|
www.kolyaska.fora.pl Motocykle radzieckie
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
c330
Dołączył: 13 Wrz 2012 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: Pon 18:17, 29 Paź 2012 Temat postu: K 750 wzorzec |
|
|
Witam. Czy mogę prosić szanowne grono ekspertów o wrzucenie fotek oryginalnego stanu K 750, ale takich egzemplarzy, które można będzie spokojnie postawić w Sèvres pod Paryżem ( obok wzorca metra ). Oczywiście maszyny z początku jak i z końca produkcji.
Z racji mniejszego lub większego skundlenia większości maszyn, myślę że ten post będzie przydatny wielu osobom, przy próbach odtworzenia stanu oryginalnego. Z góry dziękuję! |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Pon 18:58, 29 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Najpierw tutaj:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Co prawda czarno białe, ale za to na 100% oryginalne - zdjęcia oczywiście.
Poza tym: [link widoczny dla zalogowanych]
M.A.Pozdniakow, Motocykl K-750, 1961,
Katalog części motocykla K-750,
Katalog części motocykla K-750W,
Katalog części motocykla K-750M,
Instrukcja obsługi motocykla K-750M,
Wszystko inne to ułuda. |
|
Powrót do góry |
|
|
c330
Dołączył: 13 Wrz 2012 Posty: 13 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ze wsi
|
Wysłany: Pon 19:27, 29 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Oczywiście to, co wrzuciłeś to podstawowe kompendium wiedzy i bezspornie jest to lektura obowiązkowa, ale chodzi mi o współczesne fotki maszyn odbudowanych lub zachowanych w stanie oryginalnym. |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Pon 19:50, 29 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Jeśli chcesz uzyskać oryginalny stan to musisz się trzymać katalogów i instrukcji. Broń boże wzorować się na współczesnych zdjęciach, lub słuchać podszeptów, że w CCCP wszystko było tajne i nic nie wiadomo.
Naprawdę, na stronie kolyaski w bibliotece można wszystko wyczytać, tylko trzeba umieć czytać po rusku. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 19:58, 29 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
A i to ułuda. Katalog katalogiem a w fabryce pakowali co mieli na stanie.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Wto 8:37, 30 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | A i to ułuda. Katalog katalogiem a w fabryce pakowali co mieli na stanie.
Wojtek |
Potwierdza się to co pisałem wcześniej. Więcej takich opinii, a kundle będą mnożyć się jak szczury |
|
Powrót do góry |
|
|
wild
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 187 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 15:53, 30 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
bardzo proszę.
Gośka
p.s: GABE - mogę mieć dla Ciebie w takim razie zadanie?
Ostatnio zmieniony przez wild dnia Wto 16:05, 30 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Wto 17:48, 30 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
wild - naczytałem się już Twoich opinii na temat tajności produkcji ruskiego sprzętu. |
|
Powrót do góry |
|
|
wild
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 187 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Wto 19:35, 30 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
tajności? jaki związek ma "tajność" z modernizacją? to po pierwsze, drugie - przyjrzałeś się dobrze zdjęciom K-750 z tego albumu?
.a po trzecie... szukam Kaśki M z ostatnich lat produkcji, która będzie "katalogowa"
Gośka |
|
Powrót do góry |
|
|
Q3ma
Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 255 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: Wto 20:24, 30 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
wild napisał: | https://plus.google.com/photos/108933988620760807950/albums/5665929976327600209?banner=pwa
bardzo proszę.
Gośka
p.s: GABE - mogę mieć dla Ciebie w takim razie zadanie? |
A już niedługo będzie taka w Polsce |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 20:28, 30 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Nie dodawaj sobie :p |
|
Powrót do góry |
|
|
Q3ma
Dołączył: 03 Kwi 2010 Posty: 255 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: Wto 20:40, 30 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
czy wyczuwam tutaj zazdrość?
ha ha ha |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Śro 10:01, 31 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
wild napisał: | tajności? jaki związek ma "tajność" z modernizacją? to po pierwsze, drugie - przyjrzałeś się dobrze zdjęciom K-750 z tego albumu?
.a po trzecie... szukam Kaśki M z ostatnich lat produkcji, która będzie "katalogowa"
Gośka |
Wild - gdybyś bardziej polegała na katalogach a nie obiegowych opiniach, to nie wprowadzałabyś ludzi w błąd. Napisałaś kilka fajnych do przeczytania artykułów o sowieckich bokserach, ale w jednym z nich ("M-72 a emka M i N") twierdzisz, że wzmocnienia trójkątne w części suwakowej M-72 są nowsze, bo paskudne, niż te zaokrąglone. Otóż gdy zajrzymy do rysunków z 1948 r dokładnie zobaczymy właśnie trójkątne wzmocnienia,
[link widoczny dla zalogowanych]
natomiast w katalogu z 1955 r już wzmocnienie występuje w formie zaokrąglonej
[link widoczny dla zalogowanych]
Zapewne ucieszy to wielu posiadaczy takich właśnie "topornych" ram, gdyż są one starsze i trójkątne wzmocnienia nie wynikały z oszczędności, czy też pośpiechu w produkcji, a jedynie z eksperymentowania podczas wzmacniania ramy. Jak już opracowano patent na wzmacnianie ramy zadbano o estetykę i wyprofilowano (zaokrąglono) właśnie te wzmocnienia.
