Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna www.kolyaska.fora.pl
Motocykle radzieckie
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy    GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

K-750 rodzaje bębnów / kół
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Czw 21:26, 08 Lis 2012    Temat postu: K-750 rodzaje bębnów / kół

Witam
Jako że nadal kompletuje swoje K-750 1960 rok do stanu FULL ORYGINALNEGO Wink i takim chce żeby był, mam pytanie odnośnie kół a w zasazie bębnów bo zakładam ze chyba w obręczach różnic nie było.
Narazie rozróżnia z kalamitkami i bez, ale gdzies wyczytałem że są ponoć aż 4 rodzaje bębnów. Zależy mi żeby zdobyć komplet właściwych do rocznika 1960.
Z kalamitkami mają być wg mnie na 99 % ale czy moge trafić na jakieś różne ich rodzaje? Wszekie info bardzo cenne Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Czw 22:22, 08 Lis 2012    Temat postu:

Na początku produkcji były mniejszej średnicy.
Później z kalamitkami.
Potem takie jak z kalamitkami ale bez kalamitek
A potem takie z 3 dziurami po obwodzie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 22:40, 08 Lis 2012    Temat postu:

Te z 3ma dziurami to od którego roku były? I tylko w kaśkach, czy emwiaki też w to zaopatrywali?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Cyrograf15




Dołączył: 10 Kwi 2010
Posty: 4039
Przeczytał: 17 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:43, 08 Lis 2012    Temat postu:

A te z dziurami to nie Dniepr?
Wojtek
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mrkubek




Dołączył: 12 Paź 2011
Posty: 431
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś

PostWysłany: Czw 22:52, 08 Lis 2012    Temat postu:

tak te z dziurami to dniepr.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Rura




Dołączył: 27 Cze 2012
Posty: 423
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Szczecin

PostWysłany: Czw 23:57, 08 Lis 2012    Temat postu:

O dobrze wiedzieć, już wiem co jeden pojazd co go jadę oglądać ma nie tak Wink.

EDYTA: Choć w sumie rocznikowo by podpadał coby dziurwy mieć.


Ostatnio zmieniony przez Rura dnia Czw 23:58, 08 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pią 4:49, 09 Lis 2012    Temat postu:

Hmm czyli w moim 1960 roczniku jako że chyba wczesna produkcja powinny być juz z kalamitkami czy jeszcze bez?
Według dokumentacji nawet pisze że własnie w 1960 roku były bębny z kalamitkami wymagającymi smarowania co 500 km.
Nie znam niestety różnicy w średnicach tych bębnów, może ktoś ma dokładne średnice jednych i drugich?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek1328




Dołączył: 28 Kwi 2012
Posty: 570
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 7:53, 09 Lis 2012    Temat postu:

a były jeszcze: płaskie i bardziej-płaskie z tego co dobrze kojarze. zarysuje ktoś to bardziej szczegółowo?
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Pią 12:15, 09 Lis 2012    Temat postu:

mam wszystkie typy, znajdę czas to pomierzę
M72H- zkalamitką w środku
k750 starsze- z kalamitką zewnętrzną
k750 pużniejsze i starsze dniepry mt9, mt 10, mt1036-bez kalamitki
z trzema dziurami spotykałem w nowszych lata 80'te
Powrót do góry
Zobacz profil autora
klapek




Dołączył: 07 Cze 2009
Posty: 2898
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kwidzyn

PostWysłany: Pią 13:12, 09 Lis 2012    Temat postu:

tadzioh napisał:
mam wszystkie typy, znajdę czas to pomierzę
M72H- zkalamitką w środku
k750 starsze- z kalamitką zewnętrzną
k750 pużniejsze i starsze dniepry mt9, mt 10, mt1036-bez kalamitki
z trzema dziurami spotykałem w nowszych lata 80'te

M72H/wczesna Kaśka - płaski z kalamitką wewnątrz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
dziubek25077




Dołączył: 06 Lis 2011
Posty: 765
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Jaworzno

PostWysłany: Pią 17:53, 09 Lis 2012    Temat postu:

Wiec chyba trzymam sie tego że z kalamitką na zewnątrz, to będą takie jak powinny być, akurat mam komplecik tak że jest ok Wink
Widze że skompletowanie oryginalnego 100 % ruska nie takie proste ale o ile trudniej tym efekt będzie bardziej cieszył Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
tadzioh




Dołączył: 28 Lip 2011
Posty: 737
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku

PostWysłany: Nie 19:45, 11 Lis 2012    Temat postu:

Pomierzyłem to co mam, nie gwarantuje czy bębny nie były przetaczane ale w to wątpię mierzyłem nie na jednej sztuce.
198mm- z kalamitką w środku
202- z kalamitką na zewnątrz
204-205mm- bez kalamitki i z dziurami
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Prince




Dołączył: 15 Kwi 2009
Posty: 3491
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kraków <-> Warszawa

PostWysłany: Nie 21:31, 11 Lis 2012    Temat postu:

tadzioh napisał:
Pomierzyłem to co mam, nie gwarantuje czy bębny nie były przetaczane ale w to wątpię mierzyłem nie na jednej sztuce.
198mm- z kalamitką w środku
202- z kalamitką na zewnątrz
204-205mm- bez kalamitki i z dziurami
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Oki. Dodam jeszcze ze równice nie kończą sie na średnicy ale i na wysokości ( tudzież szerokości ) co z kolei pociąga za sobą inne oski, inne wnętrzności, inne skrętki zamykające i inne elementy jak obudowy i pokrywy przylegające do bębnów.

Cześć z tego została opracowana przez Q3mę w temacie o obudowach dyfra na stronie głównej.

PS. No i szprychy też są inne.


Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Nie 21:33, 11 Lis 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
krzycho




Dołączył: 09 Sie 2012
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Łoś

PostWysłany: Wto 17:15, 27 Lis 2012    Temat postu:

Ja zauważyłem jeszcze,że tych z trzema dziurami też są dwa rodzaje.Jedne są płaskie natomiast w przypadku drugich wokół dziur są uwypuklenia coś jakby nadlew.Ciekawe tylko czy to skutek umyślnego działania czy tego jak im z formy wypadło Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
śmigiel




Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 631
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3
Skąd: Kielce

PostWysłany: Wto 17:49, 27 Lis 2012    Temat postu:

Istnieje jeszcze forma pośrednia m. wersją z kalamitką a wersją bez kalamitki.
Mianowicie wersja bębna jak z kalamitką, ale bez nawierconego otworu
do smarowania a tym samym bez możliwości zamontowania kalamitki.
Dla prawdziwych koneserów Smile


Ostatnio zmieniony przez śmigiel dnia Wto 17:57, 27 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.kolyaska.fora.pl Strona Główna -> Tematy ogólne Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Strona 1 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin