|
www.kolyaska.fora.pl Motocykle radzieckie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mk91
Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:05, 28 Cze 2018 Temat postu: K-750 Zmiany w modelu |
|
|
Cześć,
przeczytałem chyba wszystkie tematy dotyczące K-750 i K-750M i wyciągnąłem następujące wnioski:
1. Zawieszenie przednie wahaczykowe do roku 1963 od 1964 zawieszenie teleskopowe.
2. Do roku 1963 silnik użebrowany na całym obwodzie, od 1964 silnik bez użebrowania z przodu (żeberka tylko z boku).
3. Kierownica "rogata" do 1963 potem z klamkami na zewnątrz.
4. Głowice "zimowe" do 1963 potem zmiana.
5. Lampa z daszkiem od 1964.
Czy powyższe zmiany były dokonywane jednocześnie, czy możliwe jest wystąpienie wahaczyka z przodu i silnika z żeberkami tylko z boku? Widziałem np wahaczyki z lampami z daszkiem, nie wiem czy to możliwe?
6. Ramy "krótkie" do 1968? I w związku z tym od 1968 skrzynia ze wstecznym?
Poprawcie mnie proszę jeżeli chodzi o daty jeżeli się mylę.
Pytania:
1. Skrzynia 6204 została wprowadzona od 1964? Czy była wcześniej?
2. Kiedy zmieniono typ przekładni głównej ("dyfra")?
3. Na początku stosowano zawieszenie teleskopowe "wąskie", do kiedy?
4. Do kiedy stosowano szklanki amortyzatorów tylnych stalowe, a do kiedy plastikowe?
5. Do kiedy licznik z białą tarczą?
Za wszelkie odpowiedzi będę wdzięczny.
Michał |
|
Powrót do góry |
|
|
mk91
Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 19:10, 28 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
I jeszcze jedno pytanie: do kiedy gaźniki k37 (1968?)? |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Czw 20:58, 28 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Jednym słowem naczytałeś haotycznego zbioru informacji, ale miło że drążysz temat, to Ci podpowiem co nieco:
1. Zawieszenie przednie wahaczykowe do roku 1963 od 1964 zawieszenie teleskopowe.
Wahaczowe w k-750 od 58 do 63r choc w 63 roku do 64 roku pojawiło się pierwsze teleskopowe zawieszenie z przewężanymi lagami, bardzo krótka produkacja ale nie należy o niej zapominać.
2. Do roku 1963 silnik użebrowany na całym obwodzie, od 1964 silnik bez użebrowania z przodu (żeberka tylko z boku).
Od 58 roku do połowy 59 roku blok zupełnie bez żeberek dookoła bloku, pierwsze żeberka pojawiły się jeszcze w 59 roku, i tak sobie trwały do przełomu 64-65 roku.
3. Kierownica "rogata" do 1963 potem z klamkami na zewnątrz.
Tak, na wąskie klamki
4. Głowice "zimowe" do 1963 potem zmiana.
W zasadzie tak, jednak już w 63 zaczeły pojawiać się odkryte tzw letnie.
5. Lampa z daszkiem od 1964.
Od ok połowy 61 roku.
Czy powyższe zmiany były dokonywane jednocześnie, czy możliwe jest wystąpienie wahaczyka z przodu i silnika z żeberkami tylko z boku? Widziałem np wahaczyki z lampami z daszkiem, nie wiem czy to możliwe?
Zmiany zachodziły chaotycznie i nic z niczym nie można wiązać, coraz nowsze rozwiązania były wdrażane zwłaszcza w tych pierwszych latach produkcji gdzie sporo części jak wózek z emki czy przednia lampa były stosowane w tym modelu, modelami przejściowymi pomiędzy m-72n a k-750 były m-72n1 oraz m72n2,
W k-750 zmianą ulegały ramy motocykla ramy wózka gondole , amortyzaytory skrzynie silniki lampy, do zawieszenia wahaczowego były w k-750 4 rodzaje błotników przednich, błotnik na zawiasie tył 3 razy zmieniany, inne koła, mocowanie prądnicy, i wiele wiele drobnych różnic o których można książke napisać
6. Ramy "krótkie" do 1968? I w związku z tym od 1968 skrzynia ze wstecznym?
Ramy krótkie zakończyły się w 1967 roku, od 68 weszły długie ale skrzyń ze wstecznym w nich nie montowano, skrzynie ze wsteczym pojawiły się po 70 roku,
Poprawcie mnie proszę jeżeli chodzi o daty jeżeli się mylę.
Pytania:
1. Skrzynia 6204 została wprowadzona od 1964? Czy była wcześniej?
Nie od 66 roku.
2. Kiedy zmieniono typ przekładni głównej ("dyfra")?
Były 3 rodzaje obudów dyfra do k-750 z tzw noskiem od 58 do ok 61 roku, od 61 do 63 pełna obudowa ale bez rantu od wewnątrz pod wypukły bęben tylko po tzw płaski. i od 64 roku pełna obudowa z rantem od wewnątrz
3. Na początku stosowano zawieszenie teleskopowe "wąskie", do kiedy?
63-64
Stalowe do ok 65 roku, plastikowe trwały do lat ok 73
4. Do kiedy stosowano szklanki amortyzatorów tylnych stalowe, a do kiedy plastikowe?
5. Do kiedy licznik z białą tarczą?
Do ok 74-75, w 76 czarna ale wskazówka nadal króka
Za wszelkie odpowiedzi będę wdzięczny.
Michał
Pozdrawiam jakby co pytaj pomogę na ile mam wiedzę
DZIUBEK-MOTORS
Ostatnio zmieniony przez dziubek25077 dnia Czw 20:59, 28 Cze 2018, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
mk91
Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 7:55, 29 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
Dziękuję, świetna robota, wreszcie będzie to w jednym miejscu na forum i z konkretnymi datami. Mnie takie zestawienie bardzo pomaga, chociaż wiem, że to bardzo długa droga żeby mój motorek przestał być "zlepkiem" części czy "kaczkodnieprem". Tak jak pisało wielu kolegów na forum doprowadzenie naszych sprzętów do oryginalności nie jest rzeczą łatwą, nie każdy zna tez rosyjski żeby chociaż poczytać w literaturze z tego okresu. Za kilka lat i kilka tysięcy złotych uda mi się może czymś pochwalić na forum.
Michał |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pią 21:37, 29 Cze 2018 Temat postu: |
|
|
To o co zapytałeś i to co odpowiedziałem to 10 % potrzebnej wiedzy żeby ogarnąć kaśkę. Różnic jest cała masa i to tak drobnych że niektózy nie zdają sobie sprawy że takie różnice istniały w ramach czy najmniejszych detalach, jak składasz rocznikowo dany model z niezbyt udanego zakupu to wyzwanie jest naprawde spore, zwłaszcza jak mowa o modelu z pierwszych lat produkcji |
|
Powrót do góry |
|
|
mk91
Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 7:19, 06 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Wiem,
jest to wyzwanie, zobaczymy co z tego będzie, "celuję" w rocznik 60'-63', wszystko składam od zera, od ramy do śrubki.
Ostatnio przybyło pytań:
1. Do kiedy w k-750 montowano licznik z m72? Czy takie liczniki były zakładane z lampami z daszkiem? I w takim razie od kiedy był licznik z białą tarczą i krótką wskazówką?
2. Do kiedy tylna lampka bez stopu?
3. Gaźniki k-37 do kiedy?
4. Klakson, kiedy nastąpiła zmiana?
5. Prądnica z G11a na G414 i czy to pociągnęło za sobą zmianę reglerów?
Michał
Ostatnio zmieniony przez mk91 dnia Pią 7:31, 06 Lip 2018, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pią 21:52, 06 Lip 2018 Temat postu: |
|
|
Wiem,
jest to wyzwanie, zobaczymy co z tego będzie, "celuję" w rocznik 60'-63', wszystko składam od zera, od ramy do śrubki.
To złe podejście, bo 60 rok wygląda inaczej niż 61, a ten znów inaczej jak 62-63, zmiany są w zastosowanym osprzęcie jak i poszczególnych częściach,
Ostatnio przybyło pytań:
1. Do kiedy w k-750 montowano licznik z m72? Czy takie liczniki były zakładane z lampami z daszkiem? I w takim razie od kiedy był licznik z białą tarczą i krótką wskazówką?
Do 60 roku aczkolwiek można spotkać z początku roku 61 takie liczniki w krótkich lampach, z zasuwką na stacyjke
2. Do kiedy tylna lampka bez stopu?
Od zawsze w k-750 masz lampę ze stopem, przecież czujnik jest wkręcony w ramę.
3. Gaźniki k-37 do kiedy?
do 65
4. Klakson, kiedy nastąpiła zmiana?
60 rok
5. Prądnica z G11a na G414 i czy to pociągnęło za sobą zmianę reglerów?
G11a do 63 roku, a regulator pp302 już w 60 roku się pojawił.
pp31 a stosowany do 60 roku, aczkolwiek produkowany jeszcze do 64 roku, takie datowania mozna spotkać
g414 od 64 roku |
|
Powrót do góry |
|
|
mk91
Dołączył: 15 Paź 2017 Posty: 27 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 21:13, 12 Paź 2018 Temat postu: |
|
|
Cześć,
Mam pytanie dotyczące regulatorów napięcia. Jakie są różnie pomiędzy regulatorami rr30, rr31 i rr31a (działają chyba podobnie, chodzi mi bardziej o wygląd zewnętrzny, usytuowanie napisów itd.) i w jakich latach były stosowane oraz w jakich motocyklach. Zauważyłem, że regulatory rr302 różnią się między sobą. Posiadam taki, który ma tylko jeden opornik na spodzie (lata 80) oraz taki który ma dwa oporniki (lata 70). Czy można je stosować przemiennie?
Pozdrawiam,
Michał |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|