Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Czw 21:26, 08 Lis 2012 Temat postu: K-750 rodzaje bębnów / kół |
|
|
Witam
Jako że nadal kompletuje swoje K-750 1960 rok do stanu FULL ORYGINALNEGO i takim chce żeby był, mam pytanie odnośnie kół a w zasazie bębnów bo zakładam ze chyba w obręczach różnic nie było.
Narazie rozróżnia z kalamitkami i bez, ale gdzies wyczytałem że są ponoć aż 4 rodzaje bębnów. Zależy mi żeby zdobyć komplet właściwych do rocznika 1960.
Z kalamitkami mają być wg mnie na 99 % ale czy moge trafić na jakieś różne ich rodzaje? Wszekie info bardzo cenne |
|
Powrót do góry |
|
|
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Czw 22:22, 08 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Na początku produkcji były mniejszej średnicy.
Później z kalamitkami.
Potem takie jak z kalamitkami ale bez kalamitek
A potem takie z 3 dziurami po obwodzie. |
|
Powrót do góry |
|
|
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 22:40, 08 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Te z 3ma dziurami to od którego roku były? I tylko w kaśkach, czy emwiaki też w to zaopatrywali? |
|
Powrót do góry |
|
|
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4039 Przeczytał: 17 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Czw 22:43, 08 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
A te z dziurami to nie Dniepr?
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
|
Mrkubek
Dołączył: 12 Paź 2011 Posty: 431 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Aleksandrów łódzki/bełdów/krzywa wieś
|
Wysłany: Czw 22:52, 08 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
tak te z dziurami to dniepr. |
|
Powrót do góry |
|
|
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Czw 23:57, 08 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
O dobrze wiedzieć, już wiem co jeden pojazd co go jadę oglądać ma nie tak .
EDYTA: Choć w sumie rocznikowo by podpadał coby dziurwy mieć.
Ostatnio zmieniony przez Rura dnia Czw 23:58, 08 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pią 4:49, 09 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Hmm czyli w moim 1960 roczniku jako że chyba wczesna produkcja powinny być juz z kalamitkami czy jeszcze bez?
Według dokumentacji nawet pisze że własnie w 1960 roku były bębny z kalamitkami wymagającymi smarowania co 500 km.
Nie znam niestety różnicy w średnicach tych bębnów, może ktoś ma dokładne średnice jednych i drugich? |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek1328
Dołączył: 28 Kwi 2012 Posty: 570 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 7:53, 09 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
a były jeszcze: płaskie i bardziej-płaskie z tego co dobrze kojarze. zarysuje ktoś to bardziej szczegółowo? |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Pią 12:15, 09 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
mam wszystkie typy, znajdę czas to pomierzę
M72H- zkalamitką w środku
k750 starsze- z kalamitką zewnętrzną
k750 pużniejsze i starsze dniepry mt9, mt 10, mt1036-bez kalamitki
z trzema dziurami spotykałem w nowszych lata 80'te |
|
Powrót do góry |
|
|
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Pią 13:12, 09 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: | mam wszystkie typy, znajdę czas to pomierzę
M72H- zkalamitką w środku
k750 starsze- z kalamitką zewnętrzną
k750 pużniejsze i starsze dniepry mt9, mt 10, mt1036-bez kalamitki
z trzema dziurami spotykałem w nowszych lata 80'te |
M72H/wczesna Kaśka - płaski z kalamitką wewnątrz |
|
Powrót do góry |
|
|
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Pią 17:53, 09 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Wiec chyba trzymam sie tego że z kalamitką na zewnątrz, to będą takie jak powinny być, akurat mam komplecik tak że jest ok
Widze że skompletowanie oryginalnego 100 % ruska nie takie proste ale o ile trudniej tym efekt będzie bardziej cieszył |
|
Powrót do góry |
|
|
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Nie 19:45, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Pomierzyłem to co mam, nie gwarantuje czy bębny nie były przetaczane ale w to wątpię mierzyłem nie na jednej sztuce.
198mm- z kalamitką w środku
202- z kalamitką na zewnątrz
204-205mm- bez kalamitki i z dziurami
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 21:31, 11 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: | Pomierzyłem to co mam, nie gwarantuje czy bębny nie były przetaczane ale w to wątpię mierzyłem nie na jednej sztuce.
198mm- z kalamitką w środku
202- z kalamitką na zewnątrz
204-205mm- bez kalamitki i z dziurami
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych] |
Oki. Dodam jeszcze ze równice nie kończą sie na średnicy ale i na wysokości ( tudzież szerokości ) co z kolei pociąga za sobą inne oski, inne wnętrzności, inne skrętki zamykające i inne elementy jak obudowy i pokrywy przylegające do bębnów.
Cześć z tego została opracowana przez Q3mę w temacie o obudowach dyfra na stronie głównej.
PS. No i szprychy też są inne.
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Nie 21:33, 11 Lis 2012, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
krzycho
Dołączył: 09 Sie 2012 Posty: 31 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Łoś
|
Wysłany: Wto 17:15, 27 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ja zauważyłem jeszcze,że tych z trzema dziurami też są dwa rodzaje.Jedne są płaskie natomiast w przypadku drugich wokół dziur są uwypuklenia coś jakby nadlew.Ciekawe tylko czy to skutek umyślnego działania czy tego jak im z formy wypadło |
|
Powrót do góry |
|
|
śmigiel
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 631 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 17:49, 27 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Istnieje jeszcze forma pośrednia m. wersją z kalamitką a wersją bez kalamitki.
Mianowicie wersja bębna jak z kalamitką, ale bez nawierconego otworu
do smarowania a tym samym bez możliwości zamontowania kalamitki.
Dla prawdziwych koneserów
Ostatnio zmieniony przez śmigiel dnia Wto 17:57, 27 Lis 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
|