Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
szefostwo
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 277 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skwierzyna/Poznań
|
Wysłany: Czw 23:11, 27 Mar 2014 Temat postu: K-750: wersje, lata produkcji, różnice |
|
|
Chciałbym zaproponować zebranie dostępnych informacji o wersjach K-750. Można znaleźć opracowania, ale nie są one kompletne i nie ma zgodności co do wielu spraw.
W związku tym fajnie by było, jakby przy każdej informacji ktoś podał źródło / jakiś dokument. Wklepali mi na studiach, że informacja bez źródła, to żadna informacja.
Kto zna rosyjski, będzie miał pewnie łatwiej niż np. ja.
Zacznę od pytania - od kiedy produkowano K-750M?
Zapraszam do podzielenia się wiedzą. |
|
Powrót do góry |
|
|
szefostwo
Dołączył: 17 Lip 2012 Posty: 277 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Skwierzyna/Poznań
|
Wysłany: Pią 9:32, 28 Mar 2014 Temat postu: |
|
|
Parę dat znalezionych w "Ciężkie motocykle - budowa i eksploatacja" - w pliku na stronie głównej:
- K-750M produkowany od roku 1963 (str. 6),
- gaźnik K-37A stosowany przed rokiem 1968 (str. 32),
- gaźnik K-302 - od roku 1968 (str. 32),
- jeśli dobrze zrozumiałem, błotnik z zawiasem - do roku 1972 (str. 73),
- K-750M ma amortyzator 5309300-А (cieńszy), 63-26 stosowany od roku 1975 (str. 74).
W razie czego poprawcie mnie. |
|
Powrót do góry |
|
|
dziej076
Dołączył: 15 Lis 2012 Posty: 142 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: Wto 21:37, 01 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Hej witam SZEFOSTWO masz u mnie szkocka whisky za temat heehehee wiadomo o co chodzi . Dobra a wiec aby nie zasmiecac co dzien co innego dzis zaczniemy od malego datowania oraz od opisu przedniego zawieszenia i tak
1958/59 rozne zrodla roznie podaja wyjezdza z fabryki K 750 nastepca
M72N1 produkowanego w KMZ .
1958/59 do 1960 przednie zawieszenie pozostaje nieomalze identyczne jak stosowano w M72N1 czyli przednie zawieszenie wachacz pchany z duzym glebokim przednim blotnikiem typu FARTUCHOWEGO gorna polka w/w zawieszenia aluminowa a nakretki gorne teleskopow ALUMINIOWE , lampa przednia oczywiscie starego typu identyczna jak w M72 z czarnym licznikiem starego typu .Kierownica oczywiscie tzw ROGI czyli odwrotne klamki .Nalezy tu nadmienic iz stacyjka motocykla to rowniez TAKI SAM typ jak mialy M 72 czyli na okraglym kluczyku i z klapka zakrywajaca stacyjke bez kluczyka .
Ok 1960 roku motocykl przechodzi nieco makeup odswiezajacy wizerunek i zastosowano kilka zmian mianowicie
Przedni blotnik juz nie jest u dolu z tzw pletwa staje sie bardziej smukly i nieco glebszy ladnie wyprofilowany u dolu , mocowanie pozostaje to samo dolna czesc wachaczyka . Gorna polka pozostaje taka sama jak poprzednio ale juz np nakretki gorne teleskopow przednich uzyskuja NAKRETKI Z EBONITU czarnego koloru ( takie same rowniez stosuja w IZH 49 )
Tarcza kotwiczna bez zmian lampa przednia bez zmian kierownica bez zmian .
Wszystkie te informacje pochodza z dwoch ksiazek jakie posiadam
zolto zielonej ksiazki serwisowej motocykla K 750 wydanej w 1959 roku , oraz K 750 katalog czesci wydanej w 1960 roku .
POZDRAWIAM DZIEJ |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Wto 22:20, 01 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
ehhh... Miałem nie pisać ale Dzieju, małą masz tą statystykę . Wiec od tylu dokad starczy sił. Tarcze kotwiczne różnią się. Do samych wahaczyków są trzy rodzaje. Przodów wahaczykowych też są trzy typy-i wcale nie jest tak, że dana tarcza wychodziła wraz z nowym typem wahaczyka. Błotniki nie różnią się tym, że były ładniejsze i brzydsze. Tylko tym, że zmieniła sie linia technologiczna i do tego starszy model cierpiał przez błąd konstrukcyjny podobnie jak i tarcza kotwiczna. Itd
itp.
dziej076 napisał: | wachacz wachaczyka . |
Wahaczyki, wahacze itp Dzieju piszemy przez samo- H
Ide spac. Dobranoc.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Wto 22:21, 01 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
dziej076
Dołączył: 15 Lis 2012 Posty: 142 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: Wto 22:38, 01 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Prince przedstaw mi trzy typy przednich tarczy do zawieszenia wahaczowego bo ja w w/w ksiazkach serwisowych motocykla K 750 znalazlem to o czym pisze , a jesli chodzi o przednie blotniki to jak pisalem znam dwa typy w K 750 ten z fartuchem na dole od strony silnika oraz ten gleboki tradycyjnie zakonczony. Apropo bledow ortograficznych to moze zamienimy sie klawiatura . Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Śro 6:00, 02 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
dziej076 co nazywasz "fartuchem" w przednim błotniku bo sie cały czas zastanawiam? Przednie błotniki w kaśkach były zupełnie inne jak m72N, początkowo przód bardzo smukły bez wzmocnienia "półksiężycową" blaszką od spodu, i szerokim wachlarzem z tyłu i to były wczesne początki 1959 roku, pod koniec lub nawet w połowie 59 r weszły już bardziej "rynnowate" błotniki włąsnie z tymże wzmocnieniem i mniejszym wahlarzem. Stacyjka w 1960 roku zupełnie inna bo już z zasówką na kluczyk a nie z klapką, nie wspomniałeś nic o gondoli, w 1959 r gondola jak i rama późnoemkowa, w 1960 już kaskowa na wahaczu a gondola z kładzionym oparciem na pokrętło. DO tego bębny płaskie początkowo kalamitki w środku, później na zewnątrz. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 6:51, 02 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
dziej076 napisał: | oraz ten gleboki tradycyjnie zakonczony. |
Ten "głęboki" to wydaje Ci się pewnie głęboki bo masz spitolone zawieszenie i koło chowa Ci sie w błotnik. Na to stawiam bo obydwa typy są raczej tak samo głębokie
dziej076 napisał: | Apropo bledow ortograficznych to moze zamienimy sie klawiatura . Pozdrawiam |
Tzn chcesz mi wcisnąć, że Twoja klawiatura zawsze przed "H" wciska sama "C" ? To wywal ją |
|
Powrót do góry |
|
|
dziej076
Dołączył: 15 Lis 2012 Posty: 142 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: Śro 13:45, 02 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
PRINCE --- jak bedziez miezkal tyle latow co ja na emigracyji to pisownja bedzje dla cjebje naimnjejzym problemem . Poza tym w wytykanju blendow drogijej osobje widzem ze jeztes ekspertem . Ty jakoms polonistyke konczyles czy jak ?
Ps text pisany celowo z bledami .Poza tym czlowiek uczy sie cale zycie .
Co do sprawy blotnikow skoro padly takie argumenty prosze o potwierdzenie .
Ostatnio zmieniony przez dziej076 dnia Śro 13:50, 02 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Śro 13:56, 02 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Czw 10:12, 03 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
dziej076
Dołączył: 15 Lis 2012 Posty: 142 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: Śro 14:05, 02 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Proponuje zalozcie forum o ortografii i interpunkcji tam sie wyzyjeci do woli .
Zalozmy ze mieszkam tu od urodzenia i nie mam tak wielkiej wiedzy o jezyku polskim jak wy pasuje sprawa zakonczona .
Apropo przednich blotnikow i roznic w nich wystepujacych pozwolilem sobie zaczerpnac textu z innej strony mysle ze autor sie nie obrazi i tak cytuje
"Zarówno w M-72 N jak i pierwszych K-750 zakładano początkowo przednie błotniki z dużą „płetwą”. Jednak po stosunkowo krótkim czasie zaprojektowano nowe o profilu przypominające późniejsze, klasyczne „rynnowe” ---- koniec cytatu .
Tak wiec podtrzymuje swoja wersje o duzych glebokich przednich blotnikach z tzw duza pletwa .Dowod wystarczy ze w googlach wpiszesz nazwe K 750 i juz na samym przodzie w opcji zdjec pojawi sie NIEBIESKA K 750 wlasnie z tego typu blotnikiem
Apropo dziubek twoich argumentow to jeszcze nie doszedlem do momentu opisu kosza bocznego na poczatku zaznaczylem czesc pierwsza przednie zawieszenie . Nie bylo nic o ramie jeszcze o koszu bocznym silniku itp . Ty wiesz ile byloby pisania na raz ????Wszystko w swoim czasie .
Ostatnio zmieniony przez dziej076 dnia Śro 14:18, 02 Kwi 2014, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 20:29, 02 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
dziej076 napisał: | Proponuje zalozcie forum o ortografii i interpunkcji tam sie wyzyjeci do woli . |
Proponuje nauczyć sie pisać w języku Polskim a nie pokemonów.
dziej076 napisał: | Zalozmy ze mieszkam tu od urodzenia i nie mam tak wielkiej wiedzy o jezyku polskim jak wy pasuje sprawa zakonczona . |
Tu nie o wiedzę chodzi, a o lenistwo. Ale zaznaczam, że jak napiszesz, że jesteś leniem to nie znaczy, że będziesz mógł dalej pisać z tak rażącymi bykami ;]
Tzn pisać będziesz sobie dalej. A my dalej będziemy mieli ubaw.
dziej076 napisał: | Apropo przednich blotnikow i roznic w nich wystepujacych pozwolilem sobie zaczerpnac textu z innej strony mysle ze autor sie nie obrazi i tak cytuje
"Zarówno w M-72 N jak i pierwszych K-750 zakładano początkowo przednie błotniki z dużą „płetwą”. Jednak po stosunkowo krótkim czasie zaprojektowano nowe o profilu przypominające późniejsze, klasyczne „rynnowe” ---- koniec cytatu . |
Dobrym obyczajem jest podanie źródła. A nie podanie, no cóż.. domyśl sie o czym świadczy.
dziej076 napisał: | Tak wiec podtrzymuje swoja wersje o duzych glebokich przednich blotnikach z tzw duza pletwa .Dowod wystarczy ze w googlach wpiszesz nazwe K 750 i juz na samym przodzie w opcji zdjec pojawi sie NIEBIESKA K 750 wlasnie z tego typu blotnikiem
Apropo dziubek twoich argumentow to jeszcze nie doszedlem do momentu opisu kosza bocznego na poczatku zaznaczylem czesc pierwsza przednie zawieszenie . Nie bylo nic o ramie jeszcze o koszu bocznym silniku itp . Ty wiesz ile byloby pisania na raz ????Wszystko w swoim czasie . |
Nie trzymaj nas w niepewności. Toż to biały kruk taka wczesna kaska.
A serio- no fajnie że Ci się chce takiego paździerza ratować. Tyle, że poza cytowaniem spostrzeżeń jakichś niewiadomych autorów na razie nic nie pokazałeś, udokumentowałeś, no żesz, kurde- absolutnie nic. To mogę powiedzieć, że wczesna Kaśka miała wały z tytanu, tłoki robione ze stopu z adamantium, a szparunki były malowane przez Władimira Pinigina. Tak było bo tak przeczytałem- gdzieś, kiedyś, od kogoś Ale jest fajnie- nie?
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 20:30, 02 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
dziej076
Dołączył: 15 Lis 2012 Posty: 142 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: Śro 20:51, 02 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
PRINCE ---- moze nie jestes w temacie do konca bo ja nigdy nie pisalem ze
moja kaska to bialy kruk ja mam juz przedni blotnik nowszego typu . Jesli piszesz ze wiadomosci ktore podalem sa niewiadomego pochodzenia to wystarczy ze w googlach wpiszesz K 750 i tak jak pisalem i cytowalem na jednej z pierwszych ilustracji jest pokazana NIEBIESKA K 750 wlasnie z tego typu przednim blotnikiem . Dodatkowo wpisz sobie w wyszukiwarce WILD SOVIET BOXER a tam masz dlugi i obszerny material opisujacy motocykl K 750 i jego ewolucje . Material jest opatrzony licznymi zdjeciami potwierdzajacymi tezy autora .
