Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Indian_Larry
Dołączył: 02 Wrz 2021 Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Pon 13:57, 07 Lut 2022 Temat postu: K-750 w długiej ramie |
|
|
Witam, chciałbym założyć temat, gdzie może uda się wyjaśnić ostatecznie, czy K-750 w długiej ramie, z okolic przełomu lat 60. i 70. to wszystko są Dniepry MT-9 i K-650 z podmienionymi silnikami na dolne, czy faktycznie taki twór powstał? Oglądam, przeglądam, wiele spotkałem motocykli fajnie zachowanych, wyglądających na MT-9 ale silniki dolne... |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 14:34, 07 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
Nie koniecznie silniki podmienione, po prostu Dniepry dolnozaworowe produkowane pod tą nazwą od 1967r. Równocześnie były produkowane Dniepry oznaczane jako K650 i K750, jedyna różnica to silnik. Wersja dolnozaworowa była robiona co najmniej do 1976r.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
dz@hym
Dołączył: 19 Mar 2012 Posty: 174 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: wieś w zamojskim..
|
Wysłany: Pon 22:17, 07 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
Jako ciekawostkę i pewnie odosobniony przypadek to należy uznać, ale mój kolega miał Dniepra MT9 w którego oryginalnym radzieckim dowodzie była adnotacja o zmianie silnika na 750cm. |
|
Powrót do góry |
|
|
Indian_Larry
Dołączył: 02 Wrz 2021 Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 8:27, 08 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
Czyli od 1967 wychodziły Dniepr K-750 na długiej ramie? A elementy typu błotnik tylny, stelaż błotnika, skrzynia takie jak w K-750M? W katalogu od MT-9 nr ramy startuje od 650 co sugeruje moment jej wprowadzenia wraz z K-650, co by się zgadzało. |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Wto 21:21, 08 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
Długa rama nie była czasem zależna od skrzyni? wsteczny lub bez? Raczej tego nie da się wyjaśnić bo sądzę,że jak kończyły się pewne elementy to fabryka składała z tego co mieli.Krótka,długa itp. silnik taki a jak niema to inny. Przy moim mt9 jest niski nr. ramy rocznik 73. Mój towarzysz ma k750m z 1968r. ramy są inne.Moja jest dłuższa.Ale można drążyć dalej,bo to tylko przykład dwóch maszyn. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 21:55, 08 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
Można się spierać co było pierwsze, jajko czy kura. Na moje to jednak kura, w tym wypadku to długa rama.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
nowy12345
Dołączył: 10 Lip 2019 Posty: 54 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Żywiec
|
Wysłany: Wto 23:44, 08 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
Wg mojego "researchu" (a naprawde poświeciłem sporo czasu, czytajac o tym) dluga rama wystepowala w K750M (nie K750) pod koniec produkcji, ale jest to dyskusyjny temat i nie ma 100% pewnosci jak to dokladnie bylo. Zrodla podaja, ze dluga rama byla wstepnie produkowana pod skrzynie ze wstycznym, chociaz ta (skrzynia biegow ze wstekiem) w K750M nie byla jeszcze stosowana. Stad "dlugie kaski" bez wstecznego z konca produkcji.
Ostatnio zmieniony przez nowy12345 dnia Śro 0:01, 09 Lut 2022, w całości zmieniany 6 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Indian_Larry
Dołączył: 02 Wrz 2021 Posty: 15 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 8:23, 09 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
Na logikę można by też przyjąć, że jak już przestawili w tak niskobudżetowej fabryce jakieś oprzyrządowanie do produkcji ram (stoły spawalnicze, giętarki etc.) to raczej klepali jeden model ram dla wszystkich moto. Chyba, że były dwie linie produkcyjne dla dwóch ram. |
|
Powrót do góry |
|
|
Artur pmi
Dołączył: 19 Lis 2021 Posty: 206 Przeczytał: 9 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Śro 20:59, 09 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
Jednak dwa posty powyżej,też by się zgadzały z tym co wyczytałem i widziałem.Coś tej prawdy musi być odnośnie skrzyni ze wstecznym,co do ram.A reszta pewnie leciała jak leci,z pozostałości do skompletowania gotowego motocykla. |
|
Powrót do góry |
|
|
Roy
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 302 Przeczytał: 25 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ZAWIERCIE
|
Wysłany: Czw 10:17, 10 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
Czyli można by przyjąć, że wraz z wprowadzeniem K-650, która miała długą ramę, wychodziły motocykle z tą samą ramą a zamiennie silnikami dolnymi i górnymi?
Pytanie przy okazji chciałbym zadać: jak kształtowała się ewolucja samych cylindrów do dolniaków od M-72 aż do Dniepra mt12? Wiem, że M72 a K-750 się się różniły dolnymi żeberkami (ale gdzie dokładnie tkwi różnica to nie wiem), podobnie cylindry do MT12 miały nierówne żeberka, idące pod skosem patrząc na cylindry z góry. |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 14:07, 10 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
Cylindry od Kaczki nie miały śrubki do kanału olejowego, dopiero Dniepr. Długa rama była przygotowaniem pod skrzynię z wstecznym Dniepr, MW. Kaczka na długiej ramie to wymysł handlarzy, prościej trafić głupiego jak na Dniepra za chore pieniądze. Jak jest krótka rama, krótki pchany wahacz, głowice "zimowe" to jest szansa że to Kaczka.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
dziej076
Dołączył: 15 Lis 2012 Posty: 142 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Edinburgh
|
Wysłany: Sob 13:08, 19 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
Moich obserwacji oraz doświadczenia mogę powiedzieć jedno
KMZ K 750 Deluga rama ale skrzynia typ 6204
Tym samym czasie montowano KMZ K 750M w krótkich ramach skrzynia również 6204
W1971 roku wchodzi na rynek nowy model zaprzęgu KMZ DNIEPR MT9 w pierwszej jego wersji oczywiście długa ramą i NOWOSCpierwszy raz zastosowano nowy typ skrzynie biegów tzn ta ze wstecznym .
Od 1971 roku KMZ zaczyna masówkę w długich ramach i z nowego typu skrzyniami .
Spotkałem się z oryginała KMZ K 750 M z 1972 roku w długiej ramie i ze skrzynia zw wstecznym więc można przypuszczać ,ze z rodem 1971 montowano już seryjnie w KMZ K 750 M skrzynie ze wstecznym .Apropo różnic w silnikach KMZ K 650 a DNIEPR MT9 to było ich kilka choć to bardzo podobne silniki .
Ostatnio zmieniony przez dziej076 dnia Sob 13:09, 19 Lut 2022, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Roy
Dołączył: 16 Wrz 2010 Posty: 302 Przeczytał: 25 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: ZAWIERCIE
|
Wysłany: Pon 14:09, 21 Lut 2022 Temat postu: |
|
|
dziej076 napisał: | Apropo różnic w silnikach KMZ K 650 a DNIEPR MT9 to było ich kilka choć to bardzo podobne silniki . |
Coś kojarze różnicę w miejscu bicia numerow silnika? |
|
Powrót do góry |
|
|
Tomek78
Dołączył: 28 Cze 2012 Posty: 239 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: Wto 15:51, 01 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
Jako ciekawostkę dodam co kiedyś usłyszałem od pewnego jegomościa. Jego zdaniem Kaczki na długiej ramie to "tyt matendidowy" handlarzy i czegoś takiego nie ma. Kaczka to kaczka- musi być na krótkiej ramie. A reszta to Dniepry- nie ważne czy z dolnym, górnym czy silnikiem od Frani.
Ostatnio zmieniony przez Tomek78 dnia Wto 15:53, 01 Mar 2022, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
siara
Dołączył: 09 Cze 2014 Posty: 93 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Zyrardow
|
Wysłany: Wto 16:51, 01 Mar 2022 Temat postu: |
|
|
A 2 kalamitki w glowce ramy dlugiej, to z jakim motocyklem sie kojaza? Podnozki tylne na wprost, nie pod katem.
Ostatnio zmieniony przez siara dnia Wto 16:51, 01 Mar 2022, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|