Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wild
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 187 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 21:28, 19 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
bardzo dziękuję za taką "paczkę" niezmiernie mnie ucieszyła
podsumowując:
jestem ciekawa waszych spostrzeżeń - dla ułatwienia dyskusji, zdjęcia ponumerowałam
Gośka |
|
Powrót do góry |
|
 |
dzikijunak
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Śro 21:49, 19 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Numery się ładnie pokrywają rocznikowo.
Kodowania (parzyste/nieparzyste) nie stosowali , tylko lecieli po kolei.
Porównując z numerami braci słowian ze wschodu też się zgadza.
Na allegro trafiaja sie bloki podrabiane, często z slników stacjonarnych. Maja oznaczenia starych emek (sygnatury fabryczne) i jajko na prądnicę.
Kowale bija numery, ala często nie takim numeratorem jak trzeba, w złym miejscu lub wg niewłaściwej kolejności.
Są też bloki z podrobiornym numerem w czasach jak numer silnika był w dowodzie i musiał się zgadzać z motocyklem.
Mam trochę tego materiału poglądowego na dysku.
Gośka, cieszę się, że zrobiłem Ci niespodziankę. Sam mam wiele materiałów z Twojej strony.
pozdr
S |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Śro 22:54, 19 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
4 tysiące przez 2 miesiące w 42 zrobili? Jeszcze w połowie roku? Wydawało mi się, że fabryki dopiero się rozkręciły mniej/więcej po sierpniu 42. |
|
Powrót do góry |
|
 |
wild
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 187 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 14:40, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
no prawie się "pokrywają" - zdjęcie nr 4 w stosunku do nr 3 oraz 5 zaznaczę, że kolejność układania fotografii zrobiłam następującą- rok, miesiąc, numer.
dziki - najbardziej mnie ucieszyła fotka z numerem 2417 - 9 - 41. widać cechy, ładny krój numeratorów.
a teraz pytanie: ile mogli produkować motocykli na dzień? (zakładając, że zakład pracował na 3 zmiany)
Gośka |
|
Powrót do góry |
|
 |
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 16:28, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Według mnie nr 4 nie jest oryginalny - nawet nie pasuje do kolejności
Między wrześniem 41 a wrześniem 42 wyprodukowali ok 2200-2600 sztuk
czyli ok 200/ mies 7/dzień
potem trochę przyspieszyli sierpień 43- sierpień 44 ok 3400 sztuk
czyli ok 300/mies 10 dzień |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 19:54, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Tak też mi się wydawało. IMHO i 4 i 5 są lekko jakby nieoryginalne. |
|
Powrót do góry |
|
 |
dzikijunak
Dołączył: 01 Kwi 2012 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: Czw 20:29, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Wasza wątpliwości są uzasadnione, chociaż w przypadku Nr 5 blok wydaje się nieruszany, poniżej zdjęcie silnika z drugiej strony (N):
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
dodatkowo jeszcze jeden numer, który może byc kowalska robotą (sprzedający cwaniak).
[link widoczny dla zalogowanych]
Uploaded with [link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez dzikijunak dnia Czw 20:33, 20 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
wild
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 187 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Czw 21:20, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
wiem kto był/ jest właścicielem silnika z pod "5".
trzeba zauważyć, że krój numeratorów (antykwa klasyczna) jest naprawdę charakterystyczny dla lat 41-42.
numer z pod "4" i ostatnia fotka, którą dodał dziki to ewidentne kowalstwo.
Gośka |
|
Powrót do góry |
|
 |
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Czw 21:25, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
nr 5 jest dobry - nr wygląda na oryginalny i odpowiada kolejności.
Wg mnie nr 1 jest zły i ten ze zdjęcia ostatniego też lipa. |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 22:12, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Nie będę się upierał, bo wiedzę mam za małą, ale 2 tam nie wygląda jak przy numerkach dalej .
Dalej kowalstwo artystyczne widać, poznać rękę fachowców różnorakich . |
|
Powrót do góry |
|
 |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Czw 22:16, 20 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
wild - co oznaczały te kółeczka przed i po numerach? Coś podobnego było w BMW. Czy to nie jest jakaś ściema, żeby bardziej uwiarygodnić numer? Dlaczego numery były z prawej strony i która strona silnika jest właściwa do któregoś tam roku?
Ostatnio zmieniony przez GABE dnia Pią 9:05, 21 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 10:19, 21 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
IMHO kółeczka to właśnie część sławetnych "gwiazdek", później zaczęły się pojawiać romby i inne figury. Numer robotnika i zmiany.
Ale poprawcie mnie jak się mylę.
Ostatnio zmieniony przez Rura dnia Pią 10:20, 21 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 11:37, 21 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Te kółeczka z nr w środku to tak jak pisze
Rura znaki odbioru technicznego.
Nie wiem, do którego roku był nr po prawej stronie- w 48 jeszcze był.
Przeniesiony został wtedy, kiedy pojawił się dodatkowy nadlew
na nr. |
|
Powrót do góry |
|
 |
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Pią 12:01, 21 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
A te dużo późniejsze silniki (lata 50-te) które mają numer na nadlewie i dodatkowy nad popychaczami? |
|
Powrót do góry |
|
 |
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pią 12:46, 21 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Reasumując -najpierw nr po prawej stronie nad popychaczami - do roku ???
Od roku ??? nr na nadlewie a nad popychaczami po lewej stronie miesiąc i rok.
Są odstępstwa - np bloki z nr na nadlewie ale bez bitej daty ( po lewej stronie )
Bloki silnika to jeszcze w miarę prosta sprawa - a obudowy skrzyń biegów i nr na nich
to dopiero zagadka. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|