Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

K-750 w długiej ramie
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Indian_Larry




Dołączył: 02 Wrz 2021
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: Pon 13:57, 07 Lut 2022    Temat postu: K-750 w długiej ramie

Witam, chciałbym założyć temat, gdzie może uda się wyjaśnić ostatecznie, czy K-750 w długiej ramie, z okolic przełomu lat 60. i 70. to wszystko są Dniepry MT-9 i K-650 z podmienionymi silnikami na dolne, czy faktycznie taki twór powstał? Oglądam, przeglądam, wiele spotkałem motocykli fajnie zachowanych, wyglądających na MT-9 ale silniki dolne...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Pon 14:34, 07 Lut 2022    Temat postu:

Nie koniecznie silniki podmienione, po prostu Dniepry dolnozaworowe produkowane pod tą nazwą od 1967r. Równocześnie były produkowane Dniepry oznaczane jako K650 i K750, jedyna różnica to silnik. Wersja dolnozaworowa była robiona co najmniej do 1976r.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dz@hym




Dołączył: 19 Mar 2012
Posty: 174
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: wieś w zamojskim..

PostWysłany: Pon 22:17, 07 Lut 2022    Temat postu:

Jako ciekawostkę i pewnie odosobniony przypadek to należy uznać, ale mój kolega miał Dniepra MT9 w którego oryginalnym radzieckim dowodzie była adnotacja o zmianie silnika na 750cm.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Indian_Larry




Dołączył: 02 Wrz 2021
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: Wto 8:27, 08 Lut 2022    Temat postu:

Czyli od 1967 wychodziły Dniepr K-750 na długiej ramie? A elementy typu błotnik tylny, stelaż błotnika, skrzynia takie jak w K-750M? W katalogu od MT-9 nr ramy startuje od 650 co sugeruje moment jej wprowadzenia wraz z K-650, co by się zgadzało.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 206
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Wto 21:21, 08 Lut 2022    Temat postu:

Długa rama nie była czasem zależna od skrzyni? wsteczny lub bez? Raczej tego nie da się wyjaśnić bo sądzę,że jak kończyły się pewne elementy to fabryka składała z tego co mieli.Krótka,długa itp. silnik taki a jak niema to inny. Przy moim mt9 jest niski nr. ramy rocznik 73. Mój towarzysz ma k750m z 1968r. ramy są inne.Moja jest dłuższa.Ale można drążyć dalej,bo to tylko przykład dwóch maszyn.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:55, 08 Lut 2022    Temat postu:

Można się spierać co było pierwsze, jajko czy kura. Na moje to jednak kura, w tym wypadku to długa rama.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
nowy12345




Dołączył: 10 Lip 2019
Posty: 54
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Żywiec

PostWysłany: Wto 23:44, 08 Lut 2022    Temat postu:

Wg mojego "researchu" (a naprawde poświeciłem sporo czasu, czytajac o tym) dluga rama wystepowala w K750M (nie K750) pod koniec produkcji, ale jest to dyskusyjny temat i nie ma 100% pewnosci jak to dokladnie bylo. Zrodla podaja, ze dluga rama byla wstepnie produkowana pod skrzynie ze wstycznym, chociaz ta (skrzynia biegow ze wstekiem) w K750M nie byla jeszcze stosowana. Stad "dlugie kaski" bez wstecznego z konca produkcji.

Ostatnio zmieniony przez nowy12345 dnia Śro 0:01, 09 Lut 2022, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Indian_Larry




Dołączył: 02 Wrz 2021
Posty: 15
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Katowice

PostWysłany: Śro 8:23, 09 Lut 2022    Temat postu:

Na logikę można by też przyjąć, że jak już przestawili w tak niskobudżetowej fabryce jakieś oprzyrządowanie do produkcji ram (stoły spawalnicze, giętarki etc.) to raczej klepali jeden model ram dla wszystkich moto. Chyba, że były dwie linie produkcyjne dla dwóch ram.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Artur pmi




Dołączył: 19 Lis 2021
Posty: 206
Przeczytał: 9 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Śro 20:59, 09 Lut 2022    Temat postu:

Jednak dwa posty powyżej,też by się zgadzały z tym co wyczytałem i widziałem.Coś tej prawdy musi być odnośnie skrzyni ze wstecznym,co do ram.A reszta pewnie leciała jak leci,z pozostałości do skompletowania gotowego motocykla.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 302
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Czw 10:17, 10 Lut 2022    Temat postu:

Czyli można by przyjąć, że wraz z wprowadzeniem K-650, która miała długą ramę, wychodziły motocykle z tą samą ramą a zamiennie silnikami dolnymi i górnymi?

Pytanie przy okazji chciałbym zadać: jak kształtowała się ewolucja samych cylindrów do dolniaków od M-72 aż do Dniepra mt12? Wiem, że M72 a K-750 się się różniły dolnymi żeberkami (ale gdzie dokładnie tkwi różnica to nie wiem), podobnie cylindry do MT12 miały nierówne żeberka, idące pod skosem patrząc na cylindry z góry.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 18 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 14:07, 10 Lut 2022    Temat postu:

Cylindry od Kaczki nie miały śrubki do kanału olejowego, dopiero Dniepr. Długa rama była przygotowaniem pod skrzynię z wstecznym Dniepr, MW. Kaczka na długiej ramie to wymysł handlarzy, prościej trafić głupiego jak na Dniepra za chore pieniądze. Jak jest krótka rama, krótki pchany wahacz, głowice "zimowe" to jest szansa że to Kaczka.
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziej076




Dołączył: 15 Lis 2012
Posty: 142
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Edinburgh

PostWysłany: Sob 13:08, 19 Lut 2022    Temat postu:

Moich obserwacji oraz doświadczenia mogę powiedzieć jedno
KMZ K 750 Deluga rama ale skrzynia typ 6204
Tym samym czasie montowano KMZ K 750M w krótkich ramach skrzynia również 6204
W1971 roku wchodzi na rynek nowy model zaprzęgu KMZ DNIEPR MT9 w pierwszej jego wersji oczywiście długa ramą i NOWOSCpierwszy raz zastosowano nowy typ skrzynie biegów tzn ta ze wstecznym .
Od 1971 roku KMZ zaczyna masówkę w długich ramach i z nowego typu skrzyniami .
Spotkałem się z oryginała KMZ K 750 M z 1972 roku w długiej ramie i ze skrzynia zw wstecznym więc można przypuszczać ,ze z rodem 1971 montowano już seryjnie w KMZ K 750 M skrzynie ze wstecznym .Apropo różnic w silnikach KMZ K 650 a DNIEPR MT9 to było ich kilka choć to bardzo podobne silniki .


Ostatnio zmieniony przez dziej076 dnia Sob 13:09, 19 Lut 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Roy




Dołączył: 16 Wrz 2010
Posty: 302
Przeczytał: 25 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: ZAWIERCIE

PostWysłany: Pon 14:09, 21 Lut 2022    Temat postu:

dziej076 napisał:
Apropo różnic w silnikach KMZ K 650 a DNIEPR MT9 to było ich kilka choć to bardzo podobne silniki .


Coś kojarze różnicę w miejscu bicia numerow silnika?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Tomek78




Dołączył: 28 Cze 2012
Posty: 239
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Wolsztyn

PostWysłany: Wto 15:51, 01 Mar 2022    Temat postu:

Jako ciekawostkę dodam co kiedyś usłyszałem od pewnego jegomościa. Jego zdaniem Kaczki na długiej ramie to "tyt matendidowy" handlarzy i czegoś takiego nie ma. Kaczka to kaczka- musi być na krótkiej ramie. A reszta to Dniepry- nie ważne czy z dolnym, górnym czy silnikiem od Frani.

Ostatnio zmieniony przez Tomek78 dnia Wto 15:53, 01 Mar 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siara




Dołączył: 09 Cze 2014
Posty: 93
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Zyrardow

PostWysłany: Wto 16:51, 01 Mar 2022    Temat postu:

A 2 kalamitki w glowce ramy dlugiej, to z jakim motocyklem sie kojaza? Podnozki tylne na wprost, nie pod katem.

Ostatnio zmieniony przez siara dnia Wto 16:51, 01 Mar 2022, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin