 |
www.kolyaska.fora.pl Motocykle radzieckie
|
K-750 - Warto, czy też nie?
Idź do strony Poprzedni 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4065 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 20:35, 30 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Mysia! Znalazłem zajefajne wzmianki dla Ciebie w Eksplatacja i Naprawa Motocykli WMON 1954. Str. 147 Docieranie zaworów odbywa się 6000-1000 km. Str.152 Okres służby pierścieni tłokowych w cztwrosuwowych silnikach wynosi mniej więcej 10 000-15 000 przebiegu motocykla, ...
Skoro do docierania zaworów czy wymiany pierścieni na nowe i tak robieramy góre silnika która musi się nstępnie docierać to co nam szkodzi przy okazji rozebrać troszke więcej i wyczyścić odrzutniki
Wojtek
PS
Książka tłumaczona z rosyjskiego, warto przeczytać w całości, str. 27: Powojenne motocykle radzieckie mają doskonałe silniki, dajace się łatwo i szybko uruchomić.  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 21:06, 30 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | str. 27: Powojenne motocykle radzieckie mają doskonałe silniki, dajace się łatwo i szybko uruchomić.  |
Wrzuć jakiś skan, czy tam fotę tego 
Ostatnio zmieniony przez Rura dnia Pon 21:06, 30 Lip 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4065 Przeczytał: 7 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 21:26, 30 Lip 2012 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu jest podane co ile zmieniać olej. Wtedy faktycznie odrzutniki maja prawo być w miarę czyste, nie mniej tu ktoś zawzięcie udowadniał że oleju nie wolno często zmieniać bo dobre parametry uzyskuje wraz z przebiegiem.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
 |
nowymotur
Dołączył: 06 Sie 2015 Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Czw 18:04, 06 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Witam Panowie i Panie miłośnicy Rosyjskiej myśli technicznej
Wiem że temat stary kotlet ale odgrzewam go gdyż Pan Google cały czas go serwuje. Tak więc pewnie odświeżenie "podeszwy" nie zaszkodzi. Jak myślicie inaczej to przenieście proszę.
Po przeczytaniu tego wątku odechciało mi się ruskiego motoru, niestety. Podobnie jak OP chciałbym móc przejechać z na przykład Poznania do Kołobrzegu w miarę bez awaryjnie (i z powrotem...)
Ale! Po tym co tu jest napisane widzę że dla "nowego" ridera ruskich maszyn to raczej nie wykonalne.
Oczywiście, myślałem o K-750 ale już nie myślę
Moje pytanie, czy jest jakiś inny Rosyjski klasyk/weteran który dorównuje bezawaryjnością BMW z tamtych czasów? Szczególnie chodzi mi o sprzęty które były wykorzystywane przez wojsko. Jestem militarystą i mam zajawkę na wojskowe sprzęty.
Ruskie może być (choć nie generalnie mam rezerwę do skurczybyków jako całości. Ale jednocześnie znam kilku naprawdę porządnych gości...).
Polecacie coś wojskowego co nie jest takim koszmarem (w moim rozumieniu...) jak K-750 czy od razu pukać do drzwi BMW?
Jeszcze małe info. Pomimo tego że nie lubię skurczybyków to jednak ich trochę lubię Bardziej niż Niemców! Dlatego jestem skłonny zaakceptować pewne niedogodności wynikające z niedoskonałości Rosyjskiej myśli technicznej.
Ale nie aż tak wielkie jak wynikające z przeczytania tego wątku.
Panowie, co robić?
Brać BMW czy jest jakiś Rusek który może się równać z BMW?
Celem jest robienie w sezonie tras po 400-900 km, w jedną stronę (z jak najmniejszą ilością awarii).
Pewnie pytanie retoryczne ale jednak zawsze warto spytać speców
Dzięki Panowie i Panie za pomoc! |
|
Powrót do góry |
|
 |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Czw 19:16, 06 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Jak se zrobisz - tak będziesz miał. Czyli ilość czasu, wiedzy i niestety kasy ma wpływ na zmniejszenie awaryjności ruskiego paździerza. Ale gwarancji 100% nigdy nie ma. Zawsze może coś klęknąć. Czyli wykupić assistance i cieszyć sie jazdą aż dupa nie rozboli. |
|
Powrót do góry |
|
 |
meter30
Dołączył: 05 Cze 2013 Posty: 423 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jędrzejów
|
Wysłany: Czw 19:59, 06 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Albo kup coś z papierami, doprowadź do ładnego wyglądu i wrzuć piec ze 'współczesnego' BMW. ZNawcy wypowiedzą się z jakiego modelu (R75 czy R65). Piec taki kosztuje koło 3 tys zł i na pewno trzeba coś w nim porobić, pasuje prawie plug and play. Ale za to potem śmigasz bezawaryjnie. No prawie... bo jeszcze zostaje Ci ruska skrzynia i dyfer które też to niezniszczalnych nie należą. Tak czy siak szykuj worek kasy, |
|
Powrót do góry |
|
 |
nowymotur
Dołączył: 06 Sie 2015 Posty: 3 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: WLKP
|
Wysłany: Pon 11:11, 10 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Dziękuję za odpowiedzi Panowie!
Silnik z BMW kusząca sprawa ale... To już będzie taki składak wtedy, nie wiem czy mi się to podoba. Koszt też nie mały. A ceny BMW to + 40K...
Czy awarie wynikają bardziej z błędów konstrukcyjnych czy może ze słabej jakości materiałów? (co jest większym problemem?) Jeżeli chodzi o materiały to chyba można zawsze coś dopasować od innego silnika lub nawet dorobić. Niektóre błędy konstrukcyjne też można chyba wyeliminować.
Tutaj film jak facet dał radę objechać Polskę na swoim K-750 i chyba bez większych problemów
youtube(dot)com/watch?v=kirgknpz5ko |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Pon 13:28, 10 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Silnik z bmw pasuje tylko na szpilki i na tym koniec:))))).
Skrzynia,instalacja ,linki, przełączniki, zbiornik i kraniki ,przekaznik, sprzegło i koło zamachowe (jak chcesz miec dobre) i hamulce tez by pasowalo chyba ze bedziesz jezdzil 60 )).
Jak bmw to r80 lub r100 .
W radzieckim oryginale główny problem to zlej jakości materiały lub kiepsko konstrukcyjnie wymyślone i tyle na temat.
Ale ogólnie worek kasy jak nie masz jeszcze odpowiedniego doświadczenia:))). |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szymonides11
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 127 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 11:22, 12 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
nowymotur napisał: |
Celem jest robienie w sezonie tras po 400-900 km, w jedną stronę (z jak najmniejszą ilością awarii).
|
Nie widzę problemu w robieniu takich tras na K750. Sam dużo latam a remont silnika puki co był jeden. od 6 lat mnie nic nie unieruchomiło na trasie. Oczywiście jakieś bzdetne awarie się zdarzają typu: Odkręciła się śrubka karoseryjna i błotnik lata, ładowanie znikło, światło nie świeci, sprzęgło ciągnie itp Itd.
Tak jak już koledzy się wypowiadali jak zrobisz tak będziesz miał. Zrobiłem remont raczej dobrze i kompleksowo (oprócz zaworów ale już je naprawiłem) i w silniku nic nie grzebie. Leje olej i paliwo i się cieszę.
Dyfer mam rozklekotany sika z niego olej z każdej strony ale ujechał już w tym stanie ponad 30kkm, skrzynia dnieprowa oczywiście niezniszczalna.
Wszystko oczywiście w ramach zdrowego rozsądku. Jak weźmiesz kachę i będziesz oczekiwał na dolnym silniku ze zrobisz na trasie 90km/h albo będziesz ją katował po lasach to oczywiście awarie będą bardzo częste.
Problemem jest to że nigdy nie wiesz co kupisz. Dlatego porządny remont silnika powinien dać ci dość dużą pewność co do motoru. Ja się nie boje wsiąść na swoją kache i polecieć ze Szczecina do Krakowa.
Ewentualnie możesz pójść w IŻ-49 https://www.youtube.com/watch?v=XHpWvFv5tC0
Ostatnio zmieniony przez Szymonides11 dnia Śro 11:24, 12 Sie 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Śro 13:17, 12 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Szymonides11 napisz kolego ile robisz km w sezonie . |
|
Powrót do góry |
|
 |
korbowód
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 288 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 19:07, 12 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Mam wyjście za 4 tysie fifty fifty, pół rusa i pół japonii, i na pewno kilka lat przejedziesz bez problemu i łańcucha nie ma hahaha
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
 |
Szymonides11
Dołączył: 07 Maj 2015 Posty: 127 Przeczytał: 5 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 13:47, 25 Sie 2015 Temat postu: |
|
|
Kolego Dawid około 5k średnio, Jak go kupiłem to latałem 2 lata codziennie 15km do pracy bo nie miałem nic innego. Teraz trochę mniej bo jak pada biorę auto. |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|