Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

K-750: wersje, lata produkcji, różnice
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Czw 23:11, 27 Mar 2014    Temat postu: K-750: wersje, lata produkcji, różnice

Chciałbym zaproponować zebranie dostępnych informacji o wersjach K-750. Można znaleźć opracowania, ale nie są one kompletne i nie ma zgodności co do wielu spraw.
W związku tym fajnie by było, jakby przy każdej informacji ktoś podał źródło / jakiś dokument. Wklepali mi na studiach, że informacja bez źródła, to żadna informacja.
Kto zna rosyjski, będzie miał pewnie łatwiej niż np. ja.

Zacznę od pytania - od kiedy produkowano K-750M?

Zapraszam do podzielenia się wiedzą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
szefostwo




Dołączył: 17 Lip 2012
Posty: 277
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Skwierzyna/Poznań

PostWysłany: Pią 9:32, 28 Mar 2014    Temat postu:

Parę dat znalezionych w "Ciężkie motocykle - budowa i eksploatacja" - w pliku na stronie głównej:

- K-750M produkowany od roku 1963 (str. 6),
- gaźnik K-37A stosowany przed rokiem 1968 (str. 32),
- gaźnik K-302 - od roku 1968 (str. 32),
- jeśli dobrze zrozumiałem, błotnik z zawiasem - do roku 1972 (str. 73),
- K-750M ma amortyzator 5309300-А (cieńszy), 63-26 stosowany od roku 1975 (str. 74).

W razie czego poprawcie mnie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziej076




Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Edinburgh

PostWysłany: Wto 21:37, 01 Kwi 2014    Temat postu:

Hej witam SZEFOSTWO Very Happy masz u mnie szkocka whisky za temat heehehee wiadomo o co chodzi . Dobra a wiec aby nie zasmiecac co dzien co innego dzis zaczniemy od malego datowania oraz od opisu przedniego zawieszenia i tak
1958/59 rozne zrodla roznie podaja wyjezdza z fabryki K 750 nastepca
M72N1 produkowanego w KMZ .
1958/59 do 1960 przednie zawieszenie pozostaje nieomalze identyczne jak stosowano w M72N1 czyli przednie zawieszenie wachacz pchany z duzym glebokim przednim blotnikiem typu FARTUCHOWEGO gorna polka w/w zawieszenia aluminowa a nakretki gorne teleskopow ALUMINIOWE , lampa przednia oczywiscie starego typu identyczna jak w M72 z czarnym licznikiem starego typu .Kierownica oczywiscie tzw ROGI czyli odwrotne klamki .Nalezy tu nadmienic iz stacyjka motocykla to rowniez TAKI SAM typ jak mialy M 72 czyli na okraglym kluczyku i z klapka zakrywajaca stacyjke bez kluczyka .
Ok 1960 roku motocykl przechodzi nieco makeup odswiezajacy wizerunek i zastosowano kilka zmian mianowicie
Przedni blotnik juz nie jest u dolu z tzw pletwa staje sie bardziej smukly i nieco glebszy ladnie wyprofilowany u dolu , mocowanie pozostaje to samo dolna czesc wachaczyka . Gorna polka pozostaje taka sama jak poprzednio ale juz np nakretki gorne teleskopow przednich uzyskuja NAKRETKI Z EBONITU czarnego koloru ( takie same rowniez stosuja w IZH 49 )
Tarcza kotwiczna bez zmian lampa przednia bez zmian kierownica bez zmian .
Wszystkie te informacje pochodza z dwoch ksiazek jakie posiadam
zolto zielonej ksiazki serwisowej motocykla K 750 wydanej w 1959 roku , oraz K 750 katalog czesci wydanej w 1960 roku .
POZDRAWIAM DZIEJ
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Wto 22:20, 01 Kwi 2014    Temat postu:

ehhh... Miałem nie pisać ale Dzieju, małą masz tą statystykę . Wiec od tylu dokad starczy sił. Tarcze kotwiczne różnią się. Do samych wahaczyków są trzy rodzaje. Przodów wahaczykowych też są trzy typy-i wcale nie jest tak, że dana tarcza wychodziła wraz z nowym typem wahaczyka. Błotniki nie różnią się tym, że były ładniejsze i brzydsze. Tylko tym, że zmieniła sie linia technologiczna i do tego starszy model cierpiał przez błąd konstrukcyjny podobnie jak i tarcza kotwiczna. Itd
itp.



dziej076 napisał:
wachacz wachaczyka .


Wahaczyki, wahacze itp Dzieju piszemy przez samo- H

Ide spac. Dobranoc.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 22:21, 01 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziej076




Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Edinburgh

PostWysłany: Wto 22:38, 01 Kwi 2014    Temat postu:

Prince przedstaw mi trzy typy przednich tarczy do zawieszenia wahaczowego bo ja w w/w ksiazkach serwisowych motocykla K 750 znalazlem to o czym pisze , a jesli chodzi o przednie blotniki to jak pisalem znam dwa typy w K 750 ten z fartuchem na dole od strony silnika oraz ten gleboki tradycyjnie zakonczony. Apropo bledow ortograficznych to moze zamienimy sie klawiatura . Pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Śro 6:00, 02 Kwi 2014    Temat postu:

dziej076 co nazywasz "fartuchem" w przednim błotniku bo sie cały czas zastanawiam? Przednie błotniki w kaśkach były zupełnie inne jak m72N, początkowo przód bardzo smukły bez wzmocnienia "półksiężycową" blaszką od spodu, i szerokim wachlarzem z tyłu i to były wczesne początki 1959 roku, pod koniec lub nawet w połowie 59 r weszły już bardziej "rynnowate" błotniki włąsnie z tymże wzmocnieniem i mniejszym wahlarzem. Stacyjka w 1960 roku zupełnie inna bo już z zasówką na kluczyk a nie z klapką, nie wspomniałeś nic o gondoli, w 1959 r gondola jak i rama późnoemkowa, w 1960 już kaskowa na wahaczu a gondola z kładzionym oparciem na pokrętło. DO tego bębny płaskie początkowo kalamitki w środku, później na zewnątrz.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 6:51, 02 Kwi 2014    Temat postu:

dziej076 napisał:
oraz ten gleboki tradycyjnie zakonczony.

Ten "głęboki" to wydaje Ci się pewnie głęboki bo masz spitolone zawieszenie i koło chowa Ci sie w błotnik. Na to stawiam bo obydwa typy są raczej tak samo głębokie Rolling Eyes

dziej076 napisał:
Apropo bledow ortograficznych to moze zamienimy sie klawiatura . Pozdrawiam


Tzn chcesz mi wcisnąć, że Twoja klawiatura zawsze przed "H" wciska sama "C" ? To wywal ją Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziej076




Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Edinburgh

PostWysłany: Śro 13:45, 02 Kwi 2014    Temat postu:

PRINCE --- jak bedziez miezkal tyle latow co ja na emigracyji to pisownja bedzje dla cjebje naimnjejzym problemem . Poza tym w wytykanju blendow drogijej osobje widzem ze jeztes ekspertem . Ty jakoms polonistyke konczyles czy jak ?
Ps text pisany celowo z bledami .Poza tym czlowiek uczy sie cale zycie .
Co do sprawy blotnikow skoro padly takie argumenty prosze o potwierdzenie .


Ostatnio zmieniony przez dziej076 dnia Śro 13:50, 02 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Śro 13:56, 02 Kwi 2014    Temat postu:



Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Czw 10:12, 03 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziej076




Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Edinburgh

PostWysłany: Śro 14:05, 02 Kwi 2014    Temat postu:

Proponuje zalozcie forum o ortografii i interpunkcji tam sie wyzyjeci do woli .
Zalozmy ze mieszkam tu od urodzenia i nie mam tak wielkiej wiedzy o jezyku polskim jak wy pasuje sprawa zakonczona .
Apropo przednich blotnikow i roznic w nich wystepujacych pozwolilem sobie zaczerpnac textu z innej strony mysle ze autor sie nie obrazi i tak cytuje

"Zarówno w M-72 N jak i pierwszych K-750 zakładano początkowo przednie błotniki z dużą „płetwą”. Jednak po stosunkowo krótkim czasie zaprojektowano nowe o profilu przypominające późniejsze, klasyczne „rynnowe” ---- koniec cytatu .

Tak wiec podtrzymuje swoja wersje o duzych glebokich przednich blotnikach z tzw duza pletwa .Dowod wystarczy ze w googlach wpiszesz nazwe K 750 i juz na samym przodzie w opcji zdjec pojawi sie NIEBIESKA K 750 wlasnie z tego typu blotnikiem
Apropo dziubek twoich argumentow to jeszcze nie doszedlem do momentu opisu kosza bocznego na poczatku zaznaczylem czesc pierwsza przednie zawieszenie . Nie bylo nic o ramie jeszcze o koszu bocznym silniku itp . Ty wiesz ile byloby pisania na raz ????Wszystko w swoim czasie .


Ostatnio zmieniony przez dziej076 dnia Śro 14:18, 02 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 20:29, 02 Kwi 2014    Temat postu:

dziej076 napisał:
Proponuje zalozcie forum o ortografii i interpunkcji tam sie wyzyjeci do woli .

Proponuje nauczyć sie pisać w języku Polskim a nie pokemonów.
dziej076 napisał:
Zalozmy ze mieszkam tu od urodzenia i nie mam tak wielkiej wiedzy o jezyku polskim jak wy pasuje sprawa zakonczona .

Tu nie o wiedzę chodzi, a o lenistwo. Ale zaznaczam, że jak napiszesz, że jesteś leniem to nie znaczy, że będziesz mógł dalej pisać z tak rażącymi bykami ;]
Tzn pisać będziesz sobie dalej. A my dalej będziemy mieli ubaw.

dziej076 napisał:
Apropo przednich blotnikow i roznic w nich wystepujacych pozwolilem sobie zaczerpnac textu z innej strony mysle ze autor sie nie obrazi i tak cytuje

"Zarówno w M-72 N jak i pierwszych K-750 zakładano początkowo przednie błotniki z dużą „płetwą”. Jednak po stosunkowo krótkim czasie zaprojektowano nowe o profilu przypominające późniejsze, klasyczne „rynnowe” ---- koniec cytatu .


Dobrym obyczajem jest podanie źródła. A nie podanie, no cóż.. domyśl sie o czym świadczy.

dziej076 napisał:
Tak wiec podtrzymuje swoja wersje o duzych glebokich przednich blotnikach z tzw duza pletwa .Dowod wystarczy ze w googlach wpiszesz nazwe K 750 i juz na samym przodzie w opcji zdjec pojawi sie NIEBIESKA K 750 wlasnie z tego typu blotnikiem
Apropo dziubek twoich argumentow to jeszcze nie doszedlem do momentu opisu kosza bocznego na poczatku zaznaczylem czesc pierwsza przednie zawieszenie . Nie bylo nic o ramie jeszcze o koszu bocznym silniku itp . Ty wiesz ile byloby pisania na raz ????Wszystko w swoim czasie .

Nie trzymaj nas w niepewności. Toż to biały kruk taka wczesna kaska.
A serio- no fajnie że Ci się chce takiego paździerza ratować. Tyle, że poza cytowaniem spostrzeżeń jakichś niewiadomych autorów na razie nic nie pokazałeś, udokumentowałeś, no żesz, kurde- absolutnie nic. To mogę powiedzieć, że wczesna Kaśka miała wały z tytanu, tłoki robione ze stopu z adamantium, a szparunki były malowane przez Władimira Pinigina. Tak było bo tak przeczytałem- gdzieś, kiedyś, od kogoś Cool Ale jest fajnie- nie?


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 20:30, 02 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziej076




Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Edinburgh

PostWysłany: Śro 20:51, 02 Kwi 2014    Temat postu:

PRINCE ---- moze nie jestes w temacie do konca bo ja nigdy nie pisalem ze
moja kaska to bialy kruk ja mam juz przedni blotnik nowszego typu . Jesli piszesz ze wiadomosci ktore podalem sa niewiadomego pochodzenia to wystarczy ze w googlach wpiszesz K 750 i tak jak pisalem i cytowalem na jednej z pierwszych ilustracji jest pokazana NIEBIESKA K 750 wlasnie z tego typu przednim blotnikiem . Dodatkowo wpisz sobie w wyszukiwarce WILD SOVIET BOXER a tam masz dlugi i obszerny material opisujacy motocykl K 750 i jego ewolucje . Material jest opatrzony licznymi zdjeciami potwierdzajacymi tezy autora .
Ps jesli chodzi o reszte twojego postu to szczerze ci powiem ze mam to gleboko w dup...czy bedziesz mnie poprawial czy nie oraz to czy ktos ( nie tylko ty ) sie z tego smieje czy nie . Proste . Z drugiej zas strony patrzac lepiej zaistniec poprawiajac czyjes bledy niz popasc w zapomnienie na forum w zwiazku z mizernymi wiadomosciami , a leni to poszukaj sobie w swoim bliskim otoczeniu bo ja nie zycze sobie publicznego oczerniania na to sa jeszcze w Polsce odpowiednie paragrafy . Tak wiec mysl dwa razy co piszesz .
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 302
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Śro 21:12, 02 Kwi 2014    Temat postu:

[link widoczny dla zalogowanych] Chyba o takim błotniku mowa. Jakby ktoś mógł zabezpieczyć zdjęcia, bo aktualnie w pracy jestem i nie mam jak.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Śro 21:20, 02 Kwi 2014    Temat postu:

dziej076 napisał:
Dodatkowo wpisz sobie w wyszukiwarce WILD SOVIET BOXER a tam masz dlugi i obszerny material opisujacy motocykl K 750 i jego ewolucje . Material jest opatrzony licznymi zdjeciami potwierdzajacymi tezy autora .

Z uwagi na to, że ostatnio słabo Ci to szło, to teraz wytęż uwagę podwójnie. Podąłeś wcześniej źródło? Nie- to ładnie przeproś i podaj link do artykułu Gosi jak ją cytujesz.

Cytat:
Ps jesli chodzi o reszte twojego postu to szczerze ci powiem ze mam to gleboko w dup...czy bedziesz mnie poprawial czy nie oraz to czy ktos ( nie tylko ty ) sie z tego smieje czy nie


Tak i my mamy w głębokim poważaniu jak bardzo to przezywasz i co sobie wtedy wtykasz i gdzie Twisted Evil

dziej076 napisał:

Z drugiej zas strony patrzac lepiej zaistniec poprawiajac czyjes bledy niz popasc w zapomnienie na forum w zwiazku z mizernymi wiadomosciami ,


Artykuł Dzikuski chyba powstawał przy pewniej dozie mojej skromnej wiedzy. Najmocniej przepraszam, że miałem śmiałość dzielić się "mizernymi wiadomościami" z których teraz garściami czerpiesz rotfl

dziej076 napisał:
leni to poszukaj sobie w swoim bliskim otoczeniu bo ja nie zycze sobie publicznego oczerniania na to sa jeszcze w Polsce odpowiednie paragrafy . Tak wiec mysl dwa razy co piszesz .


Pozwij mnie naughty
A co tam, niech w sądzie też sie pośmieją. rotfl


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 21:26, 02 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziej076




Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Edinburgh

PostWysłany: Śro 21:31, 02 Kwi 2014    Temat postu:

Prince jak widac prawda w oczka kole . Skoro ponoc pomagales w redagowaniu materialu na w/w stronie to sam sobie zaprzeczasz mowiac ze takich blotnikow nie bylo w K 750 oj zaczynasz sie sam platac . No ale jak widac nadmiar wiedzy w wielu kierunkach szkodzi . Dobra koncze ta jakze interesujaca wymiane zdan z toba magistrze polonistyki skoro posiadasz tak wielka wiedze na temat K750 to prosze masz tu miejsce do popisu ustepuje pola . Zablysnij swoim intelektem i opisz wszystko jak powinno wygladc.
Ps apropo tego ogloszenia ROY tak chodzilo mi wlasnie o taki typ przedniego blotnika byl on zakladany do kaski w pierwszych latach produkcji , no ale jak twierdza co niektore uczone glowy nigdy takowych nie bylo .


Ostatnio zmieniony przez dziej076 dnia Śro 21:36, 02 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin