Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
wojowojo
Dołączył: 13 Lis 2014 Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 9:14, 26 Mar 2015 Temat postu: K-750 tłoki od fiata 126p |
|
|
Pytanie czy ktoś tulejował pod malucha cylindry i jakie robić pasowanie pod te tłoki?
Czy jak mam cylindry 77mm to tłoki 76,5mm będą oki? |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 10:26, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Sporo ludzi tak robi. Tuleje z Krotoszyna + włoskie tłoki.
Poza cylindrami, które dasz do zakładu, musisz jeszcze dać rozwiercić główki korbowodów pod nowe, większe tulejki sworzni. |
|
Powrót do góry |
|
|
wojowojo
Dołączył: 13 Lis 2014 Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 10:54, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
tak tylko czy to pasowanie jest oki jak tak to zostawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 11:24, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
5 setek to mało, Nikt Ci nie powie, czy to się uda...
Słaby olej mineralny i ogień. Jak wytrzyma pierwsze 200-300km to będzie rakieta!
Ostatnio zmieniony przez klapek dnia Czw 11:30, 26 Mar 2015, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 14:03, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Yyyyyyyyyy ja swoje silniki robilem na maluchu i jest ogien i jeden na polonezie ale ten jest w zapasie:))).
Tuleje dajesz Krotoszyn,tłoki polskie super jakosci WSK Gorzyce, sworznie włoskie Ricambi 20mm ,tulejki w korby pod sworzen tłoka z brązu b101 lub b443 z luzem od 0,005 do 0,014mm ale raczej sie trzymaj tej gornej miary, luz na tłoku 0,1-0,12mm i tez bym sie sklanial do gornej miary z doświadczenia.
Wał dajesz do regeneracji od razu ze sworzniami i kawałkiem brazu fi 30mm pod tulejki.
Ostatnio zmieniony przez Dawid1981 dnia Czw 14:14, 26 Mar 2015, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 14:09, 26 Mar 2015 Temat postu: Re: K-750 tłoki od fiata 126p |
|
|
wojowojo napisał: | Pytanie czy ktoś tulejował pod malucha cylindry i jakie robić pasowanie pod te tłoki?
Czy jak mam cylindry 77mm to tłoki 76,5mm będą oki? |
Hahhaha pasowanie 50 setek?????????Cos sie koledze pomylilo.
Cylinder sie robi pod wymiar tloka w dolnej czesci płaszcza a nie tlok pod cylinder:)))aczkolwiek na upartego taka rzeźbę by sie zrobiło hahaha.Z drzewa tez tłoki dawali magicy:))). |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 14:13, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
klapek napisał: | Sporo ludzi tak robi. Tuleje z Krotoszyna + włoskie tłoki.
Poza cylindrami, które dasz do zakładu, musisz jeszcze dać rozwiercić główki korbowodów pod nowe, większe tulejki sworzni. |
Cos sie koledze troszkę pomyliło )) bo maluch ma 20mm a rusek 21 wiec nie rozwiercic tylko dorobic mniejsze:))).Polonez ma większe 22mm. |
|
Powrót do góry |
|
|
wojowojo
Dołączył: 13 Lis 2014 Posty: 5 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Czw 14:52, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Tulejowane już mam i po szlifie na 77 malucha tylko wydawało mi się że po włożeniu tłoka do cylindra jakoś luźno jest.
Jak robiłem AWO i Junaka to szlif był mocno spasowany a tłok po wsadzeniu powolutku opadał i dlatego się zdziwiłem.
Ale skoro tak ma być to oki. |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Czw 14:56, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
Dawid1981 napisał: | klapek napisał: | musisz jeszcze dać rozwiercić główki korbowodów pod nowe, większe tulejki sworzni. |
Cos sie koledze troszkę pomyliło )) bo maluch ma 20mm a rusek 21 wiec nie rozwiercic tylko dorobic mniejsze:))).Polonez ma większe 22mm. |
Racja Dawid |
|
Powrót do góry |
|
|
Dawid1981 Gość
|
Wysłany: Czw 15:35, 26 Mar 2015 Temat postu: |
|
|
wojowojo napisał: | Tulejowane już mam i po szlifie na 77 malucha tylko wydawało mi się że po włożeniu tłoka do cylindra jakoś luźno jest.
Jak robiłem AWO i Junaka to szlif był mocno spasowany a tłok po wsadzeniu powolutku opadał i dlatego się zdziwiłem.
Ale skoro tak ma być to oki. |
Zmierz ten tlok w dolnej częśći plaszcza nawet suwmiarka elektroniczna i cylinder tez zmierz na srednicy i napisz co Ci pokazalo.
JAk mialem 17 lat robilem junaka od srubki i tez mi zrobil cos kolo 6-7 setek na tloku z widelców i po przejechaniu okolo 1km zablokowalo mi kolo hahahahahhahahahha ale zaufalem fachowcowi z warszatu i mialem porazke:)))). |
|
Powrót do góry |
|
|
Spiker
Dołączył: 20 Gru 2010 Posty: 289 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: Pią 16:40, 27 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Temat jest następujący: cylindry M-72 z krotoszyńskimi tulejami fi 77 robione kilka lat temu przez kolegę Dawid1981 (czyli dobrze). Teraz chce do tego zakupić tłoki (niestety Dawid wówczas nie miał, ale chyba zrobił "ostry" szlif na 77,00, nie mam średnicówki niestety). Są dostępne następujące selekcje tłoków: A - czyli fi 76,92; B - czyli 76,93 i C- czyli 76,94. Zdarzają się tłoki WSK Gorzyce (rozumiem, że najlepsze), ale są też współczesne wyroby (doróbki), np. "Złotecki". Jakie tłoki wybrać? Niestety z oryginalnych nie używanych WSK są tylko "C", ale jak piszecie może być trochę ciasno.
(Pierścienie mam "Prima" 77,0, sworznie oryginalne Fiat).
Ostatnio zmieniony przez Spiker dnia Pią 16:41, 27 Gru 2019, w całości zmieniany 3 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
korbowód
Dołączył: 02 Mar 2011 Posty: 288 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 17:39, 27 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Jak masz ciasno to przehonuj i gitara, za małe dziury w cylindrach to nie problem, bo można przeszlifowac. Kup tłoki i daj niech ci na luz 0,1 przehonują pod tłoki i bedzie super. Zapłacisz niewiele bo szlifować już nie trzeba, tylko honownicą przeleci. |
|
Powrót do góry |
|
|
BALON
Dołączył: 03 Lis 2014 Posty: 79 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: pszczyna
|
Wysłany: Pią 19:51, 27 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Jak robił ci to Dawid to najlepiej to jego się spytaj
Ma dużą wiedzę w tej materii
Jego dolniak na tłokach z malucha dalej pali gumę |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 18 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pią 22:29, 27 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Bierz Gorzyce, potem trzeba będzie pomierzyć ile na prawdę mają cylindry i tłoki. Dopiero wtedy będzie wiadomo co robić.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
siwawy
Dołączył: 17 Lip 2016 Posty: 94 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pią 23:38, 27 Gru 2019 Temat postu: |
|
|
Powinienes miec ok76,92 tlok to co piszesz to masz 50 setek
A najlepiej zrob jak Dawid pisze ok 10 setek
Ps tuleje +tloki Dawid ogarnial przelatane juz ok 6tysi
docierane na ostro z glowa daja rade moto sie nie meczy
nie grzeje oleju nie bierze, polecam tego alegrowicza 😂 |
|
Powrót do góry |
|
|
|