Co się tyczy tej Kaśki na zdjęciach to bardzo ładna i bardzo pasuje do zdjęć ze strony Kolyaski czyli [link widoczny dla zalogowanych]
nie licząc wózka, kartera silnika, wydechu, ale takie też spotykamy w instrukcji K-750 z 1961 r - M.A.Pozdniakow, Motocykl K-750, 1961, DjVu, ros. (8,73 MB)
Ze zdjęć trudno wywnioskować oryginalności motocykla, bo nie widać wszystkiego dokładnie nawet w powiększeniu!
Z pewnością jest jak z fabryki, ładnie pomalowany i wzorowany na tym [link widoczny dla zalogowanych]
Ty wklejasz jakieś współczesne zdjęcia i chcesz aby zdjęcia fabryczne lub katalogi podpasowały się do Twojego wyobrażenia o danej wersji motocykla.
Jeśli chodzi o katalog K-750M to jest tutaj
[link widoczny dla zalogowanych]
Co więcej do szczęścia potrzeba? Masz na tacy podane wszystko, a szukasz współczesnych kundli na zdjęciach.
Na początku poznawania ruskiej techniki czytałem Twoje opracowania z zapartym tchem.
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
wild
Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 187 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: Śro 16:47, 31 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
GABE - cieszę się, że wnikasz w temat - serio. jeżeli też doczytałeś jedno zdanie, które było praktycznie na każdej podstronie: "uwagi i sugestie proszę pisać na e-maila", to jak myślisz? napisałam to bez powodu? moim i nie tylko zdaniem jest masę niejasnych tematów, które wałkuje się..a prawdy i tak nie poznamy (zwłaszcza w temacie wojennej emki) następnie - dlaczego stronę zamknęłam? bo było za dużo błędów. teraz staram się to naprostować.
Co do K-750 - nie do końca rozumiem, co chcesz przez to powiedzieć?
dlaczego napisałam o tym przyjrzeniu się?
...Zobacz, że na jednej z ulotek reklamujących model K-750 jest kaśka z wózkiem od emki.. a na drugim.. no właśnie - tak jak powinno być według katalogów. błąd w sztuce?
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
dalej - karter silnika, tłumiki - co Ty w takim razie o tym sądzisz?
Cytat: | Ty wklejasz jakieś współczesne zdjęcia i chcesz aby zdjęcia fabryczne lub katalogi podpasowały się do Twojego wyobrażenia o danej wersji motocykla. |
dlaczego uważasz, że mojego lub tylko mojego?
Cytat: | a szukasz współczesnych kundli na zdjęciach. |
szukam przede wszystkim prawdziwków - ale nie takich z lasu , tylko takich które zaprzeczą Twojej teorii, że przez 13 lat byli wierni katalogom.
Gośka
Ostatnio zmieniony przez wild dnia Śro 16:50, 31 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
GABE
Dołączył: 04 Lip 2009 Posty: 629 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Spała
|
Wysłany: Śro 18:05, 31 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
wild - Na początku odniosłem się od opinii Cyrografa, że "katalog katalogiem" - czyli, że jeżeli będzie utwierdzać się takie opinie to powstaną kolejne kundle. Niestety zagnieździło się jakieś przekonanie wśród posiadaczy ryskich sprzętów, a raczej wpajane przez handlarzy, że wszystko było tajne, nikt nic nie wie, itp. Pomstuje opinia, że ruscy składali "cudaki" z tego co mieli pod ręką. Na pewno zlepek różnych modeli nie jest wytworem radzieckiej myśli komunistycznej, lecz kombinatorów zarówno w Rosji jak i w Polsce.
Podpieranie się współczesnymi zdjęciami do niczego nie prowadzi.
Przecież jeżeli na fabrycznych zdjęciach jest Kaśka z koszem od Emki oraz z koszem od Kaśki, to chyba znaczy, że właśnie takie wersje były dostępne.
Ulotki reklamujące nie są błędem w sztuce lecz potwierdzają to, o co mi chodzi - czyli, że aby złożyć oryginalny model trzeba powrócić do korzeni, opierać się na katalogach, instrukcjach, zdjęciach, ulotkach ale fabrycznych (tak właśnie postąpił właściciel tej K-750 ze zdjęć, co nie znaczy, że teraz możemy wzorować się na jego wersji, lecz zrobić tak jak on - czyli wzorować się na katalogach, zdjęciach fabrycznych, a jego sprzęt możemy podziwiać). Tyczy się to np. wojennych Emek - jeżeli chcesz taką złożyć musisz opierać się na dokumentacji BMW R-71 (a propos - którą prądnicę skopiowali ruscy? )
Co się tyczy karteru to górne mocowanie silnika jest już przełożone z pokrywy rozrządu na karter, czyli może to być silnik od M-72 który około 54-55 roku specjalnie opracowano do motodrezyny ТД-5у lub samobieżnego działa СД-57, motosaniach МС-1. Później takie samo rozwiązanie wprowadzono w M-72 i K-750. Właśnie dlatego teraz tych karterów jest więcej niż starych i bardziej bym się skłaniał za karterem od K-750, chociaż to nie jest wielkim błędem.
Masz rację - rybki też mogły być stosowane.
Ta Kaśka ze zdjęć - naprawdę ktoś solidną robotę wykonał.
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|