Ps jesli chodzi o reszte twojego postu to szczerze ci powiem ze mam to gleboko w dup...czy bedziesz mnie poprawial czy nie oraz to czy ktos ( nie tylko ty ) sie z tego smieje czy nie . Proste . Z drugiej zas strony patrzac lepiej zaistniec poprawiajac czyjes bledy niz popasc w zapomnienie na forum w zwiazku z mizernymi wiadomosciami , a leni to poszukaj sobie w swoim bliskim otoczeniu bo ja nie zycze sobie publicznego oczerniania na to sa jeszcze w Polsce odpowiednie paragrafy . Tak wiec mysl dwa razy co piszesz . |
|
Powrót do góry |
|
|
Roy
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 302 Przeczytał: 25 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ZAWIERCIE
|
Wysłany: Śro 21:12, 02 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] Chyba o takim błotniku mowa. Jakby ktoś mógł zabezpieczyć zdjęcia, bo aktualnie w pracy jestem i nie mam jak. |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Śro 21:20, 02 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
dziej076 napisał: | Dodatkowo wpisz sobie w wyszukiwarce WILD SOVIET BOXER a tam masz dlugi i obszerny material opisujacy motocykl K 750 i jego ewolucje . Material jest opatrzony licznymi zdjeciami potwierdzajacymi tezy autora .
|
Z uwagi na to, że ostatnio słabo Ci to szło, to teraz wytęż uwagę podwójnie. Podąłeś wcześniej źródło? Nie- to ładnie przeproś i podaj link do artykułu Gosi jak ją cytujesz.
Cytat: | Ps jesli chodzi o reszte twojego postu to szczerze ci powiem ze mam to gleboko w dup...czy bedziesz mnie poprawial czy nie oraz to czy ktos ( nie tylko ty ) sie z tego smieje czy nie |
Tak i my mamy w głębokim poważaniu jak bardzo to przezywasz i co sobie wtedy wtykasz i gdzie
dziej076 napisał: |
Z drugiej zas strony patrzac lepiej zaistniec poprawiajac czyjes bledy niz popasc w zapomnienie na forum w zwiazku z mizernymi wiadomosciami , |
Artykuł Dzikuski chyba powstawał przy pewniej dozie mojej skromnej wiedzy. Najmocniej przepraszam, że miałem śmiałość dzielić się "mizernymi wiadomościami" z których teraz garściami czerpiesz
dziej076 napisał: | leni to poszukaj sobie w swoim bliskim otoczeniu bo ja nie zycze sobie publicznego oczerniania na to sa jeszcze w Polsce odpowiednie paragrafy . Tak wiec mysl dwa razy co piszesz . |
Pozwij mnie
A co tam, niech w sądzie też sie pośmieją.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Śro 21:26, 02 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
dziej076
Dołączył: 15 Lis 2012 Posty: 142 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: Śro 21:31, 02 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Prince jak widac prawda w oczka kole . Skoro ponoc pomagales w redagowaniu materialu na w/w stronie to sam sobie zaprzeczasz mowiac ze takich blotnikow nie bylo w K 750 oj zaczynasz sie sam platac . No ale jak widac nadmiar wiedzy w wielu kierunkach szkodzi . Dobra koncze ta jakze interesujaca wymiane zdan z toba magistrze polonistyki skoro posiadasz tak wielka wiedze na temat K750 to prosze masz tu miejsce do popisu ustepuje pola . Zablysnij swoim intelektem i opisz wszystko jak powinno wygladc.
Ps apropo tego ogloszenia ROY tak chodzilo mi wlasnie o taki typ przedniego blotnika byl on zakladany do kaski w pierwszych latach produkcji , no ale jak twierdza co niektore uczone glowy nigdy takowych nie bylo .
Ostatnio zmieniony przez dziej076 dnia Śro 21:36, 02 Kwi 2014, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|