Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
HansKlos
Dołączył: 17 Gru 2012 Posty: 22 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: Pon 23:17, 17 Gru 2012 Temat postu: Jakie można rozwinąć prędkości na ruskach |
|
|
Ciekawi mnie ile można wyciągnąć z naszych maszyn i jakie mają przyspieszenie.Ja mam m72 z koszem dyfer 8 i osiągnąłem na niej prędkość 95 z koszem mierzone gps zapasu na manetce jeszcze trochę było.Jestem ciekawy ile można wydusić z solo z urala i dniepra na różnych dyfrach i też z szybką 4 |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 1:27, 18 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
wklejam ci linka i nie brzęcz, najwyżej mnie tu ukamienują ale tam się nie rejestruje [link widoczny dla zalogowanych]
na ile masz wyobraźni jadąc bez hamulców zdolnych to zatrzymać? |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
klapek
Dołączył: 07 Cze 2009 Posty: 2898 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kwidzyn
|
Wysłany: Wto 8:30, 18 Gru 2012 Temat postu: Re: Jakie można rozwinąć prędkości na ruskach |
|
|
HansKlos napisał: | Ciekawi mnie ile można wyciągnąć z naszych maszyn i jakie mają przyspieszenie.Ja mam m72 z koszem dyfer 8 i osiągnąłem na niej prędkość 95 z koszem mierzone gps zapasu na manetce jeszcze trochę było.Jestem ciekawy ile można wydusić z solo z urala i dniepra na różnych dyfrach i też z szybką 4 |
Najpierw to zapukaj, wytrzyj buty i wtedy się chwal swoją ... |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
karrad13
Dołączył: 10 Sie 2009 Posty: 16 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Okolice Wołomina
|
Wysłany: Wto 17:12, 18 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
tadzioh napisał: | wklejam ci linka i nie brzęcz, najwyżej mnie tu ukamienują ale tam się nie rejestruje |
Ciekawy tok rozumowania
Wracając do tematu tu : [link widoczny dla zalogowanych] jest trochę popisane
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Hius
Dołączył: 06 Cze 2009 Posty: 1095 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Trzebownisko k/ Rzeszowa
|
Wysłany: Wto 18:43, 18 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Ciekawy gość nie ? |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
tadzioh
Dołączył: 28 Lip 2011 Posty: 737 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Budy Stryjewskie okolice Łasku
|
Wysłany: Wto 21:19, 18 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
ciekawie to wyszło bo mi pół posta wywaliło ![Laughing](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_lol.gif) |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Rura
Dołączył: 27 Cze 2012 Posty: 423 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: Wto 22:35, 18 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Bo widzisz, źle do problemu podszedłeś . Słyszałeś, żeby kiedyś ktoś się zapytał: "Panie a jak szybko to stanie?" ? Bo ja nie osobiście, zawsze jest: a ile pojedzie?
A jak się pytają ile wyciąga, to najlepiej mówić, że ze 2-3 laski dziennie . |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
brzytwa Administrator
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 957 Przeczytał: 3 tematy
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Piotrków Trybunalski
|
Wysłany: Nie 18:07, 23 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Na wiosnę albo nieco później będziemy robić próby na Dnieprze na skrzyni 5-ce z dyferkiem 9, to ci odpowiem, ale 140km/h powinno być. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Śmigiel T
Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 81 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Pon 13:38, 24 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Nie miałem wtedy wiarygodnego prędkościomierza (jak to w rusku)
ale miałem dobry obrotościomierz.
W Uralu solo z dyfrem 9 i standardową skrzynią.
Kiedyś na pustej dwupasmówce odkręciłem do 6000 odr/min.
Manetka całkowicie do oporu.
Pęd powietrza był taki że położyłem się na baku bo głowę chciało urawć.
Licznik miałem wyskalowany do 120km/h, trochę zawyżał, ale wskazówka mocno wyszła poza skalę.
Szkoda że nie miałem licznika rowerowego czy GPS żeby wiedzieć ile naprawdę jechałem. Z tabelek z przełożeniami szacowałem że tak ze 130-140km/h jak nic było.
Teraz mam licznik rowerowy ale nie zamierzam odkręcać do oporu.
W każdym razie 98.8km/h osiąga łatwo-a potem tani licznik wariuje. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Stara ema
Dołączył: 26 Sie 2012 Posty: 117 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Poznań
|
Wysłany: Pon 15:45, 24 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Ja w tym sezonie robiłem próbę na emie solo, skrzynia standard, dyfer 9, opony mitasy 19-4.00. Silnik jak i reszta standard. I jechała jakieś 110-115km/h mierzone Yamahą Drag Star która jechała obok. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4062 Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Pon 16:16, 24 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
"Pęd powietrza był taki że położyłem się na baku bo głowę chciało urwać."
Podobne odczucia miałem na ścigaczu pozbawionym owiewek, ale na liczniku było jakieś 220. Nie sądzę aby Rusek był w stanie tak się rozpędzić
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Prince
Dołączył: 15 Kwi 2009 Posty: 3491 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków <-> Warszawa
|
Wysłany: Pon 16:39, 24 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Cyrograf15 napisał: | "Pęd powietrza był taki że położyłem się na baku bo głowę chciało urwać."
Podobne odczucia miałem na ścigaczu pozbawionym owiewek, ale na liczniku było jakieś 220. Nie sądzę aby Rusek był w stanie tak się rozpędzić
Wojtek |
Na Asi YX600 bez centymetra owiewki, 140na godzinę nie jest w żaden sposób uciążliwe. O ile sie ma zamykany kask. Pamiętam ze na głupiej diverce tak do 120 nie zamykałem kasku. Powyżej inaczej sie nie dało.
Kaczką na szybkiej czwórce i bebechach mostu 9tce plus elektroniczny zapłonnik, Asia stwierdziła, ze pod 120 kaczka dochodziła. Kask otwarty, nawet przez myśl mi nie przeszło żeby zamykać. Wiec możliwe ze licznik porównawczy(yamaha radian) nieco zawyżał.
PS. Dla tych co chcieliby szybka czwórkę i dziewiątkę w solowym dolniaku- odradzam. Dużo mielenia trójką i czwórką przy nawet niewielkich pagórkach.
PS2. Myślę, ze po obecnych modyfikacjach te 120km/h kaczka będzie w trasie mogła trzymać. Ale raz ze solówka, dwa ze pieszczony był każdy kawałek silnia, a trzy ze zawieszenia , hamulce i rama nawet- wydają sie być kompletnie nie do tego jakby stworzone ;D
Ostatnio zmieniony przez Prince dnia Pon 16:46, 24 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Adam M.
Dołączył: 15 Mar 2010 Posty: 526 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3
|
Wysłany: Pon 20:55, 24 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
W mojej Kasce przod od AJSa 18 zalatwil sprawe zawieszenia i hamulcow mimo to nie sadze zebym w trasie jezdzil szybciej niz stowka.
BSA ktora nominalnie idzie 160 tez za bardzo nie nadaje sie do tego zeby trzymac nia stale 120 raczej 100 - 110 w zaleznosci od warunkow drogowych i wytrzymalosci kierowcy na wibracje. |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Śmigiel T
Dołączył: 20 Lis 2009 Posty: 81 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kielce
|
Wysłany: Wto 20:07, 25 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Oczywiście dywagacje o prędkościach na weteranach trzeba traktować jako ciekawostki. Uważam że nie ma sensu przekraczać 100km/h. Nawet na nowszym moto dostaje się tylko łoskot powietrza w kasku czy owiewce.
Takie jest mój pogląd na odkręcanie. Pewnie też dlatego że nigdy nie jeździłem prawdziwie szosowym nowym moto.
Chyba że mamy dwupasmówkę dobre warunki i kawał drogi do połknięcia.
To korki w uszy i jazda.
Ale dla odczuwania pędu powietrza bardzo duże znaczenie ma forma kierownicy. Na szosowych motocyklach siedzi się przecież nachylonym z częścią ciężaru na rękach.
W endurakach czy moim Uralu z szeroką kierownicą siedzisz wyprostowany i rozpięty jak żagiel.
Jeździłem 600tką turystycznym-enduro z małą owiewką i na tym moto ze zdjętym plastikiem. Różnicę w oporze powietrza czułem powyżej 100kh/h i to w tym sensie w jakim się rozpędzał przy podobnym odkręceniu manetki.
Czytałem w książce Kwiatkowskiego z lat 60tych że motocykl typu iż 350 to już jest maszyna która pozwala trzymać prędkość 120. Dla mnie 120 to można trzymać na 600tce z lat 80-90. Albo postęp techniczny to mistyfikacja albo coś innego tu nie gra ![Very Happy](http://picsrv.fora.pl/images/smiles/icon_biggrin.gif) |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
Cyrograf15
Dołączył: 10 Kwi 2010 Posty: 4062 Przeczytał: 6 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Kraków
|
Wysłany: Wto 23:30, 25 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Trzeba zainwestować w kask a nie jeździć w poniemieckim nocniku chińskiej produkcji, wtedy nie ma łoskotu i da się z przyjemnością jeździć zdecydowanie szybciej. Na 600tce czterocylindrowej z lat 80tych to można trzymać 180km/h na jednym piecu to powiedzmy 140km/h.
Wojtek |
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subTrail/images/spacer.gif) |
|