Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Wilku
Dołączył: 21 Kwi 2012 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 9:47, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
@Rura - też mam jedno takie Może to sportowe? "Wylajtowane" ;D |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 15:40, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Ja wiem? Biorąc pod uwagę, że rzecz się stałą w latach 80, to mi to wygląda raczej na jakiś pomysł racjonalizatorski Saszy, czy tam Wani. Czemu toto miało służyć to tylko oni wiedzą. Ani to chłodzenie, ani odchudzenie tego bębna. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pią 22:29, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
A wystarczyłoby pomyśleć o tym jak wycentrować obręcz hamulców i zabierak w odlewanym bębnie. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pią 23:10, 30 Lis 2012 Temat postu: |
|
|
Po co otwory które mogą być skaszanione w stosunku do osi koła? Co da takie centrowanie?
Myślałem o takim czymś, ale wydało mi się to obarczone zbyt wielkim możliwym błędem, dlatego nie dywagowałem dalej . |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Nie 20:05, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Wracając jeszcze do tematu rodzaju kół mam następną zagwostkę.
Mam kaśke na płaskich bębnach ( o mniejszej średnicy o ok 1 cm) i wizulenia sporo płaściejsze do późniejszych produkcji.
Bębny oryginalnie montowane w k-750 w 1959 roki i wszystkie są BEZ KALAMITEK !!!, Natomast na bajzlu w Łodzi co znalazłem płaski bęben to był on z kalamitką. I teraz pytanie kiedy i w czym mogły być montowane płaskie bębny z kamitkami na zewnątrz?
W ostatnich emkach 1958 też były juz pełne bębny płaskie tylko niewiem czy z kalamitkami czy bez? |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Nie 20:17, 20 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Prince napisał: |
Najpierw smarowniczka w środku. Później na zewnątrz. Następna to większe bębny o innym profilu z kalamitką zachowaną na zewnątrz. Kolejne ciecie kosztów i rezygnacja ze smarowania bez rozbiórki. I zmiana technologiczna w odlewaniu- bębny z trzema otworami na obwodzie.
|
Jedną stronę wcześniej ;]
Poszukaj po katalogach części. Mi sie nie chce dokładnie ustalać ale jak znajdziesz to podziel sie na forum.
Proponuje zmianę tematu na "Bębny , Koła KMZ " Albo osobny temat. Bo koła k-750 najwcześniejszej wersji to jednocześnie koła ostatniej produkowanej emki w KMZ. lata produkcji szacuje na podstawie motocykli które widziałem. Jeśli pomyliłem w datowaniu rok w tą czy w tą to prostujcie. Byłoby jednak fajnie jakby to było popartem katalogiem, zdjęciami czy czymś. Ostatnio spotkałem takiego bajarza od rusków, ze mam dość. Pozdrawiam Pana od emki którą zrzucano na spadochronie
1 Pierwszy model.
Bęben tzw płaski( niski ) Smarowniczka w środku. Produkcja od 57( 58? ) do 60 roku. Brak podtoczenia przy przylgni mostu. Inne wymiary oski, szprych i szczek hamulcowych.
2 Bęben plaski wszystko jak wyżej jedynie smarowniczka na zewnątrz bębna. Od 60r do około 65 roku
Zdjęcia niebawem
3 Bęben wypukły od 65r ( do kiedy nie wiem ). Smarownicza na zewnątrz. Podtoczenie do nowy typ korpusu mostu. Większa średnica od poprzedniego i wysokość. Już zamienne z bębnami dniepra.
4 Bęben jak wyżej. bez smarowniczki ( zgaduje ze oszczędności lat 70tych )
5 Bęben dniepr. Trzy charakterystyczne otwory technologiczne ( stawiam, ze centrowały pierścień pod szczeki hamulcowe w formie. Chyba był cieńszy - oszczędności na materiałach na całego). Centrowanie mało wyeliminować drogą obróbkę. Brak smarowniczki.
![](https://lh5.googleusercontent.com/-HYME0FKXz78/UT5D-WkdlTI/AAAAAAAADDw/5tQM-Zi5Jt0/s640/120z%25C5%2582.JPG)
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 22:05, 11 Mar 2013, w całości zmieniany 4 razy |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Pon 22:47, 11 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
IMHO ten ostatni typ to lata 80. A ten wcześniejszy to 70.
Tak jakoś widziałem w różnych materiałach o Dnieprach/MW. Oczywiście mogę się mylić.
EDYTA: Kurczaki mam wszystkie 3 od końca u siebie .
Ostatnio zmieniony przez Rura dnia Pon 22:48, 11 Mar 2013, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Spluszka
Dołączył: 03 Wrz 2016 Posty: 20 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Nie 21:37, 27 Sie 2017 Temat postu: Koło na przod z wahaczem |
|
|
temat stary, ale dopadł mnie nieoczekiwanie, i nie chodzi o oryginalność czy zrobienie pod katalog. Składam k750 z 1960, oczywiście problem był z oryginalnymi ładnymi bębnami, w zasadzie został mi tylko jeden oryginalny, reszta tak zakatowana że nie nadają się tylko na ścianę. 3 pozostałe wiec są z kalamitkami na zewnątrz, olałem juz czy katalogowe z rocznika..
Jak się okazuje u mnie nie ma szans zamontować bębna z kalamitka na przód z wahaczem!! bęben ociera o wahacz.
Musiałem zamontować egzemplarz płaski, wcześniej nie wiedziałem o tym, bo wydawało mi się że widziałem egzemplarze kombinowane z dowolnymi bębnami z przodu na wahaczu. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
dziubek25077
Dołączył: 06 Lis 2011 Posty: 765 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: Nie 22:16, 27 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Da się aczkolwiek miejsca jest na wypukłym bębnie naprawdę mało, i nie polecam, do tego minimalny luz na tulejach zawieszenia od razu robi się problem |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
|