popularne w dzisiejszych czasach germanizacji sowieckiej myśli przy pomocy handgranatów ? |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 12:39, 17 Kwi 2016 Temat postu: |
|
|
Trzeba by oglądnąć te doróbki. Z tego co pamiętam to odlewy miały właśnie ten bolec na sprężynę tak rozwiązany( wzorem ori). Bracia nasi Rosjanie, po kilku tatach poszli po rozum do głowy i robili tam nadlew, upraszczając technologię produkcyjną elementu. Ale to już chyba w późnych latach 50tych- wiec sygnatura by nie pasiła. Tu trzeba by oszacować stan ( wyjebania tulejki ) i wróżyć na tej podstawie. Inna opcja to metoda analizy oleju w uszczelniaczu albo radioweglowa ;D
Podsumowując- fajne znalezisko, kompletnie niepraktyczne, ale jest szansa ze znajdzie amatora z grubym portfelem.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Nie 12:44, 17 Kwi 2016, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|